Loading...
 Start Page

ΑΡ. ΠΡΩΤ. 4485/408/29-11-2012

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΚΕ

ΠΡΟΣ

ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

Κοινοποίηση: κκ Γρ. Πεπόνη και Σπ. Μουζακίτη, Οικονομικούς Εισαγγελείς (Δια του Υπουργού Δικαιοσύνης)

1.Η κατάσταση στα ασφαλιστικά ταμεία είναι τραγική δήλωσε πριν από μερικές ημέρες ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, περιγράφοντας την εικόνα που επικρατεί στο χώρο της κοινωνικής ασφάλισης, προκειμένου να δικαιολογήσει τις πρωτόγνωρες νέες περικοπές που νομοθέτησε η Κυβέρνηση, με θύματα τους χαμηλοσυνταξιούχους γέροντες, τις πολύτεκνες μητέρες  και τα ανυπεράσπιστα ΑΜΕΑ.

2.Η κατάσταση αυτή που περιέγραψε ο Υπουργός ακουμπά, όμως, απ’ ότι φαίνεται, αποκλειστικά τους σφαγιαζόμενους νεόπτωχους ασφαλισμένους και τους ανήμπορους Έλληνες πολίτες. Δεν αφορά, σίγουρα, όπως με πληροφορούν, τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων και συγκεκριμένα την υπαγόμενη στον ίδιο τον Υπουργό ΗΔΙΚΑ, η οποία από στιγμή σε στιγμή αναμένεται να κατακυρώσει σε ανάδοχο α)την Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας και της Νομολογίας κάποιων εκ των φορέων της Κοινωνικής Ασφάλισης την οποία έχει κοστολογήσει σε 2.145.000 € καθώς και β)την Ψηφιοποίηση της Ασφαλιστικής Νομοθεσίας και των ασφαλιστικών Παροχών, την οποία έχει κοστολογήσει σε 2.525.520 €, δηλαδή το συνολικό ποσό για την κωδικοποίηση και την ψηφιοποίηση ανέρχεται σε περίπου 4.700.000€.

3.Οποιοσδήποτε όμως τυγχάνει μέλος του νομικού κόσμου της χώρας, Δικαστής, Εισαγγελέας και Δικηγόρος, γνωρίζει όμως ότι η υπηρεσία αυτή που αφορά την ηλεκτρονική πρόσβαση στο σύνολο της ευρωπαϊκής και της ελληνικής νομοθεσίας αλλά και στη σχετική νομολογία των ελληνικών και ευρωπαϊκών δικαστηρίων παρέχεται στους χρήστες του διαδικτύου δικαστές, εισαγγελείς και δικηγόρους με αντίτιμο από 500-2.000 ευρώ για κάθε χρόνο από πέντε ιδιώτες παρόχους, ανάλογα με την σύμβαση και τον συμφωνημένο χρόνο πρόσβασης στην ψηφιακή βάση. Μάλιστα με ένα τέτοιο πάροχο έχει ήδη σύμβαση και το ίδιο το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Εξάλλου κάθε υπηρεσία  αλλά και πολίτης εδώ και πολλά χρόνια έχει δωρεάν πρόσβαση στις ψηφιοποιημένες υπηρεσίες, με τους νόμους και τα διατάγματα, του Εθνικού Τυπογραφείου, στις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας αλλά και στις γνωματεύσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που έχουν χρηματοδοτηθεί μέσω της ΚτΠ με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

Επειδή τα παραπάνω ποσά ηχούν εξωφρενικά και διαγράφουν υπόνοιες τέλεσης βαρύτατων αδικημάτων για τα μέλη της διοίκησης και τους υπαλλήλους της ΗΔΙΚΑ αλλά και πολιτικές ευθύνες  για την ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, αφού:

-το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, μέσω της ΗΔΙΚΑ, είναι έτοιμο να καταβάλει ποσό 4.700.000€ για την κωδικοποίηση και ψηφιοποίηση της νομοθεσίας και της νομολογίας των οργανισμών της Κοινωνικής Ασφαλίσεως, ενώ με αντίτιμο στη χειρότερη περίπτωση 2.000 ευρώ το χρόνο, για πάνω από 300 ώρες χρήση το χρόνο,  μπορεί να έχει και ήδη έχει πρόσβαση σε ψηφιοποιημένη βάση που αφορά όχι μόνο την νομοθεσία και τη νομολογία περί φορέων κοινωνικής ασφαλίσεως αλλά στο σύνολο της νομοθεσίας ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας και νομολογίας, και μάλιστα η νομοθεσία που αφορά τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης είναι ψηφιοποιημένη και κωδικοποιημένη κατά νομοθέτημα και φορέα,

-το έργο αυτό της κωδικοποίησης και ψηφιοποίησης δεν μπορεί παρά να το αναλάβει είτε κάποιος ανάδοχος που ήδη είναι ήδη πάροχος τέτοιας υπηρεσίας στην ελεύθερη αγορά, δηλαδή έχει κωδικοποιήσει και ψηφιοποιήσει την ασφαλιστική νομοθεσία είτε κάποιος ο οποίος μπορεί να λειτουργεί ως ενδιάμεσος τέτοιου παρόχου, είτε χρήστης, ώστε το κόστος για τον ίδιο τον πάροχο είτε για τον ενδιάμεσό του θα είναι σχεδόν μηδενικό. 

Επειδή παρά ταύτα το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, μέσω της ΗΔΙΚΑ, προϋπολογίζει 4.700.000 € για την κωδικοποίηση και ψηφιοποίηση της νομοθεσίας και της νομολογίας των οργανισμών της Κοινωνικής Ασφαλίσεως.

Επειδή τα 4.700.000 € που προϋπολογίστηκαν για την κωδικοποίηση και ψηφιοποίηση της νομοθεσίας και της νομολογίας των οργανισμών της Κοινωνικής Ασφαλίσεως τελούν σε κραυγαλέα απόκλιση με την σύγχρονη κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα της χώρας και αποτελούν δώρο σε όσους έχουν ήδη κωδικοποιήσει και ψηφιοποιήσει το σύνολο της νομοθεσίας αλλά και της νομολογίας, και επομένως είτε για τους ίδιους είτε για τους όποιους ενδιάμεσούς τους, είτε χρήστης  το κόστος παροχής της όποιας υπηρεσίας τους θα είναι σχεδόν μηδενικό, το Υπουργείο θα αποσβέσει τη δαπάνη των 4.700.000 € σε 2.350 χρόνια, σε σχέση με το εάν επέλεγε να νοικιάζει τη σχετική πλατφόρμα ακόμη με το μεγαλύτερο σημερινό κόστος των 2.000 ευρώ κατ’ έτος.

Επειδή οι υπηρεσίες του Υπουργείου αλλά και κάθε πολίτης εδώ και πολλά χρόνια έχουν δωρεάν πρόσβαση στις ψηφιοποιημένες υπηρεσίες του Εθνικού Τυπογραφείου, του Συμβουλίου της Επικρατείας αλλά και του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που έχουν χρηματοδοτηθεί μέσω της ΚτΠ με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

 Επειδή μου λένε ότι τα 4.700.000 ευρώ δεν θα είναι το τελικό ποσό το οποίο θα καταβληθεί από το Υπουργείο και την ΗΔΙΚΑ αλλά πολλαπλάσιο, αφού ο ανάδοχος θα έχει στη συνέχεια εξασφαλισμένες δια παντός και τις αναγκαίες επεκτάσεις της σύμβασης της κωδικοποίησης και της ψηφιοποίησης της νομοθεσίας και της νομολογίας των οργανισμών της Κοινωνικής Ασφαλίσεως, κάθε φορά που θα μεταβάλλεται η νομοθεσία ή θα δημιουργείται νέα νομολογία ή θα εκδίδονται νέες κανονιστικές αποφάσεις, με αποτέλεσμα αυτό να συνεπάγεται νέα κρατική επιβάρυνση.

Επειδή μου λένε ότι προσφορές στους ως άνω διαγωνισμούς της κωδικοποίησης και της ψηφιοποίησης έχουν υποβάλει προσφορές μεταξύ άλλων και γνωστές από το παρελθόν εταιρείες εθνικών προμηθευτών και παγίως συναλλασσομένων, σε διάφορες υποθέσεις παροχής νομικών, τεχνικών κλπ συμβουλών, με το Δημόσιο αλλά και διάφοροι φορείς γνωστών καθηγητών, που υπήρξαν οι ίδιοι υπουργοί ή συνδέονται άμεσα με Πρώην Πρωθυπουργό, νυν ή πρώην Υπουργούς αλλά και Αρχηγούς Κομμάτων της Συγκυβέρνησης.

Επειδή τα παραπάνω δεν μπορεί να συμβαίνουν σε μια χώρα στην οποία το ίδιο γαλαντόμο Υπουργείο οδηγεί  στην απόγνωση τους χαμηλοσυνταξιούχους γέροντες, τις πολύτεκνες μητέρες και τα ανυπεράσπιστα ΑΜΕΑ.

Επειδή ο Πρόεδρος και ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, οι δικαστές και οι εισαγγελείς της χώρας αλλά και οι Πρόεδροι και τα μέλη των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας, ως χρήστες βάσεων νομικής πληροφορικής που οι ίδιοι ή οι Υπηρεσίες τους πληρώνουν, αντιλαμβάνονται το μέγεθος της κρατικής σπατάλης.

Επειδή περιμένω από τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου να παρέμβει στην ως άνω υπόθεση, αφού επίκειται από στιγμή σε στιγμή να γίνει κατακύρωση των παραπάνω  συμβάσεων, οι οποίες φαντάζουν ως προκλητική σπατάλη.

Επειδή η παρούσα διαβιβάζεται δια του Υπουργού Δικαιοσύνης προς τους Οικονομικούς Εισαγγελείς για τις δικές τους ενέργειες.  

ΕΡΩΤΑΣΘΕ

1.Αν τελούν σε γνώση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων τα παραπάνω.

2.Αν ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων θεωρούν ότι τα παραπάνω έργα και ο προϋπολογισμός τους αποτελούν σύννομες πράξεις ή σκάνδαλο.

3.Σε ποιες ενέργειες θα προβούν ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων μετά από την ερώτησή μου;

4.Κατά ποιο τρόπο και από ποιους κοστολογήθηκε και ποιος εντέλει ενέκρινε προϋπολογισμό ύψους περίπου 4.700.000 € για την κωδικοποίηση και η ψηφιοποίηση της νομοθεσίας και της νομολογίας των οργανισμών της Κοινωνικής Ασφαλίσεως; Να κατατεθούν τα σχετικά εσωτερικά υπηρεσιακά έγγραφα με βάση τα οποία έγινε η κοστολόγηση καθώς και η εγκριτική απόφαση της διοίκησης της αρμόδιας υπηρεσίας (Διοίκησης ΗΔΙΚΑ και Υπουργείου Κοινωνικής Ασφαλίσεων).

5.Ο Υπουργός Δικαιοσύνης γνωρίζει αν για την υπόθεση αυτή έχουν επιληφθεί ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου και οι Οικονομικοί Εισαγγελείς; Αν δεν έχουν επιληφθεί, προτίθενται να επιληφθούν; Σε ποιες ενέργειες θα προβούν σχετικά με όσους προέβησαν στην παραπάνω κοστολόγηση και σχετικά με όσους από τη διοίκηση της ΗΔΙΚΑ και το αρμόδιο Υπουργείο ενέκριναν την κοστολόγηση αυτή;

6.Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων να μου γνωρίσει ποιοι είναι ο Πρόεδρος, ο Διευθύνων Σύμβουλος και τα μέλη του ΔΣ της ΗΔΙΚΑ. Επίσης, να μου γνωρίσει πότε και από ποιόν διορίστηκαν τα πρόσωπα αυτά ποιες άλλες κρατικές θέσεις κατέχουν και ποιες είναι οι ακαθάριστες πάσης  φύσεως ακαθάριστες μηνιαίες απολαβές καθενός τους κατά το έτος 2012.

7.Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων να μου καταθέσει τις εκκαθαριστικές βεβαιώσεις  μισθοδοσίας από την ΗΔΙΚΑ του Προέδρου, του Διευθύνοντος Συμβούλου και των μελών του ΔΣ της ΗΔΙΚΑ κατά την χρονική περίοδο από 1.1-31.12.2011.

8.Ποιά είναι, σύμφωνα με το οργανόγραμμα της ΗΔΙΚΑ, το πλήθος των υπαλλήλων ανά λειτουργία/έργο απασχόλησης;

9.Ποιές δράσεις προτίθεται να εφαρμόσει το αρμόδιο Υπουργείο σας, ώστε να αξιοποιηθεί το σύνολο του Προσωπικού που σήμερα απασχολείται σε μηχανιστικές εργασίες, ώστε να παρακαμφθεί το πρόβλημα της γραφειοκρατίας που απαξιώνει το έργο της ΗΔΙΚΑ;

 

Ο ερωτών Βουλευτής

 

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media

© Copyright 2009 - 2022 Νίκος Ι. Νικολόπουλος