Loading...
 Start Page

Αρ.Πρ.:3021/231/31/01/17

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

 

Στην επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου στην περιφέρεια της χώρας και στην ένταξη της Πάτρας, το συντομότερο δυνατόν, με ορίζοντα το 2019 – 20, αναφέρθηκε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Πάτρα στις 21/01/2017, επιχειρώντας μια επικοινωνιακή επένδυση σε μια εξέλιξη που έχει δρομολογηθεί από ΕΛΠΑ και ΟΛΠΑ.

Επίσης ο κ. Σταθάκης, ο οποίος συναντήθηκε, με τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας, συζήτησε το θέμα των εγκαταστάσεων υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Ο ΟΛΠΑ όπως έχει επανειλημμένως δηλώσει, έχει μια σαφή αναπτυξιακή στρατηγική για το λιμάνι και μέρος αυτής είναι η δημιουργία εγκαταστάσεων LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο), το οποίο θα δώσει μια τεράστια ώθηση στην περιοχή, εφόσον προβλεφθεί και επιτραπεί η βιομηχανική χρήση σε πλοία και μεταφορές.

Μάλιστα λίγες μέρες πριν, στις 24/01/2017, σε μία παρόμοιας στόχευσης επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ Ν. Κοντοές αναφερόμενος στο ίδιο θέμα ενημέρωσε τον Υπουργό για τη συμμετοχή του ΟΛΠΑ ΑΕ στο Διακρατικό πρόγραμμα «Poseidon MED II», που στοχεύει στην εγκατάσταση σε λιμάνια της Μεσογείου μονάδων υποδοχής υγροποιημένου φυσικού αερίου για ναυτιλιακό καύσιμο, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών πολιτικών για χρήση φιλικότερων για το περιβάλλον καυσίμων και της προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος. Και οι δύο Υπουργοί εξέφρασαν την συναντίληψή τους λέγοντας ότι αποτελεί υψηλή κυβερνητική προτεραιότητα καθώς επίσης τόνισαν ότι αυτή η εξέλιξη θα έχει τεράστια σημασία για την τοπική οικονομία, τις επιχειρήσεις και τους πολίτες που θα αποκτήσουν πρόσβαση σε μια πηγή ενέργειας που θα βοηθήσει πολύ την τοπική ανάπτυξη.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος Γεώργιος Σταθάκης ήταν αβάσιμα γενναιόδωρος αφού τοποθέτησε την έλευση αερίου μέσα στα επόμενα δύο-τρία χρόνια:

«Στόχος είναι η να υπάρξει χρήση για τις βιομηχανικές δραστηριότητες και στο οικιακό κομμάτι να μπορέσουμε να αναπτύξουμε το δίκτυο και φυσικά στη χρήση από τα πλοία που θα αποτελέσει ένα νέο μεγάλο πεδίο δραστηριοποίησης» είπε και πρόσθεσε ότι «αν η μελέτη του έργου αρχίσει τον Απρίλιο και τα έργα το 2018, τότε η Πάτρα θα ενταχθεί στο σύστημα Φυσικού Αερίου την περίοδο 2019 – 20».

Αξίζει να λάβουμε υπ’ όψιν μας ότι το σχέδιο για την επέκταση του δικτύου διανομής αερίου στην περιφέρεια της χώρας, μέσω της οδικής μεταφοράς του καυσίμου στην Πάτρα, όπως είναι γνωστόν υλοποιεί η Εταιρία Διανομής Αερίου Λοιπής Ελλάδος, θυγατρική κατά 100% της ΔΕΠΑ.

Ο Υπουργός κατέληξε υπογραμμίζοντας πως «η β’ φάση του σχεδίου αυτού, περιλαμβάνει και την Πελοπόννησο».

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές, όπως πληροφορηθήκαμε από τα τοπικά δημοσιεύματα, ζήτησε από τον κ. Σταθάκη κάτι ακόμα, να υποστηρίξει επιπλέον τις ενέργειες του οργανισμού προς τα αρμόδια υπουργεία, για την ένταξη «του νέου Εμπορευματικού Τμήματος στον κατάλογο των έργων του Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων Μεταφορών, το οποίο- όπως είπε- μπορεί να αναθεωρηθεί το 2017».

Ο κ. Σταθάκης απαντώντας δήλωσε ότι το νέο Εμπορευματικό Τμήμα πρέπει και είναι εφικτό και όπως είπε, «υπάρχουν δυνατότητες στο πλαίσιο των αναθεωρήσεων των εθνικών σχεδιασμών που θα γίνουν το 2017, να λυθεί και το θέμα αυτό».

Για το ζήτημα του νέου Εμπορευματικού Τμήματος υπήρξε και γραπτή διεξοδική ανακοίνωση που εξέδωσε ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος με τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, στην οποία μεταξύ άλλων σημειώνει: «την ανάγκη κατασκευής του εμπορευματικού τμήματος του λιμένα, το οποίο δεν προβλέφθηκε και δεν είναι ενταγμένο στο Στρατηγικό Πλαίσιο Μεταφορών (ΣΠΕΜ) που υποβλήθηκε από τη χώρα μας στην ΕΕ».

Πρότεινε –όπως μάθαμε- «να συμπεριληφθεί στην πρώτη αναθεώρηση του, η οποία κατά τον κ. Ν. Κοντοέ μπορεί να πραγματοποιηθεί, με την παρέλευση τριετίας από εγκρίσεως, δηλαδή το Νοέμβριο του 2017».

Επειδή, η σύνδεση της Αχαΐας με το υγροποιημένο φυσικό αέριο, σε πρώτη φάση για τις ανάγκες της ακτοπλοΐας και αρκετά αργότερα για τα νοικοκυριά, σύμφωνα με τον ίδιο τον ΔΣ του ΟΛΠΑ θα χρειαστεί το νωρίτερο μια πενταετία, όπως ανακοίνωσε κατά τον πρωτοχρονιάτικο απολογισμό πεπραγμένων, ενώπιον τοπικών παραγόντων και του Τύπου. Πιθανόν, πολύ περισσότερο.

Επειδή, η ανάπτυξη του νέου εμπορικού λιμένα ανακοινώθηκε από τον έτερο αρμόδιο υπουργό περίπου ως δρομολογημένη υπόθεση. Παραδέχθηκε όμως, μετά την απομάκρυνση του υπουργού, η ηγεσία του ΟΛΠΑ ότι χρηματοδότηση δεν έχει βρεθεί και δεν την έχουμε καθόλου στο τσεπάκι.

Επειδή, τα έργα είναι αναγκαία αλλά η κοροϊδία αποφευκτέα, ερωτώνται οι Υπουργοί Περιβάλλοντος, Υποδομών, Οικονομικών και Ανάπτυξης:

1. Η χρηματοδότηση της μελέτης του έργου επέκτασης δικτύου φυσικού αερίου στην Πελοπόννησο και ιδιαίτερα στην Πάτρα, έχει εξασφαλισθεί, εάν ναι από ποια κρατικά κονδύλια;

Να κατατεθεί η σχετική απόφαση.

2. Είπατε «εάν η μελέτη του έργου αρχίσει τον Απρίλιο» δηλαδή μπορεί να αρχίσει τώρα ή και αργότερα και πόσο αργότερα;

3. Είπατε ότι «η δημιουργία εγκαταστάσεων LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο), θα δώσει μια τεράστια ώθηση στην περιοχή, εφόσον διασυνδεθεί και επιτρέψει την βιομηχανική χρήση» και σωστά, όμως υπάρχουν μελέτες εκτός από ωραίες ιδέες;

Να κατατεθεί πίνακας που να αναγράφει τις σχετικές μελέτες.

4. Γιατί ο Υπουργός υπήρξε τόσο «γενναιόδωρος»; Από αγνωσία ή από επιπολαιότητα; Μπορεί πράγματι να έχουμε φυσικό αέριο στην επόμενη διετία ή τριετία;

5. Είπατε ότι «το νέο Εμπορευματικό Τμήμα του λιμανιού έχει δυνατότητες στο πλαίσιο των αναθεωρήσεων των εθνικών σχεδιασμών που θα γίνουν το 2017». Δεν είναι ένα αυταπόδεικτο ψέμα ότι θα γίνει αναθεώρηση το 2017 των έργων του Στρατηγικού πλαισίου επενδύσεων και Μεταφορών; Μήπως πρόκειται για ευχή και όχι για ουσιαστική εξαγγελία αφού δεν είναι δεδομένη ούτε καν η αναθεώρηση του τρέχοντος προγράμματος για τον Νοέμβριου του 2017;

Να κατατεθεί κάθε σχετικό έγγραφο ή απόφαση.

6. Πείτε μας ποιος σας διαβεβαίωσε ότι θα ενταχθεί άμεσα το νέο Εμπορευματικό Τμήμα και εσείς διαβεβαιώσατε για τούτο τον ΟΛΠΑ αλλά και τους πολίτες;

7. Και πάλι, είναι επισφαλές εάν το έργο κριθεί βιώσιμο και άρα επιλέξιμο;

8. Ο ΟΛΠΑ μιλά για έτοιμη μελέτη. Μόνο που η μελέτη αυτή οι επαΐοντες γνωρίζουν ότι έχει ηλικία τουλάχιστον 7 χρόνων. Τα σημερινά δεδομένα είναι –προς τα κάτω- διαφορετικά. Άρα δεν θα μας ζητήσουν νέα επικαιροποιημένη μελέτη;

Να κατατεθεί η σχετική αλληλογραφία.

9. Εσείς ως Υπουργός Περιβάλλοντος ζητήσατε να πληροφορηθείτε εάν οι ΟΛΠΑ και ΕΛΠΑ έχουν εκδώσει τις απαραίτητες μελέτες περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων για τη κατασκευή και εγκατάσταση LNG στο λιμάνι της Πάτρας; Καταθέσατε μας τους αριθμούς των εγκριτικών αποφάσεων.

10. Σε ποιο ακριβώς σημείο, εντός των ορίων του ΟΛΠΑ θα εγκατασταθεί το φυσικό αέριο;

Να κατατεθεί το σχετικό τοπογραφικό.

11. Ποιες μελέτες έχουν γίνει για την ασφαλή εγκατάσταση του και ποιες οι προδιαγραφές ασφαλείας που θα τηρηθούν; Να κατατεθούν οι αριθμοί πρωτοκόλλου παραλαβής και τα τιμολόγια.

12. Εάν γίνει η εγκατάσταση ποια τα οφέλη για την οικονομία και την απασχόληση και από ποια μελέτη προκύπτουν;

Να κατατεθεί η παραληφθείσα σχετική μελέτη.

Να κατατεθούν και όποια άλλα σχετικά έγγραφα και όλες οι προαναφερόμενες μελέτες.

 

 

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος