Loading...
 Start Page

Αρ.Πρωτ. 30/3 17.7.2018

Ερώτηση και ΑΚΕ

προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Για το παραπάνω θέμα σας έχουμε ήδη καταθέσει έξι(6) Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε.(αρ. πρωτ.: 6947/653/05-07-2017, 7304/690/17-07-2017, 271/31/9-10-2017, 2302//125/03-01-18, 4808/241/28-03-2018 και 7196/366/28-06-18 ).

 

● Με την πρώτη από τις παραπάνω Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε., στην οποία, κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής, δεν μας απαντήσατε, σας ρωτούσαμε(ερώτημα 4) τα εξής:

 

«Έχετε αντιληφθεί, ότι μπορεί κάποιοι να λειτουργούν ως εγκάθετοι των «εθνικών εργολάβων» στην ΕΡΓΟΣΕ και κάνοντας τα στραβά μάτια στην υποβολή μελετών της σύμβ. 717/2014 προσπαθούν απεγνωσμένα να καταστήσουν τους «εθνικούς εργολάβους» αποκλειστικούς εργολάβους έργων σηματοδότησης εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και της ασφάλειας του σιδηροδρόμου και να προκαλούν μεγάλη ζημιά στο Δημόσιο;»

 

● Και στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 7304/690/17-07-2017 Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε, στην οποία επίσης, κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής, δεν μας απαντήσατε, σας ρωτούσαμε(ερώτημα 22) τα εξής:

 

«Πότε θα προκηρύξει η ΕΡΓΟΣΕ την εργολαβία με Α.Δ. 730, που αφορά βασικά, όπως αναφέρουμε παραπάνω, τις υπολειπόμενες εργασίες σηματοδότησης της σύμβασης 994/2005 του ΟΣΕ, για την οποία η ΕΡΓΟΣΕ τηρεί σιγή ιχθύος, ενώ έπρεπε να έχει ολοκληρώσει την εν λόγω εργολαβία το αργότερο μέχρι 31/3/2017;

Μήπως, όπως αναφέρουμε στην υπ’ αρ. πρωτ. 6947/653/05-07-2017 Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε, περιμένει η ΕΡΓΟΣΕ μέχρι να αποκτήσουν οι «εθνικοί εργολάβοι» την «ΕΙΔΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ» μέσω της σύμβασης 717/2014, για να αναλάβουν να εκτελέσουν και αυτό το έργο; Δεν είναι δικαιολογημένη αυτή η εκτίμησή μας, αφού δεν υπάρχει στις επόμενες διακηρύξεις έργων της ΕΡΓΟΣΕ κανένα έργο ολοκλήρωσης της σηματοδότησης στο παραπάνω τμήμα γραμμής;

Υπάρχει σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που να λειτουργεί ηλεκτροκίνηση, χωρίς σηματοδότηση; Και πως θα λειτουργήσει το σύστημα προστασίας τρένων ETCS, αν δεν υπάρχει σηματοδότηση; Μήπως θέλει ο κύριος υπουργός να συμβεί κανένα δυστύχημα, όπως αυτό στο Άδεντρο;»

 

● Τα παραπάνω σας υπενθυμίζαμε και στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 271/31/9-10-2017 τρίτη κατά σειρά Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. και στη συνέχεια αναφέραμε επί λέξει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

 

«Δεν πέρασαν παρά δυο μήνες και επιβεβαιώθηκαν πλήρως οι παραπάνω υποψίες μας, Συγκεκριμένα, σε απάντηση του υπ’ αρ. πρωτ. 4018585/13-9-2017 εγγράφου του ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ με το υπ’ αρ. πρωτ. εξ 8449/17/28-9-2017 έγγραφό της διαβίβασε στον ΟΣΕ «τεχνική πρόταση αναφορικά με την κυκλοφοριακή εξασφάλιση στο τμήμα Σ.Σ. Αθηνών - Σ.Σ. ΑΙΡ», που υποβλήθηκε στην ΕΡΓΟΣΕ με το υπ’ αρ. πρωτ. 8602/17/28-9-2017 έγγραφο της Αναδόχου Κ/Ξ της σύμβασης 751/15, δηλαδή της κοινοπραξίας «ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ» των «εθνικών εργολάβων», και φέρει την υπογραφή της εταιρείας «ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε.», η οποία είναι θυγατρική εταιρεία της ΑΚΤΩΡ και είναι Ανάδοχος της σύμβασης 717/2014, σε κοινοπραξία με την εξειδικευμένη εταιρεία σηματοδότησης «ALSTOM TRANSPORT SA».

 

Ποιος, κύριε υπουργέ, έδωσε βεβαίωση ειδικής εμπειρίας σηματοδότησης στην εταιρεία «ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε.», έτσι ώστε να εκπονεί μελέτες σηματοδότησης, όπως είναι αυτή για την «κυκλοφοριακή εξασφάλιση στο τμήμα Σ.Σ. Αθηνών - Σ.Σ. ΑΙΡ»;

Γιατί, κύριε υπουργέ, αγνοήσατε τις παραπάνω καταγγελίες μας και αφήσατε να συντελεστεί, προς όφελος των «εθνικών εργολάβων», η παραπάνω απάτη, που εγκυμονεί εκτός των άλλων και κινδύνους για την ασφάλεια της κυκλοφορίας;

 

Από τα γεγονότα, κύριε υπουργέ, προκύπτει, ότι η ΕΡΓΟΣΕ, από τις 17-12-2013, που η Κοινή Επιτροπή ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ κατέγραψε στο σχετικό Πρακτικό της το υλοποιηθέν φυσικό αντικείμενο της διαλυθείσας σύμβασης 994/2005 του ΟΣΕ, καθυστέρησε, κατά τη γνώμη μας σκόπιμα μέχρι σήμερα, να προβεί στη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης και στην προκήρυξη της εργολαβίας 730, προκειμένου να αναθέσει απ’ ευθείας, μέσω της άσχετης με σηματοδότηση σύμβασης 751/15, στους «εθνικούς εργολάβους» εργασίες, των οποίων το μεγαλύτερο μέρος έχει εκτελεστεί, όπως προκύπτει από το παραπάνω πρακτικό, στα πλαίσια της σύμβασης 994/2005 του ΟΣΕ, και η ολοκλήρωσή τους, προκειμένου να επιτευχθεί η «κυκλοφοριακή εξασφάλιση στο τμήμα Σ.Σ. Αθηνών - Σ.Σ. ΑΙΡ», δεν απαιτούσε πολύ χρόνο (χρονικό διάστημα περίπου μιας εβδομάδας).

Και, εκτός αυτού, ήταν δυνατό, πριν ολοκληρωθεί η εργολαβία 730, να δοθεί σε χρήση ο εξοπλισμός σηματοδότησης στο τμήμα Σ.Σ. Αθηνών - Σ.Σ. ΑΙΡ για την «κυκλοφοριακή εξασφάλιση» του εν λόγω τμήματος, όπως έγινε στην περίπτωση του Σ.Σ. Πειραιά, που πριν την ολοκλήρωση της σύμβασης 994/2005, έγινε με το υπ’ αρ. πρωτ. 4344928/23-6-2010 έγγραφο του ΟΣΕ «Παραλαβή προς χρήση» της σηματοδότησης του Σ.Σ. Πειραιά.

 

Από τα παραπάνω προκύπτει ακόμη , κύριε υπουργέ, ότι η ΕΡΓΟΣΕ, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των «εθνικών εργολάβων», αδιαφόρησε για τον κίνδυνο επιστροφής της κοινοτικής συνδρομής, που συνεπαγόταν, σύμφωνα με την υπ’ αρ. Πρωτ. 2360/Φ93/31-12-2013 Απόφαση της Ε.Δ.Α. Μεταφορών, η μη ολοκλήρωση μέχρι τις 31/3/2017 των υπολειπομένων εργασιών σηματοδότησης της σύμβασης 994/2005 του ΟΣΕ, που αφορούσε βασικά η εργολαβία 730, όπως αναφέρουμε στην υπ’ αρ. 6947/653/05-07-2017 Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε.

 

Καταλήγοντας, κύριε υπουργέ, αναρωτιόμαστε από πού αντλεί τη δύναμή της η ΕΡΓΟΣΕ, ώστε να αδιαφορεί για τις συνέπειες των παραπάνω ποινικώς κολάσιμων πράξεων και παραλείψεών της. Μήπως αυτό οφείλεται στο ότι διαχρονικά όλοι οι αρμόδιοι υπουργοί συγκαλύπτουν όλα τα σκάνδαλά της και διατηρούν στις θέσεις τους ακόμη και αυτούς που διώκονται για κακούργημα;»

 

● Επειδή και πάλι δεν απαντήσατε, συνεχίζοντας την αντικοινοβουλευτική τακτική σας, αναγκαστήκαμε να επανέλθουμε για τέταρτη φορά(!!!) με την παραπάνω υπ’ αρ. πρωτ. 2302//125/03-01-18 Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε., στην οποία, αφού σας υπενθυμίζαμε τις παραπάνω καταγγελίες μας, αναφέραμε, μεταξύ άλλων, επί λέξει τα εξής:

 

«Και τα ερωτηματικά μας πολλαπλασιάζονται, γιατί όσα σας καταγγείλαμε αφορούν τους «εθνικούς εργολάβους», τους οποίους, όπως σας τεκμηριώσαμε με την τελευταία χρονικά από τις παραπάνω Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε., κάποιοι στην ΕΡΓΟΣΕ «προσπαθούν απεγνωσμένα να καταστήσουν αποκλειστικούς εργολάβους έργων σηματοδότησης εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και της ασφάλειας του σιδηροδρόμου».

Μήπως, κύριε υπουργέ, ο λόγος που δεν απαντήσατε στην τελευταία χρονικά από τις παραπάνω Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε. οφείλεται στο ότι δεν μπορείτε τη φορά αυτή, όπως το συνηθίζετε, να μας κοινοποιήσατε σαν απάντησή σας κάποιο έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ, γιατί η ΕΡΓΟΣΕ βρίσκεται σε προφανή αδυναμία να απαντήσει στις τεκμηριωμένες καταγγελίες μας;

Επιτέλους, αναλάβετε τις ευθύνες σας και βάλετε το νυστέρι βαθιά, για να καθαρίσετε την ΕΡΓΟΣΕ από αυτούς ,που το μόνο που ξέρουν καλά τόσα χρόνια είναι να εξυπηρετούν τα συμφέροντα των «εθνικών εργολάβων».

 

● Επειδή και πάλι δεν απαντήσατε, συνεχίζοντας την αντικοινοβουλευτική τακτική σας, συνεργάτης μας επικοινώνησε τηλεφωνικά με την κ. Αρετή Κονταρίνη, που υπογράφει το «Ακριβές Αντίγραφο» των απαντήσεών σας, προκειμένου να της επισημάνει, ότι υπάρχουν αναπάντητες εκ μέρους σας μια σειρά κοινοβουλευτικών μας παρεμβάσεων. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε, ότι η συνεργάτης σας ανταποκρίθηκε σχεδόν αμέσως και την ίδια ημερομηνία(23/4/2018) απαντήθηκαν εκπρόθεσμα με τα υπ’ αρ. πρωτ. Β 2587 και Β-16 έγγραφά σας οι παραπάνω τρίτη και τέταρτη κατά σειρά Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε. Με τα εν λόγω όμως έγγραφά σας δεν απαντήσατε σε κανένα από τα ερωτήματά μας, αλλά μας διαβιβάσατε (άλλη μια αγαπημένη σας συνήθεια) με το μεν πρώτο το υπ’ αρ. πρωτ. 3309654/16-10-2017 έγγραφο του ΟΣΕ και το υπ’ αρ. πρωτ. Εξ.9330/28-10-2017 έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ, χωρίς όμως τα συνημμένα δυο έγγραφα ( Εξ. 287542/12-01-2017 και Εξ. 6397/28-7-2017) που αναφέρονται σ’ αυτό, με το δε δεύτερο το υπ’ αρ. πρωτ. 7016095/10-01-2018 έγγραφο του ΟΣΕ και το υπ’ αρ. πρωτ. Εξ.111/18/24-01-2018 έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ, χωρίς όμως τα εννέα(9) συνημμένα, που αναφέρονται σ’ αυτό.

 

 

Από τα παραπάνω κατά χρονολογική σειρά έγγραφα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που μας διαβιβάσατε:

 

-Το υπ’ αρ. πρωτ. 3309654/16-10-2017 έγγραφο του ΟΣΕ αφενός αναφέρει ότι όλα τα ερωτήματά μας «αφορούν κατά κύριο λόγο την ΕΡΓΟΣΕ» και αφετέρου μας παραπέμπει σε έγγραφο, το οποίο ουδέποτε λάβαμε, δεδομένου ότι η υπ’ αριθμ. πρωτ. 7304/690/17-07-2017 Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε, στην οποία απαντούσε, ουδέποτε απαντήθηκε από σας, όπως αναφέρουμε παραπάνω.

 

-Το υπ’ αρ. πρωτ. Εξ.9330/28-10-2017 έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ σε καμιά περίπτωση δεν απαντά στα ερωτήματα που σας θέσαμε με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 271/31/9-10-2017 Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε, δεδομένου ότι τα περισσότερα από αυτά αφορούν εσάς προσωπικά, ως αρμόδιο υπουργό, και όχι την υπόλογη ΕΡΓΟΣΕ. Αλλά και στα ερωτήματα που αφορούσαν την ΕΡΓΟΣΕ, οι απαντήσεις της είναι «άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε», ενώ για τα στοιχεία που ζητάμε να κατατεθούν μας παραπέμπει στα δυο συνημμένα του έγγραφα(( Εξ. 287542/12-01-2017 και Εξ. 6397/28-7-2017)), τα οποία όμως, όπως προαναφέραμε, δεν μας δόθηκαν με την καθυστερημένη απάντησή σας.

Επίσης, η ΕΡΓΟΣΕ στο εν λόγω έγγραφό της αναφέρει: «Επιπροσθέτως σας ενημερώνουμε ότι δεν έχει δοθεί βεβαίωση εμπειρίας για σηματοδότηση στην εταιρεία ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε.».

 

-Το υπ’ αρ. πρωτ. 7016095/10-01-2018 έγγραφο του ΟΣΕ αναφέρει επί λέξει τα εξής:

 

«Ο ΟΣΕ με δεδομένη αφενός την μεγάλη έλλειψη σε προσωπικό κυκλοφορίας (Σταθμάρχες και Κλειδούχους), τα εκτεταμένα έργα ανάταξης σηματοδότησης Σ717, Σ635 & Σ700 και αφετέρου την επικείμενη αποχώρηση προσωπικού των εν λόγω ειδικοτήτων εντός του 2018 και προκειμένου εξαιτίας των ανωτέρω ελλείψεων να εξασφαλίσει ασφαλή κυκλοφορία σε τμήματα γραμμής αιχμής, όπως αυτό μεταξύ Αθηνών και Α.Ι. Ρέντη, αιτήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ την εγκατάσταση ενός απλού συστήματος τοπικού χειρισμού αλλαγών στους σιδηροδρομικούς. σταθμούς Αθηνών και Α. Ι. Ρέντη, καθώς επίσης τοποθέτηση ΑΣΊΑ στις διαβάσεις των οδών Χαμοστέρνας, Μακεδονίας, Αγ. Άννας και Δήμητρας.

Όλα τα ανωτέρω στο πλαίσιο του διαχειριστικώς εφικτού της εν εξελίξει Σύμβασης 751 /ΕΡΓΟΣΕ.

Επι πλέον σας γνωρίζουμε έτι το σύστημα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης στο τμήμα Σιδ, Στ. Πειραιά – Σιδ. Στ. Αθηνών έχει ήδη ανατεθεί στην ΕΡΓΟΣΕ, αρμοδιότητα της οποίας είναι να το υλοποιήσει».

 

-Το υπ’ αρ. πρωτ. Εξ.111/18/24-01-2018 έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ σε καμιά περίπτωση δεν απαντά στα ερωτήματα που σας θέσαμε με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 2302//125/03-01-18 Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε, δεδομένου ότι τα περισσότερα από αυτά αφορούν εσάς προσωπικά, ως αρμόδιο υπουργό, και όχι την υπόλογη ΕΡΓΟΣΕ.

 

Η ΕΡΓΟΣΕ στο εν λόγω έγγραφό της μεταξύ άλλων αναφέρει τα εξής:

 

«Μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί από την ΕΡΓΟΣΕ βεβαίωση ειδικής εμπειρίας για έργα σηματοδότησης στην εταιρεία ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ.

 

Η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης του έργου με Αριθμό Διακήρυξης (Α.Δ.) 730 βρίσκεται σε εξέλιξη με κάποιες καθυστερήσεις που οφείλονται σε αντικειμενικούς - λόγους, που άπτονται της δυσκολίας, της ευρύτητας και της φύσης του αντικειμένου της.

 

Κατόπιν αιτήματος του ΟΣΕ και προκειμένου να εξασφαλιστεί η κυκλοφορία των συρμών, οι οποίοι θα αυξηθούν λόγω της αξιοποίησης της ηλεκτροκίνησης και για να αντιμετωπιστούν οι κυκλοφοριακές ανάγκες στο τμήμα Σ.Σ, Αθηνών - Σ.Σ. ΑΙΡ, η ΕΡΓΟΣΕ από κοινού με τον ΟΣΕ εξετάζει τις τεχνικοοικονομικές προτάσεις εργασιών και εγκαταστάσεων, οι οποίες υπεβλήθησαν από την εγκατεστημένη στο τμήμα αυτό ανάδοχο Κ/Ξ της εργολαβίας 751/15.

 

Πρόκειται για τις ελάχιστες απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ασφαλή και ταχεία διακίνηση συρμών και επιβατών, που δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί χωρίς συγκεκριμένες επεμβάσεις και αφορούν σε τεχνικό αντικείμενο, το οποίο δεν έχει εκτελεστεί από την σύμβαση 994/05 του ΟΣΕ. Η υλοποίηση των σχετικών εργασιών θα γίνει σύμφωνα με το Νόμο περί Δημοσίων Έργων με τον πλέον διαφανή και συμφέροντα για την ΕΡΓΟΣΕ, τον ΟΣΕ και το Ελληνικό Δημόσιο, τρόπο.

 

Σχετικά με τη Σύμβαση 751/15, σας πληροφορούμε ότι το κόστος των εργασιών εγκατάστασης της κυκλοφοριακής εξασφάλισης των συρμών, στο τμήμα Σ.Σ. Αθηνών - Σ.Σ. ΑΙΡ, θα εξαρτηθεί από τη λύση που θα επιλεγεί.»

 

Όσο αφορά τα στοιχεία που ζητάμε να κατατεθούν με την υπ’ αρ. πρωτ. 2302//125/03-01-18 Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε., το παραπάνω έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ μας παραπέμπει στα εννέα(9) συνημμένα του, τα οποία όμως, όπως προαναφέραμε, δεν μας δόθηκαν με την απάντησή σας.

 

Δηλαδή, όπως προκύπτει από τα παραπάνω έγγραφά τους. ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ κάνουν τον «ψόφιο κοριό» και δεν λένε λέξη, γιατί προσπαθούν από κοινού να καταστήσουν, μέσω της μη έχουσας ουδεμία σχέση με Σιδηροδρομική Σηματοδότηση Σύμβασης 751/15, τους «εθνικούς εργολάβους» αποκλειστικούς εξειδικευμένους εργολάβους έργων Σιδηροδρομικής Σηματοδότησης, εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και της Ασφάλειας των Σιδηροδρόμων.

Επίσης, δεν μπορούν παρά να προκαλέσουν θυμηδία όσα αναφέρει το παραπάνω έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ για τις καθυστερήσεις στη δημοπράτηση του έργου με Αριθμό Διακήρυξης (Α.Δ.) 730, που όφειλε η ΕΡΓΟΣΕ, όπως αναφέρουμε παραπάνω, να δημοπρατήσει παράλληλα με την εργολαβία 751/15 και δεν το έκανε, για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των «εθνικών εργολάβων» και μόνο (καθυστέρηση για απόκτηση ¨εμπειρίας¨).

 

● Αναγκαστήκαμε να επανέλθουμε για πέμπτη φορά(!!!) στο θέμα με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 4808/241/28-03-2018 Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε., στην οποία, , αφού σας υπενθυμίζαμε τις καταγγελίες που σας κάναμε με τις προηγούμενες Ερωτήσεις μας & ΑΚ.Ε., μεταξύ άλλων αναφέραμε επί λέξει τα εξής:

 

«Δυστυχώς όμως, κύριε υπουργέ, όχι μόνο συνεχίσατε την ίδια απαράδεκτη κοινοβουλευτικά τακτική και δεν απαντήσατε και στην τέταρτη κατά σειρά για το ίδιο θέμα Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε, αλλά προχωρήσατε ένα ακόμη βήμα στη συγκάλυψη των ενεργειών των εγκαθέτων των «εθνικών εργολάβων» στην ΕΡΓΟΣΕ.

 

Συγκεκριμένα:

1) Με την Α. Π. οικ.5450/23-1-2018 Απόφασή σας, αποφασίσατε τη «Συγκρότηση Επιτροπής για την καταγραφή, καταμέτρηση και αξιολόγηση όλων των υλικών σηματοδότησης, τα οποία βρίσκονται αποθηκευμένα στην αποθήκη Κ2 της ΟΣΕ Α.Ε. στο Θριάσιο Πεδίο».

Στα «έχοντας υπόψη» της εν λόγω Απόφασης επικαλείσθε, μεταξύ των άλλων, «10.Το υπ. αριθμ. 4018585/13.09.2017 έγγραφο της Ο.Σ.Ε. Α.Ε., με θέμα «Κυκλοφοριακή εξασφάλιση συρμών ΣΣ Αθηνών-ΣΣ Α/Ρ» και «12.Την ανάγκη αντιμετώπισης της ασφαλούς κυκλοφορίας των συρμών στο τμήμα από Σ.Σ Αγίου Ιωάννη Ρέντη έως Σ.Σ Αθηνών, το οποίο προσφάτως ηλεκτροκινήθηκε».

2) Η παραπάνω Επιτροπή σας υπέβαλε στις 02/02/2018 «ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ-ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ»

Στο εν λόγω πρακτικό αναφέρονται, μεταξύ των άλλων, τα εξής:

«Τα ανωτέρω υλικά δύνανται να χρησιμοποιηθούν στην υπ' αρίθμ. σύμβαση «Ολοκλήρωση αναβάθμισης διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Πειραιά - έξοδος Σ.Σ. Αθηνών» (Α.Σ. 751/15), προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ασφαλής κυκλοφορία των συρμών στο τμήμα από Σ.Σ. Αγίου Ιωάννη Ρέντη έως Σ.Σ Αθηνών».

 

Όπως αντιλαμβάνεστε, κύριε υπουργέ, από τα παραπάνω οι καταγγελίες, που σας έκανα με τις παραπάνω κοινοβουλευτικές μου παρεμβάσεις, επιβεβαιώνονται πλήρως. Οι εγκάθετοι των «εθνικών εργολάβων» στην ΕΡΓΟΣΕ, χρησιμοποιώντας την παραπάνω Απόφασή σας, προχώρησαν ακάθεκτοι σε αυτό που έβαλαν εξ αρχής σκοπό τους, δηλαδή, να καταστήσουν τους «εθνικούς εργολάβους» αποκλειστικούς εργολάβους έργων σηματοδότησης εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και της ασφάλειας του σιδηροδρόμου».

Δεν τους σταματά τίποτα… Ούτε ότι οι εργασίες που θα αναθέσουν απ’ ευθείας στους «εθνικούς εργολάβους» μέσω της Σύμβασης 751/15 δεν συμπληρώνουν το αρχικό «Φυσικό Αντικείμενο» της Σύμβασης , που είναι Ηλεκτροκίνηση και ΑΣΙΔ, αλλά το αλλάζουν (εγκαθιστούν Σηματοδότηση «κρυφίως»), ούτε ότι οι εν λόγω εργασίες σε καμιά περίπτωση δεν κατέστησαν επείγουσες λόγω απρόβλεπτων γεγονότων, ούτε ότι οι «εθνικοί εργολάβοι» και η θυγατρική τους Εταιρεία «ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε.», που θα χρησιμοποιήσουν, δεν έχουν την «ειδική εμπειρία», που απαιτείται για να εκτελέσουν εργασίες Σηματοδότησης.

Εκτός κι αν, όπως αναφέρω στις παραπάνω κοινοβουλευτικές μου παρεμβάσεις, κάποιος από τον ΟΣΕ ή την ΕΡΓΟΣΕ έδωσε βεβαίωση «ειδικής εμπειρίας σηματοδότησης» στην εταιρεία «ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε.», έτσι ώστε να μπορεί να εκπονεί μελέτες και να εκτελεί εργασίες σηματοδότησης, όπως είναι αυτές για την «κυκλοφοριακή εξασφάλιση στο τμήμα Σ.Σ. Αθηνών - Σ.Σ. ΑΙΡ». Το έγκλημα, όμως στην περίπτωση αυτή, θα είναι προμελετημένο και η θέση των επίορκων υπαλλήλων του ΟΣΕ ή της ΕΡΓΟΣΕ καθίσταται δυσχερέστατη ποινικά».

 

Στην παραπάνω πέμπτη κατά σειρά κοινοβουλευτική μας παρέμβαση απαντήσατε αυτή τη φορά εμπρόθεσμα, αλλά αφού είχε προηγηθεί η παραπάνω αναφερόμενη τηλεφωνική επικοινωνία συνεργάτη μας με την κ. Κονταρίνη, με το υπ’ αρ. πρωτ. Β-795/24-4-2018 έγγραφό σας, με το οποίο μας διαβιβάσατε και πάλι αντί απαντήσεως, όπως το συνηθίζετε, το υπ’ αρ. πρωτ. 6065900/04-04-2018 έγγραφο του ΟΣΕ και το υπ’ αρ. πρωτ. Εξ.4117/18/05-04-2018 έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ.

 

Από τα εν λόγω έγγραφα:

 

-Το μεν έγγραφο του ΟΣΕ επαναλαμβάνει όλα όσα περίπου ανέφερε και το προηγούμενο χρονικά έγγραφό του με αρ. πρωτ. 7016095/10-01-2018.

 

-Το δε έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ, χωρίς να απαντά και πάλι στα ερωτήματα που θέσαμε με την Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε, δεδομένου βέβαια ότι τα περισσότερα από αυτά αφορούν εσάς προσωπικά, ως αρμόδιο υπουργό, και όχι την υπόλογη ΕΡΓΟΣΕ, επαναλαμβάνει όλα όσα ανέφερε και το προηγούμενο χρονικά έγγραφό της με αρ. πρωτ. Εξ.111/18/24-01-2018, όσο αφορά τους λόγους των μεγάλων καθυστερήσεων, που παρατηρούνται στη δημοπράτηση του έργου με Αριθμό Διακήρυξης (Α.Δ.) 730.

Επίσης, για απαντήσεις σε ερωτήματά μας που την αφορούν και για τα στοιχεία που ζητούνται με την Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε, μας παραπέμπει στα παραπάνω έγγραφα, τα οποία είτε δεν μας δόθηκαν ποτέ, γιατί δεν απαντήσατε στις Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε., είτε μας δόθηκαν καθυστερημένα, χωρίς τα συνημμένα τους, όπως επισημαίναμε παραπάνω.

Για το μόνο που δεν αναφέρει αυτή τη φορά λέξη είναι, αν δόθηκε ή όχι βεβαίωση «ειδικής εμπειρίας σηματοδότησης» στην εταιρεία «ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε.», στα πλαίσια της Σύμβασης 717/14, που εκτελεί σε κοινοπραξία με την εξειδικευμένη στη σηματοδότηση εταιρεία «ALSTOM TRANSPORT SA». Κι αυτό έχει τη σημασία του, όπως θα δούμε παρακάτω.

 

● Αναγκαστήκαμε να επανέλθουμε για έκτη φορά(!!!) με την υπ’ αρ. πρωτ. 7196/366/28-06-18 Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε., στην οποία, , αφού σας υπενθυμίζαμε τις καταγγελίες που σας κάναμε με τις προηγούμενες Ερωτήσεις μας & ΑΚ.Ε., μεταξύ άλλων αναφέραμε επί λέξει τα εξής:

 

«Οι υπόνοιες όμως, που εκφράσαμε με τις παραπάνω κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις, επαληθεύτηκαν πλήρως, αφού η ΕΡΓΟΣΕ με το υπ’ αρ. πρωτ. οικ.7014/12-6-2018 έγγραφό της, σε απάντηση της υπ’ αρ. πρωτ. ΕΡΓΟΣΕ 6022/18-18/5/18 αίτησης της αναδόχου κοινοπραξίας της Σύμβασης 717/14, έδωσε βεβαίωση εμπειρίας στην κοινοπραξία «ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. — ALSTOM TRANSPORT SA». Δεν χρειάζεται, μετά τα όσα αναφέρουμε παραπάνω, να επιχειρηματολογήσουμε, ότι η χορήγηση της εν λόγω βεβαίωσης εμπειρίας στην κοινοπραξία «ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. — ALSTOM TRANSPORT SA» είναι εντελώς παράνομη και πρέπει όσοι συνέπραξαν σ’ αυτή να παραπεμφθούν άμεσα στη Δικαιοσύνη.

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, ο προηγούμενος Διευθυντής Έργων της ΕΡΓΟΣΕ αντιδρούσε στη χορήγηση της παραπάνω βεβαίωσης εμπειρίας και ζητούσε να συμμορφωθεί ο Ανάδοχος της σύμβασης 717/2014 με τα όσα αναφέρονται στο υπ’ αρ. πρωτ. 255156/12-1-2015 έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ, ότι δηλαδή οι μελέτες που δεν έγιναν δεκτές και θα επανυποβληθούν, όπως και οι υπόλοιπες που δεν υποβλήθηκαν, «θα συνοδεύονται υποχρεωτικά από τεκμηριωμένα στοιχεία, που θα αποδεικνύουν την ειδική εμπειρία του μελετητή σε μελέτες συστημάτων σηματοδότησης τύπου R.R.I.», και ότι « οι υποβολές μελετών θα φέρουν υποχρεωτικά στην κυψέλη «ΕΓΚΡΙΣΗ» την υπογραφή του παρόχου της ειδικής εμπειρίας στην Κ/Ξ, καθώς και τη σφραγίδα θεώρηση «ΕΘΕΩΡΗΘΗ» με την υπογραφή της Κ/Ξ».

Όποιος όμως αντιδρά στις επιθυμίες των «εθνικών εργολάβων» καρατομείται… Έτσι, ο προηγούμενος Διευθυντής Έργων της ΕΡΓΟΣΕ, ο οποίος εξέφρασε τις διαφωνίες του και στις προκλητικές απαιτήσεις των «εθνικών εργολάβων» στο έργο της σύμβασης της σήραγγας της Παναγοπούλας (Α.Δ. 579 της ΕΡΓΟΣΕ), «εξαναγκάστηκε σε παραίτηση», όπως αναφέραμε στην υπ’ αρ. πρωτ. 5785/294/ 8-05-18 Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε, στην οποία, αν και πέρασε η σχετική προθεσμία, δεν απαντήσατε ακόμη.

Είναι προφανές, ότι ο νέος Διευθυντής Έργων χορήγησε την παραπάνω βεβαίωση εμπειρίας, υποκύπτοντας στις σχετικές πιέσεις των «εθνικών εργολάβων» και όσων τους υποστηρίζουν, που ελπίζουμε να μην περιλαμβάνουν και εσάς, κύριε υπουργέ.

 

Μετά την παραπάνω εξέλιξη, είναι προφανές και βέβαιο, ότι οι «εθνικοί εργολάβοι» θα χρησιμοποιήσουν τη βεβαίωση εμπειρίας που τους χορηγήθηκε, για να εκτελέσουν στα πλαίσια της σύμβασης 751/2015 τις εργασίες «Κυκλοφοριακής εξασφάλισης συρμών στο τμήμα ΣΣ Αθηνών-ΣΣ ΑΙ/Ρ», που χωρίς την παραπάνω βεβαίωση εμπειρίας δεν μπορούσαν να εκτελέσουν.

 

Έτσι, θα ολοκληρωθεί ένα τεράστιο σκάνδαλο, στο οποίο συμμετέχουν, εκτός από τους συνήθεις ύποπτους «εθνικούς εργολάβους», οι επίορκοι υπάλληλοι και η Διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ. Όμως, το δυσάρεστο είναι, ότι για να γίνει το τεράστιο αυτό σκάνδαλο, βάλατε κι εσείς το χεράκι σας, κύριε υπουργέ, με την παραπάνω υπ’ αρ. πρωτ. οικ.5450/23-1-2018 Απόφασή σας, αγνοώντας τις καταγγελίες που σας κάναμε με τις παραπάνω πέντε(5) Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε. Τι άλλο να κάναμε, κύριε υπουργέ, για να σας προειδοποιήσουμε και για να σας προστατεύσουμε; Μήπως καμιά μηνυτήρια αναφορά; Αυτή θα την κάνουμε τώρα πλέον, που με τη δική σας υπογραφή και αδιαφορία στις καταγγελίες μας ολοκληρώνεται το σκάνδαλο».

 

● Δεν πέρασε, κύριε υπουργέ, η προβλεπόμενη από τον Κανονισμό της Βουλής προθεσμία για να απαντήσετε στην τελευταία Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε., αλλά τα γεγονότα μας κάνουν να πιστεύουμε, ότι και αυτή τη φορά ή δεν θα μας απαντήσετε, συνεχίζοντας την αντικοινοβουλευτική τακτική σας, ή θα μας διαβιβάσετε, όπως το συνηθίζετε, δήθεν απαντητικά έγγραφα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.

Σύμφωνα, λοιπόν, με αξιόπιστες και ασφαλείς πληροφορίες μας, οι «εθνικοί εργολάβοι», έχοντας στη φαρέτρα τους τη βεβαίωση εμπειρίας που τους χορηγήθηκε, όπως αναφέραμε προηγουμένως, παράνομα από την ΕΡΓΟΣΕ, έχουν αρχίσει ήδη να εκτελούν στα πλαίσια της της σύμβασης 751/2015 εργασίες για την «Κυκλοφοριακή εξασφάλιση συρμών ΣΣ Αθηνών-ΣΣ Α/Ρ».

 

Δηλαδή, η ΕΡΓΟΣΕ απτόητη και ενθαρρυμένη προφανώς από τη συγκάλυψη που παρέχετε, αγνοώντας τις καταγγελίες μας, στις ενέργειές της, , παραβιάζοντας απροκάλυπτα τη νομοθεσία των δημοσίων έργων, ανέθεσε στον ανάδοχο της άσχετης με σηματοδότηση σύμβασης 751/15 εργασίες, οι οποίες ούτε συμπληρώνουν το αρχικό «Φυσικό Αντικείμενο» της Σύμβασης , που είναι Ηλεκτροκίνηση και ΑΣΙΔ, αλλά το αλλάζουν (εγκαθιστούν Σηματοδότηση «κρυφίως»), ούτε κατέστησαν επείγουσες λόγω απρόβλεπτων γεγονότων, δεδομένου ότι οι εργασίες αυτές έπρεπε να έχουν εκτελεστεί προ πολλού στα πλαίσια της εργολαβίας με Α.Δ. 730, την προκήρυξη της οποίας, όπως αποδείχθηκε πλέον περίτρανα από τα γεγονότα, καθυστέρησε εσκεμμένα η ΕΡΓΟΣΕ μέχρι να δοθεί στους «εθνικούς εργολάβους» η απαιτούμενη για την εκτέλεσή τους βεβαίωση εμπειρίας.

 

Και δεν είναι μόνο αυτό, αλλά η ΕΡΓΟΣΕ αγνόησε την υπ’ αρ. πρωτ. 7772/18/29-6-2018 ΕΡΓΟΣΕ επιστολή της εταιρείας Siemens, κατασκευάστριας του υφισταμένου ημιτελούς συστήματος σηματοδότησης στο τμήμα Σ.Σ. Αθηνών-Α.Ι. Ρέντης-Πειραιάς στα πλαίσια της διαλυθείσας σύμβασης 994/2005, στην οποία αναφέρονται επί λέξει τα εξής:

 

« Σε συνέχεια της εκδήλωσης ενδιαφέροντός μας και της μετέπειτα κοινής μας επίσκεψης στους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς Ρέντη, Ρουφ και Αθηνών, θα θέλαμε να σας επανεπιβεβαιώσουμε το ενδιαφέρον μας για την παράδοση ενός συστήματος κυκλοφοριακής εξασφάλισης συρμών στους σιδηροδρομικούς σταθμούς Αθηνών και Ρέντη.

Η υλοποίηση θα επιτευχθεί μέσω της χρήσης του ήδη εγκατεστημένου, στα πλαίσια της σύμβασης ΑΣ 994/05 του ΟΣΕ, αλλά ανενεργού εξοπλισμού κατασκευής της εταιρείας μας (ηλεκτρονικά χειριστήρια αλληλομανδάλωσης, interlocking) στους ΣΣ. Ρέντη και ΣΣ. Αθηνών εντός και εκτός τεχνικών δωματίων.

Επιπλέον θα απαιτηθεί η εγκατάσταση εξοπλισμού γραμμής και καλωδίων στον ΣΣ. Αθηνών που επίσης έχει παραδοθεί ως υλικό στα πλαίσια της ΑΣ 994/05 του ΟΣΕ.

 

Τα οφέλη της προτεινόμενης λύσης έναντι οποιασδήποτε άλλης είναι:

 

1. Ενεργοποιείται και τίθεται σε λειτουργία ο εγκατεστημένος ηλεκτρονικός εξοπλισμός σηματοδότησης (interlocking) στους δύο ως άνω ΣΣ τροποποιούμενος κατάλληλα στον ΣΣ Αθηνών ώστε να αντιστοιχεί στην τρέχουσα γραμμολογία του, με προφανή πλεονεκτήματα όσον αφορά την ασφάλεια κυκλοφορίας συρμών (χάραξη διαδρομών κλπ), τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα τόσο σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό όσο και σε λογισμικό (HW/SW). Η λύση που προτείνουμε θα έχει διαβάθμιση SlL4 (ως συνολική λύση και όχι τμήμα αυτής). Επίσης θα είναι δυνατή η πιστοποίηση της από ανεξάρτητο φορέα και η έκδοση σχετικού πιστοποιητικού ISA, εφόσον απαιτηθεί.

2. Ο προαναφερόμενος πρόσθετος εξωτερικός εξοπλισμός θα συνδεθεί επίσης στα interlocking και θα χειρίζεται και ελέγχεται από αυτά. Δεν θα απαιτηθούν οποιεσδήποτε αποσυνδέσεις ή συνδέσεις καλωδίων είτε στο στάδιο υλοποίησης της εν λόγω λύσης είτε κατά την μελλοντική ολοκλήρωση του συστήματος σηματοδότησης στο τμήμα γραμμής Πειραιάς-Αθήνα, οι οποίες πέραν των άλλων θα προκαλούσαν σημαντική διακοπή λειτουργίας.

3. Θα αποφευχθεί σπατάλη οικονομικών πόρων για την εγκατάσταση ενός προσωρινού συστήματος κυκλοφοριακής εξασφάλισης συρμών, το οποίο θα αποξηλωθεί κατά την επικείμενη μελλοντική ολοκλήρωση του συστήματος σηματοδότησης. Η προτεινόμενη από την εταιρεία μας υλοποίηση με χρήση του υφιστάμενου εγκατεστημένου ηλεκτρονικού εξοπλισμού ουσιαστικά αποτελεί μέρος της δαπάνης του προγραμματιζόμενου έργου ολοκλήρωσης του συστήματος σηματοδότησης στο τμήμα γραμμής Πειραιάς-Αθήνα».

Δηλαδή, η ΕΡΓΟΣΕ, για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των «εθνικών εργολάβων», προτίμησε, μέσω μιας προφανούς και σκανδαλώδους μεθόδευσης, στην οποία βάλατε κι εσείς το χεράκι σας, κύριε υπουργέ, με την παραπάνω υπ’ αρ. πρωτ. οικ.5450/23-1-2018 Απόφασή σας, να αναθέσει παράνομα στα πλαίσια της σύμβασης 751/2015 την εγκατάσταση ενός προσωρινού συστήματος κυκλοφοριακής εξασφάλισης συρμών στο τμήμα ΣΣ Αθηνών-ΣΣ ΑΙΡ, το οποίο θα αποξηλωθεί κατά την επικείμενη μελλοντική ολοκλήρωση με την εργολαβία με Α.Δ. 730 του υφισταμένου συστήματος σηματοδότησης, σπαταλώντας οικονομικούς πόρους και ζημιώνοντας με εκατομμύρια ευρώ το Ελληνικό Δημόσιο.

Αυτό, κύριε υπουργέ, λέγεται «κακουργηματική απιστία», όπως αυτή, για την οποία παραπέμφθηκαν με το υπ’ αρ. 412/2018 Βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών σε δίκη στις 21/9/2018 ο Διευθύνων Σύμβουλος και το Δ.Σ. του ΟΣΕ, που ανέθεσαν την αμαρτωλή σύμβαση 994/2005, καθώς και η Επιτροπή του διαγωνισμού, που εισηγήθηκε την ανάθεση στη μοναδική εταιρεία που κατέθεσε προσφορά, και οι εκπρόσωποι των «εθνικών εργολάβων», που υπέγραψαν τη σύμβαση. Οι μόνοι που τη γλύτωσαν είναι οι τότε Πολιτικοί Προϊστάμενοι του ΟΣΕ, λόγω του επαίσχυντου νόμου «περί ευθύνης υπουργών». Αλλά αυτό έχω την άποψη, ότι δεν πρόκειται εκ των πραγμάτων να συμβεί και με σας, κύριε υπουργέ, γι αυτό, έστω και την τελευταία στιγμή, πρέπει να επέμβετε, για να ακυρωθούν οι παράνομες πράξεις της ΕΡΓΟΣΕ και να μη ζημιωθεί το Ελληνικό Δημόσιο.

 

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1) Θα επέμβετε, έστω και την τελευταία στιγμή, για να ακυρωθούν οι παραπάνω παράνομες πράξεις της ΕΡΓΟΣΕ και να μη ζημιωθεί το Ελληνικό Δημόσιο;

–Να κατατεθεί η εντολή ανάθεσης στον ανάδοχο της σύμβασης 751/2015 της ΕΡΓΟΣΕ του προσωρινού συστήματος κυκλοφοριακής εξασφάλισης συρμών στο τμήμα ΣΣ Αθηνών-ΣΣ ΑΙΡ, καθώς και ο τυχόν υπάρχων Α.Π.Ε., μαζί με τη σχετική εισήγηση και την τυχόν υπάρχουσα απόφαση έγκρισής του.

2) Θα στείλετε στον εισαγγελέα τους πρωταγωνιστές αυτής της μεγάλης απάτης και απιστίας ή θα τους καλύψετε και πάλι, διακινδυνεύοντας να εμπλακείτε κι εσείς στη δικαστική διερεύνηση της δύσοσμης αυτής υπόθεσης, για την οποία σας γνωρίζω ότι, αν αγνοήσετε και πάλι τις καταγγελίες μου, δεν θα μου μένει άλλος δρόμος από το να καταθέσω σχετική μηνυτήρια αναφορά;

Ο ερωτών βουλευτής

 

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 

Κοινοποίηση: Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, Πρόεδρο του Αρείου Πάγου, Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Οικονομικούς Εισαγγελείς, Εισαγγελέα Εγκλημάτων Διαφθοράς, Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Εισαγγελέα κατά του Μαύρου Χρήματος, Επιτροπή Ανταγωνισμού

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος