Loading...
 Start Page

ΕΡΩΤΗΣΗ

4502/3-12-13

ΠΡΟΣ ΤΟΝ

ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

Σύμφωνα με δημοσίευμα της REAL NEWS της Κυριακής 01 Δεκ άρχισαν οι κατασχέσεις στα ερειπωμένα πλέον Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, εντός των οποίων «σαπίζουν» τρία ολοκαίνουργια και ακριβοπληρωμένα από τους Έλληνες φορολογούμενους υποβρύχια τύπου 214 (ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ). Πριν λίγες ημέρες βγήκαν σε πλειστηριασμό και πουλήθηκαν σε τιμή εξευτελιστική δύο ρυμουλκά των Ναυπηγείων, ένα από τα οποία είχε αγοραστεί ειδικά για τα ... υποβρύχια που υποτίθεται θα είχαμε εδώ και χρόνια παραλάβει!

Ο ιδιοκτήτης ενός μικρού ναυπηγείου της Σαλαμίνας – πάντα σύμφωνα με το δημοσίευμα - «χτύπησε” και πήρε έναντι 70.000 ευρώ (!!!) τα δύο ρυμουλκά! Το ένα , αυτό που είχε αγοραστεί για να «οδηγεί» τα σούπερ - υποβρύχια που παραγγείλαμε πληρώσαμε αλλά δεν έχουμε παραλάβει είχε αγοραστεί πριν από τέσσερα χρόνια αντί 500.000 ευρώ!

Η κυβέρνηση για άλλη μια φορά τρέχοντας πίσω από τις εξελίξεις σπεύδει να καταθέσει τροπολογία που θα συντάξει ο γενικός γραμματέας της κυβέρνησης Τάκης Μπαλτάκος για να αποφευχθούν άλλες κατασχέσεις και πλειστηριασμοί!

Το δράμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ,των 1100 οικογενειών των εργαζομένων αλλά και των ναυάρχων του ΠΝ που έχουν μείνει ... μ’ ένα υποβρύχιο δεν δείχνει να έχει τέλος. Η πολιτική σφοδρή διαμάχη που ξέσπασε μεταξύ Βενιζέλου - Τσίπρα για την σύμβαση του 2010 που υπέγραψε ο πρώτος με τον γαλλολιβανέζο Ισκαντάρ Σάφα δεν δίνει πολλές ελπίδες για γρήγορη επίλυση του ζητήματος. Για να υπάρξει διέξοδος πρέπει η κυβέρνηση να παραδεχτεί ότι η συμφωνία Βενιζέλου απέτυχε και αυτό φαίνεται ότι αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο που όμως οδηγεί μαθηματικά σε απόλυτη καταστροφή: Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε αδιέξοδο, υποβρύχια για το ΠΝ ...γιοκ.

Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα της Κυριακάτικης Εφημερίδας, παρόλα αυτά λύσεις υπάρχουν αρκεί να υπάρξει και η ανάλογη πολιτική βούληση. Ένα ραντεβού στο Παρίσι μεταξύ πρωθυπουργικού συμβούλου και της πλευράς Σάφα αφήνει μια αχτίδα φωτός. Η οποία βέβαια πάντα απαιτεί χρήματα.

Οι λύσεις είναι δύο. Η μία είναι εξαιρετικά χρονοβόρα. Ο Ισκαντάρ Σάφα έχει προσφύγει σε Διεθνή Διαιτησία διεκδικώντας 1 δις ευρώ ,ευελπιστώντας ότι θα πάρει ένα ποσό μεταξύ 300 και 400 εκατομμυρίων ευρώ. Η συζήτηση της υπόθεσης υπολογίζεται ότι θα γίνει προς το τέλος του 2014!

Η πλευρά Σάφα με βάση τις συμβάσεις που εμείς έχουμε υπογράψει έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες να κερδίσει την υπόθεση. Και να πάρει τα χρήματα που ζητά . Αν θα συνεχίσει το έργο των υποβρυχίων είναι εξαιρετικά αμφίβολο. Κάποιοι στην κυβέρνηση βλέπουν αυτή τη «λύση» ως διέξοδο αφού κανείς δεν θα μπορεί να τους κατηγορήσει για τα λεφτά που θα δώσουν στον Σάφα χωρίς να έχουν παραδοθεί τα τρία υποβρύχια που βρίσκονται στο Σκαραμαγκά και χωρίς να έχει κοπεί έστω μια λαμαρίνα για τα δύο υποβρύχια που παραγγειλαμε -χωρίς να τα χρειαζόμαστε- με την σύμβαση Βενιζέλου.

Η άλλη λύση την οποία υποδεικνύουν οι εργαζόμενοι -κυρίως αυτοί της ΔΑΚΕ- στην κυβέρνηση προβλέπει ουσιαστικά τον διωγμό του Σάφα. Πως μπορεί να γίνει αυτό; Να απαιτήσει ,λένε το δημόσιο τα 535 εκατομμύρια του προστίμου που έχει επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για παράνομες κρατικές χρηματοδοτήσεις των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Αυτά βαραίνουν τον όποιο ιδιοκτήτη. Τον Σάφα βέβαια τον είχαν διαβεβαιώσει -όπως υποστηρίζει- ότι «θα του έλυναν αυτό το πρόβλημα». Είναι βέβαιο ότι μ’ αυτή την απαίτηση ο Σάφα θα αποχωρήσει και η κυβέρνηση θα μπορέσει να συζητήσει απευθείας με τους Γερμανούς κατασκευαστές τουλάχιστον για την ολοκλήρωση και τις δοκιμές των τριών υποβρυχίων που το ΠΝ περιμένει πως και πως να παραλάβει. Οι Γερμανοί ζητούσαν 40 εκατομμύρια ευρώ για να ολοκληρώσουν και να παραδώσουν τα υποβρύχια.

Τι θα γίνει με το Ναυπηγείο; Οι εργαζόμενοι εκτιμούν ότι μπορεί να υπάρξει διάδοχο ιδιοκτησιακό σχήμα και κάποιοι υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση το έχει έτοιμο. Γιατί δεν προχωρά; Γιατί ,υποστηρίζουν θα πρέπει να γίνει δεκτό ότι η σύμβαση Βενιζέλου απέτυχε. Και αυτό στην παρούσα πολιτική συγκυρία μοιάζει πολύ δύσκολο!

Την περασμένη εβδομάδα ο σύμβουλος του Υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Χατζιδάκη Π. Μπερνίτσας, συναντήθηκε με εκπροσώπους του Σάφα στο Παρίσι. Το ραντεβού επιβεβαίωσε στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ο Ειδικός Γραμματέας του ΥΠΕΘΑ Αντώνης Οικονόμου, χωρίς όμως να είναι ακόμη σε θέση να τους ενημερώσει για την «ατζέντα» της συνάντησης. Όπως τους είπε όταν συναντήθηκε μαζί τους την Τετάρτη δεν είχε ακόμη ενημερωθεί για το αν και τι προέκυψε απ’ αυτή τη συνάντηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες γίνεται προσπάθεια, ώστε ο Σάφα να αποχωρήσει λαμβάνοντας βέβαια κάποιο ποσό το ύψος του οποίου βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση.

Το βέβαιο είναι ότι η συμφωνία Βενιζέλου η οποία υπογράφτηκε για την σωτηρία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ,την διασφάλιση των θέσεων εργασίας και της παραλαβής των υποβρυχίων 214 απέτυχε σ’ όλους τους στόχους της και συγκεκριμένα:

•Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν επί της ουσίας κλείσει εδώ και 20 μήνες κατά τους οποίους οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι.

•Οι θέσεις εργασίας ποτέ δεν διασφαλίστηκαν αφού ο Σάφα καθιέρωσε πολύ γρήγορα την «εκ περιτροπής» εργασία και τελικά σταμάτησε τις πληρωμές.

•Τα Ναυπηγεία έχουν γίνει «ρημαδιό» με τις ζημιές να είναι ανυπολόγιστες.

•Τα υποβρύχια δεν έχουν ολοκληρωθεί, παραμένει άγνωστο πότε θα μπορέσουν να παραληφθούν και οι ζημιές που έχουν υποστεί υπολογίζονται σε 100 εκατομμύρια ευρώ!

Για όλα αυτά θα είναι τουλάχιστον παράδοξο η κυβέρνηση να αναμένει μέχρι το τέλος του 2014 το Διεθνές Δικαστήριο να αποφασίσει ... πόσα θα πληρώσουμε στο Σάφα, χωρίς να παραλάβουμε ... ούτε βάρκα!

 

Για πρώτη φορά το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδος φέρνει στη δημοσιότητα και μία ΤΡΙΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ λύση, για το θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που θα συζητηθεί και καλεί την Κυβέρνηση να εξετάσει σοβαρά την παρακάτω θέση, όπως επίσης, καλεί ΟΛΑ τα Αντιμνημονιακά Κόμματα να συμπαραταχθούν και συνυπογράψουν την ΜΟΝΗ ΒΙΩΣΙΜΗ πρόταση του γγ. του ΧΡΙ.Κ.Ε Ν. Νικολόπουλου!! Ο γγ. του ΧΡΙ.Κ.Ε θα φέρει την πρόταση αυτή στο Ελληνικό Κοινοβούλιο για συζήτηση και υποβολή προτάσεων και από τ’ άλλα κόμματα του Κοινοβουλίου. Συγκεκριμένα, ο Ν.Νικολόπουλος προτείνει τα εξής:

«Η παραχώρηση της δεξαμενής Νο 5 και της έκτασης 250 στρεμμάτων που έχει παραχωρηθεί από πλευράς δημοσίου στο ναυπηγείο για την λειτουργία του, στις ΗΠΑ υπό μορφή ενοικίασης για μεγάλο χρονικό διάστημα, κατόπιν σχετικής διερεύνησης σε διπλωματικό και πολιτικό επίπεδο. Σε περίπτωση υιοθέτησης αυτής της πρότασης, μεταξύ άλλων, θα πρέπει να διερευνηθούν σε πρώτο χρόνο τα ανταλλάγματα που θα ζητηθούν, ο τρόπος χρηματοδότησης, ώστε να επανεκκινήσει συνολικά το ναυπηγείο και να παραδοθούν τα Υ/Β. Για όλα αυτά, θα πρέπει να συνταχθεί ακριβές χρονοδιάγραμμα μεταξύ των εμπλεκομένων με άμεση εφαρμογή του προγράμματος επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων. Επίσης, να ζητηθεί από την Αμερικανική Κυβέρνηση η εξασφάλιση των θέσεων εργασίας καθώς και η διατήρηση του εργασιακού καθεστώτος των ναυπηγείων»!!!

Είναι γνωστό το ενδιαφέρον των ΗΠΑ για την απόκτηση ναυπηγο-επισκευαστικής δυνατότητας (Dry Docking), στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου!! Μέχρι σήμερα, η Ελλάδα παρέχει στις ΗΠΑ τις δυνατότητες ανεφοδιασμού σε καύσιμα και τρόφιμα (ακόμη και υποδοχή αεροπλανοφόρου και Πυρηνικών Υ/Β) στη Σούδα της Νήσου Κρήτης. Η μη ύπαρξη ναυπηγο-επισκευαστικής δυνατότητας από πλευράς των ΗΠΑ, στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και τα πολύ υψηλά κόστη επισκευών τους οδηγούν στην δρομολόγηση αυτών των θεμάτων με επαναφόρτωση των μονάδων τους (όσες δεν μπορούν να πλεύσουν) σε μεγαλύτερου εκτοπίσματος πλοία – πλατφόρμες, ώστε να γίνουν οι επισκευές τους σε εκτός λεκάνης Μεσογείου περιοχές!!!

Για να μπορέσει το Ναυπηγείο να επαναλειτουργήσει απαιτείται χρονικό διάστημα 2 μηνών εργασιών για την «επανεκκίνηση» των συστημάτων του και ένα ποσό της τάξεως των 300 εκατ. €!!! Ποια άραγε λύση προσπαθεί να περάσει η Κυβέρνηση και σε όφελος ποιανού; Του ελληνικού λαού και των εργαζομένων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ή σε όφελος των γερμανικών ναυπηγο-επισκευαστικών εταιρειών; Θα πρέπει η Κυβέρνηση να δώσει ΆΜΕΣΑ μια απάντηση στον Ελληνικό Λαό και να φροντίσει να είναι πειστική!!!

 

Η Ελλάδα, όπως είχε πει και ο Εθνάρχης ανήκει εις τη Δύση! Η Δικομματική Κυβέρνηση της τρόϊκας έχει δώσει σχεδόν τα ΠΑΝΤΑ στη Μέρκελ και στου Γερμανούς. Ας κάνουμε μία φορά αυτό που πρέπει για να βγάλουμε την πατρίδα από τον βούρκο της Μέρκελ!!

Μετά τα παραπάνω ερωτάστε κ. Υπουργέ:

 

1.            Σε ποια λύση οδηγείτε η Δικομματική Κυβέρνηση και ποια είναι η πρόταση του ΥΠΕΘΑ για το θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά;

-              Να κατατεθεί η σχετική πρόταση της Κυβέρνησης.

 

2.            Να τοποθετηθεί δημόσια το ΥΠΕΘΑ επί της προτάσεως του ΧΡΙ.Κ.Ε για επαναλειτουργία των Ναυπηγείων.

 

3.            Ποιος ο ρόλος του Ειδικού Γραμματέα Αντώνη Οικονόμου;

-     Να κατατεθεί η υπουργική απόφαση εμπλοκής του στο θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και οι ενέργειες που έχει κάνει για την επίλυση του θέματος.

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
Πολιτικό Γραφείο Αθήνα:
Διεύθυνση: Σέκερη 1, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3624 992
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media

© Copyright 2009 - 2019 Νίκος Ι. Νικολόπουλος Βουλευτής Αχαϊας