Loading...
 Start Page

Α. Π. 6948/19-06-18

Ερώτηση προς τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών

Από… κόσκινο περνά η Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ την επέκταση των συμβάσεων του αεροδρομίου της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» αλλά και της Αττικής Οδού.

 

Τα δύο σημαντικά εγχειρήματα έχουν «σκαλώσει» στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, όπου θεωρούν πολύ δύσκολο να δοθεί το πράσινο φως για την υλοποίηση των δύο εγχειρημάτων.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες από τις Βρυξέλλες η εμπλοκή της σύμβασης επέκτασης της παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών δεν έχει ακόμα τελειώσει.

 

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DGComp), που ταλανίζεται για πάνω από οκτώ μήνες, μπορεί να αλλάξει μόνο με την αξίωση της αύξησης του τιμήματος, το οποίο θα μπορούσε να ξεπεράσει και το 1 δισ. ευρώ.

 

Σημειώνεται ότι το προσφερόμενο από τον ΔΑΑ συνολικό τίμημα για την παράταση της σύμβασης ανέρχεται σε 600 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ, με τα καθαρά έσοδα για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων να υπολογίζονται σε 483,87 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το τίμημα που συμπεριλαμβάνεται στο σχέδιο σύμβασης το οποίο έχει εγκριθεί από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη και την αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, με τις διευκρινίσεις που δόθηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τις προβλέψεις της αρχικής σύμβασης του 1995, έχει ξεπεραστεί κατά ένα μέρος ο σκόπελος της απευθείας ανάθεσης, πρακτική που βρίσκει πάντα επιφυλακτικές τις ευρωπαϊκές Αρχές.

 

Ουσιαστικά, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα πρέπει να αποκλείσει την περίπτωση να συντρέχουν προϋποθέσεις παράνομων κρατικών ενισχύσεων.

 

Στόχος είναι η αύξηση της χωρητικότητας του αεροδρομίου – από τα 26 εκατ. επιβάτες που είναι σήμερα η δυναμική του «Ελευθέριος Βενιζέλος»- να υπερβεί τα 30 εκατ. επιβάτες.

 

Επίσης, προβλέπεται αύξηση των εμπορικών χρήσεων (π.χ. νέα εστιατόρια), περισσότερες θέσεις στάθμευσης, καινοτόμες υπηρεσίες και τεχνολογίες, αίθουσες επιβατών, αλλά και συνολική αναβάθμιση των υποδομών του αεροδρομίου.

 

Υπενθυμίζεται ότι το ΔΑΑ ελέγχεται από εταιρείες συμφερόντων του καναδικού ομίλου PSP, με το Δημόσιο να διατηρεί το 55% και την οικογένεια Κοπελούζου το υπόλοιπο 5% .

Στο μικροσκόπιο των Βρυξελλών, όμως, έχει μπει και η επέκταση της σύμβασης της Αττικής Οδού.

 

Η Αττική Οδός αναλαμβάνει να χρηματοδοτήσει σειρά μελετών για τις επεκτάσεις του προαστιακού και του οδικού άξονα, με αντάλλαγμα τη διετή παράταση της υφιστάμενης σύμβασης που λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024.

 

Η Αττική Οδός, στην οποία συμμετέχουν οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ +3,91% ΑΒΑΞ και Τράπεζα Πειραιώς (κατέχει σήμερα το 10% το οποίο όμως πωλείται) έχει αναλάβει με βάση πλαίσιο συναντίληψης που υπέγραψε στις 12 Ιανουαρίου με τον κ. Σπίρτζη, να εκπονήσει το σύνολο των µελετών και ερευνών για σειρά νέων έργων.

 

Κατόπιν όλων των ανωτέρω ερωτάσθε:

Υπάρχουν νεώτερες πληροφορίες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού σχετικά με τις επεκτάσεις των συμβάσεων για το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και την «Αττική Οδό»;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος