Loading...
 Start Page

Προς τους Υπουργούς:
1) Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
2) Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
3) Προστασίας του Πολίτη
4) Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

ΘΕΜΑ: «Η τριτοκοσμική και απαράδεκτη εικόνα των Ελληνικών πόλεων»

Η Αθήνα του 1800 ήταν μια βούλα στον χάρτη με 5 χιλιάδες κατοίκους που βοσκούσαν τα ζώα τους δίπλα στα αρχαία μνημεία, το 1900 κατοικούσαν περίπου 130 χιλιάδες άνθρωποι, ενώ σήμερα ο πληθυσμός υπερβαίνει τα 4 εκατομμύρια. Η εκρηκτική ανάπτυξη, πραγματοποιήθηκε στην πρωτεύουσα, όπως άλλωστε και στη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και τις άλλες μεγάλες πόλεις χωρίς στόχο και σχέδιο και μετέτρεψε τις πόλεις μας σε βρωμερά μέρη, για τα οποία δυστυχώς (δυς)φημίζεται σήμερα η χώρα μας.
Ως λογική συνέπεια ξεκίνησε από τη δεκαετία του ‘80 μια παροδική φυγή προς τα προάστια και τα παράλια. Πολυάριθμοι ξέφρενοι οικισμοί ξεπήδησαν κατά μήκος των ακτών, περίπου ένα εκατομμύριο παράνομα κτήρια, των οποίων η μνημειώδης κακογουστιά αποδεικνύει πως η γνώση για τις αναλογίες, που κάποτε επικρατούσε σε αυτό το κομμάτι της γης, έχει πλέον χαθεί εντελώς.
Πρόσφατα δημοσιεύτηκε έρευνα που δείχνει πως οι εύποροι τουρίστες από την Δ. Ευρώπη και τη Β. Αμερική αποφεύγουν τις διακοπές στην Ελλάδα. Κύριος λόγος για το γεγονός αυτό φέρεται να είναι η κακή εικόνα που εκπέμπει η χώρα μας, όχι μόνο στον οικονομικό τομέα, αλλά πολύ περισσότερο εξαιτίας της κατάσταση που επικρατεί στις κυριότερες και μεγαλύτερες Ελληνικές πόλεις.
Τα ανοργάνωτα λιμάνια, οι χαοτικοί και πολύβουοι δρόμοι, οι απεριποίητοι αρχαιολογικοί τόποι, οι καθημερινές ληστείες, η γενικευμένη επαιτεία, η απερίγραπτη κατάσταση του κέντρου της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας με τις στρωμένες κουβέρτες και μουσαμάδες από παράνομους μικροπωλητές πάνω στα πεζοδρόμια, χαρακτηρίζονται απλά και εύστοχα από τους υποψήφιους τουρίστες γενικά ως ασχήμια. Και κανείς δεν θέλει να πηγαίνει διακοπές σε μέρη που βασιλεύει και επικρατεί η ασχήμια!
Παράλληλα, μεγάλη έρευνα για τις επιπτώσεις της ηχορύπανσης στη χώρα μας έδειξε πως αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσει υπέρταση διατρέχει σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες που ζουν σε μεγάλες πόλεις λόγω της έκθεσης σε υψηλά επίπεδα θορύβου.
Όμως οι αρνητικές συνέπειες των πολλών ντεσιμπέλ δεν σταματούν εδώ: μαθησιακά προβλήματα, μειωμένη απόδοση, κόπωση, επιθετικότητα, κατάθλιψη, κρίσεις πανικού, ταχυκαρδία είναι μερικές μόνο επιπτώσεις του θορύβου της πόλης. Σύμφωνα με έρευνα σουηδικού πανεπιστημίου σε δείγμα 28.000 ατόμων, ο κίνδυνος εμφάνισης υψηλής αρτηριακής πίεσης αυξάνει κατά 90% όταν ο μέσος θόρυβος φτάνει και ξεπερνά τα 64 ντεσιμπέλ και κατά 25% όταν βρίσκεται στη ζώνη των 60-63. Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι πρόκειται για ανησυχητικά αποτελέσματα, καθώς η ηχορύπανση προκαλεί στρες, το οποίο οδηγεί σε υπέρταση, που με τη σειρά της αυξάνει τις πιθανότητες εμφράγματος ή εγκεφαλικού. Μάλιστα, όπως φάνηκε στην έρευνα, από τις συγκεκριμένες επιπτώσεις του θορύβου επηρεάζονται περισσότερο οι ηλικίες κάτω των 60.
Στη χώρα μας, δυστυχώς, ο μέσος θόρυβος υπερβαίνει στους περισσότερους δρόμους τα ως άνω όρια κυρίως από τη χρήση «πειραγμένων» ή/και παλαιών μοτοσικλετών και αυτοκινήτων αλλά και την καθημερινή λειτουργία νυκτερινών κέντρων με μουσική σε όρια εκτός νόμου. Σύμφωνα με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο περίπου το 45% του πληθυσμού των αστικών κέντρων είναι εκτεθειμένο σε θόρυβο έντασης πάνω από 65 ντεσιμπέλ, ενώ η μακρόχρονη έκθεση σε στάθμη θορύβου από 63 ντεσιμπέλ και πάνω ενέχει σοβαρά προβλήματα στην υγεία του ανθρώπου.
Επιπλέον, σε τεράστιο κοινωνικό-οικονομικό πρόβλημα γιγαντιαίων διαστάσεων αποτελεί το παραεμπόριο-λαθρεμπόριο. Σύσσωμα πλέον όλα τα εμπορικά επιμελητήρια της χώρας καταγγέλλουν πως την ώρα που η ασφυξία στην αγορά και η κατακόρυφη μείωση των πωλήσεων οδηγούν μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις στο χείλος της καταστροφής, με σοβαρότατες επιπτώσεις στην απασχόληση, το παραεμπόριο-λαθρεμπόριο ανθεί. Έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις, αποτελεί μάστιγα για την ελληνική οικονομία, με τζίρους που αντιστοιχούν σε τεράστια φοροδιαφυγή και απώλειες εσόδων ΦΠΑ, στις οποίες προστίθενται οι διαφυγόντες δασμοί, δημοτικά τέλη, ασφαλιστικές εισφορές και οι χαμένες θέσεις εργασίας. Επισημαίνουν επίσης πως το παραεμπόριο εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει το 30% του εμπορίου στη χώρα μας και είναι μια αιμορραγία για την ελληνική οικονομία και μια μάστιγα για την ελληνική αγορά, με ανεξέλεγκτες διαστάσεις, αφού ο τζίρος υπολογίζεται να κυμαίνεται άνω των 7 δις €.
Τέλος, δεκάδες δημοσιεύματα κάθε μέρα αποκαλύπτουν με ξεκάθαρα στοιχεία πώς δρουν οι μαφίες των δρόμων. Απαγωγές θυμάτων από γειτονικές χώρες και εξαναγκασμός τους σε επαιτεία, μέσα σε συνθήκες διαβίωσης που αναβιώνουν τον Μεσαίωνα, καθημερινή αφαίμαξη των «εισπράξεων» και κανονικό εμπόριο ανθρώπων. Απόλυτη «τακτοποίηση» χιλιάδων μεταναστών σε φανάρια, σταθμούς μετρό, λαϊκές αγορές.
Και το Κράτος πουθενά. Γιατί άραγε διαμαρτύρονται και αναρωτιούνται οι Υπουργοί και οι παράγοντες τις Κυβέρνησης για την καθίζηση της αγοράς και του Τουρισμού; Η απάντηση είναι μπροστά μας κάθε μέρα: ο συνεχής υποβιβασμός της ζωής μας και ο ευτελισμός της ποιότητας της!


Συνεπώς, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:


1. Τι προτίθεται να πράξουν τα αρμόδια υπουργεία για τις «στρατιές» παράνομων μικροπωλητών και των αφανών αφεντικών τους που έχουν στήσει μια ολόκληρη παραοικονομία μέσα στις πόλεις μας;
2. Υπάρχει και αν ναι, ποιο είναι το συστηματικό σχέδιο των αρμόδιων υπουργείων για να βρεθούν και να φορολογηθούν όλοι αυτοί οι μεγιστάνες-διακινητές σκλάβων του παραεμπορίου που έχουν διαλύσει τις μικρές νόμιμες επιχειρήσεις και υποβαθμίζουν καθημερινά την εικόνα των πόλεων μας;
3. Γιατί δεν εφαρμόζεται ο νόμος έτσι ώστε να απομακρυνθούν οριστικά και αμετάκλητα οι παράνομοι μικροπωλητές που με περίσσιο θράσος απλώνουν την πραμάτεια τους μπροστά από τα καταστήματα νομίμων μικρών επιχειρήσεων;
4. Πως εξηγεί ο αρμόδιος υπουργός το γεγονός, πως στην Πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα (Αμαλίας & Όθωνος), μικροπωλητές πωλούν καθημερινά την πραμάτεια τους, στρωμένη σε μουσαμάδες, ενώ σε απόσταση 30 μέτρων υπάρχει μόνιμη σκοπιά της ΕΛ.ΑΣ;
5. Είναι ορθή η εκτίμηση πως ο τζίρος από το παραεμπόριο ανέρχεται σε άνω των 7 δις ευρώ περίπου και αν όχι, ποια είναι η επίσημη εκτίμηση του αρμόδιου υπουργείου;
6. Τι προτίθεται να πράξει το αρμόδιο υπουργείο με τις «αγέλες» επαγγελματιών-επαιτών στους δρόμους, τα μέσα μεταφοράς και τα φανάρια των Ελληνικών πόλεων;
7. Ποιο το σχέδιο του αρμόδιου υπουργείου για την ολοκληρωτική εξάρθρωση της καταγγελλόμενης μαφίας των φαναριών και γιατί δεν απομακρύνονται από την ΕΛ.ΑΣ. οι χιλιάδες άνθρωποι-σκλάβοι από τους Ελληνικούς δρόμους;
8. Με ποιες νομοθετικές ρυθμίσεις θα αντιμετωπιστεί το απίστευτο αίσχος των παράνομων γκράφιτι που «διακοσμούν» πλέον τα αγάλματα, τις πλατείες και τα μνημεία των πόλεων μας, δημιουργώντας ένα υποβαθμισμένο και κακόγουστο περιβάλλον;


9. Με ποιες δράσεις και ρυθμίσεις προτίθενται τα αρμόδια υπουργεία να προωθήσουν την άμεση απομάκρυνση των χιλιάδων εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων που βρίσκονται να σκουριάζουν στους Ελληνικούς δρόμους;
10. Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες προτίθενται να προβούν τα αρμόδια υπουργεία για τον ουσιαστικό έλεγχο και την πάταξη της ηχορύπανσης που μαστίζει το περιβάλλον της χώρας μας;
11. Πόσοι έλεγχοι ηχορύπανσης διεξήχθησαν στους νομούς Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου, Ιουλίου και Αυγούστου 2010 και τι πρόστιμα επιβλήθηκαν;
12. Γιατί οι έλεγχοι ηχορύπανσης που διεξάγονται σε νυκτερινά κέντρα διασκέδασης δεν έχουν τα απαιτούμενα, από την κοινωνία, αποτελέσματα, δηλαδή μείωση των θορύβων στα αστικά κέντρα;
13. Πως σχεδιάζουν να καταπολεμήσουν την αυξανόμενη τάση κυκλοφορίας «πειραγμένων» μοτοσικλετών και αυτοκινήτων, τα οποία προκαλούν σοβαρή ηχητική επιβάρυνση του περιβάλλοντος;
14. Ποιο είναι -αν υπάρχει- το ολοκληρωμένο σχέδιο της Κυβέρνησης για την καλυτέρευση της εικόνας των Ελληνικών πόλεων, η οποία όχι μόνο θα αναβαθμίσει τη ζωή των πολιτών, αλλά θα βελτιώσει και την εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος