Λίστα αντικειμένων
Προς την Υπουργό
- Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων
Θέμα: Η μεταρρύθμιση στην Ελληνική Παιδεία
Είναι πράγματι απορίας άξιον πως οι σύγχρονοι Έλληνες Υπουργοί Παιδείας και Γενικοί Γραμματείς και παρατρεχάμενοι πάσχουν από το σύνδρομο του παντογνωστισμού. Για μια ακόμη φορά άνθρωποι άσχετοι με το αντικείμενο, «ελλιπούς παιδείας και περιορισμένης ευθύνης», βάλθηκαν να μεταρρυθμίσουν την ελληνική εκπαίδευση .
Και ο νοήμων κόσμος της παιδείας εδώ και ένα χρόνο με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί τα άτεχνα καμώματά τους.
Συνοψίζουμε ακροθιγώς :
· Μετονόμασαν το Υπουργείο από ΥΠΕΠΘ σε ΥΠΔΒΜΘ, κυρίως για να απαλείψουν το «Εθνικής» που πολύ τους ενοχλεί .
· Ανήγαγαν την «Διά Βίου Μάθηση» σε μείζονα υπόθεση. Την έβαλαν και έκθεση στις εξετάσεις πάντοτε όμως στην υπηρεσία του πιο σκληρού διεθνούς καπιταλισμού, τον οποίο «διά βίου αφοσιώσεως» υπηρετούν.
· Έφεραν τον περίφημο νόμο που καταστρατηγεί κάθε κατάκτηση του «γκρίζου πράγματι παρελθόντος», προοιωνιζόμενοι ένα ακόμη μελανότερο μέλλον .
· Διέλυσαν τις εργασιακές σχέσεις, περιέκοψαν τα γλίσχρα εισοδήματα των εκπαιδευτικών, τους ώθησαν σε μαζικές συνταξιοδοτήσεις, εγκατέλειψαν τα σχολεία στην τύχη τους, χωρίς δασκάλους, χωρίς βιβλία, χωρίς θέρμανση, δίχως ελπίδα και όραμα.
· Εισήγαγαν νέους όρους- βόμβες στα θεμέλια της εκπαιδευτικής ειρήνης «μέντορες», «δόκιμους» και άλλες φοβερές νεοπλασίες .
· Επαγγέλθηκαν ηλεκτρονικά μαθήματα, διαδραστικούς πίνακες και ότι άλλο επιβάλλει η σύγχρονη τεχνολογία. Γιατί διακατέχονται από έναν οιονεί φετιχισμό έναντι της εφαρμοσμένης πληροφορικής που εκτιμούν ως πανάκεια διά πάσαν νόσον, ενώ παράλληλα συγχωνεύουν τμήματα και στοιβάζουν 30 και πλέον παιδιά σε μίαν αίθουσα , χωρίς καθηγητές και βιβλία , ελέω οικονομίας και περικοπών .
Και τώρα ήρθε η σειρά του νέου Λυκείου.
Αφού έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσια - μετ΄ επαίνων πάντως- τις ρεαλιστικές προτάσεις της Επιτροπής Μπαμπινιώτη, σκέφτηκαν να εφαρμόσουν στο Λύκειο το πρόγραμμα σπουδών του ΙΒ (Διεθνούς Απολυτηρίου), χωρίς φυσικά το αντίστοιχο αντίκρισμα που έχει στα σοβαρά κολέγια.
Έτσι ο Αμερικονοτραφής κ. Παπανδρέου το θαυμάζει, η αναλόγων προτάσεων κ. Διαμαντοπούλου, το επιλέγει για τα παιδιά της, ενώ η γνωστή και «από την όψη» κ. Δραγώνα το σχεδιάζει.
Τρία μόνο υποχρεωτικά μαθήματα για όλους, Αγγλικά, Γυμναστική και Ελληνικά (πάλι καλά!). Και τα άλλα επιλεγόμενα από ομάδες μαθημάτων.
Κατόπιν τούτων ερωτάται η κ. Υπουργός:
1. Τι είδους γενική παιδεία είναι αυτή, όπου ο μαθητής δεν θα ακούσει τίποτε από Χημεία ή από Φυσική ή Θρησκευτικά ή Αρχαία ή Ιστορία ή Μαθηματικά κ.ο.κ.;
2. Έχει ο μαθητής την ωριμότητα να κάνει τις επιλογές του και με ποια κριτήρια;
3. Πώς εν μία νυκτί υποβαθμίζονται ή καταργούνται μαθήματα, όπως Ιστορία, Θρησκευτικά, Αρχαία, Χημεία κ.λ.π. ;
4. Πώς είναι δυνατόν αυτός που επιλέγει Αρχαία να μην μπορεί να πάρει και Λατινικά ή αυτός που επιλέγει Οικονομία να μην μπορεί να πάρει και Κοινωνιολογία;
5. Πώς θα λειτουργήσουν τα Λύκεια, όταν κάθε χρόνο δεν θα ξέρουν τι μαθήματα επιλογής θα γίνονται;
6. πόσοι θα τα επιλέξουν;
7. Πόσες αίθουσες θα χρειαστούν και ποιες ειδικότητες καθηγητών για να τα διδάξουν κάθε φορά;
8. Τι είναι η συγγραφή διπλωμάτων και πτυχιακών εργασιών τι είναι αυτό;
9. Πως θα προχωρήσει η «Μεταρρύθμιση των Τροικανών» χωρίς χρήμα;
Αρχική Σελίδα | Login | Sitemap | Επικοινωνία |