Loading...
 Start Page
OΜΙΛΙΑ Νίκου ΝικολόπουλουΒουλευτή Αχαίας ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ(επιτροπή Οικονομικών 12 Οκτωβρίου)

 

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι

Η Κυβέρνηση με το πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε κινείται στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση από αυτήν που επιβάλλουν οι Δημοσιονομικές ανάγκες της χώρας

αλλά και οι προκλήσεις εξόδου από την κρίση.

Η πλήρης αδυναμία της, να πετύχει έστω και έναν από τους στόχους που έθεσε διαδοχικά σε συνεννόηση και συμφωνία με την Τρόικα, την οδήγησε στη σημερινή τραγικού χαρακτήρα παρέμβαση.

 

Αυτή είναι η αιτία για την εσπευσμένη λήψη τόσο σκληρών αντικοινωνικών και αντιοικονομικών μέτρων. Το πολυνομοσχέδιο είναι μνημείο ωραιοποίησης μιας νομοθετικής πρωτοβουλίας που στοχεύει:

  • Στην δραστική μείωση των μισθών των υπαλλήλων του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα. Στις ομαδικές απολύσεις μέσα από την εργασιακή εφεδρεία.
  • Στην φορολογική αφαίμαξη κυρίως των πολύ χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων μέσα από τη δραστική μείωση του αφορολόγητου.
  • Στην επιδείνωση της λειτουργίας της αγοράς εργασίας μέσα από την επέκταση των επιχειρησιακών και αδρανοποίηση των κλαδικών συμβάσεων.

 

Με το πολυνομοσχέδιο συνεχίζεται ο  «πόλεμος» κατά των Δημοσίων Υπαλλήλων. Η Κυβέρνηση εδώ και καιρό στο πλαίσιο της προσπάθειας της για μείωση των κοινωνικών αντιστάσεων κλιμάκωσε τον κοινωνικό αυτοματισμό. Κορυφαίο θύμα του οποίου είναι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι.

Τους κατασυκοφάντησε και τους εξέθεσε στα μάτια της υπόλοιπης κοινωνίας.

Τους πήρε την αξιοπρέπεια και το εισόδημα και τους έβαλε στο περιθώριο.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η παρατεινόμενη οικονομική κρίση, τα απανωτά δυσβάστακτα μέτρα, η αγωνία των εργαζομένων για το μέλλον δεν επιτρέπουν ούτε ωραιοποιήσεις, ούτε λαϊκισμούς,

ούτε υποσχεσιολογία. Απαιτούν υπεύθυνες τοποθετήσεις και ρεαλιστικές δεσμεύσεις που θα απαντούν θετικά στις προκλήσεις του περιορισμού του κράτους και των δαπανών του αλλά θα αντιμετωπίζουν με σεβασμό την αξιοπρέπεια και το δικαίωμα στην εργασία όλων των εργαζομένων στο Δημόσιο Τομέα.

Όλα αυτά τα αγνοεί η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και μετά την παταγώδη αποτυχία της τους τελευταίους 20 μήνες, καταφεύγει σε ληστρικά μέτρα και οργανώνει ομαδικές απολύσεις μέσα από τη στρέβλωση της εργασιακής εφεδρείας.

Το σχέδιό της για απολύσεις μέσα από την εργασιακή εφεδρεία δεν είναι μόνο αντικοινωνικό αλλά ταυτόχρονα είναι και αναποτελεσματικό οικονομικά αφού το όφελος από τις απολύσεις ισοσκελίζεται από το κόστος των αποζημιώσεων, των επιδομάτων ανεργίας και κυρίως από την απώλεια των πρόσθετων εσόδων που προκύπτουν από την είσοδο στην αγορά των μισθών των εργαζομένων.

Έτσι οι απολύσεις θα έχουν δυσμενείς πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις στην οικονομία. Η αυτοδίκαιη κατάργηση θέσης

όσων εισέρχονται σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα χωρίς καμία μελέτη είναι κάτι παρανοϊκό, Όποιος φεύγει,

χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η χρησιμότητα και η λειτουργικότητα της θέσης, αυτή καταργείται.

 

ΣΤΟΧΟΣ ΕΝΑΣ:

να μην μπορούν οι εισερχόμενοι στην εργασιακή εφεδρεία

να αναζητήσουν θέση απασχόλησης μέσα από τις διαδικασίες που περιγράφονται αφού απλά δεν θα υπάρχουν πλέον θέσεις.

Ο νόμος ορίζει ότι πλεονάζοντες του οργανισμού θέσεις καταργούνται αυτοδικαίως….Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν. Πετιούνται και πάλι με οριζόντιες διατάξεις, χωρίς κριτήρια, άνθρωποι που μπορεί να κατέχουν μεγάλη τεχνογνωσία λόγω της πολύχρονης εμπειρίας τους.

Σκοπός της νομοθέτησης της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας είναι η κατατρομοκράτηση όσων είναι σε θέση να διεκδικήσουν υψηλά αξιώματα (τον βαθμό Α και Β, θέσεις διευθυντών και γενικών διευθυντών) που δεν ανήκουν στον κλειστό κομματικό κύκλο.

Είναι σαφές ότι όλοι όσοι μπαίνουν σε εφεδρεία προορίζονται για απόλυση από την διάταξη που αναφέρει ρητά ότι «η ένταξη στο καθεστώς εργασιακής εφεδρείας λογίζεται ως προαναγγελία απόλυσης για κάθε έννομη συνέπεια…».

Εδώ πρέπει να υπογραμμισθεί ότι : πρώτα τίθεται το προσωπικό σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας και στη συνέχεια επιλαμβάνεται το ΑΣΕΠ. Ανατρέχοντας στις συνταξιοδοτικές διατάξεις έχουμε:

Μειώσεις όλων των συντάξεων κατά 20% για το πάνω από 1000 ευρώ ποσό.

Μείωση των συντάξεων των συνταξιούχων που είναι κάτω των 55 ετών κατά 40% για το πάνω από τα 1000 ευρώ ποσό.

Μειώνεται κατά 30% το ποσό της επικουρικής σύνταξης του ΙΚΑ.

Μειώνονται οι επικουρικές όλων των άλλων Ταμείων κατά 15%.

Μειώνεται το εφάπαξ βοήθημα των συνταξιούχων του Δημοσίου και της ΔΕΗ κατά 15% και 25% αντίστοιχα.

Δυο λόγια για το σύστημα βαθμολογικών προαγωγών και βαθμολογικής εξέλιξης.

Επί το ορθότερον θα έπρεπε να ονομάζεται :

«Σύστημα για την επανίδρυση του πασοκικού κομματικού κράτους»

 

Αν ο κομματισμός είναι κατακριτέος σε κάθε περίπτωση,

σε περίοδο τόσο μεγάλης κρίσης είναι έγκλημα.

Το ΠΑΣΟΚ όμως φαίνεται ότι δεν αλλάζει.

Ούτε μπροστά στην καταστροφή που με ευθύνη του έχει φέρει.

  • Μια πτυχή, η οποία δεν έχει αναφερθεί διόλου είναι αυτή που σχετίζεται με το τι είδους διοίκηση τελικά επιθυμεί το νομοσχέδιο …επιθυμεί μια διοίκηση που δεδομένων των πολύ χαμηλών αμοιβών, αφενός θα είναι επιρρεπής σε «οχλήσεις», αφετέρου θα είναι εξάρτημα της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας για την χορήγηση ή μη του πριμ παραγωγικότητας κατ’ έτος; (25% επί του μισθού)

Για τη Νέα Δημοκρατία είναι επιθυμητή η διοίκηση με στόχους και αντικειμενικά κριτήρια. Η διαμόρφωση ενός σχετικού μηχανισμού αξιολόγησης

πρέπει να είναι σαφής και αντικειμενική χωρίς να υπεισέρχεται ο υποκειμενικός παράγοντας (το διευθυντικό δικαίωμα ή η πολιτική ηγεσία).

  • Είναι πολύ σημαντικό επίσης το ζήτημα των συνεπειών από τις ραγδαίες μειώσεις των αμοιβών των ΔΥ, αυτά θα απολεσθούν από την αγορά μειώνοντας ακόμη περισσότερο τη ζήτηση και ενισχύοντας την ύφεση. Με πρόσχημα την αναγκαία διοικητική αναδιάρθρωση κάθε ψήγμα αξιοκρατίας από το Ν. 3839/2010 αντικαθίσταται από την καθεστωτική παντοδυναμία των κομματο-κρατούμενων υπηρεσιακών συμβουλίων όπου τύχη για θέση προϊσταμένου θα έχουν μόνο οι διορισμένοι τη δεκαετία του 80!

 

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Όσον αφορά στο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας, κάτω από τη γενικευμένη κοινωνική και πολιτική κατακραυγή και την πίεση της Νέας Δημοκρατίας η Κυβέρνηση αναδιπλώθηκε κατά το μέρος που αφορά την εποπτεία και τον έλεγχο των διαδικασιών επιλογής και χρησιμοποιεί τον ΑΣΕΠ.

Απομένει όμως ένα μεγάλο αγκάθι ο ρόλος των ΜΚΟ που θα εκτελέσουν όλο το πρόγραμμα επιλογής του προσωπικού.

Η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 21 του Ν 2190 /1994 που εισάγει κριτήρια να μην είναι προαιρετική αλλά υποχρεωτική.

Αναστέλλει τη λειτουργία των κλαδικών συμβάσεων.

Με τον τρόπο αυτό δεν μειώνει απλώς εργασιακά δικαιώματα, ανατρέπει κάθε είδους ισορροπίας που είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία της αγοράς εργασίας.

Επίσης για τις ρυθμίσεις συλλογικών διαπραγματεύσεων, το άρθρο θα ήταν ορθότερο να επονομασθεί :«Κατάργηση συλλογικών διαπραγματεύσεων και συλλογικών οργάνων»,

αφού: Με τις παραγράφους 5, 6 και 7 του άρθρου 37

ουσιαστικά καταργούνται οι κλαδικές συμβάσεις.

Καταργείται ουσιαστικά ο θεσμός της «ευνοϊκότερης ρύθμισης», και βασικά καθίσταται η ΕΓΣΣΕ η πιο ευνοϊκή σύμβαση και η σύμβαση που καθορίζει το ανώτατο μισθολογικό επίπεδο.

Σχετικά με τις φορολογικές ρυθμίσεις, η Ελλάδα διαθέτει την παγκόσμια πρωτοτυπία να φορολογεί όχι απλά τους φτωχούς αλλά και τους ακραία φτωχούς. Με το όριο της φτώχειας να είναι γύρω στα 7000 ευρώ ο φτωχός θα πρέπει να πληρώσει 200 στον ταγό της κοινωνικής δικαιοσύνης κ. Βενιζέλο (υπενθυμίζεται ότι το όριο 7000 είναι εάν ο φτωχός ζει μόνος του).

Νοιώθω επιτακτικό το καθήκον να πω δυο σκέψεις για τα προβλήματα που δημιουργεί το Ν/Σ, στα άτομα με αναπηρία

και στις οικογένειές τους.

 

Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός, ότι δεν έχει εξαντληθεί μόνο η φοροδοτική τους ικανότητα,

αλλά και η ικανότητά της ίδιας της επιβίωσής τους. Για τούτο πρέπει στις εξαιρέσεις της παρ. 10 του άρθρου 1 να ενταχθούν και όσοι εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 16 της παρ.2 του Ν. 3865/2010, υπογραμμίζω την άνιση φορολογική μεταχείριση για τους συνταξιούχους αναπήρους

ασφαλιστικών φορέων αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας.

Σημειώστε ότι υπάρχουν βαρύτατες κατηγορίες αναπηρίας, που δεν λαμβάνουν το εξωιδρυματικό επίδομα απολύτου αναπηρίας για λόγους φορολογικής ισότητας και δικαιοσύνης θα πρέπει να ενταχθούν στην εξαίρεση του νομοσχεδίου, όλοι όσοι έχουν συνταξιοδοτηθεί με τις ευνοϊκές διατάξεις του ν. 612/1977 που δυστυχώς δεν καλύπτονται όπως οι συνταξιούχοι βαριών κατηγοριών αναπηρίας, για παράδειγμα οι νεφροπαθείς τελικού σταδίου,

οι αιμορροφιλικοί, οι πάσχοντες από σκλήρυνση κατά πλάκας, οι μεταμοσχευθέντες μυελού των οστών, οι οποίοι έχουν συνταξιοδοτηθεί με συμπληρωματικές διατάξεις. Ακόμα είναι ντροπή από τις μειώσεις των συντάξεων του δημοσίου να μην εξαιρούνται οι φορολογούμενοι που βαρύνονται φορολογικά από άτομα με αναπηρία. Ενώ ουδεμία εξαίρεση δεν προβλέπεται, για τους συνταξιούχους

που έχουν οι ίδιοι αναπηρία ή επιβαρύνονται φορολογικά

με άτομα, με βαριά αναπηρία από τις μειώσεις που σημειώνονται στις επικουρικές συντάξεις.

Περαιτέρω η εισαγωγή του νέου συστήματος βαθμολογικής εξέλιξης

και η σύνδεση του μισθού με την αξιολόγηση της απόδοσης,

εγείρει αυτομάτως ζητήματα άνισης μεταχείρισης των υπαλλήλων με αναπηρία. Πως θα μετρηθεί η ικανότητα,

ή η απόδοση σε σχέση με τους προβλεπόμενους στόχους παραδείγματος χάρη εργαζόμενου ατόμου με κώφωση,

με τύφλωση ή με βαριά κινητική αναπηρία;

Πως θα μετρηθεί εάν δεν έχουν προβλεφθεί εύλογες προσαρμογές; είναι ένα κραυγαλέο μέτρο άνισης και διακριτικής μεταχείρισης των ατόμων με αναπηρία,

Θα θέλαμε όμως να καταστεί σαφές και με διακριτό τρόπο

ότι από το καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας, θα εξαιρούνται και όσοι προστατεύονται με τις διατάξεις των νόμων 1648/86 και 2643/98. Για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης και για την προστασία των ατόμων με αναπηρία

και των οικογενειών ζητούμε να υπερισχύσει το αίσθημα του κοινωνικού δικαίου και να συμπληρωθεί διάταξη με την οποία θα εξαιρούνται, από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης και από το ειδικό τέλος ακινήτων. Τέλος, για να προβλεφθούν αδικίες που έχουν σημειωθεί λόγω παρερμηνείας να ενταχθεί διάταξη με την οποία θα γίνεται σαφές ότι, οποιοδήποτε επίδομα αφορά σε θέματα αναπηρίας

είτε πρόκειται για προνοιακό είτε για εξωιδρυματικό επίδομα είναι αφορολόγητο. Τώρα ως μέλος της μεγάλης οικογένειας των  πολυτέκνων μεταφέρω τις αγωνίες και την απόγνωσή τους η Κυβέρνηση επιχειρεί μια άνευ προηγουμένου φορο-εξοντωτική επιδρομή κατά των πολυτέκνων με σκοπό να τους οδηγήσει στην εξαθλίωση

και να αποτρέψει κάθε νέο ζευγάρι από την απόκτηση παιδιών, αλλά και να φέρει σε πλήρη απόγνωση όσους τα τελευταία χρόνια έγιναν πολύτεκνοι. Ακούστε χαρακτηριστικά είναι τα δημοσιεύματα του Αθηναϊκού Τύπου εφημερίδων και διάβασε μερικά: «πολύτεκνοι πλήττονται περισσότερο από τις νέες φορολογικές ρυθμίσεις» (Καθημερινή), «Παιδοκτόνο το πολυνομοσχέδιο», (Πρώτο Θέμα),  «Χαμένοι οι πολύτεκνοι», (Ναυτεμπορική), «Είσαι πολύτεκνος; Ας πρόσεχες…» (Ελευθεροτυπία), «Απίστευτο θράσος επιδεικνύει για τους πολυτέκνους», (Ελεύθερος Τύπος). 

Είναι πρωτοφανής αυτή η καθαρά αντι-πολυτεκνική και αντι-οικογενειακή επίθεση που καταστρέφει τον πυρήνα του κοινωνικού ιστού. Ο κ. Υπουργός μιλάει για αναλογικότητα

και εσωτερική δικαιοσύνη που επέρχεται με το παρόν ν/σ, αυτή θα προέλθει μόνο αν εφαρμοσθεί από την πρόταση της ΑΣΠΕ:

Το οικογενειακό εισόδημα να διαιρείται δια του αριθμού των μελών της οικογένειας και το προκύπτον εισόδημα να φορολογείται ατομικώς. Κλείνοντας θα μου επιτρέψετε δυο λόγια για την υπόθεση των αποστράτων των ενόπλων δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Μιλώ συγκεκριμένα για όσους είναι κάτω από 55 ετών και είχαν συμπληρώσει 35 τριακοστά πέμπτα και είχαν υποβάλει αίτηση αποστρατείας, τους περικόπτεται το 40% της μηνιαίας κύριας σύνταξης τους που υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ.

Οι άνθρωποι αυτοί προσέφεραν τα πάντα, στην υπηρεσία και στην πατρίδα και είναι άδικο να έχουν αυτή τη μεταχείριση.  Είναι πολλές οι κατάφορες αδικίες σε βάρος και άλλων κλάδων όπως του ΕΟΦ, του νοσηλευτικού προσωπικού κ.α.

που αντιμετωπίζουν χωρίς να αναγνωρίζεται η ιδιαιτερότητα του χώρου, του έργου αλλά και του ρόλου που επιτελεί. Αποτελούν το δεύτερο πυλώνα -μαζί με τους Ιατρούς- που στηρίζει το ΕΣΥ και τη δημόσια υγεία. Αποκαταστήσετε το αίσθημα αδικίας, μόλις χθες εξαιρέσατε κάποιους κλάδους

ενώ επίσης έχετε δεχθεί σ΄ άλλους να ισχύουν τα ειδικά μισθολόγια.

Αν η Κυβέρνηση κατάφερνε στοιχειωδώς να υλοποιήσει αυτά για τα οποία δεσμεύτηκε. Αν πετύχαινε να συγκρατήσει το έλλειμμα. Αν αξιοποιούσε τις πολλές θυσίες των Ελλήνων πολιτών δεν θα έφερνε αυτή την καταιγίδα μέτρων και ανατροπών. Αυτό το πολυνομοσχέδιο που «κουρεύει» μισθούς συντάξεις, επικουρικές, εφάπαξ, που απολύει μαζικά εργαζόμενους από τον Δημόσιο και Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα

μέσω της εργασιακής εφεδρείας. Η Κυβέρνηση οφείλει να βγάλει τη χώρα από το φαύλο κύκλο της ύφεσης της ανεργίας και της κοινωνικής υποβάθμισης.

Πρέπει να αλλάξει πολιτική και να στραφεί στην επανεκκίνηση της Οικονομίας στην ταχεία υλοποίηση των διαρθρωτικών αλλαγών, στον περιορισμό της σπατάλης του Δημοσίου. Αν δεν μπορεί να το κάνει να ζητήσει την ετυμηγορία του λαού και να αποχωρήσει. Οτιδήποτε λιγότερο θα είναι καταστροφικό».  

Σας ευχαριστώ

 

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media

© Copyright 2009 - 2022 Νίκος Ι. Νικολόπουλος