Loading...
 Start Page

Α.Π. 8555/08-09-17

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Η σχεδόν ανεµπόδιστη πρόσβαση των µεταναστών στον χώρο της λιµενικής ζώνης της Πάτρας, δηµιουργεί φαινόµενα έντασης µε τους οδηγούς, που κάποιες φορές µπορεί να καταλήξουν και σε επεισόδια.

Οι µαζικές έφοδοι έχουν γίνει καθηµερινό φαινόµενο κατά τις ώρες αναχώρησης των πλοίων στις γραµµές της Αδριατικής, µε τους µεταφορείς να διαµαρτύρονται πλέον ανοικτά για τις συνθήκες φύλαξης του λιµανιού και να προειδοποιούν για τον κίνδυνο ατυχήµατος.

Το εγκαταλειµµένο εργοστάσιο της ΑΒΕΞ αλλά και η ευρύτερη περιοχή της Π-Π και του Λαδόπουλου που αποτελούν καταφύγιο για εκατοντάδες πρόσφυγες και µετανάστες, έχουν µετατραπεί σε ορµητήρια εισόδου στη χερσαία ζώνη του λιµανιού, προς αναζήτηση κάποιου φορτηγού για να φύγουν προς την Ιταλία.

Όπως περιγράφουν άνθρωποι του χώρου των διεθνών µεταφορών, το τελευταίο διάστηµα η κατάσταση στο λιµάνι έχει χειροτερέψει. Οι πρόσφυγες εκµεταλλεύονται τους αναγκαστικά αυξηµένους χρόνους αναµονής των φορτηγών στον λιµενικό χώρο, λόγω της καλοκαιρινής κίνησης, της ζύγισης, της παραλαβής εισιτηρίων, των ελέγχων κ.λπ.

Παράλληλα, ο πρόεδρος του Συλλόγου Φορτηγών ∆ιεθνών Μεταφορών Θανάσης Κάκος, μας πληροφορεί ότι έχουν γίνει καταγγελίες στον εισαγγελέα και στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το πρόβληµα των µεταναστών.

Όπως είπε, ο κ. Θ. Κάκος οι οδηγοί έρχονται αντιµέτωποι µε µετανάστες που κρύβονται στα φορτηγά και πολλές φορές γίνονται επιθετικοί. Μάλιστα, έκανε λόγο και για οργανώσεις που δεν τις κατονόµασε, οι οποίες «τους βοηθούν να φύγουν στο εξωτερικό». Πάντως, ο κ. Κάκος δήλωσε ότι δεν µπορεί σε ένα λιµάνι υψίστης ασφαλείας, να µπαίνουν ελεύθερα πρόσφυγες και να µην λαµβάνονται µέτρα γι΄αυτό, πρωτίστως από την εξωτερική πλευρά, όπου πραγµατοποιεί περιπολίες η Αστυνοµία.

Καταγγέλλουν πολλές αυτοσχέδιες απόπειρες παράνοµης εξόδου από τη χώρα, από άτοµα που προσπαθούν να κρυφτούν σε κάποιο φορτηγό την ώρα που βρίσκεται στο πάρκινγκ, στην πλάστιγγα ή σε αναµονή για να περάσει από τον έλεγχο. Υπάρχουν, όµως, και οργανωµένες προσπάθειες κατά τις οποίες εντοπίζονται φορτηγά µε κρύπτες, ενώ τελευταία εφαρµόζεται και το λεγόµενο «γιουρούσι», δηλ. η εφόρµηση οµάδων που αποτελούνται από 20 – 25 άτοµα, κυρίως Αφγανοί, Πακιστανοί ή Τυνήσιοι, που υπερπηδούν τον εξωτερικό φράκτη και τρέχουν να κρυφτούν σε κάποιο φορτηγό.

Με βάση λοιπόν όλα τα παραπάνω καταγγελλόμενα ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:

1ον Γιατί δεν έχουν γίνει διαβήματα και εξώδικα στην εταιρεία φύλαξης που πληρώνεται ώστε να προσφέρει φύλαξη σε όλα τα φορτηγά από στελέχη της ιδιωτικής εταιρείας σεκιούριτι του ΟΛΠΑ;

2ον Γιατί οι οδηγοί των φορτηγών δεν οδηγούνται στον εισαγγελέα προκειμένου να διαπιστωθεί από την ανάκριση αν συμμετείχαν σε οργανωμένη μεταφορά; Γιατί αυτή η τακτική έχει πλέον εγκαταλειφθεί;

3ον Ποιος νόμος δίνει το δικαίωμα στο Λιμενικό να κρίνει ότι ο οδηγός δεν ευθύνεται για τους μετανάστες που βρίσκονται κρυμμένοι σε ένα φορτηγό και να αφήνεται να συνεχίσει το ταξίδι του;

 

Ο ερωτών βουλευτής

 

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος