Λίστα αντικειμένων
Τα σκάφη – φαντάσματα του Λιμενικού
Ένα νέο σκάνδαλο, παρόμοιο με εκείνο των υποβρυχίων που έγερναν και που δεν τα παραλάβαμε ποτέ, αν και τα χρυσοπληρώσαμε, αποκάλυψε τον περασμένο Ιούνιο η «Κυριακάτικη Εφημερίδα», αναφερόμενη στα ταχύπλοα - «φαντάσματα» του Λιμενικού από την Κροατία, που επίσης τα χρυσοπληρώσαμε, αλλά παραλάβαμε μόνο τα δύο από τα έξι, χωρίς ανταλλακτικά και συντήρηση, δίνοντας προκαταβολή το 50% της συνολικής αξίας των ταχύπλοων, αν και το ελληνικό Δημόσιο έπρεπε να καταβάλει μόλις το 25% και το υπόλοιπο θα προέκυπτε από κοινοτική χρηματοδότηση. Ωστόσο, η κροατική εταιρία δήλωσε αδυναμία εκπλήρωσης των όρων της συμφωνίας και αμέσως μετά… πτώχευσε. Και οι προκαταβολές έγιναν… «καπνός»!
Η υπόθεση με τα «κροατικά φαντάσματα», αν και εξετάζεται πλέον από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων του Λιμενικού μετά από παραγγελία της Εισαγγελίας για επείγουσα προκαταρκτική εξέτασηλ, εντούτοις έχει τεθεί και στο «μικροσκόπιο» του ανεξάρτητου βουλευτή και προέδρου του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος, Νίκου Νικολόπουλου, ο οποίος έχει καταθέσει σχετική ερώτηση στον υπουργό Δικαιοσύνης.
Ο βουλευτής υπογραμμίζει πως η συγκεκριμένη υπόθεση, εκτός από το γεγονός ότι δημιουργεί τεράστια προβλήματα στη επιχειρησιακή δυνατότητα του Λιμενικού σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο, έχει και πολιτικές προεκτάσεις, με βάση τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν και τον τρόπο χειρισμού του θέματος από τους εκάστοτε αρμόδιους υπουργούς.
«Η ζημιά για το ελληνικό Δημόσιο είναι μεγάλη, όχι μόνο διότι το Λιμενικό μένει χωρίς νέα πλωτά μέσα, που είναι τόσο αναγκαία στην παρούσα συγκυρία, με την προσφυγική κρίση και την ένταση στο Αιγαίο, αλλά και γιατί, στην ουσία, χάθηκαν αρκετά εκατομμύρια ευρώ» υπογραμμίζει ο κ. Νικολόπουλος., προσθέτοντας πως ευθύνες υπάρχουν σε όσους υπέγραψαν τις σχετικές αποφάσεις, πολιτικά πρόσωπα και μη. «Χάθηκαν, σχεδόν, τέσσερα χρόνια, αλλά και αρκετά εκατομμύρια, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την ανανέωση του στόλου του Λιμενικού. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Σεπτέμβριο του 2015, ο υπηρεσιακός αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Ζώης, στη σύντομη παραμονή του στο υπουργείο, είχε επισημάνει το πρόβλημα, υπογραμμίζοντας ότι από τα περιπολικά σκάφη του Λιμενικού Σώματος, το 36% βρίσκεται σε ακινησία, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται για την επιτήρηση και προστασία των θαλάσσιων συνόρων της χώρας» αναφέρει ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος.
Ο Νίκος. Νικολόπουλος ρωτάει ευθέως τον υπουργό εάν υπάρχουν ευθύνες σε όσους υπέγραψαν τις σχετικές αποφάσεις, πολιτικά πρόσωπα και μη, αλλά και τι έκαναν οι σημερινοί υπουργοί ώστε το Ελληνικό Δημόσιο να διεκδικήσει αποζημιώσεις από την κροατική εταιρία, καθώς από τον Οκτώβριο του 2015, με ομόφωνη απόφαση, η Επιτροπή Αξιολόγησης Αποτελεσμάτων Τακτικών Διαγωνισμών κήρυξε έκπτωτη τη Montmontaza Greben, η οποία δήλωσε αδυναμία υλοποίησης της συμφωνίας.
Ακόμα, ο Νίκος Νικολόπουλος ρωτάει εάν η Ελλάδα έχει ζητήσει την έντοκη επιστροφή της προκαταβολής για τα τέσσερα σκάφη, ύψους 4.462.666 ευρώ, αλλά και ποιοι έκριναν ότι οι Κροάτες είναι οι πιο κατάλληλοι να αναλάβουν το έργο και πώς διασφάλισαν το συμφέρον του ελληνικού Δημοσίου.
Αρχική Σελίδα | Login | Sitemap | Επικοινωνία |