Loading...
 Start Page

Αρ.Πρωτ. 3552/20-11-2018

 

Ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

 

Παλιά µέτωπα πρέπει να κλείσουν, αλλά και νέα µέτωπα ανοίγουν στο ενδιάµεσο, όσον αφορά το θέµα της διάβρωσης των ακτών της Αχαΐας, µε τον αντιπεριφερειάρχη να «συµπληρώνει», µετά τις ανακοινώσεις της Περιφέρειας, δύο επιπλέον παραλιακές ζώνες που χρήζουν επίσης άµεσης θωράκισης.

Επειδή, αν και οι µελετητές του έργου κατέληξαν σε συγκεκριµένα έργα για την προστασία των ακτών προϋπολογισµού 20 εκατ. ευρώ, µε έµφαση στη ζώνη Βραχναιίκων, Τσουκαλαιϊκων και Μονοδενδρίου και δευτερευόντως σε Νιφοραιίκα – Καλαµάκι και Αλισσό. Μια μέρα αφότου η Περιφέρεια ανακοίνωσε εξασφάλιση χρηματοδότησης για θεραπευτικά έργα, όπως ανακοίνωσε ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας, η µελέτη που παρέλαβε η Περιφέρεια για τη διάβρωση στη δυτική πλευρά του νοµού δεν φαίνεται να αρκεί, καθώς πλέον η αναγκαιότητα επιβάλλει την άµεση εκπόνησης νέας µελέτης

> για το τµήµα της από Ιτιές έως και Τσαούση στην Παραλία Πατρών και

> από την Τερψιθέα έως τη Ροδινή στα Ανατολικά.

Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΠΝΙΓΕΙ ΤΙΣ ΑΚΤΕΣ

«Η διάβρωση των ακτών είναι ένα τεράστιο πρόβληµα που δεν αφορά µόνο την Αχαΐα αλλά και ολόκληρη την Ελλάδα. Θα έπρεπε λογικά λοιπόν η προστασία από τη διάβρωση να βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα των  προτεραιοτήτων µας. Αντιθέτως παρατηρούµε ότι συµβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Η γραφειοκρατία και η αναβλητικότητα, αποτελούν τροχοπέδη σε κάθε προσπάθεια, την ίδια ώρα που το πρόβληµα επιτείνεται» τονίζει ο κ. Αντιπεριφερειάρχη, επισημαίνοντας:

«Μέσα σε αυτό το σχεδόν χαώδες περιβάλλον, είναι πάρα πολύ σηµαντικό το γεγονός ότι η Περιφέρεια έχει στα χέρια της µια µελέτη που δίνει µια εικόνα σχετικά µε την κατάσταση που επικρατεί στη δυτική πλευρά της Αχαΐας, σε µια ακτογραµµή µήκους 40 χιλιοµέτρων, η οποία καταδεικνύει την άµεση ανάγκη έργων προστασίας σε µήκος ακτογραµµής 13,6 χιλιοµέτρων.

Θα πρέπει ωστόσο να µας προβληµατίζει το γεγονός ότι παρά τις συνεχείς προσπάθειές µας, για να φτάσουµε σε αυτό το σηµείο, χρειάστηκε να περάσουν έντεκα χρόνια, από το 2007 έως το 2018, διάστηµα εντός του οποίου οι συνθήκες εν πολλοίς έχουν µεταβληθεί».

Και συµπληρώνει:

«Μην ξεχνάµε ότι για να ολοκληρωθεί µια µελέτη χρειάζεται µε βάση το νόµο να συνυπογράφουν περί τις 21 συναρµόδιες Υπηρεσίες. Μιλάµε δηλαδή για ένα άκρως δυσκίνητο νοµικό πλαίσιο, για ένα άκρως δυσκίνητο κράτος. Η  συγκεκριµένη µελέτη µάλιστα χρειάστηκε τόσα χρόνια για να ολοκληρωθεί, ενώ υπήρχε εξασφαλισµένη χρηµατοδότηση, κι αυτό έγινε µε ευθύνη των κρατικών υπηρεσιών».

 

Το Ρίο έµεινε εκτός

Παράλληλα µε αυτή τη µελέτη της Π∆Ε, όπως επισηµαίνει ο ίδιος, σήµερα «τρέχει» και η µελέτη του υπουργείου Υποδοµών για το τµήµα από Ροδινή έως Λουτράκι, η οποία είναι ύψους 5 εκ. ευρώ και αναµένεται να καταγράψει την κατάσταση στο συγκεκριµένο τµήµα.

Και επισηµαίνει:

«Ελπίζουµε ότι δεν θα χρειαστούν άλλα τόσα χρόνια για την ολοκλήρωσή της.

Αυτή τη στιγµή δεν έχουµε καµία µελέτη, για το τµήµα από Ιτιές έως  Τσαούση και από Τερψιθέα έως Ροδινή. Μιλάµε για τµήµατα που περιλαµβάνουν περιοχές µε τεράστιο πρόβληµα, όπως είναι π.χ. η περιοχή του Ρίου, όπου έχουµε πολύ έντονα διαβρωτικά φαινόµενα.

Επειδή, λοιπόν, ίναι ευθύνη λοιπόν πρωτίστως της Πολιτείας και συγκεκριµένα του υπουργείου Οικονοµικών στο οποίο ανήκει η Κτηµατική Υπηρεσία να προχωρήσει  άµεσα στη µελέτη του συγκεκριµένου τµήµατος.

Καλείσθε να απαντήσετε:

1ον Θα εγκριθεί η εκπόνηση νέας μελέτης για την συνολική αντιμετώπιση της διάβρωσης των ακτών στη Δυτική Αχαΐα και τη Βόρεια Πάτρα;

2ον Η μελέτη που «τρέχει» για το τμήμα από τη Ροδινή έως το Λουτράκι πότε θα ολοκληρωθεί;

 

 

 Ο Ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος