Λίστα αντικειμένων
ΧΩΡΙΣ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ,
ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΟΝΕΙΡΟ ΘΕΡΙΝΗΣ ΝΥΚΤΟΣ…
Χρόνος για δημόσια διαβούλευση δεν υπάρχει… Υπάρχουν, όμως, λεφτά για μελέτες. Κι άλλα λεφτά για… επικαιροποίηση των μελετών. Λεφτά, μόνο για μελέτες… Ωστόσο, για την κατασκευή μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου στο λιμάνι της Πάτρας, τα χρηματοδοτικά εργαλεία και το επενδυτικό σχήμα που θα κατασκευάσει και θα θέσει σε λειτουργία τη μονάδα, είναι υπό αναζήτηση!
Στο ανωτέρω πνεύμα κινείται η απάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας Παν. Κουρουπλή προς τον Πρόεδρο του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος, ανεξάρτητο βουλευτή Αχαΐας Νίκο Νικολόπουλο για την υπό κατασκευή μονάδα υγροποιημένου φυσικού αερίου στη λιμενική ζώνη της Πάτρας.
Η απάντηση, όπως επισημαίνει ο Χριστιανοδημοκράτης βουλευτής, δεν διασκεδάζει τις ανησυχίες για την ασφάλεια της πόλης από τη δημιουργία του έργου, ούτε λύνει πολλές απορίες για τον τρόπο που πρόκειται να κατασκευασθεί.
Ο κ. Κουρουμπλής για ν’ απαντήσει στο Νίκο Νικολόπουλο απευθύνθηκε στον ΟΛΠΑ και μετέπειτα ενσωμάτωσε στην γραπτή απάντησή του, την έγγραφη θέση του Οργανισμού, που υπογράφεται από τον Πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλό του Νίκο Κοντοέ.
Σ’ αυτή τη απάντηση η παραδοχή έλλειψης χρηματοδότησης για τηνκατασκευή της μονάδας είναι σαφής:
«Στο POSEIDON MED II, προβλέπεται χρηματοδότηση μόνο για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών για την κατασκευή των έργων. Εφ’ όσον εγκριθούν οι μελέτες θα αναζητηθούν τα χρηματοδοτικά εργαλεία και το επενδυτικό σχήμα που θα πραγματοποιήσει την κατασκευή των αναγκαίων υποδομών και έργων».
Αντιθέτως, λεφτά υπάρχουν για μελέτες. Ειδικότερα, ο κ. Κουρουπλής αναφέρει ότι «οι εν λόγω μελέτες εξετάζονται από τα μέλη της ΕΣΑΛ, προκειμένου στην τελική απόφαση να συνεκτιμηθούν όλοι οι παράγοντες από τη λειτουργία μιας τέτοιας μονάδας».
Μετά από αυτά, όπως ήταν επόμενο, ο Νίκος Νικολόπουλος δεν άφησε ασχολίαστη την ελλιπή και «αδύναμη» απάντηση του Υπουργού. Συγκεκριμένα υπογραμμίζει:
«Η λειτουργία μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου στο λιμάνι της Πάτρας μοιάζει με έργο της… πίσω πόρτας, αλλά και, επί του παρόντος, με όνειρο θερινής νυκτός.
Η… πίσω πόρτα σχετίζεται με την απροθυμία των αρμοδίων να θέσουν το έργο υπό ευρεία δημόσια διαβούλευση. Η απροθυμία τους, αν μη τι άλλο, κινεί υποψίες…
Από την άλλη πλευρά, προκύπτει η παραδοχή ότι το έργο είναι απλώς ένα όνειρο και των τεσσάρων εποχών του χρόνου, στον δε παρόντα χρόνο… θερινής νυκτός, αφού λεφτά δεν υπάρχουν για την κατασκευή του.
Από την απάντηση αντιλαμβανόμαστε ότι θ’ αναζητηθούν χρηματοδοτική πόροι, αφού πρώτα ολοκληρωθεί ένας κύκλος αλλεπάλληλων μελετών. Κι αν δεν καταλάβατε, για μελέτες λεφτά υπάρχουν. Έχω δε, την περιέργεια: Πόσες μελέτες έχουν γίνει; Είναι όλες χρήσιμες ή μήπως κάποιες από αυτές φαγώθηκαν από το «σκόρο» του χρόνου και κατέστησαν άχρηστες και αχρείαστες; Πάσα απάντηση, μήπως και κατ’ αυτό τον τρόπο ξεκινήσει η δημόσια διαβούλευση, δεκτή».
Αρχική Σελίδα | Login | Sitemap | Επικοινωνία |