Loading...
 Start Page
Νέα ερώτηση Νικολόπουλου για το μέγα σκανδαλο του εργολάβου.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Βουλευτής Ν. Αχαΐας

ΕΡΩΤΗΣΗ & Α.Κ.Ε.

ΠΡΟΣ ΤΟΝ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

Κοινοποίηση: Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Οικονομικούς Εισαγγελείς και Εισαγγελέα κατά της Διαφθοράς

Με επανειλημμένες Ερωτήσεις μου & Α.Κ.Ε. (Ερώτηση & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ. 8417/722/13-3-2013, Ερώτηση & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ. 10071/1016/23-4-2013 και Ερώτηση & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ. 10175/24-4-2013 ) προς τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς είχα αναδείξει, μεταξύ των άλλων, και το σκάνδαλο του διαγωνισμού με Α.Δ. 579 της ΕΡΓΟΣΕ, «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ – ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ ΑΠΟ Χ.Θ. 91+500 ΕΩΣ Χ.Θ. 113+000 ΚΑΙ

ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ». Όμως, τόσο ο Πρωθυπουργός, δια του υπουργού Επικρατείας, όσο και οι άλλοι υπουργοί με παρέπεμψαν, αν και υπήρχαν ερωτήματα που τους αφορούσαν, στην απάντηση του «αρμόδιου υπουργείου», ο δε αρμόδιος υπουργός ή δεν απάντησε ή με παρέπεμψε σε έγγραφα της ΕΡΓΟΣΕ, τα οποία δεν απαντούν επί της ουσίας στις καταγγελίες μου και στα συγκεκριμένα ερωτήματά μου.

Μετά τα παραπάνω, δεν μου έμενε άλλος δρόμος, όπως ανέφερα και στην Ερώτηση & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ. 10071/1016/23-4-2013, παρά η κατάθεση σχετικής μηνυτήριας αναφοράς προς την Εισαγγελέα για θέματα Διαφθοράς κ. Ελένη Ράϊκου.

Πέραν τούτου, όμως, θεωρώ υποχρέωσή μου ως Βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου να επανέλθω στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου επί του θέματος, προκειμένου να αναδείξω το μέγεθος του σκανδάλου και να δώσω μια ακόμη ευκαιρία στον Πρωθυπουργό και τους ερωτώμενους Υπουργούς να απαντήσουν επί τους ουσίας στα ερωτήματα που τους τίθενται κι όχι να κρυφτούν πάλι πίσω από τον αρμόδιο υπουργό και εκείνος με τη σειρά του πίσω από διαβιβαστικά και απαράδεκτα έγγραφα της ΕΡΓΟΣΕ, που δεν απαντούν στις καταγγελίες μας, εκθέτουν τους συντάκτες τους και προσβάλλουν τη νοημοσύνη μας.

Όπως ανέφερα και στις παραπάνω Ερωτήσεις μου & Α.Κ.Ε. ο διαγωνισμός για το παραπάνω έργο της ΕΡΓΟΣΕ διεξήχθη δυο(2) μέρες μετά τις εκλογές της 6ης Μαΐου 2012, εν μέσω επίσημων καταγγελιών προς την Αρμόδια Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για «φωτογραφικές διατάξεις» και άλλες παραβιάσεις του Ευρωπαϊκού δικαίου δημοσίων συμβάσεων. Στο διαγωνισμό κατατέθηκαν, όπως αναμενόταν, προσφορές από δυο(2) μόνο κοινοπραξίες, στις οποίες συμμετείχαν οι εταιρείες των «Εθνικών εργολάβων», με εμφανώς «προσυνεννοημένες», όπως αναφέρεται και σε σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «ΑΞΙΑ», εκπτώσεις 1,65% και 5,29%, το χαμηλότατο ύψος των οποίων αποτελεί πρόκληση, τη στιγμή που, όπως καταγγέλθηκε από εταιρεία σε επιστολή της προς τον πρόεδρο της επιτροπής του διαγωνισμού, η έκπτωση «δεν δύναται να είναι μικρότερη του 28%», με βάση τις εκπτώσεις που έχουν δοθεί σε παρόμοια έργα της αναθέτουσας αρχής και σε πρόσφατο έργο της εταιρείας «Αττικό Μετρό» (επέκταση της γραμμής 3 Χαϊδάρι-Πειραιάς).

Οι προκλητικές και «προσυνεννοημένες» όμως εκπτώσεις και οι «φωτογραφικές διατάξεις», που έφεραν το διαγωνισμό στην αγκαλιά των «Εθνικών εργολάβων», ήταν η κατάληξη μεθοδεύσεων τεσσάρων(4) ετών, κατά τη διάρκεια των οποίων έγιναν δυο(2) απόπειρες δημοπράτησης του εν λόγω έργου. Την πρώτη φορά, επί Κυβερνήσεως ΝΔ και του κ. Νέλλα στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ, έγινε η πρώτη απόπειρα, με ίδιο σχεδόν προϋπολογισμό(305 εκ. ευρώ), αλλά οι παρεμβάσεις στελεχών του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που αντέδρασαν στον εμφανέστατα «φουσκωμένο» προϋπολογισμό, ματαίωσε την προκήρυξη του έργου. Στη συνέχεια, τον πρώτο καιρό των Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ (περί το τέλος του 2009 και αρχές του 2010), ο προϋπολογισμός αναμορφώθηκε στο σωστό και αληθινό ύψος του και το έργο συμπεριελήφθη στα προς δημοπράτηση για το 2010 έργα με προϋπολογισμό 250.000.0000 €, όπως αναφέρεται σε «ΣΧΕΔΙΟ» εισήγησης της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών θεμάτων και της Γενικής Διεύθυνσης Έργων προς το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, που έχουμε στη διάθεσή μας και που κατέθεσα, ως όφειλα μαζί με την παραπάνω μηνυτήρια αναφορά μου, στην κ. Ράϊκου . Τον ίδιο προϋπολογισμό(247.000.000 € ) αναφέρει και στην απάντησή του(αρ. πρωτ. Β-925/7-4-2011) σε σχετική Αναφορά μου στις 7 Απριλίου του 2011 ο αρμόδιος τότε υφυπουργός Υποδομών κ. Σπύρος Βούγιας. Όμως, η παραπάνω εισήγηση «θάφτηκε», επί εποχής Πετρόπουλου στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ, και άρχισε ξανά το «φούσκωμα» του προϋπολογισμού, ο οποίος έφτασε ξανά στα επίπεδα, που είχαν προγραμματίσει εξ αρχής οι «Εθνικοί εργολάβοι» και οι συνεργάτες τους. Για το θέμα αυτό, όπως γνωρίζω, ενημερώθηκαν από την αείμνηστη και ασυμβίβαστη δημοσιογράφο Αριστέα Μπουγάτσου, πριν τις εκλογές του Ιουνίου 2012 ο σημερινός Πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς, με τον οποίο η κ. Μπουγάτσου διατηρούσε φιλική σχέση, καθώς και ο στενός του συνεργάτης, σημερινός Υπουργός Επικρατείας, κ. Δημήτρης Σταμάτης, όπως αφήνω να εννοηθεί και στις Ερωτήσεις μου. Η αείμνηστη μάλιστα δημοσιογράφος, με δημοσίευμά της στις 30 Ιουνίου 2012 στην εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ», με τίτλο «ΠΩΣ ΧΑΝΕΤΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑ ΣΕ ΟΠΑΠ ΚΑΙ ΕΡΓΟΣΕ», δημοσιοποίησε το θέμα με το «φούσκωμα» του προϋπολογισμού του εν λόγω έργου, αναφερόμενη και στο παραπάνω Σχέδιο Εισήγησης της ΕΡΓΟΣΕ. Επίσης, εξ όσων γνωρίζω, για το θέμα ενημερώθηκε, μετά τις εκλογές, και στενός συνεργάτης του αρμόδιου Υπουργού κ. Κωστή Χατζηδάκη. Δεν γνωρίζω, αν η προαναφερόμενη ενημέρωση έπαιξε ρόλο στη μη υπογραφή της σύμβασης, μολονότι το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, με την υπ’ αριθμό 2855/13-9-2012 απόφασή του, αποφάσισε, προκαλώντας και πάλι σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «ΑΞΙΑ», την ανάθεση του έργου στην «Κ/Ξ AKTΩΡ Α.Τ.Ε. – J & P ΑΒΑΞ Α.Ε.–INTRAKAT Α.Ε.». Αυτό που γνωρίζω, όμως, είναι ότι ο φάκελος της σύμβασης δεν εστάλη αμέσως, όπως αναφέρεται ότι γίνεται και στο υπ’ αρ. πρωτ. 226779/1-4-2013 έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ, στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον απαιτούμενο έλεγχο , παρά μόνο μετά τις 8-5-2013(!!!), δηλαδή οκτώ σχεδόν μήνες μετά την παραπάνω απόφαση του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, όταν το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ με νεότερή του απόφαση(αριθμός 2924/8-5-2013), έξω από κάθε νόμιμη διαδικασία, τροποποίησε την προηγούμενή του απόφαση και έκανε δεκτή «πρόσθετη έκπτωση», που ανέβασε την έκπτωση της δημοπρασίας από 5,29% στο 7,04%, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην εν λόγω απόφαση. Τελικά, όπως ανέφερε και ο αρμόδιος Υπουργός κ. Χατζηδάκης κατά την παράδοση του υπουργείου Υποδομών και Δικτύων στον ανασχηματισμό του περασμένου Ιουνίου, η σύμβαση υπογράφτηκε την Παρασκευή 21/6/2013, ενώ ήταν στην κορύφωσή της η κυβερνητική κρίση, για να επαληθευτεί η λαϊκή ρήση, ότι «στην αναμπουμπούλα οι λύκοι χαίρονται»… Λέγεται μάλιστα, ότι για την υπογραφή της σύμβασης δεν είχε ενημερωθεί το Μαξίμου από τον αρμόδιο τότε Υπουργό κ. Χατζηδάκη, ο οποίος, όταν του ζητήθηκαν εξηγήσεις γι αυτό δικαιολογήθηκε «ότι η υπογραφή της σύμβασης ήταν μέρος της συμφωνίας για την επανεκκίνηση των έργων Παραχώρησης των Οδικών Αξόνων»…!!!

Ο κ. Χατζηδάκης, μετά από αυτό, μπορεί να έχασε μέρος του υπερ-υπουργείου του, όμως οι «Εθνικοί εργολάβοι» κέρδισαν ένα ακόμη έργο, τόσο μεγάλου προϋπολογισμού, σε μια εποχή που ο Ελληνικός λαός στενάζει κάτω από το βάρος των μνημονιακών πολιτικών…. Ως φαίνεται, λεφτά υπάρχουν, όχι όμως για τους αδύναμους αυτού του κράτους, αλλά για την πανίσχυρη και διαπλεκόμενη ολιγαρχία, που διαφεντεύει τα πάντα και έχει τη δύναμη να υπογράφει συμβάσεις τέτοιου μεγέθους εν αγνοία κι αυτής ακόμη της κορυφής της Κυβέρνησης!!!

Πέραν όμως από το «φούσκωμα» του προϋπολογισμού του έργου, υπάρχει θέμα εμπλοκής του με τον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας οδού, που εκτελούν με σύμβαση παραχώρησης οι ίδιοι εργολάβοι, που θα περιπλέξει και θα καθυστερήσει την εκτέλεση του έργου και θα εκτινάξει το κόστος του σε ακόμη μεγαλύτερο ύψος, όπως συνέβη και με τις σήραγγες του Καλλίδρομου και της Όθρυος, τα δυο άλλα μεγάλα σκάνδαλα της ΕΡΓΟΣΕ, που ερευνώνται από τη Δικαιοσύνη και εμπλέκονται επίσης οι ίδιες εταιρίες των «εθνικών εργολάβων», και ήδη, όσο αφορά το έργο της σήραγγας της Όθρυος, έχει ασκηθεί δίωξη σε βαθμό κακουργήματος εναντίον δυο(2) πρώην Διευθυνόντων Συμβούλων της ΕΡΓΟΣΕ, των ίδιων που ενεπλάκησαν στο «φούσκωμα» του προϋπολογισμού του παραπάνω έργου, και υπηρεσιακών παραγόντων αυτής, καθώς και κατά στελεχών της εταιρίας ΑΚΤΩΡ.

Η ΕΡΓΟΣΕ με το υπ’ αρ. πρωτ. 229684/5-6-2013 έγγραφό της, με απάντησή της στις 3-7-2013 σε δημοσίευμα της εφημερίδας «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» στο φύλλο της 2ας Ιουλίου 2013 με τίτλο «ΜΗΝΗΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΟΣΕ – Βλέπουν σκάνδαλο στο βάθος του τούνελ», αλλά και με συνέντευξη τύπου του Διευθύνοντος Συμβούλου της κ. Σπηλιόπουλου στις 3-7-2013, επιχείρησε, με γενικόλογες και τετριμμένες αναφορές στο ιστορικό και στη διαδικασία του διαγωνισμού, να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, αλλά για τη «ταμπακιέρα» ούτε λέξη. Δεν μας εξήγησε, λοιπόν, πως από τα 305 εκ. ευρώ του 2007, επί Νέλλα, φτάσαμε στα 250 εκ. ευρώ, που αναφέρονται στο παραπάνω «ΣΧΕΔΙΟ» εισήγησης της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών θεμάτων και της Γενικής Διεύθυνσης Έργων προς το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ και στο παραπάνω έγγραφο του κ. Βούγια, και μετά, τελικά, στα 315 εκ. ευρώ, που ήταν ο προϋπολογισμός, με τον οποίο έγινε το 2012 η προκήρυξη του έργου. Όσο αφορά τις αναφορές «για σχετική αύξηση του συνολικού κόστους των εργασιών κατά 2,2%», που «οφείλεται στην αύξηση των τιμών των Περιγραφικών Τιμολογίων από το Νοέμβριο του 2007 έως το Φεβρουάριο του 2012 και στην τροποποίηση της Μελέτης της σήραγγας, με χρήση επί πλέον μέτρων υποστήριξης», αυτές αποτελούν πρόκληση για επαΐοντες και μη, όπως και οι αναφορές για «χαμηλότερες τιμές» της ΕΡΓΟΣΕ και ότι «τυχόν επανα -προκήρυξη του έργου με τις σημερινές τιμές μονάδας εργασιών, θα διαμόρφωνε τον Προϋπολογισμό του στα 446 εκ. € περίπου».

 

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται ο Πρωθυπουργός και οι κ.κ. Υπουργοί:

● Αληθεύει, κύριε Πρωθυπουργέ και κύριε Σταμάτη, ότι για την υπογραφή της σύμβασης δεν είχε ενημερωθεί το Μαξίμου από τον αρμόδιο τότε Υπουργό κ. Χατζηδάκη, ο οποίος, όταν του ζητήσατε εξηγήσεις δικαιολογήθηκε «ότι η υπογραφή της σύμβασης ήταν μέρος της συμφωνίας για την επανεκκίνηση των έργων Παραχώρησης των Οδικών Αξόνων»; Ήταν αυτός ο λόγος, που ο κ. Χατζηδάκης έχασε μέρος του υπερ-υπουργείου του; Είναι ποτέ δυνατό να αρκείστε μόνο σε τέτοιου είδους «κυρώσεις» για συμπεριφορά υπουργού, που εκθέτει ανεπανόρθωτα την κορυφή της Κυβέρνησης και ολόκληρο το πολιτικό μας σύστημα, παρουσιάζοντάς σας αδύναμους να αντιδράσετε και ν’ αντισταθείτε σε πράξεις, που ζημιώνουν τεράστια και πολλαπλώς το Δημόσιο συμφέρον για χάρη των «εθνικών εργολάβων» ;

 

● Αν, αντιθέτως, κύριε Πρωθυπουργέ και κύριε Σταμάτη, είχατε ενημερωθεί για την υπογραφή της σκανδαλώδους αυτής σύμβασης, πως δώσατε την έγκρισή σας για την υπογραφή της από την ΕΡΓΟΣΕ, όταν γνωρίζατε, δεδομένου ότι είχατε ενημερωθεί προσωπικά, όπως ανέφερα σε σχετική ερώτησή μου και επαναλαμβάνω παραπάνω, ότι έχει γίνει «φούσκωμα» του προϋπολογισμού τουλάχιστο κατά 65 εκατομμύρια ευρώ, κι όταν ο διαγωνισμός ήταν εμφανώς «στημένος» και η προσφερθείσα έκπτωση από τη μειοδότρια εταιρία των «εθνικών εργολάβων» είναι προκλητικά χαμηλή;

● Αληθεύει, κύριε Πρωθυπουργέ και κύριε Σταμάτη, ότι, λόγω της προσωπικής, όπως αναφέρω παραπάνω, ενημέρωσής σας είχε δοθεί από το Μαξίμου, μετά τις εκλογές του περασμένου Ιουνίου, εντολή να μην υπογραφεί η παραπάνω σύμβαση; Αν όχι, τότε πως δικαιολογούνται οι οκτώ(8) μήνες που μεσολάβησαν από την αρχική κατακύρωση του έργου στις 13-9-2012 με την υπ’ αριθμό 2855/13-9-2012 απόφαση του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ , μέχρι τις 8-5-2013, που το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ με νεότερή του απόφαση(αριθμός 2924/8-5-2013), έξω από κάθε νόμιμη διαδικασία, τροποποίησε την προηγούμενή του απόφαση και έκανε δεκτή «πρόσθετη έκπτωση»; Να κατατεθεί η αλληλογραφία μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και του προσωρινού μειοδότη από τις 13-9-2012 μέχρι τις 8-5-2013 και μέχρι την υπογραφή της σύμβασης.

● Γιατί υπήρξε «πάγωμα» των διαδικασιών και δεν εστάλη αμέσως μετά την πρώτη απόφαση κατακύρωσης ο φάκελος του έργου στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο νομιμότητας, παρά μόνο μετά τη νεότερη παραπάνω απόφαση του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ στις 8-5-2013; Να κατατεθεί όλη η αλληλογραφία μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ και Ελεγκτικού Συνεδρίου.

● Είχατε ενημερωθεί, κ. Χατζηδάκη, όπως αναφέρουμε παραπάνω, από στενό σας συνεργάτη για το «φούσκωμα» του προϋπολογισμού του εν λόγω έργου; Είναι ποτέ δυνατό να δεχθούμε, ότι ήσασταν αρμόδιος υπουργός και δεν είχατε αντιληφθεί τίποτα από τα τεκταινόμενα, ούτε είχατε ενημερωθεί από στενούς σας συνεργάτες, ούτε είχαν υποπέσει στην αντίληψή σας τα σχετικά δημοσιεύματα; Γιατί δώσατε, τελικά, την έγκρισή σας για την υπογραφή μιας τέτοιας σκανδαλώδους και επιζήμιας για το Δημόσιο συμφέρον σύμβασης;

● Πιστεύετε ειλικρινά, ότι μοιράζοντας αφειδώς δισεκατομμύρια ευρώ στους «εθνικούς εργολάβους», θα φέρετε την πολυπόθητη ανάπτυξη; Δεν έχετε αντιληφθεί τόσα χρόνια το πάρτι της κακοδιαχείρισης που γίνεται στα έργα τους κι ότι οι προσδοκώμενες απ’ αυτά θέσεις εργασίας είναι μόνο στα χαρτιά, αφού στα εργοτάξια αυτών των έργων βασιλεύει η μαύρη και ανασφάλιστη εργασία; Δεν το έχετε καταλάβει ή κάνετε τα στραβά μάτια, γιατί εκεί ρέει άφθονο πολιτικό χρήμα;

● θα προβείτε στις δέουσες ενέργειες για τη διερεύνηση των καταγγελιών μου και για αποκατάσταση τυχόν τρωθείσας νομιμότητας, για την οποία εφεξής καθίστασθε, τουλάχιστον πολιτικώς, υπεύθυνοι και, υπό συνθήκες, υπόλογοι έναντι της Βουλής των Ελλήνων, αλλά και της Ελληνικής Δικαιοσύνης; Θα σταλούν με πρωτοβουλία σας, ανεξάρτητα από τη σχετική μηνυτήρια αναφορά μου, οι παραπάνω καταγγελίες μου και τα σχετικά δημοσιεύματα στη Δικαιοσύνη και στην Εισαγγελέα για θέματα Διαφθοράς κ. Ελένη Ράϊκου;

Ο ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι .Νικολόπουλος

Πηγή

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
Πολιτικό Γραφείο Αθήνα:
Διεύθυνση: Σέκερη 1, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3624 992
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media

© Copyright 2009 - 2021 Νίκος Ι. Νικολόπουλος Βουλευτής Αχαϊας