Loading...
 Start Page

 

Στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες ψηφίστηκε τροπολογία που εντάχθηκε στο άρθρο 29 στον ΚΟΚ, με την οποία η άρνηση ή η αποφυγή πληρωμής διοδίων καθίσταται παράβασή του. Προφανώς, η Κυβέρνηση προχώρησε στην ρύθμιση αυτή για να αντιμετωπιστεί η κατά την άποψή της αποκλίνουσα συμπεριφορά, που προκαλεί κωλυσιεργία και επηρεάζει αρνητικά την κυκλοφορία αλλά και την ασφάλεια και λειτουργία της συγκοινωνιακής εγκατάστασης. Η παράβαση συνεπάγεται για τον παραβάτη την επιβολή την επιβολή διοικητικού προστίμου 200 ευρώ και τη δυνητική επιβολή των διοικητικών μέτρων του άρθρου 103 -παρ.2 του ΚΟΚ, δηλ. αφαίρεση άδειας ικανότητας οδηγού, άδειας κυκλοφορίας και κρατικών πινακίδων οχήματος για 20 ημέρες.
Η ρύθμιση αυτή λοιπόν έρχεται αφενός, σε πλήρη αντίθεση με την Έκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρυθμίσεων στις «Συνέπειες στην Οικονομία» που αναφέρει ότι η ρύθμιση θα έχει ως μόνη συνέπεια την απρόσκοπτη συντήρησης των υποδομών του οδικού δικτύου, καθώς και το μικρότερο δυνατό κόστος για το κράτος, ομολογώντας έτσι το πραγματικό κίνητρό για τη εισαγωγή της διάταξης αυτής. Αφετέρου, οι διατάξεις του ΚΟΚ στοχεύουν στην διατήρηση συνθηκών ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας . Επομένως, η διάταξη αυτή δεν έχει τέτοια συνέπεια και επιπροσθέτως, όσον αφορά την μη πληρωμή διοδίων οι συμβάσεις παραχώρησης προβλέπουν ήδη διαδικασία για την είσπραξη αυτών από τις παραχωρησιούχες εταιρείες, δίχως όμως να γεννάται από οποιαδήποτε διάταξη δικαίωμα των εταιρειών να ζητήσουν τα χρήματα από το κράτος. Εξάλλου, η διάταξη αναφέρεται σε κυκλοφορία οχημάτων σε οδούς και άρα χρήση των οδών, το Υπουργείο αναφέρεται σε ανάπτυξη άλλων αυτοκινητόδρομων κι όχι μόνον στη συντήρηση των χρησιμοποιούμενων οδών. Υπάρχει φανερή δυσαναλογία ως προς τον επιδιωκόμενο στόχο του Υπουργείου ως προς την απρόσκοπτη συντήρηση υποδομών οδικού δικτύου, με το μικρότερο δυνατό κόστος για την περαιτέρω ανάπτυξή του.
Ερχόμαστε τώρα στο ζητούμενο: στα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων, στα ποσά που χρεώνουν, στο ποσοστό που εισπράττουν οι ίδιοι αναλογικά με αυτό που καταλήγει στο δημόσιο ταμείο.
Έως σήμερα η Κυβέρνηση δεν έχει δώσει λογαριασμό, κατ΄ επιταγήν της διαφάνειας, για το ποιες είναι οι εισπράξεις από τα διόδια κάθε χρόνο και, από αυτές, πόσα χρήματα πάνε στο Δημόσιο προς απόσβεση των κεφαλαίων που έχει διαθέσει ο εργολάβος για την κατασκευή των έργων μέσω ΣΔΙΤ, δηλ συμμετοχή δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Δεν μπορεί το κράτος να λειτουργεί με τη λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», ότα οι συμβάσεις παραχώρησης όπως της Αττικής Οδού χαρακτηρίζονται το λιγότερο ληστρικές. Το Δημόσιο λαμβάνει το

ποσοστό επί των καθαρών κερδών κι όχι επί των ακαθαρίστων, όπως ισχύει στις χώρες της ευρωπαϊκής Ένωσης.


Κατόπιν τούτου ερωτάται ο κ. Υπουργός:


 Ποιο το ύψος των εισπράξεων από τα διόδια κάθε χρόνο και τι ποσό εξ΄ αυτών εισπράττει το Δημόσιο για την απόσβεση - πληρωμή των κεφαλαίων που έχει διαθέσει ο εργολάβος για την κατασκευή των έργων με σύμβαση τύπου ΣΔΙΤ, δηλ. με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα;
 Τι ποσά χρεώνουν οι εργολάβοι ή οι κοινοπραξίες σαν έξοδα και ποιο είναι το κέρδος από τα χρήματα των πολιτών που καταβάλλουν διόδια;
 Ποιο το συνολικό ποσόν των εισπραχθέντων από τους εργολάβους και τι έξοδα έχουν εμφανίσει;
 Σκοπεύουν οι αρμόδιοι Υπουργοί να δημοσιοποιήσουν τα οικονομικά στοιχεία στο σύνολό τους, από την εκμετάλλευση των εθνικών οδών (Αττικής κλπ) όπου καταβάλλονται διόδια, τι ακριβώς χρεώνουν οι κατασκευαστές και πόσα χρήματα εισπράττει το κράτος ετησίως;
 Σκοπεύουν οι αρμόδιοι Υπουργοί να δημοσιοποιήσουν τις συμβάσεις, ώστε κι ο πολίτης να έχει γνώση για το πού πηγαίνουν τα χρήματά του;
 Τέλος, τι έχει γίνει εκείνη η προκαταρκτική έρευνα που είχε διατάξει ο αποχωρήσας, λόγω συμπλήρωσης ορίου ηλικίας, Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Σανιδάς για τις εισπράξεις της Αττικής οδού και το ύψος που καταλήγει στο Δημόσιο ταμείο; Παρά το γεγονός ότι έχει παρέλθει τριετία ουδένας έχει γνώση για το πού βρίσκεται η έρευνα αυτή. Κατέληξε κάπου ή, αναπαύεται σε κάποιο συρτάρι;

 

Ο ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος