Loading...
 Start Page

AΡ.ΠΡΩΤ:13146/19-7-13                                                 

Ερώτηση του ΝΙΚΟΥ Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ

Ανεξάρτητου Βουλευτή και Γ.Γ. του ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ Κόμματος Ελλάδος

Ερώτηση

προς τον Υπουργό Οικονομικών

Η στοχοποίηση του κλάδου των εκπαιδευτικών από τη κυβέρνηση για την υλοποίηση της πολιτικής «διαθεσιμότητα / απόλυση» δημοσίων λειτουργών, κατ’ απαίτηση της τρόικας, δυστυχώς δεν αποτελεί «κεραυνό εν αιθρία», αν και ουδεμία σχέση έχει με τις προεκλογικές δεσμεύσεις και το πρόγραμμα της ΝΔ τουλάχιστον, σε σχέση με την εκπαίδευση.

Εντούτοις, ειλικρινή απορία και παντελώς αλγεινή εντύπωση προκαλεί το γεγονός της οριζόντιας επιλογής των εκπαιδευτικών που θα αντιμετωπίσουν το φάσμα της διαθεσιμότητας, στην λογική του «πιο αδύναμου κρίκου», ξεκινώντας από ορισμένες ειδικότητες εκπαιδευτικών της της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Παράλληλα, αυτή η λογική δείχνει πως δεν υπάρχει καμία, επί της ουσίας αξιολόγηση και κανενός είδους διάθεση για πραγματική μεταρρύθμιση. Αρχικά, με την «Αθηνά» υπήρξε ένα «μαγειρείο» περικοπής σχολών και δομών, χωρίς κανένα ειλικρινές πλάνο αναδιάρθρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τώρα, με τις διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών, μία οριζόντια απαξίωση του τομέα υγείας και πρόνοιας, που αποτελεί και έναν από τους βασικούς κλάδους της τεχνολογικής εκπαίδευσης

Σύμφωνα με non paper του Υπουργείου Παιδείας, υπήρξε συγκριτική μελέτη ευρωπαϊκών συστημάτων τεχνικής εκπαίδευσης από την οποία «εξήχθη το συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα υγείας όπως Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών & Βιολογικών Εργαστηρίων & Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας καθώς και επαγγέλματα όπως Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης & Παραγωγής Ενδύματος, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης & Αργυροχρυσοχοΐας δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

 

Όλοι, ωστόσο, γνωρίζουμε ότι σε πολλές χώρες, μεταξύ αυτών η Γερμανία και η Φινλανδία για παράδειγμα, η ειδικότητα του Βοηθού Νοσηλευτή παρέχεται στην δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση. Οπότε η αναφορά του υπουργείου σε συγκριτική μελέτη, προκαλεί εύλογες απορίες…

Επειδή λοιπόν, υπάρχει έντονη αμφισβήτηση της ύπαρξης πραγματικής μελέτης, αλλά και επειδή ο τομέας υγείας και πρόνοιας στην τεχνική εκπαίδευση είναι από τους μεγαλύτερους, με τους περισσότερους εκπαιδευτικούς.

Επειδή, πολλοί υποστηρίζουν πως η συρρίκνωση της τεχνικής εκπαίδευσης, πέρα από την «τροικανή» απαίτηση απολύσεων στο δημόσιο, «εξυπηρετεί» τα δημόσια και κυρίως τα ιδιωτικά ΙΕΚ με τα «τσουχτερά» δίδακτρα (σχετικά πρόσφατη είναι ακόμα η εικόνα της παρουσίας πλήθους υπουργών, βουλευτών, κλπ στα εγκαίνια ιδιωτικού ΙΕΚ).

Επειδή, πάρα πολλοί μαθητές των συγκεκριμένων ειδικοτήτων θα μείνουν σε «κενό αέρος» τον προσεχή Σεπτέμβριο, με τις οικογένειές τους να μην μπορούν να αντέξουν το βάρος της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

 

Και τέλος, επειδή η Νέα Δημοκρατία του Κωνσταντίνου Καραμανλή και του Γεωργίου Ράλλη έθεσαν τα θεμέλια για την ανάπτυξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με το Νόμο 576 του 1977, αλλά και το 2006 η Νέα Δημοκρατία του Κώστα Καραμανλή, της Μαρριέτας Γιαννάκου και του Ευριπίδη Στυλιανίδη έδωσαν νέες προοπτικές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση με το Νόμο 3475.

 

Ερωτάσθε:

 

1. Πόσα χρήματα στοιχίζει στο ελληνικό κράτος η εκπαίδευση τεχνολογικής εκπαίδευσης ανά έτος; Υπάρχει κατανομή των εξόδων ανά κλάδο σπουδών; Πόσα χρήματα θα γλιτώσει το κράτος από την διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών που ανακοινώθηκαν;

 

2. Ποια είναι η συγκριτική μελέτη που επικαλείται το Υπουργείο, δικαιολογώντας την κατάργηση συγκεκριμένων ειδικοτήτων; Να κατατεθεί στη Βουλή.

 

3. Σε ποια χώρα δεν συνυπάρχουν εκπαιδευτικοί διαφορετικών προσόντων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση ή στα Μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια

 

3. Ti θα κάνουν οι μαθήτριες και οι μαθητές που έχουν επιλέξει τους συγκεκριμένους κλάδους σπουδών στα τεχνικά λύκεια;

 

4. Έχουν υπολογιστεί οι συνέπειες των διαθεσιμοτήτων και της κατάργησης κλάδων σπουδών στην ανεργία, όχι μόνο των εκπαιδευτικών, αλλά και των νέων, λόγω και της μεγάλης ανασφάλειας που τροφοδοτούν στη κοινωνία οι πολλές και ξαφνικές αλλαγές στην εκπαίδευση;

 

5. Ποιες άλλες ειδικότητες εκπαιδευτικών και ποιοι άλλοι κλάδοι σπουδών είναι υποψήφιοι για διαθεσιμότητα και για «λουκέτο» αντίστοιχα, στο επόμενο στάδιο; Έχει συγκεκριμένο σχέδιο αξιολόγησης και «ανταποδοτικότητας» προγραμμάτων σπουδών το υπουργείο Παιδείας;

Ο ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

ΓΓ Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος