Loading...
 Start Page

Αρ.Πρ.:7124/19/07/16

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

 

Χάνει την πρώτη ευκαιρία χρηματοδότησης η πρόταση της ΔΕΠΑ για την κατασκευή αποθηκευτικών χώρων φυσικού αερίου LNG στο λιμάνι της Πάτρας.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η εφημερίδα «Πελοπόννησος» η πρόταση ούτε καν κατατέθηκε προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο της 2ης πρόσκλησης του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώ πη» (Connecting Europe Facility), καθώς το υπουργείο Οικονομίας έκρινε ότι δεν βρισκόταν σε ώριμο στάδιο από πλευράς μελετών. Η πρόταση για κατασκευή αποθηκευτικών χώρων υγροποιημένου φυσικού αερίου - LNG στο λιμάνι, αποτελεί μέρος του γενικότερου προγράμματος Poseidon Med 2, στο οποίο ο ΟΛΠΑ συμμετέχει ως εταίρος, με συνολικό προϋπολογισμό 116,3 εκ. ευρώ, σε συνεργασία με τα λιμάνια Πειραιά, Ηρακλείου, Ηγουμενίτσας, Λεμεσού και άλλα της Ιταλίας και της Μάλτας.

Πρόκειται για καινοτόμο έργο μείζονος σημασίας για το λιμάνι της Πάτρας, καθώς θα ενταχθεί στο δίκτυο λιμένων της νοτιοανατολικής Ευρώπης και θα μπορούν να εξυπηρετούνται πλοία με καύσιμο φυσικό αέριο.

Σε δεύτερη φάση όμως, η κατασκευή αποθηκευτικών χώρων φυσικού αερίου στο λιμάνι της Πάτρας, θα αποτελέσει το πρώτο ουσιαστικό βήμα για τη δημιουργία αποκεντρωμένου δικτύου φυσικού αερίου στην Αχαϊκή πρωτεύουσα και σε άλλα αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας.

Η συγκεκριμένη πρόταση αφορούσε στο κατασκευαστικό σκέλος των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων, με προϋπολογισμό 15 εκ. ευρώ ,και η ΔΕΠΑ είχε καταθέσει σχετικό φάκελο εδώ και μήνες για χρηματοδότηση από τον μηχανισμό CEF, ωστόσο την Παρασκευή 8 Ιουλίου, ημέρα κατά την οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τα εγκεκριμένα έργα, το συγκεκριμένο απουσίαζε από τη σχετική λίστα.

Εκ του αποτελέσματος, φαίνεται ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν επιφυλάξεις, για το πόσο ώριμη είναι μια ιδέα αντικατάστασης του ναυτιλιακού μαζούτ από φυσικό αέριο ως καύσιμο πλοίων, καθώς απάντηση μπορεί να δώσει μόνο ο χώρος της ναυτιλίας.

Παράλληλα όμως, όπως γράφει η εφημερίδα «Πελοπόννησος», υπήρχαν και άλλα αναπάντητα ζητήματα, με πρώτο την κατασκευή πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, το κόστος του οποίου ανέρχεται σε μερικές δεκάδες εκατ. ευρώ.

Πανηγυρίζουμε κατά καιρούς για τις εξαγγελίες που «θέλουν» το Φυσικό Αέριο να πλησιάζει στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδος και ιδιαίτερα της Αχαΐας. Οι τελευταίες εξελίξεις, ωστόσο, δείχνουν ότι σ’ αυτή τη φάση είναι ανώριμο: Δεν είναι έτοιμη η πρόταση για υποβολή. Απλώς διατηρείται η πιθανότητα να εγκριθεί. Πόσο μεγάλη είναι πρέπει να μας εξηγήσει ο αρμόδιος Υπουργός ο οποίος προ ολίγων μηνών απάντησε σε σχετική ερώτηση του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος Ελλάδος και είχε μάλιστα δεσμευθεί.

Ήταν μία αισιόδοξη εκτίμηση που συνεκτιμούσε τις τεχνικές δυσκολίες, εκτός εάν ήταν μία ακόμα αυταπάτη του Υπουργού η οποία αποκλείει το αίσιο τέλος.

Αντιλαμβανόμαστε ότι η προοπτική της μεταφοράς υγροποιημένου αερίου στη λιμενική ζώνη για τις τροφοδοτικές ανάγκες των πλοίων, σε πρώτη φάση, και των βιομηχανιών σε δεύτερη, πρέπει να κριθεί βιώσιμη, για να χρηματοδοτηθεί, το δε πρόγραμμα απαιτεί την εξασφάλιση μέσου μεταφοράς και ικανού αριθμού «πελατών».

Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι το σχέδιο της ΔΕΠΑ για την οδική μεταφορά φυσικού αερίου στην Πάτρα σε συμπιεσμένη μορφή, βρίσκεται σε διαδικασία πλήρους προετοιμασίας και είναι ανεξάρτητο από το πρόγραμμα Poseidon Med II το οποίο προβλέπει τη θαλάσσια μεταφορά και αποθήκευση φυσικού αερίου σε υγροποιημένη μορφή στο λιμάνι. Η δημιουργία ειδικής υποδομής για την υποδοχή υγροποιημένου αερίου LNG σε πόλεις με λιμενικές εγκαταστάσεις, όπως η Πάτρα, είναι ένα παράλληλο σχέδιο της ΔΕΠΑ, το οποίο θα πρέπει να προσδιορίζεται χρονικά μετά το 2019.

Τα δύο αυτά σχέδια εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό, την έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα, όμως το ένα δεν επηρεάζεται άμεσα από το άλλο, καθώς πρόκειται για δύο διαφορετικές μεθόδους.

Το πρώτο σχέδιο, το οποίο αυτή την στιγμή βρίσκεται σε φάση προετοιμασίας και είναι το πιο εύκολα υλοποιήσιμο, προβλέπει τη δημιουργία στην Κόρινθο εγκατάστασης από όπου θα τροφοδοτείται η Πάτρα με συμπιεσμένο φυσικό αέριο - CNG (Compressed Natural Gas). Το φυσικό αέριο με συμπιεσμένη μορφή θα μεταφέρεται στην Πάτρα με ειδικά οχήματα στους χώρους των χρηστών, που θα είναι σε αρχική φάση κυρίως βιομηχανίες ή άλλοι μεγάλοι πελάτες.

Αντιθέτως, αντιλαμβανόμαστε ότι η μεταφορά του φθηνού καυσίμου μέχρι τα νοικοκυριά θα απαιτήσει περαιτέρω διαδικασίες, που προϋποθέτουν ανάπτυξη εσωτερικού δικτύου. Αυτά ασφαλώς δεν είναι απλή υπόθεση.

Ο Υπουργός και η πολιτική ηγεσία δεν έχουν πεισθεί εάν καταλαβαίνουν τι σημαίνει για την Αχαΐα η σύνδεση με τη φθηνή ενέργεια. Αλλά και τι σημαίνει εάν τη χάσει.

Επειδή, δεν έχουμε περιθώριο για περαιτέρω καθήλωση, ούτε βέβαια για διεύρυνση της ανισότητας που μας χωρίζει από περιοχές που ήδη έχουν προχωρήσει.

Καταθέτουμε τα πρακτικά από τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης (Αρ.Πρ.:478/01.02.16 ) που συζητήθηκε το ζήτημα τα σύνδεσης με την φθηνή ενέργεια, δηλαδή της έλευσης του φυσικού αερίου και ζητούμε να δώσει καθαρές και δεσμευτικές απαντήσεις ο αρμόδιος Υπουργός στα παρακάτω ερωτήματα:

 

1. Το έργο για τους αποθηκευτικούς χώρους LNG στο λιμάνι της Πάτρας, κατατέθηκε ως πρόταση από την ΔΕΠΑ;

2. Είχε την απαιτούμενη πληρότητα;

3. Ήταν εις γνώση όλων των εμπλεκομένων πλευρών;

4. Ποιες προσπάθειες έγιναν για να ωριμάσει ο φάκελος σε επίπεδο μελετών;

5. Γιατί το έργο δεν μπήκε καν στη τελική λίστα;

6. Μήπως γιατί η ΔΕΠΑ υπερεκτίμησε τις δυνατότητες που υπήρχαν μέσα από το πρόγραμμα CEF καθώς ο προϋπολογισμός του είναι μικρός, στο κομμάτι των χρηματοδοτήσεων που θα διατεθούν από το Ταμείο Συνοχής; Εάν ναι, γιατί το αγνοούσε ο αρμόδιος Υπουργός; Εάν το γνώριζε ο κ. Υπουργός, γιατί το έκρυβε;

7. Χρειάζεται να ωριμάσουν οι μελέτες;

8. Πότε θα υλοποιηθεί;

9. Επειδή το CEF, είναι ένα ανταγωνιστικό πρόγραμμα και δεν έχει κλείσει ακόμα μήπως υπάρξει πάλι η δυνατότητα υποβολής νέων προτάσεων αφού η ΔΕΠΑ πρέπει προηγουμένως να ωριμάσει έγκαιρα τον φάκελο για την υλοποίηση του έργου;

10. Ποια πρόοδος σημειώθηκε κατά τους τελευταίους 5 μήνες;

11. Ποιο το χρονοδιάγραμμα και ποιος ο οδικός χάρτης ενεργειών που έχει καταρτίσει το Υπουργείο σας;

12. Ποιες οι εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις και ποιος ο προϋπολογισμός του έργου «μεταφορά φυσικού αερίου στη Δυτ. Ελλάδα»;

 

Συνημμένα : Τα πρακτικά από την συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης μου με Αρ.Πρ.:478/01.02.16.

 

 

Ο ερωτών βουλευτής

 

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Β. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

 

Συζήτηση επικαίρων ερωτήσεων:

 

Προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας: σχετικά με την υλοποίηση των σχεδίων της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου για την τροφοδοσία της Πάτρας με φυσικό αέριο.

 

 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Προχωρούμε με τη συζήτηση της όγδοης με αριθμό 478/1-2-2016 επίκαιρης ερώτησης δεύτερου κύκλου του Ανεξάρτητου Βουλευτή Αχαΐας κ. Νικολάου Νικολόπουλου προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σχετικά με την υλοποίηση των σχεδίων της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου για την τροφοδοσία της Πάτρας με φυσικό αέριο.

Κύριε Νικολόπουλε, έχετε τον λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, θα μου επιτρέψετε, γιατί ήμουν παρών στην προηγούμενη επίκαιρη ερώτηση του συναδέλφου από το Κομμουνιστικό Κόμμα προς τον Υπουργό Παιδείας, ως πατέρας παιδιού που είναι στο φάσμα του αυτισμού και επειδή άκουσα την τοποθέτηση του Υπουργού, να πω ότι, όποιος είναι έξω από τον χορό, πολλά τραγούδια ξέρει. Λυπάμαι που λείπει ο κ. Φίλης, αλλά όλη η τοποθέτησή του είναι πολύ μακριά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτά τα παιδιά με τις πολλές διαταραχές, που είπε ο συνάδελφος.

Κύριε Υπουργέ, εμείς από την Αχαΐα είμαστε σήμερα πολύ πιο αισιόδοξοι από ό,τι άκουσα να μεταφέρει τη φωνή, το αίτημα των Σερρών ο καλός συνάδελφος. Και είμαστε πιο αισιόδοξοι, όχι γιατί για πρώτη φορά ακούσαμε τα καλά μαντάτα που έφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος, ο κ. Κιτσάκος, μέσω της εφημερίδος «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ», αλλά γιατί πραγματικά ως η πρωτεύουσα των πρωθυπουργών, χρόνια τώρα είχαμε δεχθεί πολύ παλαιότερες υποσχέσεις από όσες ακούσαμε λίγο πριν από Πρωθυπουργούς μέχρι του τελευταίου, του Γιώργου με την «πράσινη ανάπτυξη», που όμως έμεινε στα «πράσινα άλογα».

Βέβαια, είμαστε πιο αισιόδοξοι, γιατί ακριβώς είπατε, απαντώντας στον συνάδελφο, ότι άλλαξαν αρκετά από εκείνα τα δεδομένα που δημιουργούσαν εμπόδια ανυπέρβλητα για όλη την περιφέρεια και, εν προκειμένω, για τη δυτική Ελλάδα, την Αχαΐα και την Πάτρα, και σήμερα σας παρακαλώ να δώσετε κάποιες περισσότερες πληροφορίες ή και να επιβεβαιώσετε όσα σημαντικά ακούστηκαν σε ημερίδες που διοργάνωσε εκεί η εφημερίδα που σας ανέφερα, η «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ», και επισήμως τοποθετήθηκε και η ΔΕΠΑ και το Υπουργείο και χαροποίησε τους πάντες. Οι δε φορείς δεν έχουμε καμμία επιφύλαξη ότι θα συντρέξουν με όλα τα μέσα που διαθέτουν, είτε είναι η περιφέρεια είτε είναι οι άλλοι φορείς, αυτήν τη μεγάλη προσπάθεια.

Εμείς δεν ήρθαμε να ζητήσουμε αυτό που έκπληκτοι ακούσαμε λίγο πριν από τον Υπουργό Υποδομών. Δεν ήρθαμε να ζητήσουμε να μπει άγονη γραμμή μεταξύ Καλαμάτας-Θεσσαλονίκης, γιατί έτυχε η Καλαμάτα να έχει εκεί Πρωθυπουργό και να κάνει πρωθυπουργικά ρουσφέτια.

Όμως, ήρθαμε να ζητήσουμε αυτό το αυτονόητο, το οποίο όλες οι κυβερνήσεις και όλοι οι Υπουργοί το παραδέχονται, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει συμβεί. Τώρα, λοιπόν, φαίνεται ότι η απελευθέρωση της ΔΕΠΑ για την κατασκευή δικτύων διανομής φυσικού αερίου κατέστη δυνατή, μέσω της αλλαγής της νομοθεσίας που είπατε, και εμείς βρισκόμαστε, όπως ξέρετε, στη φάση της προμελέτης. Έχουμε πολύ συγκεκριμένους όρους και χρήσεις για ζητήματα ευρείας κοινωνικής αναφοράς.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

Κύριε Πρόεδρε, επιτρέψτε μου, γιατί μπορεί να μη χρειαστεί να δευτερολογήσω. Άλλωστε, ο Υπουργός τοποθετήθηκε λίγο πριν.

Κύριε Υπουργέ, ξέρετε –αλλά καλό είναι να ακούγεται αυτόν τον καιρό, που έρχεται σαν να φέρνει κάτι καινούργιο ο νεοφιλελεύθερος μεταρρυθμιστής κ. Μητσοτάκης- ότι πριν από κάποιες δεκαετίες ο εξηλεκτρισμός σε κάθε γωνιά της ελληνικής επικράτειας δεν είχε χρειαστεί οικονομοτεχνικά επιχειρήματα. Τότε, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και οι υπόλοιποι δεν έλεγαν αν βγαίνει η επένδυση ή όχι, γιατί ακόμα δεν θα είχε πάει το ρεύμα σε κανένα χωριό.

(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο Β΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΡΕΜΕΝΟΣ)

Όπως και τότε, λοιπόν, είχε κριθεί η ανάπτυξη των υποδομών ότι παράγει γλυκείς καρπούς και όντως απέδωσαν εκείνες οι επενδύσεις, έτσι και σήμερα πιστεύω ότι κι εσείς πρέπει να κάνετε τα αναγκαία γοργά βήματα, για να υλοποιηθούν όσα ανακοίνωσε ο Πρόεδρος της ΔΕΠΑ, γιατί διαφορετικά, αν δεν υπάρχει αυτός ο κρατικός παρεμβατισμός του Κωνσταντίνου Καραμανλή και μείνουμε στα κριτήρια των νεοφιλελευθέρων, «νεομητσοτακικών» κηρύκων, πράγματι δεν θα έρθει ποτέ το φυσικό αέριο στην Πάτρα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Ευχαριστώ.

Κύριε Υπουργέ, ορίστε, έχετε τον λόγο.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΠΑΝΟΣ) ΣΚΟΥΡΛΕΤΗΣ (Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Με χαρά βλέπω τα αντινεοφιλελεύθερα αντισώματα που έχετε και στα οποία συμφωνώ. Πολλά από τα στοιχεία της απάντησής μου στην επίκαιρη ερώτησή σας ήδη τα ακούσατε, διότι ήταν παρεμφερή και αφορούσαν την επίκαιρη ερώτηση του προηγούμενου συναδέλφου, σε σχέση με τις στρατηγικές επιδιώξεις και τους στόχους της ΔΕΠΑ και της Κυβέρνησης.

Πολύ σωστά αναφέρετε πλέον ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο δεν δημιουργεί εμπόδια. Από εκεί και έπειτα, ιδιαίτερα για την Πάτρα, απ’ ό,τι γνωρίζετε –και αυτό δεν πρέπει απλώς να το επιβεβαιώσουμε, αλλά να κάνουμε και κάτι παραπάνω, το οποίο ήδη έχει αρχίσει να γίνεται- προβλέπεται η τροφοδοσία με τη μορφή του LNG, του υγροποιημένου αερίου.

Πρέπει να πούμε, βέβαια, κάτι αυτονόητο. Δεν μπορεί η τρίτη πόλη στην Ελλάδα να στερείται της δυνατότητας χρήσης φυσικού αερίου. Αυτό είναι τελείως ανορθόδοξο. Ειλικρινά, οι ευθύνες όσων τα σχεδίαζαν μέχρι τώρα είναι πολύ μεγάλες που δεν ενέταξαν ακριβώς στους σχεδιασμούς τους την Πάτρα.

 

Αντιλαμβάνεστε τη μεγάλη δυνατότητα ανάπτυξης μέσα στην ίδια την πόλη και πόσο αυτό θα έδινε τη δυνατότητα πλέον και στους καταναλωτές να έχουν πιο αξιόπιστες και πιο φθηνές υπηρεσίες. Όμως, αυτή η επέκταση θα οδηγούσε πλέον, όπως είπαμε και προηγουμένως, στην πτώση της τιμής της ίδιας της υπηρεσίας.

Ιδιαίτερα, λοιπόν, για την Πάτρα προβλέπεται η δημιουργία ενός σταθμού αποθήκευσης μέσα στο λιμάνι. Γνωρίζετε ίσως ότι έχουν γίνει συνεννοήσεις με τον Πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας και από εκεί πέρα θα δούμε το θέμα της επέκτασης μέσα στην πόλη αλλά και της μεταφοράς πλέον με βυτία σε μεγάλους ενεργοβόρους καταναλωτές, είτε αυτοί βρίσκονται στη βιομηχανική περιοχή είτε αφορά τα θερμοκήπια, έτσι ώστε πλέον να γίνει πραγματικότητα η χρήση του φυσικού αερίου.

Ήδη έχει ξεκινήσει μία μελέτη από κοινού με το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδας και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, και τη ΔΕΠΑ βέβαια, η οποία υπολογίζεται να είναι έτοιμη τον Απρίλιο του 2016.

Οπότε νομίζω ότι, αφού έχουμε δει τα ζητήματα του μήκους του δικτύου, το πλήθος των νέων πελατών, τον προβλεπόμενο όγκο αερίου που θα ζητηθεί και βέβαια το κόστος κατασκευής, έχουμε όλα τα στοιχεία, για να μπορέσουμε πάλι, επαναλαμβάνω, μέσα από δανειοδότηση, μέσα από ίδια συμμετοχή της ΔΕΠΑ, με τα δικά της μικρά κεφάλαια, αλλά και χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020, να ξεκινήσουμε. Ο αρχικός σχεδιασμός είναι το έργο να ξεκινήσει το 2017 και να έχει ολοκληρωθεί το 2021.

Θεωρώ ότι αυτά όλα είναι ρεαλιστικά και αναγκαία. Νομίζω ότι και εσείς κι εγώ θα έχουμε τη δυνατότητα να τα δούμε και να αποτελέσουν το εφαλτήριο πλέον για ακόμα μεγαλύτερες τέτοιου είδους αναπτυξιακές δράσεις και πρωτοβουλίες.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Τον λόγο έχει ο κ. Νικολόπουλος.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Υπουργέ, μπορεί και να μη χρειαζόταν, όπως το είχα προβλέψει, η δευτερολογία μου, γιατί η επιβεβαίωση που κάνατε σήμερα με αυτό τον επίσημο τρόπο μέσα από τη Βουλή είναι αρκετή για αυτό το πρώτο στάδιο.

Θέλω να σας πω ότι όσοι παρακολουθούν -και γνωρίζω από τον τοπικό Τύπο ότι παρακολουθούν- τη σημερινή μας συζήτηση από το κανάλι της Βουλής -και δημοσιογράφοι αλλά και όλοι οι ενδιαφερόμενοι, που χρόνια τώρα παλεύουν να δουν αυτό το όνειρο να γίνεται πραγματικότητα- φαντάζομαι ότι είναι το ίδιο ικανοποιημένοι, αφού και τις προηγούμενες ημέρες χαιρέτισαν τις πρωτοβουλίες που έχετε πάρει.

Ήθελα μόνο να μας πείτε εάν, εκτός από το ΕΣΠΑ, εκτός από τα λίγα οικονομικά μέσα, όπως είπατε, ή τα πολλά -όσα έχει να διαθέσει η ΔΕΠΑ, να συμβάλει, δηλαδή, με ένα ποσοστό στη χρηματοδότηση-, πράγματι μελετάτε και τη σύνδεση των νοικοκυριών με το αστικό δίκτυο και αν το πακέτο Γιούνκερ, όπως έχει ειπωθεί σε αυτές τις συναντήσεις, όντως μπορεί να προσφέρει ακόμα ένα ποσό, που τότε θα κριθεί πόσο θα είναι εκείνο και ποια θα είναι η αναγκαιότητα της συμμετοχής και από εκείνο το χρηματοδοτικό εργαλείο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΠΑΝΟΣ) ΣΚΟΥΡΛΕΤΗΣ (Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας): Κατ’ αρχάς, θα σας πω ότι μεγάλες δυνατότητες για να χρηματοδοτήσουμε το έργο δίνονται μέσα από την απευθείας δανειοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Ήδη το έχουμε κάνει αυτό σε άλλες περιπτώσεις, για παράδειγμα για τον ΑΔΜΗΕ. Αναφέρομαι στον γνωστό ΑΔΜΗΕ, που μας έχει απασχολήσει όλο αυτό το διάστημα και που επιτυχώς μπορέσαμε και λύσαμε το θέμα του δημόσιου χαρακτήρα του. Βρίσκονται, λοιπόν, σε εξέλιξη έργα, τα οποία δανειοδοτούνται αποκλειστικά από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Κατ’ ανάλογο τρόπο, βλέπουμε τα πολλά χρήματα –να το πω έτσι- να τα παίρνουμε μέσα από τη μορφή αυτής της δανειοδότησης. Και υπάρχει ήδη τέτοια προεργασία.

Τώρα εσείς φαντάζομαι ότι με το ερώτημά σας υπονοείτε πλέον και τη δυνατότητα να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε κίνητρα και κάποια μορφή επιδότησης πλέον στον καταναλωτή, όταν το δίκτυο θα έχει αρχίσει πια να μπαίνει μέσα στην πόλη για να συνδεθεί, για τους καυστήρες και λοιπά. Αυτό προβλέπεται σε περιπτώσεις –όπως, για παράδειγμα, υπήρχαν το προηγούμενο διάστημα για τις πόλεις, όμως, που υπήρχε αέριο- μέσα από το πρόγραμμα «Εξοικονομώ». Θεωρούμε ότι την άνοιξη περίπου θα είμαστε σε θέση να το επανεκκινήσουμε.

Δυστυχώς και εδώ υπήρχαν τεράστιες ευθύνες της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, διότι δεν είχε κάνει την απαιτούμενη προεργασία, έτσι ώστε να είμαστε εντάξει με τις αιρεσιμότητες που θέτει το ευρωπαϊκό πλαίσιο, για να μπορέσουμε να επανεκκινήσουμε το πρόγραμμα αυτό. Είναι ένα πρόγραμμα του οποίου ένα μέρος αφορά τα ζητήματα των καυστήρων. Κυρίως αφορά άλλα ζητήματα, που έχουν να κάνουν με την εξοικονόμηση ενέργειας και άρα τη μικρότερη ανάγκη για κατανάλωση αερίου ή άλλων καυσίμων. Θεωρώ, όμως, ότι βρισκόμαστε σε έναν καλό δρόμο.

Θα εξαντλήσουμε όλα τα δυνατά μέσα που υπάρχουν, έτσι ώστε να μπορέσουμε να είμαστε εντάξει απέναντι στους Αχαιούς, στους κατοίκους της τρίτης μεγαλύτερης πόλης, διότι, επαναλαμβάνω, είναι αδιανόητο το ότι μέχρι τώρα δεν είχαν δυνατότητα πρόσβασης στο φυσικό αέριο.

Να ξέρετε ότι είναι μία από τις προτεραιότητες του Υπουργείου και είμαστε στη διάθεσή σας, για να απαντήσουμε σε κάθε ερώτηση, αλλά και στη διάθεσή σας για τον από κοινού σχεδιασμό με εσάς, αλλά και με τους υπόλοιπους Βουλευτές της Αχαΐας –βλέπω και κάποιους εδώ-, διότι επαναλαμβάνω ότι πλέον είναι θέμα στρατηγικής επιλογής. Και, κυρίως όταν μιλάμε για μια πόλη σαν την Πάτρα, είναι πλέον και θέμα ανταπόδοσης. Όταν κάνεις αυτήν την επένδυση, παίρνεις και πράγματα πίσω. Ενισχύεις τις επιχειρήσεις, ενισχύεις τις βιομηχανίες που υπάρχουν και μπορείς και δίνεις φθηνότερες πια υπηρεσίες προς τους καταναλωτές.

Σας ευχαριστώ.

 

 

 
Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος