Loading...
 Start Page

Προς την Υπουργό:
• Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

Θέμα: «Απόδοση παραλιακού μετώπου στον Δήμο Πατρέων»

Σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο, η δημοτική Αρχή της Πάτρας, διακατέχεται από ανησυχία μήπως χάσει το διεκδικούμενο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης, δεδομένων των δημοσιονομικών προβλημάτων και των αποκρατικοποιήσεων.
Ο Δήμαρχος Πατρέων προετοιμάζεται μάλιστα εν όψει σύσκεψης με τα κυβερνητικά στελέχη... όποτε γίνει, να προτείνει χρήσεις στους χερσαίους χώρους, ακόμα και να προσκομίσει...νομικό κείμενο που θα προτείνει τον τρόπο επιστροφής στο Δημόσιο, τμημάτων της λιμενικής ζώνης.
Σε αυτό το νομικό κείμενο που θα καταθέσει ο Δήμαρχος Πατρέων, το ζήτημα της επιστροφής του παραλιακού μετώπου στο ελληνικό δημόσιο, αντιμετωπίζεται με υπογραφή Υπουργού και Οργανισμού Λιμένος Πατρών χωρίς να απαιτείται νομική πράξη. Επίσης, ο κ. Δήμαρχος πρόκειται να ζητήσει στο παράρτημα της αναθεωρημένης σύμβασης, η οποία γίνεται αναγκαστικά λόγω του νέου λιμανιού, μεταξύ Υπουργείων και Ο.Λ.ΠΑ να περιγράφονται ως περιουσιακά στοιχεία προς χρήση στον Ο.Λ.ΠΑ, τα τμήματα που είχαν συμφωνηθεί τον προηγούμενο Μάρτιο κατά τη συνάντηση με την τέως Υπουργό Οικονομίας ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη.
Η μέχρι πρότινος θέση της τέως Υπουργού και γενικότερα οι απόψεις της για το θαλάσσιο μέτωπο, είχαν χαρακτηριστεί ενθαρρυντικές και μάλιστα είχε προγραμματιστεί για κάποια Πέμπτη του Αυγούστου σύσκεψη, υπό τον Θεόδωρο Πάγκαλο με θέμα το λιμάνι της Πάτρας και το αίτημα του Δημάρχου Πατρέων για διαχωρισμό της λιμενικής από την παραλιακή ζώνη και τον επαναπροσδιορισμό των χρήσεων στα χερσαία τμήματα, η οποία όμως αναβλήθηκε λόγω φόρτου εργασίας της τέως Υπουργού, αλλά και του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Θεόδωρου Πάγκαλου.
Αντιθέτως, από την ημέρα που η τέως Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη δεσμευόταν για απόδοση της παραλιακής στην Πάτρα μέχρι την αποστολή επιστολής της με την οποία ζητούσε...αιφνιδιαστικά μάστερ πλαν, μεσολάβησαν μήνες χωρίς καμία κυβερνητική πρωτοβουλία. Η Πάτρα περίμενε νομοθετικές πρωτοβουλίες και συγκρότηση φορέα εποπτείας της υπό απελευθέρωση περιοχής, και αντί αυτών ζητείται μάστερ πλαν που πάει να πει χρόνος χαμένος, αν όχι χρόνια.
Τα στελέχη της δημοτικής Αρχής, όσο και του Ο.Λ.ΠΑ συμφωνούν ότι πέραν των προφορικών δεσμεύσεων που έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς, η πόλη δεν έχει αποκομίσει κάτι ουσιαστικό.
Όμως, το θαλάσσιο μέτωπο της Πάτρας, φαίνεται ότι θα καθυστερήσει κι άλλο να βρει την τύχη του μετά τον ανασχηματισμό και την αλλαγή δεδομένων με την σύσταση του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων. Διότι ενδέχεται να χαθεί πολύτιμος χρόνος μέχρι να καθοριστούν με Προεδρικό Διάταγμα οι αρμοδιότητες του νέου Υπουργείου.
Σε κάθε περίπτωση η Κυβέρνηση πρέπει να απαντήσει ποιες είναι οι προθέσεις της για το λιμάνι της Πάτρας και στη συνέχεια να προσδιοριστούν και οι διεκδικήσεις της πόλης.
Εξ άλλου, σε επιστολή προς τον Γιώργο Παπανδρέου η Διοικητική Επιτροπή καταθέτει την ανησυχία της για το γεγονός ότι καθυστερεί να υλοποιηθεί η προεκλογική του δέσμευση και ζητά να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για την απόδοση των χερσαίων τμημάτων στον πατραϊκό λαό.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται η. Υπουργός:
• Αγνοεί ότι το νέο λιμάνι έχει ολοκληρωθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο; Εάν όχι, γιατί στην επιστολή της τέως Υπουργού Οικονομίας αναφέρεται ότι η Κυβέρνηση «δείχνει ενδιαφέρον για τις εγκαταστάσεις του υπό περάτωση νέου λιμένος Πατρών»;
• Ισχύουν οι δεσμεύσεις για επιστροφή των παραλιακών τμημάτων στο ελληνικό δημόσιο; Γιατί δεν τίθεται ζήτημα ποιος θα τα διαχειριστεί στη συνέχεια και υπό ποιο καθεστώς;
• Γιατί ζητήθηκε-σε δεύτερο χρόνο- η εκπόνηση μάστερ πλαν, διαδικασία που θα καθυστερούσε σημαντικά τις όποιες εξελίξεις γύρω από το λιμάνι;
• Γνωρίζει η Κυβέρνηση ότι υπάρχουν μελέτες ήδη, από το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Πάτρας, το Αναθεωρημένο Γενικό Πολεοδομικό, η μελέτη Αθανασοπούλου για την ανάπλαση του θαλασσίου μετώπου αλλά και στοιχεία της μελέτης που εκπονεί το Πανεπιστήμιο Πατρών;
• Η Κυβέρνηση γνωρίζει τις θέσεις του Τ.Ε.Ε Δυτικής Ελλάδος που τάσσεται υπέρ της απελευθέρωσης του θαλασσίου μετώπου αλλά και τις διαχρονικές αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Πάτρας που καλύπτουν την τελευταία 15ετία;
• Ισχύει ακόμα η πολιτική του τέως Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και του Υπουργείου Οικονομικών αλλά και της Κυβέρνησης, για τον επαναπροσδιορισμό της χερσαίας ζώνης του λιμένος Πατρών προς όφελος των πολιτών και της πόλης;
• Γιατί η Κυβέρνηση, θεωρεί την κρουαζιέρα δραστηριότητα του Ο.Λ.ΠΑ ενώ για την δημοτική Αρχή αποτελεί αναπτυξιακή δραστηριότητα η οποία είναι εφικτό να ανατεθεί στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο; Υπάρχει άλλη απόφαση;
• Πώς τοποθετείται στο νομικό κείμενο που ετοιμάζει ο Δήμος Πατρέων, το οποίο έχει το χαρακτήρα πρότασης για τον αποχαρακτηρισμό της λιμενικής ζώνης;
• Πώς εξηγείται το γεγονός της αναβολής της σύσκεψης των παραγόντων της πόλης με τον αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και την τέως Υπουργό Οικονομίας, λίγες ώρες αφότου τα Μ.Μ.Ε δημοσιεύσουν την επιστολή της κυρίας Κατσέλη με αντικείμενο το πλάνο πολιτικής της ως προς την παραλιακή ζώνη της Πάτρας και τα νέα δεδομένα περί εκπόνησης μάστερ πλαν;
• Θα διεκπεραιωθούν άμεσα τα ζητήματα και πότε ή η υπόθεση θα καταλήξει και πάλι σε κάποιο κυβερνητικό χρονοντούλαπο;

Ο Ερωτών Βουλευτής


ΝΙΚΟΣ Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος