Loading...
 Start Page

ΑΡ. ΠΡΩΤ. 10791/1086/20-5-2013

ΕΡΩΤΗΣΗ  & ΑΚΕ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Κοινοποίηση: Οικονομικοί Εισαγγελείς, Εισαγγελέα Διαφθοράς και Γεν. Γραμματέα ΣΔΟΕ

Σύμφωνα με την νομοθεσία, η φορολογική επιβάρυνση των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, κατά την απόκτησή τους, είναι προοδευτικά ανάλογη με την αξία κάθε αυτοκινήτου, έτσι ώστε η επιβάρυνση αυτή να είναι και κοινωνικά δίκαιη. Στην πράξη όμως εμφανίζονται πολυτελή και πανάκριβα αυτοκίνητα να επιβαρύνονται με χαμηλότερους φόρους σε σύγκριση με αντίστοιχα μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα.

Πράγματι, όπως προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποίησε το moneypost, δύο πολύ γνωστές θυγατρικές γερμανικών οίκων κατασκευής αυτοκινήτων, και συγκεκριμένα η Mercedes Benz Hellas και η BMW Hellas έχουν ανακαλύψει τον τρόπο να οροδιαφεύγουν προκλητικά, κατά συρροή, στερώντας πολλά εκατομμύρια από το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ παράλληλα διαστρεβλώνουν τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δυσχεραίνοντας την θέση των ελληνικών εταιρειών οι οποίες βρίσκονται στα πρόθυρα της καταστροφής.

Μια σημαντική κατηγορία φόρων που επιβαρύνουν τα Αυτοκίνητα, όπως είναι το Τέλος Ταξινόμησης και ο Φόρος Πολυτελείας, επιβάλλονται στην  λεγόμενη αξία CIF του αυτοκινήτου και καταβάλλονται κατά τον εκτελωνισμό του. Πρόκειται ουσιαστικά για την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου, δηλαδή για την τιμή που  πουλάει ο κατασκευαστής στην εισαγωγική εταιρεία στην Ελλάδα. Αθροιστικά το ύψος των δύο αυτών φόρων ξεκινάει από 12% και μπορεί να φτάσει έως και το 90% της αξίας του.

Αποδεικνύεται όμως ότι στις περιπτώσεις όπου υπάρχει σχέση μητρικής – θυγατρικής του εισαγωγέα και του κατασκευαστή αυτοκινήτων, η υποτιμολόγηση των αυτοκινήτων με την πρακτική του Transfer Pricing μπορεί να εξασφαλίσει γι’ αυτές τις εταιρείες τεράστια οφέλη σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και κατ’ επέκταση του Έλληνα ορολογούμενου.

Ας υποθέσουμε για παράδειγμα ότι ένα αυτοκίνητο 2.000 κ.ε. διαθέτει εργοστασιακή αξία 24.000 €. Αυτή είναι η τιμή πώλησης του κατασκευαστή σε όλες τις χώρες της Ευρώπης.

Αν η τιμή αυτή ίσχυε, όπως θα ανέμενε κανείς και στην Ελλάδα,  κατά τον εκτελωνισμό του θα έπρεπε να καταβληθεί Τέλος Ταξινόμησης 40% (9.600 €) και Φόρος Πολυτελείας 30% (7.200 €), σύνολο φόρων 16.800 €.

Εάν όμως το ίδιο αυτοκίνητο υποτιμολογηθεί από την μητρική εταιρεία στην τιμή των 15.000 €, τότε απαλλάσσεται από τον Φόρο Πολυτελείας και καταβάλλεται Τέλος Ταξινόμησης 6.000 €, δηλαδή το Ελληνικό Δημόσιο ζημιώνεται κατά 10.800 € μόνο από ένα αυτοκίνητο!

Η συγκεκριμένη πρακτική επιφέρει σωρεία φορολογικών και τελωνειακών παραβάσεων στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα παραβιάζονται το άρθρο 155 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν.2960/2001), διότι η απώλεια δασμών συνεπεία υποτιμολόγησης συνιστά μορφή λαθρεμπορίας, το άρθρο 9 της υπουργικής απόφασης 5032319/5080 (ΦΕΚ 1763/25.08.2009) διότι δεν μετακυλίεται το όφελος από την υποτιμολόγηση στον καταναλωτή και τέλος το άρθρο 26 του ν.3728/2208 για αναιτιολόγητη απόκλιση ενδοομιλικών συναλλαγών.

 Άραγε γνωρίζουν οι πολιτικοί  και οικονομικοί ηγέτες του Γερμανικού κράτους, ορκισμένοι εχθροί και πολέμιοι της φοροδιαφυγής στην Ευρώπη, ότι οι εταιρείες τους χρησιμοποιούν παράνομες πρακτικές για να μεταφέρουν τεράστια χρηματικά ποσά από τα ελλειμματικά Ελληνικά κρατικά ταμεία προς τα ιδιωτικά πλεονασματικά ταμεία των Γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών τους;

Κατόπιν όλων των ανωτέρω ερωτάσθε:

  • Γνωρίζουν αυτό το κόλπο της φοροκλοπής και λαθρεμπορίας μέσω της υποτιμολόγησης; Εάν ναι γιατί γίνονται συνένοχοι; Εάν όχι, γιατί οι αρμόδιοι υπάλληλοι δεν τους έχουν ενημερώσει, όταν έχουν γίνει τόσες καταγγελίες και τόσα έχουν γραφεί στον τύπο;
  • Έχουν υπολογίσει πόσα εκατομμύρια ευρώ χάνει κάθε χρόνο το δημόσιο;
  • Εάν όχι θα δώσετε εντολή, να υπολογίσουν τα διαφυγόντα έσοδα για κάθε χρονιά από το 2000 και μετά; Να κατατεθεί ο σχετικός πίνακας.
  • Είναι οι εταιρείες θυγατρικές των Γερμανικών Ομίλων Daimler AG και BMW GROUP AG, αυτές που παρανομούν και ζημιώνουν το Ελληνικό Δημόσιο;
  • Θα επιβάλετε πρόστιμα και θα στείλετε το ΣΔΟΕ κ.α. αρμόδιες επιθεωρήσεις;
  • Θα στείλετε τα στοιχεία στη Δικαιοσύνη; Θα διατάξουν ΕΔΕ; Θα τιμωρήσουν τους επιόρκους; Να κατατεθεί η σχετική εντολή.
  • Είναι αδικαιολόγητα υψηλό το μεικτό κέρδος που προκύπτει από την πώληση των αυτοκινήτων των εν λογω εταιρειών  στην Ελλάδα σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρείες ελληνικού ενδιαφέροντος; Έχουν ασχοληθεί οι αρμόδιες υπηρεσίες; Να κατατεθούν τα πορίσματά τους.
  • Θα συνεχίσουν να απαλλάσσονται από το Φόρο Πολυτελείας αυτά τα αυτοκίνητα που έχουν συνδέσει το όνομα τους με την πολυτελή διαβίωση στην Ελλάδα; Τι λέει το Νομικό Συμβούλιο;
  • Δημιουργείται η όχι αθέμιτος ανταγωνισμός  σε σχέση με τις ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα πρόσβασης που έχουν σε τραπεζικό δανεισμό με επιτόκια μικρότερα από το 1/3 των αντίστοιχων επιτοκίων που επιβαρύνουν τις ελληνικές επιχειρήσεις; Τι λέει η επιτροπή ανταγωνισμού;
  • Πως προτίθεται το Υπουργείο Οικονομικών να αντιμετωπίσει το αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής που οδηγεί σε κατά συρροή φοροδιαφυγή τα ποσά της οποίας  σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν το 50% της εργοστασιακής αξίας του κάθε αυτοκινήτου;
  • Θα στείλει τις υποθέσεις στους Οικονομικούς Επιθεωρητές και στους Οικονομικούς Εισαγγελείς;

Να κατατεθεί η σχετική αλληλογραφία.

Ο ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Συντονιστής

ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ κινήματος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος