Loading...
 Start Page
«Καμπανάκι» Νικολόπουλου για τον κίνδυνο να πληρώσουμε ρήτρες στους Ιταλούς για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Για τον κίνδυνο οι καθυστερήσεις στα σιδηροδρομικά έργα να οδηγήσουν, εκτός από επιστροφές κονδυλίων στην Ε.Ε και σε πληρωμή ρητρών στους Ιταλούς της Ferrovie Dello Stato Italiane SpA, που αγόρασε πρόσφατα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζητά διευκρινήσεις από τα αρμόδια υπουργεία ο Νίκος Νικολόπουλος.

 

«Με επανειλημμένες Κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις προηγουμένων ετών έχουμε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου να ζητηθεί η επιστροφή πολλών εκατομμυρίων ευρώ ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, λόγω της καθυστέρησης της αποπεράτωσης των σιδηροδρομικών έργων, που βρίσκονται υπό εκτέλεση εδώ και πολλά χρόνια. Όμως, οι εκάστοτε αρμόδιοι υπουργοί μας κοινοποιούσαν απλώς απαντήσεις των ελεγχομένων υπηρεσιών τους ή απαξιούσαν ακόμη και να μας απαντήσουν, αρνούμενοι να λάβουν μέτρα για να αποτρέψουν, στη δύσκολη κατάσταση που βρίσκεται η χώρα μας, αυτό το οδυνηρό ενδεχόμενο για την Ελληνική οικονομία» καταγγέλλει ο ανεξάρτητος βουλευτής.

 

Με αφορμή νέα δημοσιεύματα που επαναφέρουν το θέμα στο προσκήνιο ο Νίκος Νικολόπουλος θέτει εννέα ερωτήματα στους υπουργούς οικονομικών και μεταφορών:

 

«Γιατί, παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες μας, δεν λάβατε κανένα μέτρο για να αποτραπεί ο κίνδυνος επιστροφής της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, λόγω της καθυστέρησης της αποπεράτωσης των σιδηροδρομικών έργων;

Ποιος είναι ο λόγος που εμπιστευθήκατε κι εσείς, όπως και οι προκάτοχοί σας, ένα κατεστημένο στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ, που ευθύνεται για τις τεράστιες καθυστερήσεις των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου και για όλα τα μεγάλα σκάνδαλα που έχουν γίνει στο χώρο του ΟΣΕ και ερευνώνται από τη Δικαιοσύνη;

Γιατί διατηρήσατε στις θέσεις τους στελέχη του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που κατηγορούνται σε βαθμό κακουργήματος για σκάνδαλα που εξυπηρετούσαν τα συμφέροντα των «εθνικών εργολάβων»; Δεν αντιληφθήκατε, ότι αυτό εγκυμονούσε τεράστιους κινδύνους στη διαχείριση των έργων και προξενούσε περαιτέρω καθυστερήσεις στην αποπεράτωση των έργων;

Ποια έργα κινδυνεύουν με επιστροφή της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, λόγω της καθυστέρησης της αποπεράτωσής τους; Πότε θα τελεσιδικήσει αυτό το οδυνηρό για τα δημόσια οικονομικά ενδεχόμενο;

Να κατατεθεί αναλυτικός πίνακας των έργων που κινδυνεύουν με επιστροφή της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, καθώς και των ποσών ευρωπαϊκής χρηματοδότησης που θα επιστραφεί για κάθε σύμβαση.

Αληθεύουν οι πληροφορίες των δημοσιευμάτων, ότι στη σύμβαση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Ferrovie Dello Stato περιλαμβάνονται ρήτρες, ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες μπορούν να ενεργοποιηθούν σε περίπτωση που τα έργα στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν ολοκληρωθούν έως τα τέλη Ιανουαρίου του 2018; Αν ναι, γιατί επιτρέψατε να περιληφθούν στην εν λόγω σύμβαση τέτοιες ρήτρες, όταν γνωρίζετε ότι ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ δεν πρόκειται, όπως προκύπτει από τα μέχρι σήμερα πεπραγμένα τους, να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους για την ολοκλήρωση των έργων στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου του 2018;

Να κατατεθεί ολόκληρη η σύμβαση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ιταλική εταιρεία Ferrovie Dello Stato με τα τυχόν υπάρχοντα παραρτήματά της.

Θα μας απαντήσετε ευθέως στα παραπάνω ή θα μας διαβιβάσετε και πάλι «απαντήσεις» των υπόλογων υπηρεσιών σας;

Θα μας απαντήσετε αυτή τη φορά, κύριε υπουργέ Υποδομών και Μεταφορών, ή θα δηλώσετε και πάλι, όπως κάνατε με την υπ’ αρ. πρωτ. Β- 2697/30-10-2017 απάντησή σας στην ιδίου περιεχομένου Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ.563/61/ 19-10-2017, ότι «το θιγόμενο θέμα δεν εμπίπτει σε αρμοδιότητα του Υπουργείου μας» και ότι « Αρμόδιο να απαντήσει είναι το Υπουργείο Οικονομικών στο οποίο διαβιβάζουμε την Ερώτηση/ΑΚΕ»;

Πηγή

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος