Loading...
 Start Page
Πρόστιμο 133 εκατ. ευρώ για Mercedes Benz Hellas και BMW Hellas – Τελικά όμως πλήρωσαν το Ελληνικό Δημόσιο;

Υπερβαίνουν τα 133 εκατ. ευρώ οι φόροι και τα πρόστιμα που υποχρεώθηκαν να καταβάλουν πρόσφατα στο Ελληνικό Δημόσιο οι εταιρίες MERCEDES ΒΕΝΖ HELLAS και BMW HELLAS, οι οποίες κατηγορούνται από τις ελληνικές τελωνειακές αρχές για τα αδικήματα της λαθρεμπορίας αυτοκινήτων.

 

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

 

Στο Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδος έφθασαν πληροφορίες που αναφέρουν ότι οι έλεγχοι του ΣΔΟΕ που ξεκίνησαν μετά από παραγγελία του τότε Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος, κ. Παναγιώτη Αθανασίου, ολοκληρώθηκαν και υπήρξαν καταλογισμοί για διαφυγόντες φόρους και πρόστιμα συνολικού ύψους άνω των 133 εκατ. ευρώ που πρέπει να καταβάλλουν –εάν ήδη δεν κατέβαλλαν- στο Ελληνικό Δημόσιο οι εταιρείες Mercedes Benz Hellas και BMW Hellas, οι οποίες μάλιστα κατηγορούνται από τις Ελληνικές τελωνειακές αρχές για το αδίκημα της λαθρεμπορίας αυτοκινήτων.

 

Επειδή, όπως προέκυψε από τους ελέγχους του ΣΔΟΕ, οι δύο μητρικές πολυεθνικές εταιρίες Mercedes Benz και BMW ακολούθησαν από το 2011 την πρακτική να πραγματοποιούν ενδοομιλικές πωλήσεις προς τις θυγατρικές τους στην Ελλάδα με σημαντικά μειωμένες τιμές.

 

Επειδή, δεν έγινε καθαρό ότι ο στόχος ήταν να καταβάλλονται στη χώρα μας αντίστοιχα μειωμένα ποσά τελών ταξινόμησης και ΦΠΑ και, παράλληλα, να αποφεύγεται η πληρωμή στο Ελληνικό Δημόσιο μεγάλων ποσών φόρου πολυτελείας. Ενός, δηλαδή, φόρου που είχε επιβληθεί το 2010 από την τότε Ελληνική κυβέρνηση με συντελεστές που ξεκινούσαν από 10% για μικρομεσαίας εργοστασιακής τιμολογιακής αξίας εισαγόμενα καινούργια Ι.Χ. και έφθαναν έως και 40% για όσα εισαγόμενα καινούργια Ι.Χ. αυτοκίνητα υπερέβαιναν σε εργοστασιακή τιμολογιακή αξία τα 28.000 ευρώ.

 

Επειδή, κατά πληροφορίες, σύμφωνα με το πόρισμα των ελεγκτών του ΣΔΟΕ, σημειώνονται χαρακτηριστικά τα ακόλουθα αποτελέσματα:

 

1. Στη Mercedes Benz Hellas καταλογίστηκαν διαφυγόντες φόροι, πολλαπλά τέλη και πρόστιμα λαθρεμπορίας συνολικού ύψους 84,4 εκατ. ευρώ, για 6.300 εισαχθέντα Ι.Χ. αυτοκίνητα.

 

2. Στη BMW Hellas επιβλήθηκαν διαφυγόντες φόροι, πολλαπλά τέλη και πρόστιμα λαθρεμπορίας συνολικού ύψους 48,8 εκατ. ευρώ, για 5.150 εισαχθέντα Ι.Χ. αυτοκίνητα.

 

Επειδή, λοιπόν, οι ελεγκτές υποστηρίζουν στο πόρισμά τους ότι οι δύο αντιπροσωπείες διέπραξαν το αδίκημα της λαθρεμπορίας, διότι χρησιμοποίησαν ιδιαίτερα τεχνάσματα για την καταβολή μειωμένων φόρων στη χώρα μας (τελών ταξινόμησης, ΦΠΑ και φόρου πολυτελείας).

 

Προκύπτουν τα εξής ερωτήματα:

 

1ον Είναι αληθείς και βάσιμες οι ανωτέρω πληροφορίες ότι οι δύο εταιρίες Mercedes Benz Hellas και BMW Hellas πλήρωσαν τελικά τα ποσά αυτά στο Ελληνικό Δημόσιο;

 

3ον Ασκήθηκε δίωξη στους υπευθύνους και τους επιχειρηματίες για λαθρεμπορία αυτοκινήτων, για φοροδιαφυγή και για την μεγάλη ζημιά του Δημοσίου από την δόλια απόκρυψη ΦΠΑ κ.ά; Αν ναι, σε ποιο στάδιο της διαδικασίας βρίσκεται η ποινική δίωξη;

 

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 

 

 

Τους φόρους και τα πρόστιμα καταλόγισαν οι αρμόδιες τελωνειακές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη πορισματική αναφορά, την οποία συνέταξε κλιμάκιο ελεγκτών του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) μετά από εξονυχιστικούς ελέγχους στις εισαγωγές χιλιάδων αυτοκινήτων που πραγματοποίησαν οι δύο εταιρίες στην Ελλάδα κατά τα έτη 2011-2013.

Οπως προέκυψε από τους ελέγχους του ΣΔΟΕ, οι δύο μητρικές πολυεθνικές εταιρίες MERCEDES και ΒΜW ακολούθησαν από το 2011 την πρακτική να πραγματοποιούν ενδοομιλικές πωλήσεις προς τις θυγατρικές τους στην Ελλάδα με σημαντικά μειωμένες τιμές, ώστε να καταβάλλονται στη χώρα μας αντίστοιχα μειωμένα ποσά τελών ταξινόμησης και ΦΠΑ και παράλληλα να αποφεύγεται η πληρωμή στο Ελληνικό Δημόσιο μεγάλων ποσών φόρου πολυτελείας, ενός ομολογουμένως επαχθούς έμμεσου φόρου που είχε επιβληθεί το 2010 από την τότε ελληνική κυβέρνηση με συντελεστές που ξεκινούσαν από 10% για εισαγόμενα καινούργια Ι.Χ. εργοστασιακής τιμολογιακής αξίας άνω των 15.000 ευρώ και έφθαναν έως και το 40% για όσα εισαγόμενα καινούργια Ι.Χ. αυτοκίνητα υπερέβαιναν σε εργοστασιακή τιμολογιακή αξία τις 28.000 ευρώ.

 

Από την άλλη πλευρά, όμως, οι δύο θυγατρικές εταιρίες στην Ελλάδα, η MERCEDES BENZ HELLAS και η BMW HELLAS, πωλούσαν στην ελληνική αγορά τα ίδια -εισαχθέντα με πολύ χαμηλές τιμές- αυτοκίνητα χωρίς καμία αντίστοιχη μείωση στις δικές τους λιανικές τιμές, δηλαδή με τα επίπεδα λιανικών τιμών που τα διέθεταν στο ελληνικό κοινό και πριν από το 2011. Με τον τρόπο αυτό, αποκόμιζαν σημαντικά κέρδη (λόγω πολύ μεγάλων διαφορών μεταξύ σημαντικά χαμηλών τιμών εισαγωγής από τη Γερμανία και υψηλών τιμών πώλησης στην Ελλάδα). Για τα πολύ υψηλά αυτά κέρδη τους, οι ελληνικές αντιπροσωπίες δεν φορολογούνταν, διότι τα κέρδη αυτά συμψηφίζονταν με τις πολύ μεγάλες ζημιές που είχαν κατά τα προηγούμενα έτη και έτσι μηδενίζονταν.

 

Το αποτέλεσμα ήταν, με την πρακτική αυτή, το Ελληνικό Δημόσιο να μην μπορεί να εισπράξει ούτε ένα ευρώ φόρο εισοδήματος από τα σημαντικά κέρδη που πραγματοποιούσαν οι δύο εν Ελλάδι αντιπροσωπίες. Ταυτόχρονα, το Ελληνικό Δημόσιο υπέστη σημαντική απώλεια εσόδων ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ από τέλη ταξινόμησης, ΦΠΑ και φόρους πολυτελείας εξαιτίας των «υποτιμολογημένων» εισαγωγών των αυτοκινήτων από τη Γερμανία προς την Ελλάδα.

Πηγή

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος