Loading...
 Start Page

Προς τον Υπουργό
• Aνάπτυξης

Βάσει του Επικαιροποιημένου Μνημονίου (2η αναθεώρηση, Δεκέμβριος 2010), η κυβέρνηση εκπόνησε πρόγραμμα διασφάλισης της σταθερότητας και της αποτελεσματικότητας των τραπεζικών ιδρυμάτων που βρίσκονται υπό τον έλεγχό της με σκοπό τον καλύτερο δυνατό έλεγχο της τραπεζικής αγοράς και την διασφάλιση των καταθετών σε αυτές.

Βάσει αυτού του πλαισίου, το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠ&Δ) θα διαχωριστεί σε δύο διαφορετικές οντότητες. Με νομοθετική ρύθμιση μέχρι το τέλος Μαρτίου του τρέχοντος έτους 2011 θα διαχωριστούν οι κύριες αρμοδιότητες παρακαταθηκών από τις εμπορικές δραστηριότητες δημιουργώντας δύο διαφορετικούς οικονομικούς φορείς.
Κατ' αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση προχωρά στην ίδρυση ενός ακόμα μικρού μεγέθους πιστωτικού ιδρύματος το οποίο δεν φαίνεται εκ των προτέρω να είναι αναγκαίο αυτή την χρονική στιγμή. Αλλωστε τα μεγάλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας μπορούν και διαθέτουν το ανάλογο καταπίστευμα ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες της εγχώριας τραπεζικής αγοράς, μάλιστα συχνά δημοσιεύονται σκέψεις και σενάρια συγχωνεύσεων και λόγω της οικονομικής κρίσης.
Το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που πρόκειται να δημιουργηθεί, από το διαχωρισμό του ΤΠ&Δ, θα είναι ένα πιστωτικό ίδρυμα χωρίς δίκτυο καταστημάτων και με μικρή καταθετική βάση.
Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως με τον διαχωρισμό του ΤΠ&Δ είναι άγνωστο με ποιόν τρόπο θα αξιοποιηθεί το προϊόν της παρακαταθήκης, καθώς επίκειται η μετάβαση των δανείων χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων σε μια νέα ιδιωτική τράπεζα, ο οποίος ιδιωτικός φορέας θα κληθεί να παρακρατεί απευθείας από την μισθοδοσία των υπαλλήλων τις δόσεις των δανείων.
Ένα ακόμα αποτέλεσμα το οποίο πρόκειται να συμβεί με τις προαναφερόμενες ρυθμίσεις σχετικά με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων είναι ο επηρεασμός του ισοζυγίου της Γενικής Κυβέρνησης το οποίο θα απολέσει μια σημαντική πηγή εσόδων από την κερδοφορία του ΤΠ&Δ η οποία ανέρχεται σε 1,1 δις. ευρώ την τελευταία πενταετία, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για την μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος και χρέους.

 

 

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

- Η Ελληνική χρηματοπιστωτική αγορά έχει ανάγκη ενός ακόμα μικρού πιστωτικού ιδρύματος; O διαχωρισμός αυτός προσθέτει ή αφαιρεί στη σταθεροποίηση και ενίσχυση του χρηματοπιστωτικού τομέα;
- Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η δημιουργία ενός νέου τραπεζικού σχήματος; Εάν όχι, μήπως είναι η δημιουργία ενός ενδιάμεσου τρόπου για την μετάβαση των υφισταμένων περιουσιακών στοιχείων του ταμείου σε άλλο πιστωτικό ίδρυμα;
- Πως θα αξιοποιείται και θα εξασφαλίζεται το προϊόν της παρακαταθήκης με τα νέα δεδομένα;
- Πως ένας ιδιωτικός φορέας θα μπορεί να παρακρατεί απευθείας από την μισθοδοσία τις δόσεις του δανείου των δημοσίων υπαλλήλων και των Δήμων όλης της χώρας και τι κινδύνους εγκυμονεί μια τέτοια ενέργεια;
- Με ποιόν τρόπο θα αποκαταστήσει η κυβέρνηση την απώλεια των εσόδων από την κερδοφορία του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων στο ισοζύγιο της Γενικής Κυβέρνησης;
- Γιατί δεν αξιοποιήθηκε το ΤΠ&Δ ως μέσο χρηματοδοτικής τεχνικής και αστικής ανάπτυξης βάσει της νομοθετικής ρύθμισης του Ν. 3613/2007;

 

Ο ερωτών βουλευτής


ΝIΚΟΣ Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος