Loading...
 Start Page

Ερώτηση και ΑΚΕ του ΝΙΚΟΥ Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ Ανεξάρτητου Βουλευτή και Γ.Γ. του ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ Κόμματος Ελλάδος

4509/546/3-12-13

Προς τον Πρωθυπουργό

Η λέξη ΑΝΑΠΤΥΞΗ βρίσκεται στα χείλη όλων τα τελευταία χρόνια.

Υμνούν όλοι το όνομά της.

Κυβερνητικοί και αντιπολιτευόμενοι, μνημονιακοί και αντιμνημονιακοί, ακραίοι και μετριοπαθείς, δεξιοί κεντρώοι και αριστεροί.

Το συζητούν στα καφενεία, στις τηλεοράσεις, στα ΚΑΠΗ και τα σχολεία.

Κάθε μέρα εργαζόμενοι στέλνονται στον Καιάδα της ανεργίας και της εργασιακής ανασφάλειας ,θυσιαζόμενοι ως Ιφιγένειες στο βωμό της πολυπόθητης ανάπτυξης.

Και αίφνης μετά από χρόνια βρήκαμε τη συνταγή της επιτυχίας, δηλαδή πως θα πετύχουμε το στόχο.

Πριν περιγράψω την τακτική που ακολουθείται, οφείλω να απονείμω τα εύσημα σε αυτούς που από τη θεσμική τους θέση, εμπλέκονται στην άοκνη και ατελέσφορη αυτή προσπάθεια.

Είναι ο ευνοούμενος και συντοπίτης του κ. Πρωθυπουργού Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής τράπεζας κ. Τουρκολιάς, ο γνωστότατος κ. Ζαννιάς, Πρόεδρος της ιδίας Τράπεζας και ο γνωστός και προφανώς εξαιρεθείς του νόμου κ. Χρήστος Πρωτόπαππας (εξακολουθεί να είναι υπάλληλος της Εθνικής Τράπεζας και να μισθοδοτείται από αυτήν;)

Σεβόμενος τους αδημονούντες να πληροφορηθούν πως θα αναπτυχθούν εξηγούμαι : Δημιουργούμε (επίσημη σύσταση την 30/3/2010 με αριθμ. Αποφ. 5491/30.3.2010 Νομ. Αθηνών) μία εταιρεία εκμετάλλευσης ακινήτων με την επωνυμία ΕΘΝΙΚΗ-ΠΑΝΓΑΙΑ Α.Ε.Ε.Α.Π. την οποία προικοδοτούμε από τη γέννησή της, με εκατοντάδες ακίνητα υψηλής οικονομικής απόδοσης και βέβαιης είσπραξης των μισθωμάτων τους καθώς στη συντριπτική πλειοψηφία τους αυτά στεγάζουν καταστήματα της Εθνικής Τράπεζας και της COSMOTE (βλέπε συνέντευξη του κ. Αριστοτέλη Καρυτινού, Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΘΝΙΚΗ-ΠΑΝΓΑΙΑ Α.Ε.Ε.Α.Π., την 12/9/2013 στην έγκριτη οικονομική ιστοσελίδα CAPITAL.gr) η δε απόδοση των ακινήτων της σύμφωνα με τον ισολογισμό της 31/12/2012 ανερχόταν στο αστρονομικό 9,06% .

Στην συνέχεια αυξάνουμε την προίκα (Δελτίο Τύπου ΤΑΙΠΕΔ 19/10/2013) με την παραχώρηση εκμετάλλευσης ακινήτων του Ελληνικού Δημοσίου (sales and lease back) , μισθωμένα στο Δημόσιο για είκοσι χρόνια με ετήσια απόδοση της τάξεως του 9,5%, ποσοστό που αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός για κάθε επενδυτή σε ακίνητα.

Την εταιρεία αυτή που όλως περιέργως δημιουργήθηκε σε εποχή που η αγορά ακινήτων κατέρρεε και υφιστάμενες εταιρείες με το ίδιο αντικείμενο αποσυρόταν από την αγορά, ενώ τον Ιούνιο του 2012 τοποθετήθηκε στη θέση του Προέδρου κ. Πρωτόπαππας παρόλο που η θητεία του προκατόχου του έληγε το 2014.

Η ολοκλήρωση του μύθου συντελείται με την απόφαση της μεταβίβασής της ,με απευθείας ανάθεση χωρίς την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, σε εταιρεία του εξωτερικού αμερικανοεβραικών συμφερόντων.

Ως επιτυχία εμφανίζουμε το γεγονός ότι θα πουληθεί αυτό που θα πουληθεί στην τιμή που εμφανίζεται στα βιβλία μας και όχι με χαμηλότερη τιμή.

Αποσιωπούμε όμως το γεγονός ότι από συστάσεως μέχρι σήμερα έχουμε μόνοι μας απομειώσει την αξία της εταιρείας κατά 35,6 εκ το 2010, κατά 61,6 εκ. το 2011 και κατά 50,4 εκ. το 2012.

Δηλαδή μόνοι μας υποβαθμίσαμε την αξία της επιχείρησης μας κατά 147,6 εκατομμύρια ευρώ μέσα σε μία τριετία, αλλά κατά τα λοιπά, πανηγυρίζουμε που την πουλήσαμε σε τόσο καλή τιμή.

Βεβαίως παραλείπουμε να αναφερθούμε στο ότι ο «επενδυτής» μαζί με τα ακίνητα, τις εξωπραγματικές και, ως εκ θαύματος, εγγυημένες μακροχρόνιες αποδόσεις επί του κεφαλαίου του, θα λάβει και αυτό που του αναλογεί από τα 165,4 εκατομμύρια ευρώ σε μετρητά !!! που έχει στο ταμείο και σε καταθέσεις η εταιρεία.

Αν κάποιος νομίζει ότι εδώ επιτέλους τελειώσαμε, δυστυχώς απατάται.

Ποιοί είναι οι όροι πώλησης;

Θα βάλει στα ταμεία της η Εθνική Τράπεζα κάποιο σημαντικό ποσόν ώστε να ενισχύσει τη ρευστότητά της και την χρηματοοικονομική της θέση ;

Όχι βέβαια.

Από αυτά που ανακοινώθηκαν το υπολογιζόμενο συνολικό τίμημα ανέρχεται σε 650 εκ από τα οποία 580 περίπου μετρητά και 73,5 εκ. σε είδος που θα εισφέρει ο «επενδυτής» στην εταιρεία που αγοράζει.

Δηλαδή πάλι δικά του θα είναι.

Από τα μετρητά πάλι αυτός θα καταβάλλει 161 εκ περίπου και τα υπόλοιπα 419 εκ. περίπου θα τα δανειστεί από την Εθνική Τράπεζα, με επιτόκιο 2,72%.

Δηλαδή η Εθνική δανείζει τον αγοραστή της επιχείρησής της για να αγοράσει την επιχείρησή της, με το εξωφρενικά χαμηλό επιτόκιο του 2,72% ώστε αυτός να αποκτήσει το 66% της πωλούμενης εταιρείας η οποία θα του δίνει σίγουρα και άκοπα τουλάχιστον για τα επόμενα είκοσι χρόνια, 9,5% απόδοση στα κεφάλαια που αυτός δανείζεται με 2,72%.επιεικώς ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΟ.

Θα τολμήσουμε και μία πρόβλεψη βασισμένη στις μέχρι σήμερα πρακτικές παρόμοιων «αναπτυξιακών» συναλλαγών.

Σε λίγο καιρό η αγοράστρια εταιρεία και ιδιοκτήτρια του 66% της ΠΑΝΓΑΙΑΣ αλλά και οφειλέτης του δανείου από την ΕΤΕ, πολύ πιθανόν να συγχωνευθεί με την ΠΑΝΓΑΙΑ.

Αυτό συνεπάγεται ότι το δάνειο του «επενδυτή» θα είναι πλέον δάνειο της ΠΑΝΓΑΙΑΣ που θα έχει την υποχρέωση να το αποπληρώσει.

Δηλαδή ο επενδυτής θα μεταφέρει όλες του τις υποχρεώσεις στην εταιρεία που αγόρασε, το δάνειο που θα αποπληρώνει η ΠΑΝΓΑΙΑ θα μειώνει τα κέρδη της εκπίπτοντας της φορολογίας, άρα το Δημόσιο θα στερηθεί έσοδα, ενώ ο επενδυτής θα εισπράττει από τα κέρδη της εταιρείας η οποία στο τέλος θα περάσει στην κατοχή του, έχοντας η ίδια πληρώσει την εξαγορά της.

Η συμφωνία αυτή εγκρίθηκε οριακά από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας με ψήφους 4 υπέρ και 3 κατά, προκάλεσε την έκρηξη και παραίτηση ενός σημαντικού μέλους του ΤΧΣ, την οποία όπως πληροφορήθηκα στην συνέχεια ανακάλεσε, για να γίνει δεκτή την επόμενη κιόλας ημέρα και τελικά να αποχωρήσει.

Κατόπιν τούτων ερωτάστε:

1. Είναι πολιτική απόφαση της κυβέρνησης να στηρίζει αποφάσεις του ΤΧΣ που λαμβάνονται με τέτοια οριακή πλειοψηφία, η οποία εξ αυτού του λόγου θέτει ερωτηματικά και δημιουργεί προβληματισμούς για την ορθότητα και το ωφέλιμο για την Εθνική Οικονομία παρόμοιων αποφάσεων ;

2. Συνδέεται με τη συγκεκριμένη συμφωνία η άνευ ορατής αιτίας απομάκρυνση του έως τότε προέδρου της ΠΑΝΓΑΙΑΣ κ. Λεωνίδα Θεόκλητου, πριν την ολοκλήρωση της θητείας του το 2014 και η τοποθέτηση του κ. Πρωτόπαππα ως αντικαταστάτη του ;

3. Πλην της απλής υπαλληλικής σχέσης, δεν γνωρίζω πρώην ή υφισταμένης, του κ. Πρωτόπαππα με την Εθνική Τράπεζα, υπάρχουν κάποια άλλα ειδικά προσόντα ή δεξιότητες που συνηγόρησαν στην προώθηση του στη θέση του Προέδρου και μάλιστα σε εποχή όπου σχεδιαζόταν η πώληση της εταιρείας ;

4. Ποια είναι η αποζημίωση που εισπράττει ο κ. Χρ. Πρωτόπαππας;

Να κατατεθεί η απόφαση διορισμού-εκλογής του.

Να κατατεθεί η απόφαση του Δ.Σ. για το σύνολο των μηνιαίων αποζημιώσεων και των λοιπών παροχών προς τον κ. Χρ. Πρωτόπαππα.

5. Για ποιό λόγο δεν προκηρύχθηκε διεθνής διαγωνισμός ή/και δεν προκλήθηκε η εκδήλωση ενδιαφέροντος διεθνών επενδυτών για τη διάθεση της εταιρείας, και μάλιστα όταν είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε τέτοιους εξωφρενικά ευνοϊκούς όρους στον επίδοξο επενδυτή ;

6. Οι κ.κ. Υπουργοί και το Πρωθυπουργικό γραφείο θεωρούν ότι η συμφωνία με τους όρους που προανέφερα είναι ευνοϊκή για την Εθνική Τράπεζα την Οικονομία της χώρας και θα προωθήσει την Ανάπτυξη ;

Εάν Ναι παρακαλώ να παραταθούν συγκεκριμένα και με πραγματικά στοιχεία (αριθμητικά δεδομένα, case study) τα επιχειρήματα που συνηγορούν προς την κατεύθυνση αυτή και όχι με αοριστολογίες, χαρακτηρισμούς και υπεκφυγές ως συνήθως. Προς διευκόλυνση και για την αποφυγή φόρτου στις υπηρεσίες ας υποβληθούν οι αξιολογήσεις της συμφωνίας στις οποίες πιστεύω έχουν προχωρήσει όλοι οι εμπλεκόμενοι και βάσει των οποίων διαμόρφωσαν γνώμη οι αρμόδιοι Υπουργοί και ο κ. Πρωθυπουργός.

7. Θεωρώντας ότι είναι γνωστό στους αρμόδιους κ.κ. Υπουργούς αλλά και πρωτίστως στον κ. Πρωθυπουργό ,το γεγονός ότι ο ενδιαφερόμενος επενδυτής ερευνάται ήδη από τις Αρχές 15 χωρών για αθέμιτες πρακτικές όσον αφορά τον τρόπο που διαχειρίζεται και «κλείνει» συμφωνίες, έχει εξεταστεί το ενδεχόμενο να κατέφυγε και στην περίπτωση αυτή σε παρόμοιες δράσεις;

Αν ναι, ποιά υπηρεσία ανέλαβε τη σχετική έρευνα και ποιό είναι το πόρισμα της .

Να κατατεθεί όλη η σχετική υπηρεσιακή αλληλογραφία κάθε μορφής, έντυπη, ηλεκτρονική, τηλεομοιοτυπίες κλπ. καθώς και το τελικό πόρισμα των ελέγχων.

8. Αν δεν έχει προχωρήσει κανείς σε σχετικό έλεγχο, για ποιό λόγο αποφασίστηκε αυτό και ποιός ατομικά ή ποιά Υπηρεσία ή Αρχή το αποφάσισε (να κατατεθεί όλη η σχετική υπηρεσιακή αλληλογραφία κάθε μορφής ως ανωτέρω καθώς και σχετικές αποφάσεις ή/και πορίσματα)

9. Πέραν των προαναφερθέντων όρων της υπερψήφισης της συμφωνίας από το ΤΧΣ, ποιά είναι η επίσημη πολιτική θέση της κυβέρνησης για τον τρόπο επιλογής του επενδυτή, για το πρόσωπο του επενδυτή και τις σκιές που εμφανίζονται στις επιχειρηματικές πρακτικές του, για τον κίνδυνο να έχει χρησιμοποιήσει παρόμοια μέσα για την επίτευξη της υπό συζήτηση συμφωνίας και τέλος αν αποδειχθεί ότι ενήργησε παράνομα και του επιβληθούν διεθνείς κυρώσεις θα επηραστεί η συγκεκριμένη «επένδυση» αλλά και η αξιοπιστία των βασικών μηχανισμών που λειτουργούν στο πλαίσιο της εφαρμογής διεθνών συμφωνιών (μνημόνιο) που η κυβέρνηση θεωρεί ζωτικές για την ύπαρξή μας ως χώρας και την άσκηση δημοσιονομικής πολιτικής της χώρας .

10. Η Κυβέρνηση δια των εμπλεκομένων κ.κ. Υπουργών και του κ. Πρωθυπουργού, αλλά και η συμπολίτευση δια του επικεφαλής της οποίας στέλεχος είναι από τους βασικούς πρωταγωνιστές της υπόθεσης αυτής αναλαμβάνουν το βάρος της πολιτικής ευθύνης σε περίπτωση που κριθεί ένοχος ο «επενδυτής» για ότι κατηγορείται και η χώρα μας εκτεθεί ως συνεργαζόμενη και συνάπτουσα, εν γνώσει της, συμφωνίες εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ με επιχειρηματίες υπό διεθνή καταδίκη;

11. Έχει ζητηθεί να διεξαχθεί έλεγχος για τις πρωτοβουλίες και τις τυχόν ευθύνες των κυρίων Τουρκολιά και Ζαννιά;

Εάν ναι να κατατεθεί κάθε σχετικό έγγραφο.

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
Πολιτικό Γραφείο Αθήνα:
Διεύθυνση: Σέκερη 1, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3624 992
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media

© Copyright 2009 - 2021 Νίκος Ι. Νικολόπουλος Βουλευτής Αχαϊας