Loading...
 Start Page

Προς: Υπουργό Οικονομικών

Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

 

Θέμα: «Πανάκριβες οι «έξυπνες κάρτες» στην Ελλάδα»

 

Όπως αναφέρεται σε άρθρο της Καθημερινής “ως «γενική δοκιμή» της συγκεκριμένης κάρτας, ενός είδους ψηφιακού αποτυπώματος, θα χρησίμευε η «κάρτα του αλλοδαπού», ένα έγγραφο που θα έπρεπε να είχε εκδώσει η χώρα έως τον Μάιο του 2011, ειδάλλως απειλείτο από την Ευρωπαϊκή Ένωση με κυρώσεις.

 

Συνολικά θα τυπώνονταν 400.000 κάρτες, σε μία «δουλειά» που, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, θα άφηνε σε όποιον την ανελάμβανε κέρδος μικρότερο των 100.000 ευρώ.

Την εκτύπωση της κάρτας, που είναι ένα έγγραφο ασφαλείας, θα αναλάμβανε να κατασκευάσει η ιαπωνική εταιρεία Toppan, η οποία έχει την ευθύνη της κατασκευής και των ελληνικών διαβατηρίων όπως και των διπλωμάτων οδήγησης.

Οι ανταγωνιστές της ιαπωνικής εταιρείας αλλά και μέλη της κυβέρνησης τής καταλογίζουν ένα πολύ αυξημένο κόστος για την κατασκευή των διαβατηρίων και μία αδιαφανή σύμβαση με την οποία μονοπωλεί τα τελευταία 10 χρόνια την κατασκευή των εγγράφων ασφαλείας χωρίς να διενεργείται διαγωνισμός.

 

Συγκεκριμένα, ενώ η ιαπωνική εταιρεία μπορεί να τυπώσει την κάθε κάρτα με δύο τσιπ και κόστος 6 - 7 ευρώ, υπολογίζει κόστος 16 ευρώ.

«Πρόκειται για ένα κόστος μη διαφανές, καθώς στην πραγματικότητα αφορά ποσά εκτός προϋπολογισμού, που κατευθύνονται από το υπουργείο Μεταφορών στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, που έχει την ευθύνη της εκτύπωσης» αναφέρουν χαρακτηριστικά πηγές της εφημερίδας.

 

Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται ότι :

«Πριν από ένα δεκαήμερο, ενώ η κυβέρνηση είχε αποφασίσει να αναθέσει -διότι περί ανάθεσης πρόκειται- την εκτύπωση της κάρτας στην Toppan, μεσολάβησε ένας νέος «παίκτης», η Bundesdruckerei,  το εθνικό τυπογραφείο της Γερμανίας.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Γερμανική κυβέρνηση, το ενδιαφέρον του ομοσπονδιακού τυπογραφείου για την εκτύπωση καρτών αλλοδαπών εκδηλώθηκε για πρώτη φορά από τον ίδιο τον Αντικαγκελάριο της Γερμανίας κ. Φίλιπ Ρέσλερ κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Αθήνα τον Οκτώβριο του 2011.

 

Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες, οι Γερμανοί συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Π. Τζωρτζάκη και τον υπεύθυνο του Fast Track κ. Αρη Συγγρό, στο πλαίσιο της έκθεσης Cebit που γίνεται στο Αννόβερο, με στόχο να επαναβεβαιώσουν το ενδιαφέρον τους.

 

Για τους παρατηρητές της αγοράς, το ενδιαφέρον των Γερμανών δεν επικεντρώνεται στην έκδοση των 400.000 καρτών αλλοδαπών, αλλά στη «διαδοχή» της Toppa (χωρίς διαγωνισμό;) μετά το τέλος της σύμβασης με το ελληνικό Δημόσιο, με την ανάληψη εκ μέρους τους της κατασκευής του συνόλου των ελληνικών δημοσίων εγγράφων που απαιτούν χαρακτηριστικά ασφαλείας.»

 

Μετά τα παραπάνω ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί :

1.Έγινε πράγματι ανάθεση του έργου ενώ απαιτείτο διαγωνισμός;

Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα

 

2.Εφόσον για το έργο εκδήλωσε ενδιαφέρον το εθνικό τυπογραφείο της Γερμανίας γιατί να μην αγοράσουμε την τεχνογνωσία και το έργο να το αναλάβει το Ελληνικό Εθνικό Τυπογραφείο;

 

3.Ποια είναι τα πορίσματα των επιτροπών ή σε ποιο στάδιο βρίσκονται σχετικά με την μορφή της κάρτας του πολίτη;

 

4.Αληθεύουν τα κόστη και οι χρεώσεις ανά τεμάχιο που αναφέρονται στο δημοσίευμα; Αν ναι από που προκύπτουν;

 

5.Ποια είναι τα ποσά εκτός προϋπολογισμού που διακινούνται μεταξύ υπουργείων σε ποιους κωδικούς ανήκουν και για ποιους λόγους διακινούνται;

Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.

 

 

                                                                                       Ο ερωτών Βουλευτής                                                                                                                                                                                                                        

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 

 

 

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος