Loading...
 Start Page
Εργολαβία “σκούπα” για τα αντιπλημμυρικά

Με τη συμμετοχή βουλευτών του νομού Αχαΐας και εκπροσώπων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η σύσκεψη στο Δημαρχείο Αιγιάλειας μετά από πρόσκληση του Δημάρχου Αιγιάλειας, Θανάση Παναγόπουλου, με θέμα τις επιπτώσεις και τα προβλήματα από την κατασκευή των νέων συγκοινωνιακών αξόνων στο Δήμο.

Το παρών, έδωσαν από τον ΣΥΡΙΖΑ οι βουλευτές Σία Αναγνωστοπούλου και Κώστας Σπαρτινός, ενώ ο Ανδρέας Ριζούλης είχε στείλει εκπρόσωπο του. Επίσης, από τη Νέα Δημοκρατία ο Ανδρέας Κατσανιώτης καθώς και οι ανεξάρτητοι βουλευτές Νίκος Νικολόπουλος και Ιάσωνας Φωτήλας. Την Περιφέρεια εκπροσώπησαν ο Αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος και ο Αντιπεριφερειάρχης Έργων Γιάννης Λύτρας Αξίζει να σημειωθεί ότι στη σύσκεψη είχε καλεστεί και ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος δεν παραβρέθηκε.

Παίρνοντας πρώτος το λόγο ο Δήμαρχος Αιγιάλειας Θανάσης Παναγόπουλος, αναφέρθηκε στη σημασία της σύσκεψης που γίνεται τρεις μήνες πριν παραδοθεί η νέα Εθνική Οδός και στις ενέργειες που έχει κάνει η δημοτική αρχή με το Υπουργείο, οι οποίες απέβησαν άκαρπες, προκειμένου να εξαλειφθούν τα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα που παρουσιάστηκαν κατά μήκος της Εθνικής Οδού τα τελευταία χρόνια.

Στην ουσία ο Δήμαρχος και ο αργότερα ο Αντιδήμαρχος Έργων, Δημήτρης Φιλιππάτος, μαζί με τον τεχνικό σύμβουλο του Δήμου, Αποστόλη Λιόγκα, παρουσίασαν το πρόβλημα που δεν είναι άλλο από την απορροή των υδάτων που συγκεντρώνονται σε μεγάλα φρεάτια, αλλά δυστυχώς καταλήγουν σε μικρά αυλάκια αφού οι κατασκευαστικές εταιρίες δεν ήθελαν να ξεφύγουν από τα όρια απαλλοτριώσεων για ευνόητους λόγους.

antiplimirika

Συγκεκριμένα και εν συντομία αναφέρθηκαν τα εξής:

Απορροή όμβριων υδάτων

Οι υδραυλικές μελέτες και των δύο έργων έχουν γίνει με τις παρακάτω συμβατικές παραδοχές:

Το υδραυλικό φορτίο δεν αυξάνεται σημαντικά

Η κατασκευή των έργων θα ασχοληθεί με τη διευθέτηση των ομβρίων υδάτων μέσα στα όρια απαλλοτρίωσης των έργων.

Οι υπάρχοντες αποδέκτες εξυπηρετούσαν έως τώρα την περιοχή, άρα θα εξυπηρετήσουν και τις νέες κατασκευές αρκεί να συλλέξουμε τα νερά και να τα οδηγήσουμε εκεί.

Η κεντρική διοίκηση ή η Περιφέρεια θα ασχοληθούν με το όποιο πρόβλημα διαχείρισης των λεκανών απορροής και των απαιτούμενων έργων στους αποδέκτες των όμβριων υδάτων.

Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική

Το υδραυλικό φορτίο έχει αυξηθεί

Οι μη απορροφητικές επιφάνειες έχουν υπερδιπλασιαστεί

Το υδραυλικό φορτίο έχει αυξηθεί σημαντικά λόγω αύξησης των μην απορροφητικών επιφανειών της Ολυμπίας Οδού, καθώς και της Ν.Σ. γραμμής. Αυτό προκύπτει αβίαστα και από την διαστασιολόγηση των τάφρων οι οποίες κατασκευάζονται.

Οι βροχοπτώσεις έχουν γίνει απότομες – Τεράστιες παροχές σε πολύ μικρό χρόνο

Οι υπάρχοντες αποδέκτες έχουν καταστραφεί και δεν έχουν ποτέ οριοθετηθεί

Η κατάτμηση και διασπορά της ευθύνης για το πρόβλημα, οδηγεί στη διαιώνισή του.

Οι υπάρχοντες αποδέκτες είναι σε κακή κατάσταση, έχουν πολύ μικρότερες διαστάσεις από τις νέες τάφρους, οι οποίες καταλήγουν σε αυτούς και σε καμία περίπτωση δε μπορούν να παραλάβουν τα προβλεπόμενα όμβρια ύδατα. Εάν δε συνυπολογίσουμε τα ακραία πλημμυρικά φαινόμενα των τελευταίων ετών πρέπει να ανησυχούμε και να προετοιμαστούμε κατάλληλα.

Δε γίνεται μια τάφρος 2,00 * 2,00 μ να απολήγει σε υδραύλακα 0,40 χ 0,40 μ.

Διαδικασία fast track

Παίρνοντας το λόγο όλοι οι επίσημοι προσκεκλημένοι κατέληξαν στο συμπέρασμα, κάτι το οποίο ξεκαθάρισαν και στελέχη της Δημοτικής Αρχής, όπως ο Γ.Γραμματέας του Δήμου Δημήτρης Καλογερόπουλος, πως θα πρέπει να γίνει μελέτη “σκούπα” που σύμφωνα με εκτιμήσεις φτάνει τα 7 εκ. ευρώ για το σύνολο της Ολυμπίας Οδού, που θα λύνει αυτά τα προβλήματα και το έργο με διαδικασία fast track να ανατεθεί στην εταιρία που κατασκευάζει το έργο.

Σε διαφορετική περίπτωση οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες, γι αυτό ότι είναι να γίνει θα πρέπει να ολοκληρωθεί πριν παραδοθούν οι συγκοινωνιακοί άξονες.

Απορρίφθηκε η πρόταση του Υπουργείου να δοθούν χρήματα στο Δήμο για να υλοποιήσει μικρές παρεμβάσεις που δε θα λύσουν το πρόβλημα και επικράτησε η άποψη πως μόνο ο Υπουργός Υποδομών μπορεί να δώσει λύση.

Έτσι λοιπόν αποφασίστηκε σε πρώτη φάση να κλειστεί σύντομα ραντεβού με τον Χρήστο Σπίρτζη και όλοι μαζί να πιέσουν για την άμεση λύση του προβλήματος.

Πηγή

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος