Loading...
 Start Page
Νίκος Νικολόπουλος: «Το έργο του λιμανιού που "βουλιάζει"»

Πρωτοβουλία για την αναθέρμανση του ενδιαφέροντος για τον εμπορικό λιμένα Πατρών και την επανατοποθέτησή του σε ένα διεκδικητικό πλαίσιο, αναλαμβάνει το Επιμελητήριο Αχαΐας, όπως αποφασίστηκε πρόσφατα σε συνεδρίαση του ΔΣ, καθώς διαπιστώνεται ότι παρά τις υποσχέσεις και τις δεσμεύσεις που είχαν δοθεί κατά το παρελθόν, το θέμα και πάλι εγκαταλείπεται.

 

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στην τοπο­θέτηση του ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχα­ΐας κ. Πλάτωνας Μαρλαφέκας, από δηλώσεις παραγόντων που έχουν σχέση με το λιμά­νι και σύμφωνα με την ενημέ­ρωση, προκύπτει ότι ο σχεδι­ασμός για την υλοποίηση του έργου μεταφέρεται για το έτος 2025.

 

Ο κ. Μαρλαφέκας τόνισε ότι το εμπορικό λιμάνι θεωρείται από τον επιχειρηματικό κόσμο, θέ­μα κυρίαρχης προτεραιότητας και προϋπόθεση για την οικο­νομική ανάκαμψη της περιο­χής και σε συνδυασμό με την οδική και σιδηροδρομική σύν­δεση της Πάτρας, είναι ένα έρ­γο που θα αναμορφώσει παρα­γωγικά και οικονομικά την Αχαΐα και κατ’ επέκταση την πε­ριοχή της Δυτικής Ελλάδος. Σύμφωνα με στοιχεία που πα­ρουσίασε ο πρόεδρος του Επι­μελητηρίου, στο πα­λιό λιμάνι την σήμερον ημέρα, όπου υλοποιείται η εμπορική δραστηριότητα, εκφορτώνονται ετησίως περί­που 300.000 τόνοι πρώτων υλών που προορίζονται κυρί­ως για βιομηχανίες της ΒΙΠΕ Πατρών. Μάλιστα το πρώτο εννιάμηνο του 2014 εκφορτώ­θηκαν 350.000 τόνοι. Επί­σης, χαρακτηριστικό είναι πως το παλιό λιμάνι εξυπη­ρετεί πλοία μεταφοράς εμπο­ρευματοκιβωτίων (containers) και πλοία RO-RO για μεταφο­ρά ασυνόδευτων φορτίων και containers.

 

Όσον αφορά τη διακίνη­ση και φόρτωση-εκφόρτωση containers, αναφέρεται ότι σήμερα οι εξαγω­γικές επιχειρήσεις-βιομηχανίες από την Δυτική Ελλάδα εξάγουν τα προϊόντα τους από το λιμά­νι του Πειραιά με πάνω από 8.000-10.000 containers ετη­σίως και εισάγουν πρώτες ύλες με πάνω από 4.000 containers ετησίως με ιδιαίτερα μεγάλο κόστος χερσαίας μεταφοράς, που επηρεάζει άμεσα την ανταγωνισπκότητά τους. Υπάρχουν δε προϊόντα που είναι χαμη­λής αξίας ανά μονάδα ή άλλα που είναι ελαφριά, στα οποία το μεταφορικό κόστος είναι κυ­ρίαρχο.

 

Επειδή, όπως επισήμανε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, με την κα­τασκευή του εμπορικού λιμέ­να, το έργο της μεταφοράς θα διπλασιασθεί, από την εξυπη­ρέτηση επιχειρήσεων που βρί­σκονται σε περιοχές εντός και εκτός της Περιφέρειας Δυτι­κής Ελλάδος και ως εκ τούτο αυτό το έργο θα προκαλέ­σει την ανάγκη για επέκταση και της ΒΙΠΕ Πατρών.

 

Επειδή, όπως σημειώθηκε η κατασκευή του εμπορικού λι­μένα θα μείωνε θεαματικά το μεταφορικό κόστος των επιχειρήσε­ων που εξάγουν προϊόντα και εισάγουν πρώτες ύλες.

 

Επειδή, το κόστος της χερσαίας μεταφοράς κάθε κοντέινερ μέχρι το λιμά­νι του Πειραιά, είναι διπλάσιο των ναύλων που απαιτούνται για τη θαλάσσια μεταφορά των κοντέινερ από τον Πειραιά μέχρι τη Βό­ρεια Ευρώπη.

 

Μετά απ’ όλα τα παραπάνω αναφερόμενα, ερωτάσθε :

 

1ον Τελικά η κατασκευή του εμπορικού λιμένα στην πόλη των Πατρών θα γίνει πράξη;

 

2ον Εάν ναι πότε προβλέπεται να ξεκινούν οι εργασίες και πότε να περατώνονται;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πηγή

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2025 Νίκος Ι. Νικολόπουλος