Loading...
 Start Page
Η επίκαιρη ερώτηση Νικολόπουλου στη Βουλή για το Φυσικό Αέριο

Γίνεται σήμερα στη Βουλή συζήτηση, μετά την ερώτηση που κατέθεσε ο Νίκος Νικολόπουος, για το Φυσικό Αέριο.Στην παρέμβασή του που απευθύνεται στον αρμόδιο Υπουργό αλλά και στους αρμόδιους φορείς, ο βουλευτής Αχαϊας, αναφέρει:

 

«Οι πολίτες της Αχαΐας με ενθουσιασμό αντέδρασαν όταν μέσω της εφημερίδας ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ πήραν το μήνυμα του νέου διευθύνοντος συμβούλου Θεόδωρου Κιτσάκου, ότι η ΔΕΠΑ έχει θέσει ως άμεσο στόχο την ανάπτυξη δικτύων πόλης, για την τροφοδοσία περιοχών με φυσικό αέριο, είτε μέσω διασύνδεσής τους με τον κεντρικό αγωγό, είτε με τη μεταφορά φυσικού αερίου με εναλλακτικές μεθόδους, έως το 2018.

 

Κύριε πρόεδρε, πρέπει να ακουσθεί σε όσους μας βλέπουν από το κανάλι της Βουλής ότι η απελευθέρωση της ΔΕΠΑ για την κατασκευή δικτύων διανομής φυσικού αερίου, κατέστη δυνατή μόλις το προηγούμενο καλοκαίρι με την αλλαγή της σχετικής νομοθεσίας.

 

Πλέον υπάρχουν οι προϋποθέσεις για κάτι τέτοιο, ενώ για τη χρηματοδότηση έργων, στελέχη της ΔΕΠΑ επεσήμαναν στο Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδος ότι δεν είναι υποχρεωτική η συμμετοχή ιδιώτη επενδυτή, καθώς μπορούν να αξιοποιηθούν κονδύλια του ΕΣΠΑ, διαδημοτικά προγράμματα με περιβαλλοντική κατεύθυνση, ακόμα και το πακέτο Γιούνκερ.

 

Επίσης είπαν ότι η Πάτρα αποτελεί τμήμα του ευρύτερου σχεδίου της επιχείρησης για τα δίκτυα διανομής, καθώς ο νέος διευθύνων σύμβουλος Θ. Κιτσάκος, βλέπει την ανάπτυξή τους όχι απλώς ως μια ευκαιρία που παρέχει το καινούργιο νομοθετικό πλαίσιο, αλλά κυρίως ως αναπτυξιακό εργαλείο για τη χώρα και μέσο καταπολέμησης του φαινομένου της ενεργειακής φτώχειας, που είναι διάχυτη σε όλη την Ελλάδα.

 

Κύριε Υπουργέ, ασφαλώς και γνωρίζετε ότι άλλα αστικά κέντρα της χώρας είναι προ πολλού συνδεδεμένα με το φυσικό αέριο. Και απολαμβάνουν τα οφέλη του, ως φθηνή ενέργεια που δίνει χαμηλότερα παραγωγικά κόστη, προστατεύοντας έτσι και την απασχόληση, αλλά και καλύτερη ποιότητα ζωής, αν μιλάμε για πιο προσιτή οικιακή θέρμανση.

 

Εμείς στη Δυτική Ελλάδα βρισκόμαστε ακόμα στη φάση της προμελέτης.

 

Βαθμιαία, και υπό όρους, και για χρήσεις ευρείας κοινωνικής αναφοράς.

 

Η πρόοδος μας έρχεται, πλωτή και υγροποιημένη, υπό συνθήκη μεγάλης καθυστέρησης που πιστοποίησε ότι η Ελλάδα παραμένει χώρα με σοβαρές ανισότητες.

 

Οι ανισότητες αυτές, αυτοτροφοδοτούνται και δικαιολογούνται μέσα από τις υστερήσεις που προκαλούν:

 

Κρίθηκε ασύμφορη, μια 20ετία τώρα, η μεταφορά του φυσικού αερίου στην περιοχή, παρά τις υποσχέσεις που πήραμε από Πρωθυπουργούς και Υπουργούς.

 

Άρα μείναμε πίσω από πλευράς βιομηχανικής ανάπτυξης.

 

Όσο οπισθοχωρούσαμε, η μεταφορά γινόταν όλο και πιο ασύμφορη: Αφού δεν υπάρχει βιομηχανία πολλών κυβικών, πώς να βγάλει τα έξοδά της η σύνδεση με το αέριο;

 

Κάποιες δεκαετίες πίσω, βέβαια, ο εξηλεκτρισμός κάθε γωνιάς της ελληνικής επικράτειας δεν είχε χρειαστεί «οικονομοτεχνικά επιχειρήματα».

 

Είχε κριθεί ότι η ανάπτυξη των υποδομών, αφ” εαυτή, παράγει περαιτέρω ανάπτυξη, συνεπώς αυτές οι επενδύσεις αποδίδουν.

 

Βέβαια τότε δεν ανθούσε ο Μητσοτακός νεοφιλελευθερισμός, αλλά ο κρατικός παρεμβατισμός του Κων. Καραμανλή.

 

Αλλά η Ελλάδα και της σοσιαλδημοκρατίας του Σημίτη και του Γιώργου Παπανδρέου είχε διολισθήσει σε κριτήρια ξένα προς τις ιδεολογικές της ρίζες. Φθάσαμε, ευτυχώς, σε μέρες όπου η ίδια η τεχνολογία έδωσε την απάντηση που η πολιτική δεν έδινε, αυτοακυρούμενη μέσα από λογιστική φιλοσοφία.

 

ΑΝ, βέβαια, φωνάζαμε λίγο παραπάνω, ίσως και να μη χάνονταν δύο δεκαετίες.

 

Αλλά αυτό κι αν είναι μια πικρή ιστορία.

 

Μετά και την αναλυτική παρουσίαση του σχεδίου για τη θαλάσσια µμεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Πάτρα, που αρχίζει να παίρνει µορφή µέσω της συνεργασίας του ΟΛΠΑ µε την ∆ΕΠΑ, για τη δημιουργία σταθµού αποθήκευσης και διανοµής στο νότιο λιµένα, εσείς οι αρμόδιοι Υπουργοί καλούνται να πράξουν τα δέοντα ώστε η συµφωνία που έχει ως βάση την υποβολή πρότασης συγχρηματοδότησης στον ευρωπαϊκό µηχανισµό «Συνδέοντας την Ευρώπη», µε αρχικό στόχο την εγκατάσταση µονάδας υποδοχής υγροποιημένου φυσικού αερίου, σε έκταση 45 στρεμάτων στο νότιο άκρο του νέου λιµένα Πάτρας να υλοποιηθεί τάχιστα.

 

Επειδή ,όσον αφορά στην Πάτρα, η επιλογή της θαλάσσιας μεταφοράς και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LPG) φαίνεται ότι θα καλύπτεται από την εκτιμώμενη ζήτηση.

 

Ερωτάσθε:

 

Πότε θα ολοκληρωθεί η διαστασιολόγηση και η κοστολόγηση ενός δικτύου διανοµής φυσικού αερίου στην Πάτρα;

 

Η ∆ΕΠΑ µπορεί να συµβάλει µε ένα ποσοστό χρηματοδότησης;

 

3Για τη σύνδεση των νοικοκυριών µε το αστικό δίκτυο, υπάρχουν αυτή τη στιγµή εργαλεία χρηματοδότησης και επιχορήγησης µέχρι και σε ποσοστό 75%;»

Πηγή

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος