Loading...
 Start Page
ΤΜΗΜΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ  Τοποθέτηση Νίκου Νικολόπουλου  Βουλευτή Αχαίας  Πέμπτη 03 Μαρτίου 2011

Σχετικά με το Νομοσχέδιο «Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, στελέχωση των Ελεγκτικών Υπηρεσιών και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών» κάνω μερικές παρατηρήσεις.

Oι διατάξεις που συζητούμε, ενώ εδράζονται στην πρόθεση, και σωστά, της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής - δεν λαμβάνουν όμως υπ' όψιν την πρωτόγνωρη πραγματικότητα της Οικονομικής συγκυρίας ιδιαίτερα για τις μικρές επιχειρήσεις.
Έτσι, το είπα και χθες, η σχετική διάταξη καταλήγει επί της ουσίας στην ποινικοποίηση της επιχειρηματικής αποτυχίας και δυσφήμηση του επιχειρείν.
Συλλήβδην η αποτυχία και δυσπραγία των επιχειρήσεων βαφτίζεται φοροκλοπή.
Η παλιά, πεπατημένη και αποτυχημένη συνταγή ακολουθείται για μια ακόμη φορά για την «καταπολέμηση της φοροδιαφυγής».
Στη μανία λοιπόν της καταδίωξης προστίθεται και η λογική της διαπόμπευσης με την ουσιαστική άρση του φορολογικού απορρήτου και την πρόβλεψη της δημοσιοποίησης των φοροδιαφευγόντων, ενώ παράλληλα θα διώκονται ποινικά.
Πολύ φοβάμαι ότι θα αποδειχθεί πως πρόκειται για μια ακόμα ατελέσφορη προσπάθεια, καθώς η αποτελεσματική πάταξη της φοροδιαφυγής προϋποθέτει κατάργηση της πολυνομίας, απλοποίηση της τήρησης των φορολογικών βιβλίων και στοιχείων, για να είναι ο φορολογικός έλεγχος πράγματι διαφανής και ακέραιος. Το κυνήγι «μαγισσών» θα επιφέρει σύγχυση και συμφόρηση που σύντομα θα κάνουμε λόγο για ένα νομοθέτημα που έχει περιέλθει σε αχρησία.
Η υπερβολή στο όνομα της δικαιοκρατίας δεν απέχει από την αυθαιρεσία.

Όσον αφορά στο άρθρο για τις αλλαγές στην ΟΚΕ, θα ήθελα να εκφράσω τις έντονες επιφυλάξεις και αντιδράσεις μου για την πρωτοβουλία αυτή.

Είναι Κοινοβουλευτικά ανακόλουθο ένα νόμο ευρυτάτης συναίνεσης όπως είναι ο νόμος δημιουργία της ΟΚΕ, να επιχειρείτε να τον τροποποιήσετε με τόσο συνοπτικό και πρόχειρο τρόπο.

Με πρόσχημα τη μεγαλύτερη συμμετοχή και την ευρύτερη αντιπροσωπευτικότητα αυξάνετε των αριθμό των Φορέων και μελών της ΟΚΕ με τρόπο που προδίδει σκοπιμότητα μικροκομματική.
Πως μπορεί να εξηγηθεί αλλιώς το γεγονός ότι εισέρχονται κάποιοι φορείς Κοινωνικών Εταίρων και κάποιοι άλλοι να εξαιρούνται με προκλητικό τρόπο.

Α
Το σχέδιο νόμου προβλέπει την αυθαίρετη διεύρυνση της ολομέλειας της ΟΚΕ με νέες οργανώσεις και μάλιστα με περικοπή μελών δύο μεγάλων οργανώσεων (της ΠΑΣΕΓΕΣ και της ΚΕΔΚΕ), χωρίς αυτές ποτέ να ερωτηθούν και φυσικά να συναινέσουν.
Μόνο για αυτές από τις 18 οργανώσεις της ΟΚΕ προτείνετε μείωση του αριθμού των μελών της, αλλάζοντας τον πολιτικό συσχετισμό μέσα στην ΟΚΕ.

Επί πλέον θα ήθελα να αναφερθώ στον αποκλεισμό της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος.
Αν και η κοινωνική πολιτική πρέπει να έχει κύριο μέλημά της τον άνθρωπο και το κύτταρο της κοινωνίας που είναι η οικογένεια, η Ελληνική Ο.Κ.Ε. δεν περιλαμβάνει ανάμεσα στα μέλη της εκπρόσωπο από Συλλογικό φορέα, ο οποίος εκφράζει τη φωνή της οικογένειας.
Και αυτό, παρότι η Ελληνική Ο.Κ.Ε. ιδρύθηκε το 1994, με πρότυπο την Ο.Κ.Ε. της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία ρητά περιλαμβάνονται στην 3η Ομάδα εκπρόσωποι οικογενειακών Οργανώσεων, όπως προβλέπεται από τη συνθήκη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στην παρουσίαση της 3ης Ομάδας, η Ευρωπαϊκή Ο.Κ.Ε. αναφέρει ρητά ότι Ενώσεις που εκπροσωπούν το θεσμό της οικογένειας εμπίπτουν στους κοινωνικούς εταίρους που εκπροσωπούνται στην Ομάδα αυτή.
Με τις ρητές αυτές διατυπώσεις, η ΕΟΚΕ αναγνωρίζει στους οικογενειακούς Συλλόγους τη σημασία της συμβολής στη διαβούλευση και στην έκδοση των γνωμοδοτήσεών της, διασφαλίζοντας με το θεσμικό αυτό τρόπο ότι λαμβάνεται σοβαρά υπόψη στη διαμόρφωση γνώμης και πολιτικής.
Δυστυχώς ο Ν.2232/1994 δεν προβλέπει στην 3η ομάδα της Ελληνικής ΟΚΕ μέλος προερχόμενο από οικογενειακό Σύλλογο.
Για το λόγο αυτό και αφού το άρθρο 44 διευρύνει τη συμμετοχή στην Ο.Κ.Ε. είναι αδιανόητο να μην συμπεριλαμβάνεται στη σύνθεση της τρίτης ομάδας εκπρόσωπος των οικογενειακών Οργανώσεων, στην κατεύθυνση της προστασίας του θεσμού της οικογένειας, της μητρότητας, των συνθηκών διαβίωσης και ανατροφής των παιδιών κλπ., αλλά για να είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με το πνεύμα της Ευρωπαϊκής Ο.Κ.Ε.

Η Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδας (Α.Σ.Π.Ε.) είναι ο αρχαιότερος και πολυπληθέστερος θεσμός οικογενειακού Συλλόγου στην Ελλάδα, εκπροσωπώντας άνω των 180.000 οικογενειών, δηλ. περισσότερους από 1.000.000 συμπολίτες μας, καθώς μέλος στα Α/βάθμια Σωματεία είναι κάθε πολύτεκνη οικογένεια.
Συνεπώς η διάταξη του άρθρου 44 πρέπει να προβλέπει τη συμμετοχή ενός ακόμη μέλους στην 3η Ομάδα της Ο.Κ.Ε. το οποίο να προέρχεται από την Α.Σ.Π.Ε., η οποία τυγχάνει και επίσημος συνομιλητής της εκάστοτε Ελληνικής Κυβέρνησης για θέματα οικογένειας, μητρότητας, παιδιών και δημογραφικής πολιτικής και ως εκ του σκοπού της και της ιστορικής της διαδρομής μπορεί να διαδραματίσει αποτελεσματικά, στα πλαίσια της Ελληνικής Ο.Κ.Ε., το ρόλο που προβλέπεται στην Ευρωπαϊκή Ο.Κ.Ε.

Β
Κλείνοντας θα ήθελα να προτείνω από τη θέση κύριε Πρόεδρε, να αποσυρθεί το άρθρο αυτό.
Να δοθεί χρόνος για διαβουλεύσεις έτσι ώστε οι όποιες αλλαγές να προκύψουν από τη συναίνεση όλων των πλευρών.
Είναι παράδοξο το γεγονός ότι για το συγκεκριμένο άρθρο δεν έγινε διάλογος ούτε στην ολομέλεια της ΟΚΕ,
τον κατ΄εξοχήν θεσμό της Κοινωνικής Διαβούλευσης.
Εκεί όπου γίνεται διάλογος για όλα τα νομοσχέδια δεν έγινε διάλογος για το νομοσχέδιο που αφορά στην ίδια την ΟΚΕ.
Σε κάθε περίπτωση ο αποκλεισμός των Πολυτέκνων είναι απαράδεκτος και πρέπει να αποκατασταθεί με την συμμετοχή τους.
Σας ευχαριστώ

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media

© Copyright 2009 - 2022 Νίκος Ι. Νικολόπουλος