Loading...
 Start Page

Αρ.Πρωτ.2392/10-10-2018

 

Ερώτηση προς τον Υπουργό Εσωτερικών

Πριν λίγο χρόνο ο Πρωθυπουργός από το βήμα του συνεδρίου της εφημερίδος «Πελοπόννησος» αποκάλεσε «Γεφύρι της Άρτας» την Πατρών-Πύργου.

Και με βάση αυτό το χαρακτηρισμό, οι ταλαιπωρούμενοι πολίτες αναρωτιούνται «για τη Μικρή Περιμετρική, τι θα έλεγε» εάν θα έπρεπε να την «διαβαίνει» δύο και τρεις φορές την ημέρα και για να την κυκλοφορήσει να χρειάζεται μισή ώρα κάθε φορά;

Με την έναρξη της λειτουργίας της φάνηκαν οι ελλείψεις και αδυναμίες.

Είναι απαραίτητο να γίνουν εδώ και τώρα οι διορθώσεις που κραυγάζουν ως απαραίτητες, προκειμένου να μην ξοδεύουμε στα φανάρια των Ταμπαχάνων τον χρόνο που κερδίζουμε στην παράκαμψη.

Διαβάσαμε στον Αχαϊκό τύπο πως ήδη διενεργείται από την Περιφέρεια Δυτική Ελλάδας «συγκοινωνιακή μελέτη «εξπρές» κατά τη διάρκεια της οποίας θα καταγραφούν οι παρενέργειες στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Πάτρας, μετά την έναρξη λειτουργίας της Μικρής Περιμετρικής Παράκαμψης.

Έπρεπε δηλαδή πρώτα να γίνουν τα εγκαίνια… Έπρεπε και να περάσουν 13 ολόκληρα χρόνια για να καταλάβει ο Περιφερειάρχης το πρόβλημα που είναι εξώφθαλμο και ζητά άμεσες λύσεις που να ανακουφίσουν την περιοχή, μαζί με τις αλλαγές στις ρυθμίσεις των φωτεινών σηματοδοτών. Έπρεπε να κάνει φιέστες και πανηγύρια και μετά να ζητήσει προτάσεις με πιο μακροχρόνιο ορίζοντα για το κυκλοφοριακό, τόσο στην Άνω Πόλη, όσο και γενικότερα στην Πάτρα;

«Επουδενί, οι είσοδοι της Μίνι Περιμετρικής πρέπει να αποτελέσουν καρκινώματα για τους κατοίκους των γύρω περιοχών», τονίζει σε ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Νομού Αχαΐας, με αφορμή την παράδοση του έργου και τα προβλήματα που παρατηρούνται στους κόμβους Ταμπαχάνων και Κουρτέση.

Τα ανωτέρω ζητήματα, με πολλές κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις, έφερε στο παρελθόν στη Βουλή το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδος. Πολλά χρόνια πριν παραδοθεί στη κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας, χωρίς ποτέ να αναιρεί τη μεγάλη σημασία του έργου στο κυκλοφοριακό της πόλης.

Οι απαντήσεις των Υπουργών όμως δυστυχώς ήταν λευκές κόλες αναφοράς…

Επειδή, «η μίνι Περιμετρική είναι ένας δρόμος με δυνατότητες, που μπορεί να αποσυμφορήσει το κέντρο της πόλης. Δεν πρέπει να αφήσουμε τις ελλείψεις των γύρω επεμβάσεων να σταθούν εμπόδιο στη χρηστή λειτουργία του δρόμου και για τούτο πρέπει οπωσδήποτε να γίνουν επεμβάσεις.

Συγκεκριμένα θα πρέπει να επαναρρυθμιστούν οι φωτεινοί σηματοδότες του κόμβου Κουρτέση, καθώς και να αλλάξουν οι είσοδοι του σχολικού συγκροτήματος. Και βεβαίως θα πρέπει να δοθεί λύση στην είσοδο της Μίνι Περιμετρικής στα Ταμπάχανα, σημείο στο οποίο δημιουργείται κυκλοφοριακή επιβάρυνση, με τις οδούς 3ου Ορειβατικού, Μεσσάτιδος και 12ου Συντάγματος να υφίστανται τις συνέπειες.

Αυτό όμως που πρέπει οπωσδήποτε να προσέξουν οι ιθύνοντες είναι ο κυκλοφοριακός αποκλεισμός δύο μεγάλων συνοικιών, της ‘’Αρόης’’ και των ‘’Συνόρων’’, γεγονός που έχει σημαντικές επιπτώσεις στην εμπορική κίνηση, την επιβίωση των επιχειρήσεων, αλλά κυρίως έχει αρνητικές επιπτώσεις στη ποιότητα ζωής των κατοίκων των άνω περιοχών.

Εξάλλου, συμφωνούμε και υιοθετούμε πλήρως τις παρακάτω εξειδικευμένες διαπιστώσεις και προτάσεις του συμπολίτη Νίκου Κ. Αντωνόπουλου, τ. αντιδημάρχου Πατρέων, στα πλαίσια του υπεύθυνου δημόσιου διαλόγου που ήδη διεξάγεται, για τα σοβαρά ζητήματα της εύρυθμης και ασφαλούς λειτουργίας της οδού, αλλά και της μέγιστης δυνατής αξιοποίησης του σπουδαίου αυτού έργου και τις οποίες παραθέτουμε αυτούσιες!

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ

1. Έντονο πρόβλημα κυκλοφοριακής συμφόρησης, για τους κινούμενους από Αρόη και Σύνορα

2. Ζήτημα οδικής ασφάλειας λόγω στενών πεζοδρομίων , απουσίας ασφαλών και επαρκών διαβάσεων πεζών

3. Επικινδυνότητα λόγω υψηλών ταχυτήτων και στη κατοικημένη περιοχή ζώνη, αλλά και των 60χλμ εκτός και των 50 χλμ. στις επικίνδυνες κλειστές στροφές των σηράγγων

4. Σοβαρά προβλήματα λόγω απαγόρευσης αριστερής στροφής από Μ Π στην 6ου Συντάγματος, στη Κανακάρη και από Παναχαΐδος Αθηνάς.

5. Κατάφωρη παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη στους Κόμβους Ταμπαχάνων και Κουρτέση

6. Ελλειψη κίτρινης διαγράμμισης και επαρκούς σήμανσης διαβάσεων σε κομβικά σημεία με ανεξέλεγκτη στάθμευση.

7. Κακή ρύθμιση διαμοιρασμού του χρόνου από τους φωτεινούς σηματοδότες

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ - ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

• Για το σοβαρό πρόβλημα της κίνησης από Αρόη προτείνουμε δοκιμαστική μονοδρόμηση για τα κατερχόμενα οχήματα από Σύνορα προς τα Ταμπάχανα από την 12ου Συντάγματος με εκτροπή από τις οδούς οδών Ευπαδάμου ή Δαιδάλου προς Μικρή Περιμετρική, μέσω της οδού Γερμανού στην Αγία Παρασκευή. Μετατόπιση της Λαϊκής Αγοράς της οδού Γερμανού κάθε Τρίτη προς την οδό Ικάρου

• Θέσπιση ωραρίου φορτοεκφόρτωσης εκτός ωρών αιχμής και εντονότερη σήμανση- σηματοδότηση στον επικίνδυνο υπόγειο κόμβο στα Κρητικά.

• Ρύθμιση φωτεινών σηματοδοτών. Προσωρινά και έξυπνα φανάρια το συντομότερο σε όλους τους κόμβους

• Τοποθέτηση συστήματος καταγραφής παρακολούθησης της κυκλοφορίας σε όλες τις κύριες συγκλίνουσες οδούς και πλήρης επιτόπια κυκλοφοριακή μελέτη

• Τροχαία αστυνόμευση με κινητές κάμερες ελέγχου εκτός οικισμών

• Διαπλάτυνση και βελτίωση των πολύ στενών πεζοδρομίων στο τέρμα Παντοκράτορος και την 6ου Συντάγματος

• Απότμηση του παρανόμως κατεχόμενου κοινόχρηστου χώρου στη διασταύρωση των οδών 6ου Συντάγματος και Αρόης

• Διάνοιξη των αδιάνοικτων τμημάτων οδών Κ. Παλαιολόγου και Δανιηλίδος. Σηματοδοτήσεις στη συμβολή της ΜΠ με την οδό Παναχαΐδος Αθηνάς, τη 6ου Συντάγματος και την Κανακάρη ώστε να είναι επιτρεπτή αριστερή στροφή.

• Βελτίωση της οδού Αρτης για ασφαλή πρόσβαση στην ΜΠ, όπου και φωτεινός σηματοδότης από την Αρόη

• Δρομολόγηση αστικών λεωφορείων κυκλικής διαδρομής γύρω από το ιστορικό κέντρο με χωροθέτηση στάσεων σε επίκαιρα σημεία με τις οδούς Παπαδιαμαντοπούλου, Διονύσου, Αγίας Σοφίας και 6ου Συντάγματος

1. ΕΥΡΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

1. Ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης με εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης αστικής ανάπτυξης και κινητικότητας.

2. Να σχεδιασθεί πλήρης και ασφαλής πεζοπορική διαδρομή.

Η μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης ΛΕΑ να γίνει ποδηλατοδρόμος, αφού μελετηθεί ολοκληρωμένη ποδηλατική διαδρομή στο ιστορικό κέντρο.

3. Ενίσχυση του Δήμου Πατρέων για την αξιοποίηση και ανάπλαση των μεγάλων παρόδιων ακινήτων του και ενοποίηση με το Δασύλλιο.

4. Αναδασώσεις και δενδροφυτεύσεις πρανών και παρόδιων χώρων.

5. Κατασκευή υπαίθριου θεάτρου και αθλητικών εγκαταστάσεων.

6. Εναρξη προγραμματισμού και μελέτης συμπληρωματικών έργων Β’ Φάσης για την κατασκευή του παραλειφθέντος από την αρχική μελέτη, κόμβου Αρόης-Ζαβλανίου.

7. Μελέτη διασύνδεσης ΜΠ με Μεγάλη Περιμετρική και διάνοιξη της αρκτικής οδού Ζαβλανίου-Ανθούπολης-Σιχαινών- Προαστίου.

8. Επέκταση του αρχαιολογικού περίπατου από Φρούριο- Αρχαίο Ωδείο προς Ρωμαϊκό και Βυζαντινό Υδραγωγείο

9. Αποκατάσταση του Ανατολικού τείχους στη συμβολή των οδών Φρουρίου και Παναχαΐδος Αθηνάς, καθώς και των εντοιχισμένων από αυθαίρετα κτίσματα τμημάτων του εξωτερικού τείχους του Φρουρίου του Ρωμαϊκού Υδραγωγείου στο συνοικισμό Ασυρμάτου.

Κατόπιν όλων αυτών πως τοποθετείσθε σ’ ένα προς ένα στα ανωτέρω προτεινόμενα έργα ανάπλασης και βιώσιμης κινητικότητας;

1ον Αληθεύει ότι το έργο ήταν στόχος από το 1977 με κόστος 80 εκατ. δραχμές (250.000 ευρώ) και ότι παραδίδεται μετά 40 χρόνια με κόστος περίπου 65 εκ. ευρώ;

2ον Επειδή, το έργο μελετήθηκε πριν από αρκετά χρόνια, θα προχωρήσετε στην επικαιροποίηση των κυκλοφοριακών στοιχείων;

3ον Θα προκηρύξετε διαγωνισμό για το έργο των μετρήσεων, προκειμένου να δείτε ανάγλυφα την εικόνα για τη λειτουργία της νέας οδικής υποδομής, ώστε να αξιολογηθεί και η λειτουργικότητα κάποιων συμπληρωματικών υποδομών του νέου δρόμου;

4ον Ποιοι είναι οι μελετητές που ανέλαβαν –εάν ανέλαβαν- να παρακολουθήσουν την κίνηση προς τη Μίνι Περιμετρική; Οι ίδιοι θα σχεδιάσουν τις κατάλληλες επεμβάσεις για την επίλυση των προβλημάτων που θα παρουσιαστούν;

5ον Με ποια διαδικασία επελέγησαν;

6ον Ποιο το κόστος της αμοιβής τους;

7ον Γιατί δεν φτιάχτηκε κόμβος στην πλατεία στα Ταμπάχανα, κάτι που πιθανότατα επιφέρει τα μποτιλιαρίσματα, αφού οι κάτοικοι Αρόης, Εγλυκάδας, Γηροκομειού, Συνόρων, δεν μπορούν να στρίψουν αριστερά στην πλατεία;

8ον Πώς νοείται να έρχεσαι από Κουρτέση με προορισμό την Αρόη, τα Σύνορα, το Γηροκομειό, την Εγλυκάδα και να υποχρεώνεσαι να πας μέχρι το Νοσοκομείο «Αγ. Ανδρέας» για να ξαναγυρίσεις στα Ταμπάχανα και να πας στον προορισμό σου;

9ον Επίσης, για το δεύτερο σημείο που χρήζει διόρθωσης και αφορά όσους κατευθύνονται από τα Ταμπάχανα προς το Δασύλλιο, γιατί πρέπει να πάνε Γερμανού, να γυρίσουν από Μπουκαούρη και να φτάσουν στο Δασύλλιο, όταν υπάρχει λύση; Πριν το τούνελ, υπάρχει ένας δρόμος, που μπορεί να αναμορφωθεί και να γίνει διπλής κατεύθυνσης, οδηγώντας τάχιστα στις περιοχές πέριξ του Δασυλλίου;

10ον Ποιες από τις προαναφερόμενες προτάσεις αντιμετώπισης και ποια από τα επείγοντα μέτρα και έργα του τ. Αντιδημάρχου Ν. Αντωνόπουλου υιοθετείτε και προτίθεσθε να χρηματοδοτήσετε;

11ον Ποια από τα προταθέντα ανωτέρω ευρύτερα έργα ανάπλασης βιώσιμης κινητικότητας εγκρίνετε και ποια θα εντάξετε στο Π.Δ.Ε. ή σ’ άλλα προγράμματα περιφερειακής ανάπτυξης;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος