Loading...
 Start Page

Προς τους Υπουργούς

 

  • Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
  • Οικονομικών

 

 

 

Η Ελλάδα είναι παγκόσμια δύναμη στις επτά θάλασσες και η ναυτιλία αποτελεί έναν από τους δυο βασικότερους πυλώνες της οικονομίας, όμως η Κυβερνητική πολιτική που ακολουθήθηκε τα τελευταία δυο χρόνια έχει συμβάλει στην αποδυνάμωσή της, με αποτέλεσμα η ναυτιλιακή βιομηχανία να εκπέμπει SOS.

Ενδεικτική της κατάστασης είναι η συνεχής μείωση του ελληνικού νηολογίου. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, τον Οκτώβριο του 2011 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2010 η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου από πλοία 100 κοχ και άνω έχει μειωθεί κατά 3,8%, έναντι μείωσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2009 – 2010.

Η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου από πλοία 100 κοχ και άνω αυξήθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2009 – 2010.

Την ίδια ώρα οι Έλληνες ναυτικοί έχουν μειωθεί στις 15.000, με άμεσο κίνδυνο να χαθεί στο εγγύς μέλλον η ελληνική ναυτική τεχνογνωσία.

Παράλληλα, αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές που είχαν εγκαταλείψει το City του Λονδίνου και αποτελούσαν το 30% επί του συνόλου, μετά τις αλλαγές που είχε κάνει η κυβέρνηση των Εργατικών στη φορολόγηση των μη μόνιμων κατοίκων της Βρετανίας (non domicile) ετοιμάζονται να επιστρέψουν στη Μεγάλη Βρετανία.

Η Κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας θέλει πίσω το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο και για το λόγο αυτό υπάρχει η πρόθεσή της να προχωρήσει σε απλουστεύσεις και να δώσει εγγυήσεις.

Ωστόσο υπάρχει στα γραφεία των αρμόδιων υπουργείων κείμενο με 14 σημεία για την ενίσχυση της ελληνικής ναυτιλίας, το οποίο είναι σε γνώση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και αποτελεί το απόσταγμα των προτάσεων που έχουν καταθέσει φορείς της ναυτιλίας, ναυτιλιακά στελέχη, σύμβουλοι του Υπουργείου Οικονομικών και στελέχη της ΔΟΥ Πλοίων.     

 Τα σημεία αυτά είναι:

  • Σύσταση διακομματικής επιτροπής επανεξέτασης στο σύνολο του φορολογικού καθεστώτος της ναυτιλίας.
  • Ενθάρρυνση της εγγραφής ή επανεγγραφής στο ελληνικό νηολόγιο πλοίων ελληνικών συμφερόντων και όχι μόνο. Απόφαση για επανασύσταση του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ως «one stop shop».
  • Προσανατολισμός ανάπτυξης της Ελλάδας ως σημείου εκκίνησης της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με ταυτόχρονη ανάπτυξη όλων των χερσαίων υποδομών.
  • Αυστηρός έλεγχος και ποινές σε δραστηριότητες – «μαϊμού» στον τομέα εκμετάλλευσης των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής με συνεργασία των υπουργείων Οικονομικών και Ναυτιλίας.
  • Ανάπτυξη εσωτερικού θαλάσσιου τουρισμού με ενίσχυση εταιριών εκμετάλλευσης πλοίων μέχρι 100 επιβατών και σύνδεση διαφόρων τουριστικών προορισμών με ημερήσιες αποδράσεις.
  • Χρηματοδότηση νέων τεχνολογιών στις επισκευαστικές ζώνες.
  • Άνοιγμα των επαγγελμάτων της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.
  • Περιφερειακές ενισχύσεις σε ναυτιλιακές εταιρίες που έχουν έδρα σε υποβαθμισμένες περιοχές, των οποίων τα κέρδη θα εισρεύσουν στη συγκεκριμένη περιφέρεια εντός εύλογου χρονικού διαστήματος.
  • Ενίσχυση εταιριών για την κατασκευή και την εκμετάλλευση περιφερειακών μαρίνων με επανασύνδεση ποσοστού των κερδών στις περιφέρειες αυτές.
  • Ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια και την ενδοχώρα.
  • Κίνητρα για την ίδρυση ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων σε υποβαθμισμένες περιοχές με επανεπένδυση των κερδών στις περιοχές αυτές.
  • Με το καθεστώς της αυτοχρηματοδότησης να γίνει διάθεση σε ιδιώτες της δυνατότητας να κατασκευάσουν και να εκμεταλλευτούν μαρίνες ιδιωτικών και επαγγελματικών σκαφών σε διάφορα μέρη της Ελλάδας.
  • Δυνατότητα αντικατάστασης των υπερήλικων επαγγελματικών σκαφών σε διάφορα μέρη της Ελλάδας.
  • Ενίσχυση των θαλάσσιων μεταφορών με σύνδεση με την ενδοχώρα.

 

 

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

  • Επειδή οι έλληνες ναυτικοί ολοένα και λιγοστεύουν, τα πλοία του ελληνικού νηολογίου έχουν μειωθεί, προτίθεται το υπουργείο να επανεξετάσει τη στάση του με βάση τις προτάσεις του συνόλου των φορέων της ναυτιλίας;
  • Αφού η ναυτιλία αποτελεί έναν από τους δυο βασικότερους πυλώνες της οικονομίας, προτίθεται το υπουργείο να προχωρήσει στην εφαρμογή έστω και ορισμένων από παραπάνω προτάσεις;

 

                                                                                Ο ερωτών Βουλευτής

                                                                            ΝΙΚΟΣ Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ  

 

 

 

 

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media

© Copyright 2009 - 2022 Νίκος Ι. Νικολόπουλος