Loading...
 Start Page

Προς την Υπουργό:
• Εξωτερικών

Θέμα: «Ενημέρωση σχετικά με την Εθνική Ενεργειακή Στρατηγική στις Συμβατικές Μορφές Ενέργειας και την Διπλωματική Πολιτική»

Με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Τουρκία, αλλά και την επικείμενη επίσκεψη του Ισραηλινού Υπουργού Εξωτερικών στην χώρα μας, έρχεται στο προσκήνιο η Εθνική Ενεργειακή Στρατηγική, μετά και την σύγκλιση σύσκεψης υπό τον Πρωθυπουργό με τους Υπουργούς Εξωτερικών, Επικρατείας, Περιβάλλοντος και του αρμόδιου για θέματα ενέργειας Υφυπουργού Περιβάλλοντος. Μια Εθνική Ενεργειακή Στρατηγική στις Συμβατικές Μορφές Ενέργειας την οποία η κυβέρνηση με δικές της κινήσεις την κατέστησε προβληματική. Η Ελλάδα παραδόθηκε το 2009, στην νέα κυβέρνηση, έχοντας ήδη εγκαινιάσει τον αγωγό φυσικού αερίου ITGI και έχοντας σε πλήρη εξέλιξη τις κατασκευές των αγωγών South Stream και Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη.

Με πρωτοβουλίες του Πρωθυπουργού, όπως προεκλογικά είχε εξαγγείλει, οι αγωγοί φυσικού αερίου και πετρελαίου Ρωσικών συμφερόντων πάγωσαν με τελικό αποτέλεσμα την αναζήτηση της Ρωσίας, συμφερόντων της οποίας ήταν οι αγωγοί, σε νέες διόδους προς λύση της μεταφοράς ενέργειας από την Ρωσία προς την Ευρώπη. Με ευθύνη της κυβέρνησης η Τουρκία από τα προβληματικά, για τις ρωσικές μεταφορές πετρελαίου, στενά του Βοσπόρου λόγω των περιβαλλοντικών προβλημάτων και των υψηλών τελών διέλευσης μπαίνει ξανά στο παιχνίδι της διαμετακομιστικής μεταφοράς πετρελαίου ως εναλλακτική λύση στις Ρωσικές ανάγκες για τροφοδοσία της Ευρώπης με πετρέλαιο. Παρά τις διαβεβαιώσεις της Ελληνικής πλευράς για απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου, η Ρωσική πλευρά προέβη σε πάγωμα της πορείας των εργασιών και από το 2012 ως τελικό έτος ολοκλήρωσης της κατασκευής του αγωγού μεταφερθήκαμε στο 2014. Αυτό βέβαια με την προϋπόθεση ότι η Ρωσία θα συνεχίσει να έχει ενδιαφέρον ολοκλήρωσης της κατασκευής του αγωγού καθώς θα είναι εκείνη η χώρα η οποία θα τροφοδοτεί τον αγωγό με πετρέλαιο. Αυτό σημαίνει πως όσες διαβεβαιώσεις κι αν κάνει η ελληνική κυβέρνηση δεν μπορεί να πείσει ότι η ίδια δρομολογεί τις εξελίξεις, ειδικά όταν η ίδια φρόντισε να παγώσουν οι εξελίξεις αυτές με τις κινήσεις της με την δημιουργία ειδικών επιτροπών και με την δημόσια τοποθέτηση της για επαναδιαπραγμάτευση μιας ήδη διαπραγματεύσιμης συμφωνίας. Είναι λογικό πως μια τέτοια στάση επιφέρει τον εκνευρισμό από πλευράς των επενδυτών. Φυσικό επακόλουθο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη ήταν και η καθυστέρηση της πορείας των εργασιών και στον αγωγό φυσικού αερίου South Stream καθώς και ο συγκεκριμένος αγωγός είναι ρωσικών συμφερόντων και έτυχε ίδιας αντιμετώπισης με τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη.

Συνεχίζοντας την λανθασμένη πολιτική της η κυβέρνηση στις συμβατικές μορφές ενέργειας, μετά την απαξίωση των υπό κατασκευή αγωγών φυσικού αερίου και πετρελαίου, προέβη και στην οριστική διάλυση της συμφωνίας, με την στάση αδιαφορίας προς τους επενδυτές καθώς και με τις παράλογες απαιτήσεις της κυβέρνησης προς το Κατάρ σε συνδυασμό με τις αντιδράσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης, με το Κατάρ για την κατασκευή του τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας. Η συγκεκριμένη αποτυχία στην ενεργειακή διπλωματία αποτελεί Βατερλό στα ενεργειακά και γεωστρατηγικά θέματα για την κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό καθώς ήταν μια συμφωνία που η ίδια η κυβέρνηση αρχικά είχε φανεί πως είχε κλείσει και όχι μια συμφωνία την οποία της κληροδότησε η προηγούμενη κυβέρνηση. Σε μια εποχή όπου η οικονομική κρίση μαστίζει την χώρα, η κυβέρνηση πέταξε στα σκουπίδια με τις κινήσεις της και τις επιλογές της μια επένδυση ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
• Θα υπάρξουν διπλωματικές ενέργειες για την ταχύτερη ολοκλήρωση των έργων του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη και του αγωγού φυσικού αερίου South Stream; Να κατατεθεί το μνημόνιο συνεργασίας για την συμφωνία των αγωγών Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη και Stouth Stream.
• Θα υπάρξουν διπλωματικές ενέργειες για την εξασφάλιση φυσικού αερίου του αγωγού ITGI; Να κατατεθεί το μνημόνιο συνεργασίας για την συμφωνία του αγωγού ITGI.
• Υπάρχει σχέδιο επαναδιαπραγμάτευσης με το Κατάρ για τον τερματικό σταθμό του Αστακού στην Αιτωλοακαρνανία;
• Έχει εκπονηθεί επιχειρηματικό σχέδιο για εναλλακτική λύση του νέου λιμανιού της Πάτρας στην περίπτωση μη επίλυσης των περιβαλλοντικών προβλημάτων στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας;

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος