Loading...
 Start Page

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ

ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

και τους ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

-         ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

-         ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

-         ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

1. Πολλές έχουμε βρεθεί φορές όλοι μας ως πολίτες μπροστά σε περιπτώσεις άλλοτε κωμικές και άλλοτε τραγικές που έχουν να κάνουν με την γραφειοκρατική διάρθρωση του Ελληνικού Κράτους. Έχουμε συναντήσει στις κρατικές δομές φαινόμενα και καταστάσεις που δεν υπακούουν σε οποιοδήποτε κανόνα λογικής και έχουμε αναρωτηθεί αν το νοσηρό και το παράλογο είναι αποτέλεσμα αδιαφορίας, ανικανότητας ή προϊόν σκόπιμης και ενσυνείδητης επιλογής κάποιου γραφειοκράτη ή πολιτικού αξιωματούχου, ο οποίος είναι πάντοτε βέβαιος ότι η «αβλεψία» του δεν θα έχει για τον ίδιο καμία κύρωση, διότι ο λογαριασμός θα αποσταλεί στο Ελληνικό Δημόσιο και τον διαπαιδαγωγημένο να μην αντιδρά Έλληνα πολίτη.

2. Όπως είναι γνωστό, εφέτος εκατομμύρια φορολογούμενοι κλήθηκαν  βάσει νόμου να υποβάλουν ηλεκτρονικά τις φορολογικές τους δηλώσεις. Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία που έδωσε το ίδιο το Υπουργείο Οικονομικών και δημοσιεύθηκαν σε όλες τις εφημερίδες επί συνόλου περίπου 5.430.002 υποβληθεισών δηλώσεων φόρου εισοδήματος, 4.430.000 δηλώσεις υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά, ενώ 1.100.002 δηλώσεις υποβλήθηκαν με τον παραδοσιακό χειρόγραφο τρόπο στις εφορίες.

3. Όπως είναι γνωστό, σε όσους υποχρεούνται ή επιλέγουν να υποβάλουν ηλεκτρονικά μέσω του συστήματος ΤΑΧΙS τη φορολογική τους δήλωση, αμέσως μετά την υποβολή παρέχεται η δυνατότητα να αποθηκεύσουν αμέσως στον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή καθώς και αμέσως να εκτυπώσουν εκκαθαριστικό σημείωμα, από το οποίο προκύπτει το ύψος του οφειλόμενου φόρου εισοδήματος. Αντί όμως να υπάρξει πολιτική και διοικητική πρόνοια ώστε το εκκαθαριστικό αυτό σημείωμα, το οποίο επιτόπου εκδίδεται από το ακριβοπληρωμένο με πολλές δεκάδες εκατομμύρια σύστημα ΤΑΧΙS, να αποτελεί από μόνο του την ειδοποίηση προς τον φορολογούμενο, με βάση την οποία εξοφλείται ο οφειλόμενος φόρος ή, ακόμη περισσότερο, το σύστημα να απαιτεί από τον χρήστη τη γνωστοποίηση ηλεκτρονικής διεύθυνσης αποστολής του οριστικού εκκαθαριστικού ή οποιασδήποτε άλλης ειδοποίησης, το Υπουργείο Οικονομικών επέλεξε και πάλι την γνωστή παραδοσιακή ταχυδρομική αποστολή των εκκαθαριστικών, ακόμη και προς τους χρήστες του διαδικτύου.

4. Όλα αυτά θα είχαν απολύτως θεωρητική σημασία εάν το συνολικό κόστος  με το οποίο επιβαρύνεται το Ελληνικό Δημόσιο για την κατά τον παραδοσιακό τρόπο αποστολή των εκκαθαριστικών σημειωμάτων δεν ξεπερνούσε το ποσό των είκοσι εκατομμυρίων (20.000.000) ευρώ (κόστος περίπου 4 ευρώ/φορολογική δήλωση), το οποίο αφορά την προμήθεια χαρτιού, την προμήθεια φακέλων, την προμήθεια μελανιού, την προμήθεια πανάκριβων ανταλλακτικών των εκτυπωτικών μονάδων, το κόστος συντήρησης των εκτυπωτικών μονάδων, τα έξοδα φακελοποίησης, τα έξοδα ταχυδρομικής αποστολής, χωρίς στο κόστος αυτό να υπολογίζονται το διοικητικό κόστος, οι εργατοώρες των υπαλλήλων και η απαξίωση των εκτυπωτικών μονάδων και του λοιπού μηχανολογικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, ο οποίος έχει  συγκεκριμένο ωφέλιμο χρόνο λειτουργίας και απαιτείται, μετά από κάποιο σημείο χρήσης του, η αντικατάστασή του.

Το κόστος αυτό θα μπορούσε βεβαίως κατά τα 4/5 να εξοικονομηθεί, δηλαδή το Κράτος θα μπορούσε να έχει εξοικονομήσει ποσό περίπου δέκα πέντε εκατομμυρίων (15.000.000) ευρώ, εάν δεν είχε εκδώσει και ταχυδρομήσει εκκαθαριστικά σε όσους υποβάλλουν μέσω διαδικτύου φορολογικές δηλώσεις ενώ κατά τον ίδιο τρόπο θα μπορούσε να εξοικονομήσει δαπάνη εάν είχε προβλεφθεί ότι δεν θα αποστέλλεται εκκαθαριστικό και σε όσους υποβάλλουν χειρόγραφα μηδενικές φορολογικές δηλώσεις ή σε όσους  δεν προκύπτει βάσει χειρόγραφης δήλωσης καμία φορολογική υποχρέωση ή επιστροφή φόρου. 

5. Πληροφορούμαι επιπλέον και εφέτος έχει παρουσιασθεί και πάλι αυτό που ως ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ είχαμε καταγγείλει ως αντιπολίτευση, ότι δηλαδή στο εκτυπωτικό κέντρο του υπουργείου Οικονομικών, στο ΚΕΠΥΟ, εξαντλούνται από μέρα σε μέρα τα αποθέματα σε χαρτί, μελάνι και ανταλλακτικά, με αποτέλεσμα, προκειμένου να μην μπλοκάρει η διαδικασία αποστολής των εκκαθαριστικών, να ετοιμάζεται από το Υπουργείο Οικονομικών προμήθεια με απευθείας ανάθεση, με επίκληση λόγων δημοσίων συμφέροντος που έχουν να κάνουν με την έγκαιρη αποστολή των εκκαθαριστικών σημειωμάτων.

Επειδή την ώρα που η Ελλάδα και οι Έλληνες υποβάλλονται σε πρωτόγνωρες και επώδυνες θυσίες και επώδυνα φορολογικά βάρη, είναι αδιανόητο οι θυσίες και οι εισπραττόμενοι φόροι να πηγαίνουν στον Καιάδα, για περιττές δαπάνες και έξοδα.

Επειδή για θέματα που άλλες οργανωμένες κοινωνίες με κριτήριο την κοινή λογική είναι αυτονόητα, όπως αυτονόητα  είναι και τον τελευταίο Έλληνα ιδιώτη- νοικοκύρη-επιχειρηματία, ο οποίος προσπαθεί να επιβιώσει εξοικονομώντας από παντού, δεν είναι δυνατόν αδρανούντες κρατικοί λειτουργοί και πολιτικοί αξιωματούχοι να μην λογοδοτούν και να μην υποβάλλονται σε καμία κύρωση, διότι το λογαριασμό θα τον πληρώσει το Ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή ο Έλληνας φορολογούμενος.

 

Κατόπιν όλων των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Γιατί το Υπουργείο Οικονομικών εκτυπώνει και αποστέλλει εκκαθαριστικά σε όσους υποχρεούνται ή επιλέγουν να υποβάλουν ηλεκτρονικά μέσω του συστήματος ΤΑΧΙS τη φορολογική τους δήλωση, αφού αυτοί λαμβάνουν γνώση επιτόπου του εκκαθαριστικού τους σημειώματος  από το οποίο προκύπτει το ύψος του οφειλόμενου φόρου εισοδήματος;

2. Γιατί δεν έχει υπάρξει πολιτική και διοικητική πρόνοια ώστε το εκκαθαριστικό σημείωμα το οποίο επιτόπου εκδίδεται από το ακριβοπληρωμένο με πολλές δεκάδες εκατομμύρια σύστημα ΤΑΧΙS να αποτελεί την ειδοποίηση προς τον φορολογούμενο με βάση την οποία εξοφλείται ο οφειλόμενος φόρος;

3. Γιατί στο σύστημα ΤΑΧΙS δεν υπάρχει πρόνοια, η οποία να απαιτεί από τον χρήστη ηλεκτρονική διεύθυνση αποστολής του οριστικού εκκαθαριστικού ή οποιασδήποτε άλλης ειδοποίησης, με αποτέλεσμα σε εποχή ηλεκτρονικής διακυβέρνησης να ακολουθείται η γνωστή παραδοσιακή ταχυδρομική αποστολή των εκκαθαριστικών αλλά και κάθε άλλης αλληλογραφίας, ακόμη και προς τους χρήστες του διαδικτύου;

4. Αληθεύει ότι το συνολικό κόστος  με το οποίο επιβαρύνεται το Ελληνικό Δημόσιο για την  αποστολή των εκκαθαριστικών σημειωμάτων στη φορολογία εισοδήματος ανέρχεται στο ποσό των είκοσι εκατομμυρίων (20.000.000) ευρώ, και αφορά την προμήθεια χαρτιού, την προμήθεια φακέλων, την προμήθεια μελανιού, την προμήθεια πανάκριβων ανταλλακτικών των εκτυπωτικών μονάδων, το κόστος συντήρησης των εκτυπωτικών μονάδων, τα έξοδα φακελοποίησης, τα έξοδα ταχυδρομικής αποστολής κλπ;

5. Αληθεύει ότι από το συνολικό αυτό κόστος θα είχε εξοικονομηθεί ποσό δέκα πέντε εκατομμυρίων (15.000.000) ευρώ, εάν το Υπουργείο Οικονομικών δεν είχε εκδώσει και αποστείλει εκκαθαριστικά σε όσους υποβάλλουν μέσω διαδικτύου φορολογικές δηλώσεις ενώ κατά τον ίδιο τρόπο θα μπορούσε να εξοικονομήσει πρόσθετη δαπάνη εάν είχε προβλεφθεί ότι δεν θα αποστέλλεται εκκαθαριστικό και σε όσους υποβάλλουν χειρόγραφα μηδενικές φορολογικές δηλώσεις ή  σε όσους  δεν προκύπτει βάσει χειρόγραφης δήλωσης φορολογική υποχρέωση ή επιστροφή; 

6. Γιατί λοιπόν δεν έπραξε τα ανάλογα το Υπουργείο Οικονομικών, που φαίνονται τόσο αυτονόητα;

7. Είναι αληθές ότι στο εκτυπωτικό κέντρο του υπουργείου Οικονομικών, στο ΚΕΠΥΟ, εξαντλούνται τα αποθέματα σε χαρτί, μελάνι και ανταλλακτικά, με αποτέλεσμα, για να μην μπλοκάρει η διαδικασία αποστολής των εκκαθαριστικών, να ετοιμάζεται η  με απευθείας ανάθεση προμήθειά τους;

8. Ποιος είναι ο υπεύθυνος, ποιος θα λογοδοτήσει προς τους χειμαζόμενους πολίτες γι’ αυτά τα φαινόμενα, σε ποιόν θα επιβληθεί κύρωση και ποια θα είναι η κύρωση αυτή;

 

Ο ερωτών Βουλευτής

εκλεγείς με το ψηφοδέλτιο της ΝΔ

 

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος