Loading...
 Start Page
Ο Ν. Νικολόπουλος για το ασφαλιστικό των δικηγόρων και το λαθρεμπόριο στα καύσιμα

Επίκαιρη προς τον Υπουργό Εργασίας για το ασφαλιστικό των δικηγόρων κατέθεσε ο Νίκος Νικολόπουλος.

 

Μεταξύ άλλων ο ανεξάρτητος βουλευτής είπε:

“Bρισκόμαστε μπροστά σε ασφαλιστικό Αρμαγεδδώνα, που σαρώνει την ζωντανή οικονομία. και πλήττει το σύνολο της κοινωνίας.. Στοχοποιούνται ιδιαίτερα οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι δικηγόροι και το σύνολο του επιστημονικού κόσμου με μία λέξη το παραγωγικό και ήδη καθημαγμένο δυναμικό της χώρας. Το προτεινόμενο σχέδιο θα έχει ως μοναδική συνέπεια την πλήρη και ολοσχερή κατάρρευση του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας. Τίποτε άλλο.

Με το νομοσχέδιο αυτό, που είναι αντισυνταγματικό, αντιαναπτυξιακό και τελικά αναποτελεσματικό θα οδηγήσετε την κοινωνική ασφάλιση σε κατάρρευση. Οι επιπτώσεις μιας ενδεχόμενης της εφαρμογής του θα είναι άμεσες. Θα οδηγήσει στην έξοδο από την αγορά εργασίας μεγάλο μέρος αγροτών, επαγγελματιών και εργαζομένων καθώς δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στις ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις. «Νομιμοποιείτε» στη συνείδηση του λαού την φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή αφού τις καταστήσετε μοναδικό μέσο επιβίωσης. Ανατρέπετε τελικά το ισοζύγιο ενεργών – συνταξιούχων καθώς όσοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα θα σπεύσουν στην έξοδο από τον επαγγελματικό βίο.

Πιστεύω ότι έχετε πλήρη γνώση όσον πράττετε και γι’ αυτό είστε υπόλογοι απέναντι στην ελληνική κοινωνία που την οδηγείτε στην φτωχοποίηση ιδιαίτερα δε τους δικηγόρους που τους οδηγείται σε οικονομικό και εργασιακό αφανισμό. Η επιβάρυνση του εισοδήματος με αυτές τις εισφορές που σε συνδυασμό με τις φορολογικές υποχρεώσεις είναι άνω του 80% είναι δήμευση.. Οι αριθμοί είναι εύγλωττοι και εκδικούνται οποιαδήποτε προσπάθεια στρέβλωσης της πραγματικότητας από τον Υπουργό Εργασίας. Ο ψευδεπίγραφος ισχυρισμός του ότι στηρίζει τους νέους και τους πιο «αδύναμους» καταρρέει και συνθλίβεται με πάταγο.

Σύμφωνα δε με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις οι δικηγόροι γενικά καλούνται να καταβάλουν:

1. ασφαλιστική επιβάρυνση 38,45 % (υπερβαίνουσα το 1/3) του εισοδήματος του επαγγελματία,

2. φορολογική υποχρέωση 26% (από το πρώτο ευρώ, που αναμένεται να αυξηθεί σε 29%), 3. προκαταβολή φόρου, 75% (θα φτάσει το 100%)

4. ΦΠΑ 23% ,

5.τέλος επιτηδεύματος (650€,)

6. ειδική εισφορά αλληλεγγύης (κλιμακούμενη από 0,7% – 8%,)

Η επιβολή του ως άνω ποσοστού ασφαλιστικών εισφορών, σε συνδυασμό με τις λοιπές επιβαλλόμενες εκ του νόμου επιβαρύνσεις, (πχ ετεδηε, τέλη κυκλοφορίας, κ.ο.κ.) υπερβαίνουν το 100% του εισοδήματος ενός μέσου εργαζόμενου.

Εξάλλου, η επιβάρυνση των γραμματίων προείσπραξης με τις ασφαλιστικές εισφορές κύριας σύνταξης (20%), που επιρρίπτονται άμεσα στον εντολέα (διάδικο), επιβαρύνουν το κόστος πρόσβασης στην δικαιοσύνη και άρα συνιστούν ευθέως, πρόσθετο δυσανάλογο περιορισμό του δικαιώματος δικαστικής προστασίας των πολιτών.

Συμπερασματικά το εν λόγω σχέδιο όχι απλά δεν αποτελεί λύση πολύ περισσότερο «μεταρρύθμιση» αλλά θα αποδειχθεί πρόβλημα και θα οδηγήσει σε αδιέξοδο. Φαλκιδεύει κάθε εργασιακή προσπάθεια και φιλοδοξία για πρόοδο και προκοπή. Άλλωστε για τη δική σας κυβέρνηση η «αριστεία» είναι «ρετσινιά». Ακόμη περισσότερο με αυτό το ασφαλιστικό δεν αξίζει να δουλεύεις όχι επειδή δεν προοδεύεις αλλά επειδή πλέον δεν επιβιώνεις”.

Ακύρωσε την παρουσία του ενώπιον του Εθνικού Κοινοβουλίου, ο Υπουργός Εργασίας κ. Γ. Κατρούγκαλος, όπως είχε ανακοινωθεί από τις υπηρεσίες προκειμένου να απαντήσει σήμερα στις 10.30 π.μ. στην επίκαιρη ερώτηση, για το ασφαλιστικό ειδικότερα των δικηγόρων και των άλλων ελευθεροεπαγγελματιών, του Προέδρου του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος Νίκου Νικολόπουλου.

 

«Ειλικρινά εξεπλάγην», είπε ο Νίκος Νικολόπουλος «όταν χθες το βράδυ πληροφορήθηκα, ότι ο Υπουργός κ. Κατρούγκαλος ματαίωσε την προγραμματισμένη συζήτηση για το ασφαλιστικό των δικηγόρων.

 

Ακόμα και εάν δεχτούμε ότι παρουσιάστηκε η έκτακτη σημαντική υποχρέωση, που τον ανάγκασε να έλθει ενώπιον της εθνικής αντιπροσωπείας και να απαντήσει στην επίκαιρη ερώτηση του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος, τον καλώ να δώσει στο δικηγορικό κόσμο τις επιβεβλημένες απαντήσεις.

 

Όσα είχα προετοιμάσει να πω στον Υπουργό Εργασίας, μεταφέροντας την φωνή των δικηγόρων στη Βουλή τα δίνω στη δημοσιότητα και καλώ τον κ. Κατρούγκαλο και εκείνος να πράξει το ίδιο.

 

Να δώσει επιτέλους λύσεις, εξηγήσεις και απαντήσεις».

 

Το κείμενο της τοποθέτησης μου για την επίκαιρη ερώτηση

 

«Κύριε υπουργέ,

 

Ήταν γνωστό και από νωρίς διακηρυγμένο ότι η παρούσα κυβέρνηση θα επιχειρούσε μία μεταρρύθμιση στο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας και θυμάμαι μάλιστα τον πρωθυπουργό να λέει ότι αυτό θα έπρεπε να γίνει, ακόμα και αν δεν επιβαλλόταν λόγω μνημονίου, καθώς αν δεν ληφθούν μέτρα, η δημόσια ασφάλιση στην Ελλάδα θα καταρρεύσει πλήρως.

 

Ωστόσο, το ασφαλιστικό νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε, επιτρέψτε μου να πω ότι ουδόλως μοιάζει με μεταρρύθμιση, παρά μόνο με ένα βίαιο στρίμωγμα αριθμών για να φτάσει η εξίσωση στο αποτέλεσμα που προβλέπει το μνημόνιο, που και πάλι δεν ξέρω αν βγαίνει.

 

Κατά κοινή ομολογία, όσα προβλέπονται για μεγάλες κατηγορίες πολιτών, όπως το σύνολο των ελεύθερων επαγγελματιών και ειδικά των δικηγόρων, αποτελούν κοινωνική λαιμητόμο. Τεράστιο είναι όμως και το ζήτημα με τους αγρότες.

 

Το αποτέλεσμα είναι ότι ήδη παρακολουθούμε να βρίσκεται σε εξέλιξη μία μεγάλη κοινωνική αντίδραση και για πρώτη φορά, τουλάχιστον εγώ στα χρόνια που θυμάμαι, βλέπω τέτοιο όγκο διαδηλώσεων και μάλιστα από ανθρώπους που ανήκουν σε επιστημονικούς κλάδους, όπως οι γιατροί, οι φαρμακοποιοί, οι δικηγόροι, οι μηχανικοί, κλπ.

 

Και είναι λογικό. Όπως προκύπτει από τους διάφορους πίνακες και τα παραδείγματα που έχουμε όλοι δει, η αύξηση των εισφορών σε συνδυασμό με την φορολόγηση, στην κυριολεξία αφανίζει τους επαγγελματίες.

 

Για παράδειγμα, νέος δικηγόρος με εισόδημα 10.000 ευρώ, καλείται να καταβάλλει 5.335 ευρώ φόρο και ασφάλιστρα, δηλαδή πρέπει να ζήσει με λιγότερα από 5.000 ευρώ τον χρόνο!

 

Κατά συνέπεια, είμαστε ενώπιον ενός νομοθετήματος που είναι άκρως αντιαναπτυξιακό και τελικά, αναποτελεσματικό. Αντί για μεταρρύθμιση, προκαλεί πλήρη απορρύθμιση και τελικά οδηγεί τους πολίτες σε μεγάλη φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή. Μία πραγματική μεταρρύθμιση θα επεδίωκε τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.

 

Κατόπιν τούτων, περιμένουμε κ. υπουργέ να απαντήσετε:

 

Έχετε αντιληφθεί, έστω και την ύστατη ώρα, το πρόβλημα; Τι θα κάνετε με τους επαγγελματίες και με τους αγρότες; Ακόμα και τώρα αδυνατώ να πιστέψω ότι αυτό το νομοσχέδιο θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή.

 

Γιατί εάν δεν γίνουν πολύ μεγάλες αλλαγές και δεν στηριχτεί η μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού πάνω στην πάταξη της εισφοροδιαφυγής και της μαύρης εργασίας, αλλά και πάνω σε ένα μοντέλο ανάπτυξης, με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, τότε δύο ενδεχόμενα υπάρχουν:

 

Είτε καταλήξατε σε ένα… γονατογράφημα, μόνο και μόνο για να παρουσιάσετε τα νούμερα που πιστεύετε πως θα ικανοποιήσουν τους δανειστές, είτε έχετε πλήρη επίγνωση όσων πράττετε και στοχεύετε σε πλήρη και παντελή φτωχοποίηση τον κόσμο της αγοράς και της υπαίθρου, καθώς και τον επιστημονικό κόσμο της χώρας».

 

Τοποθέτηση στην τηλεοπτική εκπομπή «ΥΠΕΡΒΑΣΗ» με τους Κ. Τόμπρα και Λ. Στάμο, στο Kontra channel, έκανε o Ανεξάρτητος Βουλευτής και πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος Νίκος Νικολόπουλος, με αφορμή κοινοβουλευτική του παρέμβαση για την διαφθορά που προκύπτει από την διακίνηση λαθραίων καυσίμων…

Ο Νίκος Νικολόπουλος απαντώντας σε ερώτηση του Κ. Τόμπρα τόνισε:

«Το φαινόμενο της παράνομης διακίνησης καυσίμων (λαθρεμπόριο, δασμοφοροδιαφυγή, νοθεία, κλοπή, κ.λπ.) έχει προκαλέσει απώλειες των δημοσίων εσόδων, που ανέρχονται στο 1 δις ευρώ ετησίως, όπως έχει καταγγείλει από το βήμα της Βουλής στις 13/1/2012 ο πρώην Πρωθυπουργός, κ. Λ. Παπαδήμος: «Το λαθρεμπόριο καυσίμων είναι ένα σημαντικό πρόβλημα. Και δεν είναι μόνο η απώλεια εσόδων για το δημόσιο, που πιθανόν φθάνει σε ετήσιο ύψος 1.000.000.000 ευρώ, είναι επίσης το γεγονός ότι η απώλεια αυτή των εσόδων συμβαίνει σε μια εποχή που η χώρα δοκιμάζεται από ένα δημοσιονομικό πρόβλημα και οι νομοταγείς φορολογούμενοι πολίτες επιβαρύνονται, στα όρια της οικονομικής αντοχής, με φορολογικά βάρη και απώλειες εισοδήματος. Για τους λόγους αυτούς, το λαθρεμπόριο καυσίμων δεν είναι μόνο μία πηγή στέρησης εσόδων του προϋπολογισμού, αλλά πληγή στο κράτος δικαίου και στη νομιμότητα. Συνιστά ένα κραυγαλέο πρόβλημα κοινωνικής αδικίας, διότι κάποιοι επιτήδειοι πλουτίζουν σε βάρος του κοινωνικού συνόλου». Προσφάτως, δε, η απώλεια δημοσίων εσόδων, όπως ισχυρίζονται κάποιοι, προσδιορίζεται στα 150 μέχρι 300 εκατ. ευρώ.!!!!!

« Πέρασαν 15 χρόνια, από τότε που εκφράσθηκε η πολιτική βούληση για την πάταξη του λαθρεμπορίου και της νοθείας των καυσίμων, καθώς και για την εγκατάσταση ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών, σε όλα τα στάδια διακίνησης και διάθεσης πετρελαιοειδών προϊόντων. Όλα αυτά, όμως, παρέμειναν σε θεωρητικό επίπεδο. Πέρασαν 5 χρόνια (σήμερα 6), από την ψήφιση της πρώτης νομοθετικής ρύθμισης και ακόμη, τα συστήματα δεν λειτουργούν, στο σύνολο τους, στη πράξη. Δεκάδες χρόνια παλινωδιών, πολιτικά τερτίπια, καταστάσεις που προσβάλλουν κάθε έννοια υπευθυνότητας, νομιμότητας, διαφάνειας και πολιτικής αξιοπρέπειας».

Για πρώτη φορά το 1998, το Υπουργείο Οικονομικών αποφασίζει την συγκρότηση επιτροπής Το 2008 αποφασίζεται εκ νέου η συγκρότηση τρίτης επιτροπής

Τελικά, υιοθετήθηκε η πρόταση των πρατηριούχων και αξιοποιήθηκε, προς το παρόν, μόνον επικοινωνιακά, σαν ιδέα αποτελεσματικού ελέγχου της παράνομης διακίνησης καυσίμων, αλλά δεν μπόρεσε μέχρι σήμερα να εφαρμοσθεί. Ο λόγος είναι, η έλλειψη πολιτικής βούλησης για σύγκρουση με τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και την διαφθορά, η ανυπαρξία σχετικής μελέτης εφαρμογής και προγραμματικού σχεδιασμού, με την παράλληλη εμπλοκή και την σύγχυση αρμοδιοτήτων εφαρμογής, στις υπηρεσίες 6 Υπουργείων!!!

Τέλος, όσον αφορά στο Υγραέριο Κίνησης, τους τελευταίους μήνες αναπτύσσεται νέο φαινόμενο παραβατικότητας. Κάποιοι επιτήδειοι, εκμεταλλευόμενοι τα νομοθετικά κενά και την έλλειψη σχετικών ελέγχων, διαθέτουν βιομηχανικό υγραέριο ως υγραέριο κίνησης, τσεπώνοντας την διαφορά του ΕΦΚ, σε βάρος των δημοσίων εσόδων. Για το θέμα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα, πριν πάρει διαστάσεις η σχετική παραβατικότητα, κατ’ αναλογία με την αγορά πετρελαιοειδών.

Είναι εγκληματικό σήμερα να συνθλίβονται οικονομικά οι Έλληνες πολίτες με μειώσεις μισθών και συντάξεων, κατάργηση κοινωνικών παροχών, υψηλή φορολόγηση των χαμηλών εισοδημάτων, και να μη μπορούν να καταπολεμήσουν την παράνομη διακίνηση καυσίμων και να συλλάβουν την εκτεταμένη δασμοφοροδιαφυγή.

Είναι απολύτως προφανές, ότι την αποκλειστική ευθύνη για την μη καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης καυσίμων (λαθρεμπόριο, φοροδιαφυγή, νοθεία, κλοπή, κλπ) την έχουν μέχρι σήμερα όλες οι Κυβερνήσεις της τελευταίας εικοσαετίας, οι οποίες καλλιέργησαν σκοπίμως στην κοινή γνώμη τον μύθο, ότι για το λαθρεμπόριο των καυσίμων ευθύνονται αποκλειστικά σχεδόν και μόνον οι πρατηριούχοι!!!

Η μοναδική λύση για την πάταξη της παράνομης διακίνησης καυσίμων είναι η άρση όλων των γραφειοκρατικών εμποδίων και η απλούστευση με αυστηρό χρονοδιάγραμμα των διαδικασιών εγκατάστασης του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών, σε όλα τα στάδια διακίνησης και διάθεσης των καυσίμων και των υγραερίων.

Σήμερα, στο αιώνα της τεχνολογικής και ηλεκτρονικής εξέλιξης, που όλα παρακολουθούνται από χιλιάδες χιλιόμετρα, είναι αδιανόητο οι υπηρεσίες ενός συντεταγμένου Κράτους να μη μπορούν να παρακολουθήσουν ένα λίτρο καυσίμου, από την εισαγωγή του μέχρι την κατανάλωση του».

Και έκλεισε την παρέμβαση του θέτοντας τα παρακάτω σημαντικά ερωτήματα :

Σκοπεύει να επιδείξει η κυβέρνηση ουσιαστική πολιτική βούληση, προκειμένου να εφαρμοστούν οι ήδη υπάρχουσες & προβλεπόμενες δια της νομοθεσίας μέθοδοι ελέγχου των εισροών-εκροών καυσίμων σε όλα τα στάδια της διακίνησής τους, ειδικά, δε, στα διυλιστήρια;

Προτίθεται να προβεί σε απογραφή και καταχώρηση σε κεντρική βάση δεδομένων της Γ.Γ.Π.Σ των αδειών λειτουργίας όλων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται: α) στις Εισαγωγές, Διύλιση, Εμπορία, Μεταφορά Πετρελαιοειδών προϊόντων και Υγραερίων, β) των επιχειρήσεων που επεξεργάζονται και διακινούν πετρελαιοειδή απόβλητα (slops) και γ) όλων των μεταφορικών μέσων χερσαίων και θαλάσσιων;

Θα γίνει απογραφή και καταχώρηση σε κεντρική βάση δεδομένων της Γ.Γ.Π.Σ., όλων των δεξαμενών αποθήκευσης Πετρελαιοειδών προϊόντων και Υγραερίων, σταθερών και κινητών, επίγειων και υπόγειων, χωρητικότητας πάνω από 5 κυβικά;

Θα γίνει έλεγχος διακίνησης καυσίμων σε όλα τα στάδια παραγωγής, διύλισης, αποθήκευσης, διακίνησης, εμπορίας κλπ. και ΕΔΕ, προκειμένου να διερευνηθεί ποιοι πρωτοστάτησαν δια της αδιαφορίας τους στην επιζήμια για το Κράτος μας και τους Έλληνες πολίτες διαιώνιση της παράνομης διακίνησης καυσίμων;»

Πηγή

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος