Loading...
 Start Page

Α.Π. 4306/222/12-03-18

 

Ερώτηση και ΑΚΕ προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Στην Ελλάδα η AEGEAN AIRLINES λειτουργεί τις αεροπορικές συγκοινωνίες ως μονοπώλιο ιδιωτικών συμφερόντων με όσα αυτό συνεπάγεται; Αφού ο τρόπος λειτουργίας σήμερα μοιάζει να έχει τα κλασσικά χαρακτηριστικά του καρτέλ;

«Τι έφερε το «μη deal» στον Ευτύχη Βασιλάκη, H παράμετρος ΗΠΑ και οι «εμπλοκές» που «έμπλεξαν» τον στόχος της AEGEAN AIRLINES», αυτός ήταν ο τίτλος ενός εξαιρετικά ενδιαφέροντος ρεπορτάζ που γέννησε πολλές απορίες και εύλογα ερωτηματικά.

«Για τους μυημένους και πολύ περισσότερο για την οικογέ¬νεια Βασιλάκη, τον Ευτύχη, τον πατέρα του, αλλά και τους στενούς τους συνεργάτες, η πώληση ενός ποσοστού, γύ¬ρω στο 30%, της Aegean Airline στους Κινέζους της ΗΝΑ Group, με ταυτόχρονη έξοδο ή μείωση των ποσοστών των νυν μετόχων, αν δεν φάνταζε σίγουρη ήταν «πασπαλισμένη» τουλάχιστον από αισιοδοξία.

Όσο δύσκολοι και λεπτολόγοι κι αν είναι οι Κινέζοι, το γε¬γονός ότι ο Βασιλάκης και η αποστολή της Aegean πήγαν τουλάχιστον δύο φορές στην Κίνα «μιλάει» από μόνο του», γράφει ο αποκαλυπτικός ρεπόρτερ και αμέσως θέτει το εξής ερώτημα:

«Υπήρχαν, πέρα από τις λε¬πτομέρειες των κατ' ιδίαν συ¬ζητήσεων και άλλοι λόγοι που φρέναραν την πώληση και μα¬ζί μ' αυτή τα όποια σχέδια της ελληνικής εταιρίας να γιγαντωθεί περαιτέρω και να απο¬γειωθεί στον αστερισμό των με¬γάλων αεροπορικών εταιριών»;

Και ευθύς απαντά:

«Ναι, από τη μία πλευρά η εκεί «Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς» ήθελε να μαζέψει τα λουριά στους μεγάλους ομίλους που έχουν επεκταθεί στο εξωτερικό με δανεικό (τραπεζικό) χρή-μα αυξάνοντας την έκθεση και το ρίσκο στο κινέζικο τραπεζι¬κό σύστημα.

Η ΗΝΑ έχει επενδύσει στα Swissport (τώρα επι¬χειρεί να την εισάγει σε ευρω¬παϊκό χρηματιστήριο), στο γερ¬μανικό αεροδρόμιο Hahuairport κ.ά.

Πέρα απ' αυτό με την Κεφα¬λαιαγορά, ρόλο σε μεγάλο βαθ¬μό έπαιξαν και τα «μπλόκα» που «στήθηκαν» στο ΗΝΑ από τις ΗΠΑ και ορισμένες άλλες χώρες, μεταξύ των οποίων και Ness Technologies με την οποία το deal δεν προχώρη¬σε, αλλά και έρευνα των Αμερικανών από την οποία προέκυψε ότι δεν ήταν ξε¬κάθαρο ποιος ήταν ο κύριος μέτοχος της ΗΝΑ».

Και καταλήγει:

«Να θυμίσουμε και τις σχέσεις του Βασιλάκη με τις ΗΠΑ, την Boeing και τις συ¬ζητήσεις που έxει κάνει για την απόκτηση νέων αεροσκαφών».

Επειδή, όμως πριν μερικά χρόνια το πανελλήνιο, αλλά και η διεθνής κοινότητα έζησε μια αξιοζήλευτη θεατρική παράσταση.

Οι επιχειρηματίες Βγενόπουλος και Βασιλάκης διαβεβαίωναν έχοντας στο πλάι τους κυβερνητικούς αξιωματούχους, και πολιτικούς φίλους ότι έδωσαν σκληρή μάχη για να παραμείνουν η Ολυμπιακή Αεροπορία και η AEGEAN δυο διαφορετικές και αντίπαλες εταιρείες, ώστε μέσα από τον ανταγωνισμό τους να ωφελείται το κοινωνικό σύνολο με μειωμένες τιμές εισιτηρίων, καλύτερη εξυπηρέτηση και άλλες συναφείς ευεργετικές συνέπειες που φέρνει ο υγιής ανταγωνισμός.

Επειδή, πριν, όμως, αλέκτωρ φωνήσαι αυτά αποδείχθηκαν ένα καλοστημένο θέατρο και πολύ σύντομα η AEGEAN κατάπιε την Ολυμπιακή και την «έδεσε» στο άρμα της ΛΟΥΦΤΧΑΝΣΑ.

Είναι τοις πάσι γνωστό υποτίθεται ότι και στη χώρα μας λειτουργεί Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία τότε έμεινε ικανοποιημένη από την τότε θεατρική παράσταση γιατί φάνηκε ότι η υπό τον Χανιώτη Κρητικό κ. Κυριτσάκη Επιτροπή Ανταγωνισμού προστάτευσε την δημόσια περιουσία της Ολυμπιακής και μάλιστα από τις μονοπωλιακές διαθέσεις του, ο ιδιώτης που έγινε το «νέο αφεντικό» είναι ο γνωστός Κρητικός επιχειρηματίας Θόδωρος Βασιλάκης, που όπως διαθρυλείται συνδέεται στενά με την οικογένεια Μητσοτάκη .

Δυστυχώς, τους θεατρικούς διθυράμβους περί της (πραγματικής) ανάγκης του ανταγωνισμού διαδέχθηκε η σιωπή όταν μετά λίγα χρόνια καταγγέλθηκε και εντός και εκτός Ελλάδας ,ο τρόπος με τον οποίο μεθοδεύτηκε το ουσιαστικό ξεπούλημα -χάρισμα της Ολυμπιακής κρατικής περιουσίας.

Επειδή, οι καταγγελίες που έχουν γίνει είναι σοβαρές, αλλά έμειναν αναπάντητες. π.χ. το γνωστό και έγκυρο περιοδικού HOT DOC του Κώστα Βαξεβάνη αναφέρθηκε εν εκτάσει με τα μελανότερα χρώματα σε αυτή την υπόθεση που από τον τρόπο εκκίνησης ως τον τρόπο κατάληξης συγκροτεί την έννοια του σκανδάλου με τις χειρότερες υποψίες για εκείνους που συνήργησαν ώστε μια υπόθεση ανταγωνιστική να καταλήξει σε μονοπωλιακό καρτέλ.

Και, επειδή, ο τρόπος λειτουργίας σήμερα μοιάζει να έχει τα κλασσικά χαρακτηριστικά του καρτέλ.

Τέλος, επειδή, δεν ζητάμε απαντήσεις από την ΥΠΑ αλλά από τους συναρμόδιους Υπουργούς καλείσθε εσείς να αναλάβετε την ευθύνη των ενυπόγραφων απαντήσεών σας στη Βουλή και να μην παριστάνετε τους «γραμματοκομιστές» μιας άλλης σκοτεινής περιόδου.

1. Αληθεύει σήμερα στην Ελλάδα, ότι οι αεροπορικές συγκοινωνίες έχουν μεταβληθεί σε μονοπώλιο ιδιωτικών συμφερόντων με όσα αυτό συνεπάγεται; Ποια είναι τα μερίδια αγοράς σήμερα των αεροπορικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο πτητικό έργο εσωτερικού;

2. Υπήρχαν, πέρα από τις λε¬πτομέρειες των κατ' ιδίαν συ¬ζητήσεων και άλλοι λόγοι που φρέναραν την πώληση και μα¬ζί μ' αυτή τα όποια σχέδια της ελληνικής εταιρίας να γιγαντωθεί περαιτέρω και να απο¬γειωθεί στον αστερισμό των με-γάλων αεροπορικών εταιριών;

3. Αφού τότε υπήρχαν πανηγυρισμοί λειτουργίας του ανταγωνισμού με την εξαγορά της Ολυμπιακής Αεροπορίας από τον επιχειρηματικό όμιλο Βγενόπουλου, με βάση ποιά νέα στοιχεία αποδέχθηκε το κράτος την δημιουργία του σημερινού καθεστώτος;

4. Σήμερα η εν λόγω εταιρεία ποια περιουσιακά στοιχεία της κρατικής Ολυμπιακής απέκτησε με ποιά διαδικασία και έναντι ποίων τιμημάτων αναλυτικά;

5. Ποιος ελέγχει αν η εταιρεία στα πλαίσια του μονοπωλίου δημιουργεί black list ανεπιθύμητων και κάνει επεξεργασία προσωπικών δεδομένων;

6. Έχει σχηματισθεί δικογραφία για να διερευνήσει τα καταγγελλόμενα γεγονότα και εσείς κρίνεται ότι πρέπει να αποστείλετε την παρούσα ερώτηση στην Εισαγγελία κατά της διαφθοράς κ. Ελένης Τουλουπάκη στην οποία εμείς κοινοποιούμε;

- Να κατατεθούν αποφάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού που αναφέρεται στο τυχόν μονοπώλιο των αεροπορικών συγκοινωνιών.

- Να κατατεθούν στη Βουλή τυχόν να αποφάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού και όποιας άλλης κρατικής αρχής για την υπόθεση της μεταβίβασης της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Αεροπλοΐας και της περιουσίας της ,όπου έχει μεταβιβαστεί.

- Να κατατεθούν στη Βουλή έγγραφα απαιτήσεων του ελληνικού Κράτους ή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ολυμπιακή, όπως π.χ. για επιχορηγήσεις κλπ

Ο Ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος