Loading...
 Start Page

Αρ.Πρ.:2810/ 23/01/17

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

 

Όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα «F&M Voice», οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΓΓΔΕ δεν εξέδωσαν, μέχρι και τον Δεκέμβριο, τις απαραίτητες εντολές ελέγχου, για πολλές από τις υποθέσεις αυτές, με αποτέλεσμα οι εμπλεκόμενοι να έχουν τώρα τη δυνατότητα να κάνουν χρήση των πιο ευνοϊκών διατάξεων, του πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου για την οικειοθελή αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων παρελθόντων ετών.

Συγκεκριμένα το εν λόγω ρεπορτάζ αναφέρει τα εξής :

“Με τον τρόπο αυτό, οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα να αποφύγουν την πληρωμή φόρων και προσαυξήσεων σημαντικού ύψους. Κι αυτό διότι μπορούν να υπαχθούν αυτοβούλως στις ρυθμίσεις του Ν. 4446/2016, με πολύ πιο ευνοϊκούς όρους από αυτούς που θα αντιμετώπιζαν αν είχαν ήδη εκδοθεί εντολές ελέγχου ή ακόμη και σημειώματα διαπιστώσεων, από τις αρμόδιες φοροελεγκτικές υπηρεσίες, αν είχαν προχωρήσει και οι έλεγχοι!

Όπως είναι γνωστό, η περίφημη Λίστα Μπόργιανς περιλαμβάνει στοιχεία για 10.588 περιπτώσεις Ελλήνων φορολογουμένων, με καταθέσεις σε ελβετική τράπεζα. Η λίστα εστάλη από τον υπουργό Οικονομικών της Ρηνανίας-Βεστφαλίας Β. Μπόργιανς, στο ελληνικό υπουργείο Οικονομικών και παραδόθηκε στους Οικονομικούς Εισαγγελείς το φθινόπωρο του 2015.

Το περασμένο καλοκαίρι, οι Οικονομικοί Εισαγγελείς απέστειλαν στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων περί τις 800 υποθέσεις της συγκεκριμένης λίστας για τη διενέργεια ελέγχων. Ωστόσο, από τη Διεύθυνση Ελέγχων της ΓΓΔΕ, έως το τέλος Δεκεμβρίου, είχαν εκδοθεί εντολές ελέγχου μόνο για 100 από τις υποθέσεις αυτές! Η μη έκδοση εντολών ελέγχου για τις υπόλοιπες 700 υποθέσεις προκαλεί τεράστια ερωτήματα, καθώς από τις 22 Δεκεμβρίου 2016 τέθηκαν σε ισχύ οι διατάξεις του νόμου για τα αδήλωτα εισοδήματα της περιόδου 2000-2015. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και οι εμπλεκόμενοι στις 700 υποθέσεις που προέκυψαν από τη Λίστα Μπόργιανς. Έχουν, δηλαδή, τη δυνατότητα να δηλώσουν οικειοθελώς ό,τι ποσά θέλουν, υποβάλλοντας αυτοβούλως εκπρόθεσμες αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις μέχρι τις 31 Μαΐου 2017. Έτσι, θα πληρώσουν τους αναλογούντες φόρους επί όποιων ποσών αυτοί επιθυμούν να αποκαλύψουν, μαζί με πρόσθετους φόρους κλιμακούμενους μόλις κατά 8% έως 12,5%.

Εάν όμως οι εντολές ελέγχου είχαν εκδοθεί από τη Διεύθυνση Ελέγχων της ΓΓΔΕ πριν τις 22 Δεκεμβρίου (πριν την έναρξη εφαρμογής του νόμου για οικειοθελή αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων), οι έλεγχοι θα είχαν ήδη ξεκινήσει και σε αρκετές περιπτώσεις θα είχαν φθάσει στον εντοπισμό όλων των αδήλωτων εισοδημάτων, μέσω διασταυρώσεων στους λογαριασμούς των εμπλεκομένων και των ποσών που αυτοί εμφάνισαν στις αντίστοιχες φορολογικές δηλώσεις.

Έτσι, σε όσους από τους συγκεκριμένους φορολογούμενους προέκυπταν διαφορές από τις διασταυρώσεις, θα αναγκάζονταν να παραδεχθούν ότι απέκρυψαν πολύ μεγαλύτερα ποσά από αυτά που θα παραδεχθούν τώρα, κάτι που σημαίνει ότι θα υποχρεώνονταν να πληρώσουν πολύ μεγαλύτερους φόρους, αλλά και αυξημένα ποσά προσαυξήσεων.

Συγκεκριμένα, στις περιπτώσεις που η εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 4446/2016 θα ελάμβανε χώρα σε χρονική στιγμή κατά την οποία θα είχε εκδοθεί, ήδη, το σημείωμα διαπιστώσεων των διαφορών μεταξύ καταθέσεων και δηλωθέντων εισοδημάτων, οι προσαυξήσεις που θα καλούνταν να πληρώσουν οι ελεγχόμενοι θα ανέρχονταν σε 25%-31,25%. Ακόμη κι αν οι ελεγκτές δεν είχαν προλάβει να φθάσουν μέχρι εκείνη τη φάση και οι ελεγχόμενοι δήλωναν ό,τι εκείνοι θεωρούσαν ότι έπρεπε να αποκαλύψουν, τα ποσά των προσαυξήσεων θα ανέρχονταν σε 13%-16,75%, δηλαδή θα ήταν και πάλι υψηλότερα από ό,τι τώρα, που η ρύθμιση για οικειοθελή αποκάλυψη εφαρμόζεται χωρίς να έχουν εκδοθεί εντολές ελέγχου!

Παρόμοια αρνητική εξέλιξη έχει σημειωθεί και με εκατοντάδες υποθέσεις της άλλης λίστας Ελλήνων καταθετών της Ελβετίας, της περιβόητης Λίστας Λανγκάρντ.

Για πολλές από τις υποθέσεις αυτές η έκδοση εντολών ελέγχου, από την αρμόδια Διεύθυνση της ΓΓΔΕ, καθυστέρησε αδικαιολόγητα, με αποτέλεσμα να φτάσουμε στην εφαρμογή των διατάξεων του νόμου για οικειοθελή αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων και για πολλές από τις υποθέσεις αυτές να μην έχουν ακόμη εκδοθεί εντολές ελέγχου!

Οι φορολογούμενοι που εμπλέκονται σε αυτή τη λίστα, όπως και στην προηγούμενη περίπτωση, έχουν το δικαίωμα να μπουν στη ρύθμιση του νέου νόμου, να εμφανίσουν στις φορολογικές αρχές ό,τι ποσά εισοδημάτων επιθυμούν οι ίδιοι και να κλείσουν τις εκκρεμότητές τους, πληρώνοντας τους αναλογούντες φόρους με χαμηλότερες δυνατές προσαυξήσεις.”

 

Κατόπιν όλων αυτών, ερωτάσθε:

1ον Αν είχαν εκδοθεί οι εντολές ελέγχου πριν την έναρξη εφαρμογής των διατάξεων του Ν. 4446/2016, τότε πολλοί από τους φορολογούμενους αυτούς θα υποχρεώνονταν να καταβάλουν μεγαλύτερα ποσά κύριου φόρου και υψηλότερες προσαυξήσεις, με συντελεστές από 13% έως και 31,25%;

2ον Πώς αξιολογείτε αυτές τις ανεξήγητες ενέργειες της Αρχής που δίνουν την ευκαιρία σε χιλιάδες εμπλεκόμενους στις περιβόητες λίστες να δηλώσουν οικειοθελώς όποια ποσά εκείνοι θέλουν, αποκρύβοντας όσα θέλουν, ώστε να τύχουν πολύ μικρότερης φορολόγησης;

3ον Ο Υπουργός Δικαιοσύνης θα ζητήσει από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου να διερευνηθούν, όσοι με πράξεις ή παραλείψεις τους ζημίωσαν με εκατομμύρια ευρώ το Δημόσιο;

 

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος