Loading...
 Start Page

Προς τον Υπουργό:

• Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας

 

Θέμα: «Μετεξεταστέα τα ελληνικά σχολεία στη διαδικτυακή πρόσβαση με υψηλές ταχύτητες»

 

 

Η Ελλάδα παρουσιάζει μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των διαφόρων βαθμίδων εκπαίδευσης σε ό,τι αφορά στις υποδομές πρόσβασης στο διαδίκτυο. Είναι χαρακτηριστικό, ότι μόλις το 8% της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έχει πρόσβαση σε υψηλές ταχύτητες, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το ποσοστό αυτό συνολικά για τα ελληνικά σχολεία και ανεξαρτήτως εκπαιδευτικής βαθμίδας διαμορφώνεται στο 16% στις πυκνοκατοικημένες περιοχές, στο 22% στις ενδιάμεσες περιοχές και μόλις στο 7% στις αραιοκατοικημένες και επαρχιακές ζώνες της χώρας. Η Ολλανδή Επίτροπος, κυρία Ν. Κρους, σημειώνει εξ άλλου ότι οι ελληνικές επιδόσεις είναι εξαιρετικά χαμηλές αν συγκριθούν με τις σκανδιναβικές χώρες, την Ολλανδία και την Εσθονία όπου παρατηρείται κάλυψη υψηλών ταχυτήτων στα σχολεία, μεγαλύτερη από 90%.

Ωστόσο, ενώ το τελευταίο χρονικό διάστημα η Ελλάδα έμεινε πίσω στην αναβάθμιση της ψηφιακής τεχνολογίας στα σχολεία, η Ολλανδή Επίτροπος υπογράμμισε ότι χάρη σε προγράμματα της προηγούμενης Κυβέρνησης, η χώρα έχει πετύχει διαδικτυακή κάλυψη σε ποσοστό 96,6% των σχολείων της επικράτειάς της, δηλαδή πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο(96%). Εξ άλλου, ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο πρόγραμμα «Δίοδος» που τέθηκε σε εφαρμογή το Νοέμβριο του 2005 για την φοιτητική και ακαδημαϊκή πρόσβαση σε υψηλές ταχύτητες, στην επιδότηση φορητών υπολογιστών στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου και στα πιστοποιημένα εκπαιδευτικά προγράμματα e-ducate.

Όμως, μόνο το 13% των ελληνικών σχολείων έχουν πρόσβαση με υψηλές ταχύτητες στο διαδίκτυο όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος αντιστοιχεί στο 67%, σημειώνει η Επίτροπος.

Η τεχνολογία εξελίσσεται και η Ελλάδα σήμερα δεν προσαρμόζεται σε αυτή με αποτέλεσμα από πρωτοπόρος στις νέες τεχνολογίες στα σχολεία χθες, σήμερα να είναι ουραγός. Αν πραγματικά θέλουμε να καταστήσουμε την ελληνική εκπαίδευση πρότυπο, αν στα αλήθεια θέλουμε οι αυριανοί εργαζόμενοι να είναι καταρτισμένοι και ανταγωνιστικοί, τότε η τεχνολογική πρόοδος των σχολείων μας είναι απαραίτητη και οι Περιφέρειες, με τον ενισχυμένο ρόλο που αποκτούν έπειτα από τις εκλογές έχουν σημαντικό έργο να επιτελέσουν προς αυτή την κατεύθυνση.

 

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

·        Πώς θα επιτευχθεί ο στόχος που θέτει η Επιτροπή στην «ψηφιακή ατζέντα για την Ευρώπη:2015eu», που είναι η πρόσβαση στις υψηλές ταχύτητες στο διαδίκτυο από όλα ανεξαιρέτως τα ευρωπαϊκά σχολεία μέχρι το 2015;

·        Τι θα κάνετε εκεί που οι γεωγραφικές συνθήκες αποτελούν ιδιαίτερα σοβαρό εμπόδιο στη διάδοση των νέων τεχνολογιών στα απομονωμένα σχολεία(ορεινά και νησιωτικά) με αποτέλεσμα να αποτρέπεται η διάδοση των υψηλών ταχυτήτων σε δυσπρόσιτα μέρη;

·        Πώς θα εξαλείψετε τον κίνδυνο πλημμελούς εγκατάστασης με ευρυζωνικά δίκτυα υψηλών ταχυτήτων συγκεντρωμένα σε ζώνες υψηλής πυκνότητας που υστερούν οι απόμακρες και οι αγροτικές περιοχές;

·        Ποια σχολεία εφήρμοσαν το φιλόδοξο πρόγραμμα «Δίοδος» και τα υπόλοιπα προγράμματα για την απόκτηση διαδικτυακής πρόσβασης που έθεσε σε λειτουργία η προηγούμενη Κυβέρνηση και τι αποτελέσματα είχαν;

 

 

Ο ερωτών Βουλευτής

 

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 

 

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος