Loading...
 Start Page

Ερώτηση και ΑΚΕ του ΝΙΚΟΥ Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ Ανεξάρτητου Βουλευτή και Γ.Γ. του ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ Κόμματος Ελλάδος

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Αποκαλυπτικότατος για τα μελλοντικά σχέδια που αφορούν την ΕΥΑΘ, υπήρξε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης σε συνέντευξη που έγινε στο πλαίσιο του ντοκιμαντέρ Agora με θέμα: ‘’Η απάντηση στην κρίση έρχεται από την Ελλάδα», για λογαριασμό της εκπομπής Tegenlicht (Backlight στα αγγλικά) της Ολλανδικής δημόσιας τηλεόρασης VPRO. Το ντοκιμαντέρ γυρίστηκε στη Θεσσαλονίκη και την Πιερία αρχές Ιουνίου του 2013 και προβλήθηκε από την ολλανδική τηλεόραση στις 2 Σεπτεμβρίου. Το συγκεκριμένο απόσπασμα δεν περιλήφθηκε στο τελικό μοντάζ του ντοκιμαντέρ αλλά δημοσιεύεται από το ThePressProject κατόπιν αδείας του VPRO. (Σημείωση: O συντάκτης του ρεπορτάζ του TPP είχε κάνει τη δημοσιογραφική έρευνα για το ντοκιμαντέρ του VPRO.)

Στο αδημοσίευτο απόσπασμα από αυτή τη συνέντευξή του στην ολλανδική TV, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γ. Μπουτάρης αποκαλύπτει την αλήθεια:

’Η ΕΥΑΘ στην ουσία έχει ήδη ιδιωτικοποιηθεί, καθώς μεγάλα κομμάτια της έχουν παραχωρηθεί στους μνηστήρες της, ΑΚΤΩΡΑ και SUEZ, είπε,  δίνοντας ονοματεπώνυμο και διεύθυνση του ‘’επίδοξου γαμπρού – μνηστήρα’’ του γνωστού με τον επιθετικό προσδιορισμό «ΕΘΝΙΚΟΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ» και συνέχισε αποκαλύπτοντας όσα φυλάσσουν καλά και το κρατούν ως επτασφράγιστο ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΜΥΣΤΙΚΟ .

«Αυτή τη στιγμή [στην ΕΥΑΘ] δουλεύουν 80 άτομα από τον ΑΚΤΩΡΑ, είναι μια εταιρεία κατασκευαστική, η οποία έχει κάνει συμφωνία με τη Suez και καθαρίζει τα βαπόρια, τη λίμνη κ.λπ.».

Αυτά, μεταξύ άλλων, αποκαλύπτει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης στο αδημοσίευτο απόσπασμα από συνέντευξή του στην ολλανδική δημόσια τηλεόραση, το οποίο εξασφάλισε και παρουσίασε  το ThePressProject.

 Στην ουσία προδίδει το μεγάλο (αλλά κοινό) μυστικό ότι η ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ και η παραχώρησή της σε συγκεκριμένα συμφέροντα έχουν ήδη εν κρυπτώ συμφωνηθεί:. Και πως οι ιδιώτες στους οποίους έχουν παραχωρηθεί οι δύο κυριότερες δραστηριότητές της είναι οι ίδιοι που εμφανίζονται ως οι κύριοι διεκδικητές της εξαγοράς της, ο ΑΚΤΩΡ, συμφερόντων Μπόμπολα, και η γαλλική πολυεθνική Suez, η κοινοπραξία δηλαδή που μαζί με την αντίπαλη κοινοπραξία Mekorot (Ισραήλ) – Αποστολόπουλος –TΕΡΝΑ έχουν περάσει στην τελική φάση του διαγωνισμού.

Παραθέτω εξ αντιγραφής τα όσα αναλυτικά  είπε ο κ. Μπουτάρης, Δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Ερώτηση: Ας μιλήσουμε για το δημοψήφισμα σχετικά με την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ.

Μπουτάρης: «Εγώ πιστεύω ότι πρακτικά δεν μπορούμε να κάνουμε δημοψήφισμα γιατί θέλει Προεδρικό διάταγμα, θέλει, θέλει…

Αυτό που θα μπορούσε να γίνει είναι, πέρα από τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου, θα μπορούσαμε να βγάλουμε μερικά γκάλοπ.

Το οποίο ουσιαστικά το γκάλοπ θα ήταν ερωτήσεις και απαντήσεις του δημοψηφίσματος».

Ερώτηση: Αν η μεγάλη πλειοψηφία είναι εναντίον της ιδιωτικοποίησης τότε τι θα συμβεί;

Απάντηση: «Κανονικά δεν πρέπει να γίνει. Αλλά γι’ αυτό λέω, είναι δύσκολο. Δεν έγινε η ιδιωτικοποίηση, πώς θα προχωρήσει αυτή η εταιρεία;

 Εμένα δεν μου έχει απαντήσει κανείς μέχρι τώρα, εντάξει, έγινε η κρατικοποίηση, πώς θα προχωρήσει;

 Αυτή τη στιγμή δουλεύουν 80 άτομα από τον ΑΚΤΩΡΑ, μια εταιρεία κατασκευαστική η οποία έχει κάνει συμφωνία με τη Suez και καθαρίζει τα βαπόρια, τη λίμνη κ.λπ.

 Πώς θα γίνει αυτό αν [η ΕΥΑΘ] είναι καθαρά δημόσια; Δεν το βλέπω να γίνεται».

Ο κ. Μπουτάρης αναφέρεται στα έργα τα οποία είναι το διυλιστήριο νερού της Σίνδου και ο βιολογικός καθαρισμός. Αμφότερα, παρότι κατασκευάστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 2000 με σκοπό να τα λειτουργήσει η ίδια η ΕΥΑΘ, δεν πέρασαν ποτέ σε δημόσιο έλεγχο αλλά παραχωρήθηκαν σε κατασκευαστικές εταιρείες και τα διαχειρίζεται ο ΑΚΤΩΡ!!!

Η ιστορία του διυλιστηρίου νερού της ΕΥΑΘ είναι ενδεικτική. Δεκατρία χρόνια και δεκάδες (!) διαγωνισμούς αργότερα, το έργο ουδέποτε πέρασε στα χέρια της ΕΥΑΘ, όπως εμμέσως παραδέχεται και η ίδια η ΕΥΑΘ στο σάιτ της:

 «Η λειτουργία του διυλιστηρίου ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2003 και ενώ η ΕΥΑΘ Α.Ε. είναι κύριος των εγκαταστάσεων όμως έχει αναθέσει τη λειτουργία τους στους γνωστούς τρίτους…

Όλ’ αυτά τα χρόνια, ως ανάδοχοι εναλλάσσονταν οι ίδιες τρεις κατασκευαστικές εταιρείες ,. Κατά καιρούς ανάδοχος (σε συνεργασία με τις ελληνικές κατασκευαστικές) ήταν και η Degremont, θυγατρική της γαλλικής Suez. Σήμερα, το έργο έχει παραχωρηθεί, όπως άλλωστε επιβεβαιώνει και ο κ. Μπουτάρης, στον ΑΚΤΩΡΑ και τη Suez.

 Το τέχνασμα είναι δοκιμασμένο: Προκηρύσσονται μικρής (π.χ. τριμηνιαίας) διάρκειας διαγωνισμοί ώστε το ποσό της ανάθεσης να είναι κάτω του 1.000.000 ευρώ και έτσι να μην υπόκειται στον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Το φόβητρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν είναι υποθετικό.

 Το 2009 το Ελεγκτικό Συνέδριο ακύρωσε τον διαγωνισμό της ΕΥΑΘ σχετικά με τη λειτουργία του Διυλιστηρίου Νερού, εντοπίζοντας «ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, σε μια τελευταία συνάντηση που είχαν με το ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ Κόμμα Ελλάδος κατήγγειλαν  πως «πλέον δεν υπάρχει εργασία της ΕΥΑΘ που να μην εκτελείται από ιδιώτες, από τον καθαρισμό των κτηρίων μέχρι τις ίδιες τις υπηρεσίες ύδρευσης». Για παράδειγμα: συγκεκριμένα, απέναντι στους 80 εργαζόμενους του Άκτωρα, στο διυλιστήριο του νερού οι υπάλληλοι της ΕΥΑΘ στο διυλιστήριο της Σίνδου μετριούνται στα δάχτυλα ενός χεριού...

Κατόπιν τούτων ερωτώνται  ο αξιότιμος κ. Πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι υπουργοί:

  • Η εταιρεία στην ουσία είναι ήδη ιδιωτικοποιημένη;
  • Ευσταθούν και σε ποιο βαθμό οι αποκαλυπτικές δηλώσεις του δήμαρχου Θεσσαλονίκης περί ιδιωτικοποίησης;
  •  Αν ευσταθούν, τότε γιατί δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα το αντίτιμο πώλησης του οργανισμού από το σάιτ της Διαύγειας και οι σχετικές αποφάσεις στο ΦΕΚ ; Να κατατεθούν όλα τα σχετικά έγγραφα και οι συμβάσεις με τους μεγαλοεργολάβους.
  • Η αναφορά για πώληση σε συγκεκριμένους αγοραστές και η εν γένει αξιοποίηση από αυτούς της ΕΥΑΘ δεν έρχεται σε αντίθεση με τον σχεδιασμό από το ΤΑΙΠΕΔ ή μήπως είναι ενήμεροι στο Διοικητικό Συμβούλιο και συνεπώς και η Τρόικα; Να κατατεθεί όλη η σχετική αλληλογραφία.
  • Ποιο ήταν το οικονομικό αποτέλεσμα αυτής της αγοράς από τον ΑΚΤΩΡ και τη Suez; Να κατατεθούν όλα τα σχετικά έγγραφα αγοραπωλησίας.

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος