Loading...
 Start Page

ΑΡ.ΠΡΩΤ.:402/59/31-07-13

ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ του ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ Ανεξάρτητου Βουλευτή και ΓΓ του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ, ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Κοινοποιηση: Εισαγγελείς Ελ. Ράϊκου και Π. Παπανδρέου

Με την Υπ αριθμ΄…….. ερώτηση και ΑΚΕ είχαμε επισημάνει μια σειρά προβλημάτων που εδώ και 8 έτη ταλανίζουν τις ΕΔ και ιδιαίτερα το ΓΕΣ στο αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων και που έχουν να κάνουν στις σχέσεις του με την ΥΠΑ. Συγκεκριμένα, αναφερθήκαμε στο μείζον θέμα της μη κατασκευής του Πύργου Ελέγχου Αεροσκαφών (ΠΕΑ) αξίας 3.000.000€.

Η κατασκευή του νέου ΠΕΑ είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του Α/Δ και θα αναβαθμίσει κατακόρυφα το ρόλο του Α/Δ. Η υπάρχουσα υποδομή είναι πολύ παλιά (χρονολογείται το 1960) και ανεπαρκής για τις λειτουργικές ανάγκες του. Επίσης, είναι εκτός των προβλεπομένων standard που καθορίζονται διεθνώς για τους Πύργους Ελέγχου Αεροδρομίων.

Πως όμως μπορεί το ΥΠΕΘΑ να εξασφαλίσει χρήματα που θα αποτελούν ένα από τα ισοδύναμα για να εξισορροπηθούν οι μειώσεις των μισθών των ενστόλων;

Η Γενική Αεροπορία οφείλει να καταβάλει στο ΓΕΣ ένα σημαντικότατο τίμημα για τις υπηρεσίες που οι ένστολοι παρέχουν στους ιδιώτες. Και ποιες είναι αυτές οι υπηρεσίες; Η Γενική Αεροπορία, θα πρέπει να καταβάλει ένα τίμημα για τη διάθεση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών της, όπως και για τη χρήση του διαδρόμου απογείωσης – προσγείωσης απ’ αυτά. Συγκεκριμένα, πρέπει να καθορισθεί τιμή σε €/τμ για τους χώρους των υποστέγων και τιμή σε €/απογείωση-προσγείωση, όπως και τιμή σε €/ανά ώρες παραμονής.

Ενδεικτικά αναφέρω ότι, οι πτήσεις αεροσκαφών της Γενικής Αεροπορίας (απογειώσεις, προσγειώσεις και εκπαιδευτικές TOUCH & GO) κατά το πρόσφατο παρελθόν, σύμφωνα με στατιστικά δεδομένα της ΥΠΑ ήταν: 13.950 για το 2007, 32.599 για το 2008 και 31.624 για το 2009.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ΥΠΑ - και η οποία αναφέρεται στο δυσμενέστερο σενάριο - η κίνηση στο Αεροδρόμιο της Πάχης αναμένεται να αυξηθεί σε 38.000 πτήσεις για το 2012, σε 51.000 για το 2015, σε 82.000 για το 2020 και σε 103.000 για το 2025.

Από τα παραπάνω, φαίνεται ότι, το οικονομικό όφελος για το ΥΠΕΘΑ είναι αρκετά σημαντικό, εάν αναλογιστεί κανείς ότι, η αντίστοιχη τιμολόγηση σε αεροδρόμιο έχει ως εξής:

α) Το κόστος επινοικίασης υποστέγου ανέρχεται σε 5-10 €/τμ το μήνα,

β) Το κόστος για προσγείωση-στάθμευση ανέρχεται σε 15 €/την ημέρα και

γ) Για ολιγόωρη παραμονή σε Α/Δ ανέρχεται σε 1€/ώρα, ενώ το κόστος σε €/απογείωση-προσγείωση εξαρτάται από τον τύπο του Α/Φ και του Ε/Π.

Το ΧΡΙ.Κ.Ε πιστό στην υπηρέτηση των συμφερόντων των ΕΔ φέρνει στην επιφάνεια εκτός από το προηγούμενο μείζον οικονομικό ζήτημα και μερικά άλλα ζητήματα, που σχετίζονται πάλι με την ΥΠΑ και τις οικονομικές αυθαιρεσίες που αυτή πραγματοποιεί στο αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων.

Συγκεκριμένα, το Σύστημα Πυρασφαλείας του χώρου στάθμευσης των ιδιωτικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων είναι από υποτυπώδες έως ανύπαρκτο!! Κι αυτό γιατί, δίπλα από το κτίριο της ΥΠΑ στο αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων υπάρχει ένα ρυμουλκούμενο βυτίο μικρής χωρητικότητας με υγρό πυρόσβεσης, για το οποίο αφενός δεν υπάρχει κάποιο όχημα για να το μετακινήσει στην περιοχή που θα έχει εκδηλωθεί πυρκαγιά, αφετέρου είναι αμφίβολο, εάν το υγρό που περιέχει θα καλύψει τις ανάγκες πυρόσβεσης και κυρίως, εάν είναι επιχειρησιακά κατάλληλο!!!

Επίσης, σ’ όλη τη διαδρομή από την πίστα των ιδιωτικών αεροσκαφών μέχρι και τον τροχόδρομο, όπου γίνονται οι τελευταίοι έλεγχοι πριν το αεροσκάφος εισέλθει στον διάδρομο απογείωσης – προσγείωσης για να απογειωθεί, υπάρχουν μόνο 3 μικροί πυροσβεστήρες χειρός, οι οποίοι πρέπει να έχουν πολλά έτη να αναγομωθούν…..

Σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ ΥΠΑ και ΓΕΣ, η ΥΠΑ έχει αναλάβει επιπλέον την υποχρέωση να αγοράσει και τοποθετήσει στον Πύργο Ελέγχου ένα πυροσβεστικό όχημα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον ICAO standards! Από το 2004 μέχρι και σήμερα τις ανάγκες του Πύργου Ελέγχου τις καλύπτει αποκλειστικά και μόνο το ΓΕΣ!

Η αδιαφορία των υπευθύνων της ΥΠΑ και των πολιτικών τους προϊσταμένων σχετικά με το πυροσβεστικό όχημα, έχει φθάσει σε τέτοιο σημείο, που ενώ το ΓΕΣ έχει ζητήσει από την ΥΠΑ να δώσει είτε νέα λάστιχα, είτε χρήματα για την αγορά ελαστικών για τα πυροσβεστικά οχήματα, αυτοί «σφυρίζουν αδιάφορα»……!!

Επίσης, το ΓΕΣ επειδή δεν διαθέτει τις προβλεπόμενες στολές, ούτε είναι μέσα στις υποχρεώσεις του να γνωρίζει τις προδιαγραφές αυτών των στολών που πρέπει να φέρουν οι πυροσβέστες του εξειδικευμένου πυροσβεστικού οχήματος, ζήτησε από την ΥΠΑ, να προβεί εκείνη στην αγορά των στολών, μιας και το τίμημα για όλες τις στολές είναι ΜΟΝΟ 1.350€!!!!

Από τα παραπάνω, γίνεται φανερό πως οι ιθύνοντες της ΥΠΑ έχουν εγκαταστήσει μια «παράγκα» και κανείς πολιτικός τους προϊστάμενος δεν έχει το απαιτούμενο βάρος για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους!!

Σημαντικό όμως είναι και το θέμα του συστήματος ασφαλείας! Ποιοι φυλάνε τα ιδιωτικά αεροσκάφη;

Η απάντηση έχει χακί χρώμα και καμία σχέση δεν έχει με το ένα περιπολικό του Αστυνομικού Τμήματος Μεγάρων που περνά αραιά και που από την πίστα της Γενικής Αεροπορίας για την φύλαξη των ιδιωτικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων!!

Πολύ σημαντικό επίσης θέμα είναι και ο αριθμός των Ελεγκτών Εναερίου Κυκλοφορίας που διαθέτει η ΥΠΑ και η Γενική Αεροπορία στο Αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων. Συγκεκριμένα, απασχολούνται 6 ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας για τους οποίους μας κατήγγειλαν τα εξής, τα οποία πρέπει να ελέγξετε εάν όντως ισχύουν:

α) Νομότυπα ….. εναλλάσσονται καθημερινά σε διαφορετικά καθήκοντα!! Έτσι, ένας εκ της εξάδας εκτελεί καθήκοντα Ελεγκτή στον Πύργο Ελέγχου για μια εβδομάδα – και επομένως δηλώνει ΠΑΡΟΝ στην Πάχη - και οι υπόλοιποι που απασχολούνται …….. στα σπίτια τους!!!! Μήπως, οι ελεγκτές απολαμβάνουν αποδοχές 6 εβδομάδων…… εργαζόμενοι μόνο ΜΙΑ(!!!!), όπως μας είπαν εξοργισμένοι φορολογούμενοι.

β) Η παραπάνω «απασχόληση» γίνεται ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τους θερινούς μήνες, όπου οι ελεγκτές συνηθίζουν - αντί να ξεκουράζονται στα σπίτια τους - να πηγαίνουν σε κάποιο κυκλαδίτικο νησί, για να κάνουν τις διακοπές τους ενώ ταυτόχρονα, κάποιοι εμφανίζονται να εργάζονται για μερικές ώρες στον Πύργο Ελέγχου του νησιού, με το «αζημίωτο» φυσικά! Λέγουν ότι από ένα σοβαρό και εις βάθος έλεγχο της υπηρεσίας, θα μπορούσαν να βρεθούν και τα ίχνη της απάτης του Δημοσίου…

γ) Σχετικά με την απασχόλησή τους στον Πύργο Ελέγχου των Μεγάρων, τα πρωϊνά τονίζεται πως δεν πολυαπασχολούνται, αφού το μεγάλο φορτίο, το σηκώνουν οι στρατιωτικοί ελεγκτές που έχει το ΓΕΣ τοποθετήσει εκεί.

δ) Για τα Σαββατοκύριακα, στον Πύργο Ελέγχου απασχολούνται όχι οι 6 μόνιμοι ελεγκτές, αλλά ελεγκτές από διαφορετικά αεροδρόμια, για να λαμβάνουν κι αυτοί τα προβλεπόμενα «τυχερά» τους!!!

Αφήσαμε για το τέλος κύριοι ΥΠΟΥΡΓΟΙ το πιο ζωτικό! Η Γενική Αεροπορία επαφίεται στο γεγονός ότι, υπάρχουν πολλοί στο ΓΕΣ που δεν γνωρίζουν πως, εάν δεν υπήρχε το αεροδρόμιο της Πάχης για να σταθμεύσουν οι ιδιώτες τα αεροσκάφη τους, τότε με βάση τη σύμβαση που υπέγραψε το Υπουργείο Μεταφορών με την Γερμανική Εταιρεία Hochtief θα έπρεπε οι ιδιώτες, είτε να σταθμεύσουν τα αεροσκάφη τους στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος (καταβάλλοντας υπέρογκα ποσά για στάθμευση και χρήση των διαδρόμων και υποστέγων), είτε να τα μεταφέρουν σ’ άλλο αεροδρόμιο της ΥΠΑ (μη στρατιωτικό) σε απόσταση 100km από το Ελ. Βενιζέλος!!!!

Η μόνη περίπτωση, για την οποία δεν ισχύει ο περιορισμός των 100km είναι, να σταθμεύουν σε στρατιωτικό αεροδρόμιο!

Γι’ αυτό το λόγο, πριν την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων μεταφέρθηκαν «άρον άρον» τα ιδιωτικά αεροσκάφη και ελικόπτερα από το αεροδρόμιο του Ελληνικού στην Πάχη!

Αντί λοιπόν, η ΥΠΑ και η Γενική Αεροπορία να καταβάλει το οικονομικό τίμημα που οφείλει στο ΓΕΣ – και που αναλυτικά αναφέρθηκε παραπάνω – και επιπλέον, να φροντίσει για την άμεση αναβάθμιση του αεροδρομίου της Πάχης, αυτοί «σφυρίζουν αδιάφορα»!!!!

Εάν κατά λάθος….. φύγουν οι Μονάδες της Αεροπορίας Στρατού από την Πάχη, τότε οι ευκατάστατοι ιδιώτες θα πρέπει να πάνε το πλησιέστερο στο αεροδρόμιο του Αγρινίου!!!!

Ευτυχώς που το Αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων χρησιμοποιείται και από τις Ειδικές Δυνάμεις για ρίψεις Αλεξιπτωτιστών και επομένως, συναντούν οι «ιθύνοντες» έναν ακόμα σκόπελο….

Μετά τα παραπάνω ερωτάστε κ. Υπουργοί:

 

1) Γιατί οι στρατευμένοι οπλίτες μας και τα μόνιμα στελέχη μας του ΓΕΣ που εκτελούν υπηρεσία στην Πάχη, είναι – εκ των πραγμάτων αναγκασμένοι – να φυλάνε και τα πτητικά μέσα των ιδιωτών;

2) Το γνωρίζουν αυτό οι Υπουργοί Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών; Εάν ναι. Σε τι ενέργειες έχει προβεί μέχρι σήμερα;

3) Να κατατεθεί η Υπουργική απόφαση φύλαξης των ιδιωτικών μέσων (αεροσκαφών και ελικοπτέρων) από κληρωτούς οπλίτες.

4) Εάν δεν υπάρχει τέτοια απόφαση, γιατί το ΓΕΣ υποχρεώνει τους οπλίτες να φυλάσσουν ιδιωτική περιουσία;

5) Υπάρχει ιδιωτική εταιρεία που φυλάει τους χώρους στάθμευσης των πτητικών μέσων της Γενικής Αεροπορίας; Εάν ναι, να κατατεθεί αντίγραφο του Συμβολαίου.

6) Ποιος διέταξε γι’ αυτό; Έχουν αναζητηθεί και αποδοθεί πειθαρχικές ευθύνες; Πότε σε ποιους; Να κατατεθεί κάθε τι σχετικό!

7) Υπάρχει ή όχι η υποχρέωση της ΥΠΑ – με βάση το Μνημόνιο Συνεργασίας με το ΓΕΣ – για τη διάθεση Πυροσβεστικού Οχήματος στο αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων;

8) Εάν ναι, γιατί αυτή δεν έχει υλοποιηθεί από το 2005 και γιατί το ΓΕΣ διαθέτει το πυροσβεστικό όχημά του για τις πτήσεις των ιδιωτών και δεν «κλείνει» το αεροδρόμιο για τους ιδιώτες;

9) Έχουν ή όχι, οι ένστολοι πυροσβέστες τις προβλεπόμενες από τα διεθνή standard στολές; Ποιος έχει την υποχρέωση για την αγορά και διάθεση αυτών; Είναι απορρέουσα υποχρέωση του Μνημονίου Συνεργασίας για την ΥΠΑ;

10) Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών για την αποκατάσταση των θεμάτων που σχετίζονται με το ζήτημα πυρασφαλείας και τις υποχρεώσεις της ΥΠΑ;

11) Προβλέπετε ή όχι η κοστολόγηση υπηρεσιών που παρέχει το ΓΕΣ στην Γενική Αεροπορία; Εάν ναι, σε τι ενέργειες έχει προβεί το ΤΕΘΑ στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει το θέμα;

12) Να κατατεθεί απόφαση της Διοικήσεως του ΤΕΘΑ για το θέμα εάν και εφόσον υπάρχει.

13) Ποιες οι ενέργειες του Υπουργού Άμυνας για την κοστολόγηση αυτών των υπηρεσιών προς τα πτητικά μέσα της Γενικής Αεροπορίας;

14) Να κατατεθεί σχετική Υπουργική Απόφαση, εάν και εφόσον υπάρχει.

15) Έχει κοστολογήσει το ΤΕΘΑ και κατ’ επέκταση το ΓΕΣ τις απώλειες σε χρήμα που έχει από το 2003 που στεγάζονται τα ιδιωτικά αεροσκάφη και ελικόπτερα της Γενικής Αεροπορίας στο Αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων;

16) Να κατατεθεί σχετική οικονομική έκθεση, εάν και εφόσον υπάρχει.

17) Έχουν αναζητηθεί και αποδοθεί ποινικές και πειθαρχικές διώξεις κατά των υπευθύνων για την απώλεια σε χρήμα των υπηρεσιών που έχει ήδη παρέξει το ΓΕΣ στην Γενική Αεροπορία υπέρ των ιδιωτών και σε βάρος του Δημοσίου συμφέροντος;

18) Πόσοι ελεγκτές της ΥΠΑ υπηρετούν στο Αεροδρόμιο της Πάχης και πότε εκτελούν αυτοί υπηρεσία;

19) Να κατατεθεί το πρόγραμμα υπηρεσιών των ελεγκτών εναερίου κυκλοφορίας της ΥΠΑ στην Πάχη και κατάσταση με τις ημέρες αδείας που έχει ο καθένας τα έτη 2012 και 2013.

20) Έχουν διαταχθεί ή θα διαταχθούν ΕΔΕ;

21) Έχουν σταλεί οι φάκελοι με τα ανωτέρω ζητήματα ζημίας του Ελληνικού δημοσίου και έλλειψη ασφάλειας, στη Δικαιοσύνη;

Παρακαλείτε ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, όπως παρέμβει για τυχόν ποινικές ευθύνες των αρμοδίων σχετικά με την επινοικίαση – μίσθωση υπηρεσιών του ΓΕΣ προς την ΥΠΑ.

Ο ερωτών Βουλευτής

Νίκος Νικολόπουλος

ΓΓ Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος