Loading...
 Start Page

Αρ.Πρ.:5595/24/05/2016

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

 

Ενιαίος τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας με λειτουργικότητα από 4/θέσια και άνω δημιουργείται από την επό¬μενη σχολική χρονιά με απόφαση του Υπουργού Παιδείας.

 

Είναι προφανές πια, πως η λειτουργία αυτού του σχολείου δεν υπαγορεύεται από παι¬δαγωγικά κριτήρια και αναγκαιότητα βελτίωσης των υπαρχουσών δομών εκπαίδευσης.

 

Στόχος είναι η ευθυγράμμιση της κυβερνητικής πολιτικής με τους όρους και τις προϋπο¬θέσεις του τρίτου μνημονίου. Στο πλαίσιο αυτό επιχειρείται περικοπή δαπανών με τον περιορισμό εκπαιδευτικού προ¬σωπικού, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη καμιά παιδαγωγική ανα¬γκαιότητα. Αντίθετα, είναι ορατή η επιχείρηση εξαπάτησης της κοινωνίας στο όνομα μιας δήθεν μεταρρύθμισης. Συγ¬κεκριμένα:

 

Από την πλευρά του Υπουργείου λέγεται, ότι σκοπός του νέου σχολείου είναι η ίση μεταχείριση των μαθητών. Ωστόσο, το Υπουργείο εμπαίζει με αυτόν τον τρόπο μαθητές, γονείς αλλά και εκπαιδευτικούς, εφόσον ορίζεται ως προϋπόθεση εγγραφής και φοίτησης των μαθητών στο ολοήμερο η εργα¬σία και των δύο γονέων, προσκομίζοντας βεβαίωση του φο¬ρέα εργασίας τους. Αυτή η προϋπόθεση αποκλείει χιλιάδες μαθητές από τη φοίτησή τους στο Ολοήμερο σχολείο. Στην Αχαΐα συγκεκριμένα (είναι βέβαιο), πως από τους 6.500 περίπου μαθητές που φοιτούν σήμερα στα ολοήμερα τμήματα το μεγαλύτερο μέρος αυτών δε θα μπορεί να φοιτήσει την επόμενη σχολική χρονιά. Συνεπώς, χιλιάδες μαθητές θα μείνουν εκτός ολοή¬μερου σχολείου.

 

Διατυμπανίζεται, πως δημιουργείται ένας μόνο τύπος σχο¬λείου. Ωστόσο, με το αυθαίρετο κουτσούρεμα των διδακτι¬κών αντικειμένων, την ανάθεση στο δάσκαλο της διδασκα¬λίας μαθημάτων, για τα οποία απαιτείται εκπαιδευτικός ει¬δικότητας και την κατάργηση του δάσκαλου του ολοήμε¬ρου, επιτυγχάνεται υποβάθμιση του παρεχόμενου εκπαι¬δευτικού έργου και κατοχύρωση ενός μέτριου σχολείου.

 

Λέγεται, πως με το νέο τύπο σχολείου επεκτείνεται ο θε¬σμός του ολοήμερου σε όλα τα σχολεία από 4/θέσια και άνω. Αλλά και τούτο αποτελεί εμπαιγμό, γιατί π.χ. στην Αχαΐα όλα τα σχολεία από 4/θέσια και άνω λειτουργούν ήδη ως ολοήμερα.

 

Επειδή, καλλιεργήθηκε αισιοδοξία για μεγάλο χρονικό διάστημα με σειρά δηλώσεων από πλευράς Υπουργείου για διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών, ενώ παράλληλα προετοίμαζαν περικοπή διδα¬κτικών ωρών και ουσιαστική κατάργηση του ολοήμερου σχολείου, που θα επιφέρουν μεγάλη μείωση εκπαιδευτικών την επόμενη σχολική χρονιά.

Επειδή, την περίοδο αυτή εξελίσσεται εθνικός διάλογος για την παιδεία, ενώ παράλληλα ρυθμίζονται σοβαρά θέματα για το σχολείο, που δε φέρουν ίχνος παιδαγωγικού σχεδια¬σμού, αλλά και συναίνεσης με την εκπαιδευτική κοινότητα.

 

Επειδή, αποτελεί βεβαιότητα, πως με τις προϋποθέσεις λειτουρ¬γίας του νέου ολοήμερου σχολείου από την επόμενη σχο¬λική χρονιά δημιουργείται άνιση μεταχείριση των μαθητών, έχουμε ολική οπισθοδρόμηση στην παρεχόμενη παιδεία και απολύονται χιλιάδες αναπληρωτές.

 

Επειδή, η παιδεία και οι λειτουργοί της δέχονται βαρύ πλήγμα από το κόστος εφαρμογής των κυβερνητικών επιλογών.

 

Ερωτάσθε κ. αρμόδιε Υπουργέ:

 

1ον Τελικά θα υπάρξει διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών για το νέο σχολικό έτος;

 

2ον Οι χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί από την νέα σχολική χρονιά θα μείνουν χωρίς εργασία;

 

3ον Οι μαθητές που από την νέα χρονιά θα αποκλειστούν από το ολοήμερο καθώς ένας ή και οι δύο γονείς του δεν εργάζονται τι θα απογίνουν;

 

4ον Τι θα συμβαίνει στη πε¬ρίπτωση που ένας από τους δύο γονείς χάνει την εργασία του μεσούσης της σχολικής χρονιάς αλ¬λά και τι θα συμβαίνει στην περίπτωση που με¬σούσης της χρονιάς, βρουν δουλειά και οι δύο γο¬νείς;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 
Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος