Loading...
 Start Page

ΑΡ.ΠΡΩΤ.:400/58/31-07-13

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ του ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ Ανεξάρτητου Βουλευτή και ΓΓ του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

προς τους ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ,ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Κοινοποιηση: Εισαγγελια Αρείου Πάγου, Επιθεωρητή Περιβάλλοντος και Υγείας, Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης

Το Αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων λειτουργούσε επί σειρά ετών αποκλειστικά ως στρατιωτικό Αεροδρόμιο. Η από κοινού χρήση του Αεροδρομίου από το ΓΕΣ και την ΥΠΑ υλοποιήθηκε με μία σειρά αποφάσεων του ΥΕΘΑ και του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και συγκεκριμένα τις εξής:

α) Με την υπ’ αριθμ 1130/28-3-2002 απόφαση του ΥΕΘΑ (ΦΕΚ 402/Β/2-4-2002) εγκρίθηκε η χρησιμοποίηση του στρατιωτικού Αεροδρομίου της Πάχης Μεγάρων για τις ανάγκες των Ελικοπτέρων της Γενικής Αεροπορίας. Η απόφαση αυτή τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε το 2005, με την υπ’ αριθμ 442751/16-5-2005 απόφαση του ΥΕΘΑ (ΦΕΚ 773/Β/9-6-2005), βάσει της οποίας εγκρίθηκε η χρησιμοποίηση του Στρατιωτικού Αεροδρομίου της Πάχης Μεγάρων από κοινού από το ΓΕΣ και την ΥΠΑ, για την κάλυψη των αναγκών των αεροπορικών μέσων της Γενικής Αεροπορίας, σε έκταση περίπου 100 στρεμμάτων στο Νοτιοανατολικό άκρο του.

β) Με την υπ’ αριθμ ΥΠΑ/Δ3/Α/23766/5390/20-6-2002 απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών (ΦΕΚ 778/Β/21-6-2002) καταργήθηκε ο Κρατικός Αερολιμένας Αθηνών, κατά το μέρος που αφορά στην εξυπηρέτηση των πτήσεων της Γενικής Αεροπορίας, ενώ σύμφωνα με την τροποποίηση – συμπλήρωση της παραπάνω απόφασης με την υπ’ αριθμ ΥΠΑ/Δ3/Α/27984/6973/27-7-2005 (ΦΕΚ 1074/Β/29-7-2005) τα αεροπορικά μέσα της Γενικής Αεροπορίας μεταφέρονται στο Αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων.

Γενικά όμως, τα θέματα χρήσης του στρατιωτικού Αεροδρομίου Μεγάρων από τα Αεροσκάφη της Γενικής Αεροπορίας ρυθμίζονται με το «Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του ΓΕΣ και της ΥΠΑ», που υπεγράφη την 12-7-2005. Στο πλαίσιο των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτό το Μνημόνιο Συνεργασίας για την ΥΠΑ, εντάσσονται τα έργα αναβάθμισης, εκσυγχρονισμού και συντήρησης των υποδομών του Αεροδρομίου.

Η ΥΠΑ έχει ήδη κατασκευάσει μία σειρά από έργα στο Αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων, αλλά η πλειονότητα αυτών έχει να κάνει με τις υποδομές υποστήριξης των ιδιωτικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων που στεγάζονται στο Νοτιοανατολικό άκρο του αεροδρομίου και όχι με τα έργα που σχετίζονται με τις υποδομές του ΓΕΣ, που βάση του Μνημονίου είναι υποχρεωμένη η ΥΠΑ να υλοποιήσει!! Τέτοια έργα είναι η Κατασκευή πίστας Αεροσκαφών και Ελικοπτέρων (δάπεδο στάθμευσης της Γενικής Αεροπορίας), η Κατασκευή συνδετήριου τροχόδρομου που συνδέει τον υφιστάμενο διάδρομο με το δάπεδο στάθμευσης της Γενικής Αεροπορίας η Κατασκευή περίφραξης των εγκαταστάσεων της ΥΠΑ, και άλλα.

Τα σημαντικότερα όμως έργα που δεν έχει υλοποιήσει η ΥΠΑ και που συμφέροντα εντός της ΥΠΑ, αλλά και ιδιωτικών εταιρειών συμβάλλουν στις καθυστερήσεις υλοποίησης έργων, που έχουν να κάνουν με τον εκσυγχρονισμό, αναβάθμιση και συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών του Αεροδρομίου της Πάχης.

Συγκεκριμένα, με το Υπ’ αριθμ πρωτ. Δ7/Α/2175/17-5-2006 έγγραφο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της ΥΠΑ οριστικοποιήθηκαν τα έργα που πρέπει να πραγματοποιηθούν από την ΥΠΑ, μετά και την υλοποίηση «Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Αεροδρομίου της Πάχης Μεγάρων».

Αναλυτικά, προβλέπεται η:

α) Συντήρηση – βελτίωση εσωτερικού οδικού δικτύου.

β) Βελτίωση του αποστραγγιστικού συστήματος του Αεροδρομίου.

γ) Φωτοσήμανση ολοκλήρου του πεδίου ελιγμών.

δ) Κατασκευή νέου τετραώροφου Πύργου Ελέγχου Αεροσκαφών (ΠΕΑ) επιφανείας 540τμ περίπου και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.

ε) Αποθήκες και στέγαστρα.

στ) Κατασκευή πάρκου καυσίμων επιφανείας 10 στρ περίπου, στο οποίο θα δραστηριοποιούνται 2 εταιρείες αεροπορικών καυσίμων. Οι εγκαταστάσεις των εταιρειών θα περιλαμβάνουν χώρο εγκατάστασης δεξαμενών 100m3 και κτίριο γραφείων.

ζ) Συντήρηση και λειτουργικές βελτιώσεις επιμέρους εγκαταστάσεων του Αεροδρομίου.

Απ’ αυτά, ορισμένα έχουν ήδη πάρει το δρόμο της υλοποίησης, ενώ τα σημαντικότερα, όχι μόνο δεν έχουν ξεκινήσει, αλλά η ΥΠΑ αρνείται πεισματικά να υλοποιήσει και οι εκάστοτε Υπουργοί Μεταφορών δεν έχουν το πολιτικό σθένος να αντιταχθούν στην «παράγκα» που έχει στηθεί σ’ αυτή την Υπηρεσία!!!

Έτσι, τα σημαντικότερα και καθοριστικά για τη λειτουργία του Αεροδρομίου θέματα που είναι α) η Φωτοσήμανση όλου του πεδίου ελιγμών, β) η κατασκευή νέου Πύργου Ελέγχου Αεροσκαφών (ΠΕΑ) και γ) η κατασκευή πάρκου καυσίμων για τις ιδιωτικές εταιρείες που θα δραστηριοποιούνται στο χώρο της ΥΠΑ δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει!!!

Ειδικά για το θέμα του ΠΕΑ η κατάσταση του οικοδομήματος – που χρονολογείται από το 1960 - είναι πλέον επικίνδυνη, αφού όχι μόνο εγκυμονούνται κίνδυνοι από την παλαιότητα κατασκευής του έργου για το μόνιμο και κληρωτό προσωπικό που πραγματοποιεί καθημερινά υπηρεσία στον ΠΕΑ, αλλά και από τις συνθήκες διαβίωσης εντός του ΠΕΑ!!! Μια επίσκεψη των αρμοδίων για το θέμα Υπουργών στον χώρο του Αεροδρομίου, αρκεί για να πιστοποιήσουν επ’ αυτοφώρω το «έγκλημα» που συνεχίζει να λαμβάνει χώρα εις βάρος του στρατιωτικού προσωπικού του ΓΕΣ.

Μετά τα παραπάνω ερωτάστε κ. Υπουργοί:

1) Έχει εκπονηθεί μελέτη σκοπιμότητας για τον ΠΕΑ στην οποία να φαίνεται η αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου; Εάν ναι, γιατί δεν έχει προχωρήσει η όλη διαδικασία;

2) Να κατατεθεί η μελέτη κατασκευής του ΠΕΑ.

3) Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί η Διοίκηση της ΥΠΑ για την πραγματοποίηση των παραπάνω 3 σημαντικών έργων;

4) Να κατατεθεί φάκελος ενεργειών της ΥΠΑ από την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας με το ΓΕΣ, μέχρι σήμερα.

5) Έχει εγκριθεί κονδύλι ύψους 3.000.000€ για την κατασκευή του ΠΕΑ και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα αυτού χώρου; Εάν ναι, γιατί δεν έχει αποδεσμευτεί αυτό το κονδύλι;

6) Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα και αποφάσεις διάθεσης του κονδυλίου αξίας 3.000.000€ από την ΥΠΑ.

7) Έχουν ελεγχθεί από τα αρμόδια όργανα, κάθε εκ των συνερωτώμενων Υπουργείων, έχουν ασκηθεί έστω και διοικητικές διώξεις ή ποινές κατά των υπευθύνων της ΥΠΑ, που δεν έχουν εξασφαλίσει την ομαλόρυθμη και ασφαλή λειτουργία και που δεν προχωρούν στην υλοποίηση του έργου; Εάν ναι, να κατατεθούν αντίγραφα αυτών.

8) Γνωρίζετε ότι, η κατασκευή του ΠΕΑ εκκρεμεί από τα τέλη του 2003, όπου είχε προγραμματισθεί να υλοποιηθεί λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων; Γιατί δεν έχει υλοποιηθεί 10 έτη μετά και με εγκεκριμένο και δεσμευμένο κονδύλι; Ποιοι ευθύνονται; Να κατατεθεί κατάλογος με ονοματεπώνυμο όλων όσων έχουν την υπηρεσιακή ευθύνη και δεν την λειτούργησαν ευρύθμως.

9) Η φωτοσήμανση έχει πραγματοποιηθεί με την εγκατάσταση των προβλεπόμενων λαμπτήρων; Εάν ναι, γιατί δεν φωταγωγούνται τα πεδία ελιγμών του αεροδρομίου; Μήπως το έργο υλοποιήθηκε χωρίς προηγουμένως να έχει γίνει μελέτη ηλεκτρολογικής υποδομής του αεροδρομίου; Εάν ναι ποιος τιμωρήθηκε και παραπέμφθηκε η υπόθεση στη στρατιωτική ή την πολιτική δικαιοσύνη;

10) Να κατατεθεί η μελέτη της ΥΠΑ για τη φωτοσήμανση όλου του πεδίου ελιγμών του αεροδρομίου.

11) Το υπάρχον ηλεκτρικό δίκτυο του αεροδρομίου, μπορεί ή όχι, να «σηκώσει» τη ρευματοδότηση ολοκλήρου του πεδίου ελιγμών;

12) Μήπως αναγκαιεί, για την αντιμετώπιση του προβλήματος, η κατασκευή ηλεκτρικού υποσταθμού από την ΥΠΑ για την υποστήριξη του έργου; Εάν ναι, γιατί αυτή δεν υλοποιήθηκε παράλληλα με τοποθέτηση της φωτοσήμανσης; Ποιοι έχουν την ευθύνη;

13) Να κατατεθεί το σχέδιο του ΓΕΣ για την ηλεκτρολογική υποστήριξη του έργου της φωτοσήμανσης, αλλά και όλων των εγκαταστάσεων, εάν υφίσταται. Εάν δεν υπάρχει, υπάρχει πρόβλημα;

14) Γιατί δεν έχει κατασκευαστεί πάρκο καυσίμου για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ΥΠΑ; Έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για τη στέγαση των εταιρειών;

15) Εάν ναι, να κατατεθεί ο διαγωνισμός για το πάρκο καυσίμου και τα αποτελέσματά του.

16) Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί το Υπουργείο Άμυνας για την υλοποίηση του έργου από την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας με την ΥΠΑ;

17) Ποιες οι ενέργειες του Υπουργείου Άμυνας προς το Υπουργείο Μεταφορών για την απαλοιφή των προβλημάτων;

18) Να κατατεθούν οι αποφάσεις που έχουν υπογραφεί από τους αρμόδιους Υπουργούς, Αναπληρωτές ή Υφυπουργούς Εθνικής Άμυνας από την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας μέχρι σήμερα.

19) Έχουν ασχοληθεί οι συναρμόδιες υπηρεσίες των συνερωτώμενων Υπουργείων με τα παραπάνω ερωτήματα – ζητήματα; Εάν όχι, γιατί δεν έχουν συνευθύνη; Ποιοι εισηγούνται και απαντούν αναλόγους ενυπόγραφες εισηγήσεις και αναφορές προ της πολιτική ηγεσία; Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.

Παρακαλείται ο αρμόδιος Εισαγγελέας Πρωτοδικών του Αρείου Πάγου, όπως εξετάζει την ύπαρξη ποινικών ευθυνών, πλέον των πολιτικών που ήδη υφίστανται, αφού το έργο υλοποίησης του ΠΕΑ εκκρεμεί εδώ και 10 έτη.

Ο ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

ΓΓ Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος