Loading...
 Start Page
Ομιλία ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ  Πολυνομοσχέδιο Υπουργείου Οικονομικών  (Τετάρτη 03 Αυγούστου 2011)


Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Αλήθεια ποιο θέμα διαπραγματεύεται το συζητούμενο νομοσχέδιο; Το συνταξιοδοτικό; Το ασφαλιστικό; Το φορολογικό, τα τυχερά παιχνίδια, το θέμα της βαριάς βιομηχανίας του τουρισμού; Όλα και από λίγο. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο χωρίς ενιαία φιλοσοφία, χωρίς ενιαία δομή, χωρίς αρχή, μέση και τέλος. Πρόκειται για ένα «ατάκτως» επιλεγμένο σύνολο ρυθμίσεων. Και φυσικά  για να κρατηθεί η παράδοση έρχονται από κοντά οι τροπολογίες της τελευταίας στιγμής. Τροπολογίες εκατοντάδων σελίδων. Ολόκληρα δηλαδή νομοσχέδια. Και όλα αυτά γίνονται στο πόδι, βιαστικά, πρόχειρα και αγχωτικά. Γιατί ρωτούν οι βουλευτές αυτή η νομοθετική «τσαπατσουλιά»; Απαντά ο Υπουργός μα γιατί έρχονται οι ελεγκτές της Τρόικας. Πρέπει να ψηφίσουμε ή ακόμα βιαστικά και εκβιαστικά γιατί αλλιώς δεν θα πάρουμε την έκτη δόση.

Λυπάμαι ειλικρινά γιατί για μία ακόμη φορά η Κυβέρνηση δεν σέβεται τους κανόνες του κοινοβουλευτικού μας. πολιτεύματος, συνειδητά παραβιάζει το Σύνταγμα και ωμά εκβιάζει το σώμα με το γνωστό πια δίλημμα «εάν δεν ψηφίσετε το πολυνομοσχέδιο τότε δεν θα μας δώσουν πάρουμε την δόση».

Κύριοι Υπουργοί επιτέλους βάλτε τέλος. Ζούμε με την εξάρτηση από την «δόση» μας. Μας οδηγείτε εάν δεν το θέλετε σε μόνιμη εξάρτηση, σαν τους ναρκομανείς, που δίνουν τα πάντα για την «δόση» τους.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Έχουμε για συζήτηση λοιπόν τουλάχιστον τέσσερα διαφορετικά ΝΣ σε συσκευασία ενός. Είναι κάτι σαν το νερό του Καματερού..Είναι όπως λέει η Γραφή «διέσπασαν νόσον και πάσαν ….(μπιπ!!!). Άρα είναι φυσικό και επόμενο λοιπόν είναι να χαρακτηρίζεται από αντιφατικότητα, προχειρότητα και πανικό.

Έχει πολλές αντιφατικές και διαφορετικές διατάξεις για πολύ κρίσιμα ζητήματα που ανατρέπουν ακόμα και τα συνταξιοδοτικά και τα ασφαλιστικά δικαιώματα των Ελλήνων. Απείρου συλλήψεως το περιεχόμενο που καθιερώνεται νέος προσδιορισμός του ανώτατου ποσού σύνταξης ή συντάξεων για το δημόσιο τομέα με εξαίρεση το plafond των δικαστικών. Δημιουργείται έτσι εσωτερική αντισυνταγματικότητα στην τάξη των συνταξιούχων δημοσίων λειτουργών παραβιάζοντας την αρχή της ισότητας. περιλαμβάνονται διατάξεις που προβλέπουν αντικατάσταση θεσμικών, θεμελιωτικών προϋποθέσεων συνταξιοδότησης ειδικών κατηγοριών λειτουργών του δημοσίου τομέα.

Πρόκειται για τις διατάξεις με τις οποίες αυξάνεται σταδιακά κατά 5 χρόνια ο θεμελιωτικός χρόνος των στρατιωτικών σε κατάσταση πτητικής και καταδυτικής ενέργειας.

Διατάξεις που μειώνουν ακόμα πιο δραματικά τα εισοδήματα μισθωτών και συνταξιούχων. Μικρόψυχες και απαράδεκτες οι προτεινόμενες μεταβολές στην κράτηση του ΛΑΦΚΑ με οριζόντια επαναλαμβανόμενη μεταχείριση.  

Πρέπει να διευκρινισθεί ότι οι «ονομαζόμενοι» «υψηλοσυνταξιούχοι» στον δημόσιο τομέα είναι οι δημόσιοι λειτουργοί, οι οποίοι εξήντλησαν τα 35 έτη ασφάλισης και παρέμειναν στην υπηρεσία μέχρι και το 67ο έτος της ηλικίας δικαιούμενοι τις επί πλέον και μέχρι τα 40 χρόνια ασφάλισης προσαυξήσεις.

Αυτή τη συγκεκριμένη κατηγορία που εξάντλησε τα ασφαλιστικά και ηλικιακά περιθώρια την τιμωρεί με επιβολή ΛΑΦΚΑ σε ποσοστό από 10% έως 12%. Επί πλέον αφού δημιούργησε το ΠΑΣΟΚ στρατιά συνταξιούχων κάτω των 60 ετών με την πάγια πολιτική της εθελουσίας εξόδου προβλέπει με το παρόν νομοσχέδιο επί πλέον μηνιαία εισφορά επί των συντάξεών τους. Εν κατακλείδι επειδή οι προτεινόμενες ρυθμίσεις ανατρέχουν στην τροποποίηση ειδικού συνταξιοδοτικού πλαισίου το οποίο ετύγχανε στο παρελθόν ιδιαίτερης νομικής επεξεργασίας και επειδή μέσω της προτεινόμενης μεταβολής υιοθετείται η μνημονιακή πολιτική της Κυβέρνησης και η περιθωριοποίηση κατηγοριών πολιτών

Αλλά έχει και  χαριστικές ρυθμίσεις για τους ασυνεπείς και τους παραβάτες της φορολογικής νομοθεσίας. Και φυσικά δεν τελειώνουμε με αυτά. Έχει ακόμα και διατάξεις που ρυθμίζουν την αγορά των τυχερών παιγνίων. Το που το σε επιλεκτική χρεοκοπία κράτος πληρώνει εδώ και δύο χρόνια πρόστιμο 31.536 ευρώ την ημέρα ή 1 εκατομμύριο το μήνα για την μη συμμόρφωση του στους Κοινοτικούς κανονισμούς.

Έτσι η Κυβέρνηση αφού για μία ακόμη φορά απέτυχε να προσαρμόσει την ρύθμιση της αγοράς των παιγνίων στην Ελλάδα στις απαιτήσεις της οδηγίας 98/34/1998 φέρνει διατάξεις και πάλι δεν συμμορφώνεται η Ελλάδα με την συγκεκριμένη οδηγία. Προσέξτε εάν αυτό ψηφιστεί χωρίς να βελτιωθεί και να αποσταλεί όπως έχει υποχρέωση για έγκριση στην Γενική Διεύθυνση για τις επιχειρήσεις της Ε.Ε. Δυστυχώς  είναι βέβαιο ότι η Ελλάδα θα υποστεί νέες διώξεις και θα υποχρεωθεί στην καταβολή νέων και πιο πολύ υψηλών προστίμων, και έτσι παράλληλα με το πρώτο πρόστιμο θα αρχίσει να τρέχει και δεύτερο. Δηλαδή εάν ψηφίσουμε το νομοσχέδιο θα κληθεί για μία ακόμη φορά ο ελληνικός λαός να υποστεί αιματηρές οικονομικές θυσίες λόγω της ύποπτης αδιαφορίας της Κυβέρνησης  στα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Ακόμα σε άρθρα του νέου Σχεδίου Νόμου, για την συμμετοχή στα τυχερά παιχνίδια είτε σε παιγνιομηχανήματα μέσω του διαδικτύου, θεσπίζεται η υποχρέωση «ατομικής κάρτας παίκτη», η οποία όπως προβλέπεται θα αναφέρει τα προσωπικά του στοιχεία, και το ΑΦΜ του. Φαίνεται από το σχέδιο Νόμου ότι η ατομική κάρτα παίκτη έχει «αξονικό» ρόλο στον τρόπο λειτουργίας της συμμετοχής στα τυχερά παιχνίδια. Στην συνέχεια προβλέπονται μεταξύ άλλων, και οι όροι για τις πληρωμές συμμετοχής των παικτών και απόδοσης κέρδους, χωρίς βέβαια να γίνεται λόγος για το ποιες θα είναι οι μέθοδοι πληρωμής των παικτών ούτε αν θα υπάρχει συσχετισμός της πληρωμής με την κάρτα παίκτη. Από τη ν ανάγνωση των ανωτέρω φαίνεται να αποκλείεται η πληρωμή συμμετοχής στο στοίχημα με ηλεκτρονικό χρήμα αν και αυτό αποτελεί νόμιμο και παραδεκτό τρόπο πληρωμής, όπως προβλέπουν οι σχετικές κοινοτικές οδηγίες. Με την προαναφερθείσα ατομική κάρτα παίκτη υπάρχει η δυνατότητα -τεχνικά- επ’ αυτής να γίνεται και η φόρτωση ηλεκτρονικού χρήματος; Αν όχι πως θα ξεπεραστεί η υποχρέωση από το Κοινοτικό Δίκαιο για τον μη αποκλεισμό του e-money.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Στο πλαίσιο της διαχείρισης των τυχερών παιγνίων για την ΝΔ η στόχευση πρέπει να είναι διπλή.  Αφενός να δημιουργηθούν έσοδα για το Δημόσιο από τον μέχρι σήμερα παράνομο τζόγο, αφετέρου, να θεσπιστεί πλαίσιο διαφανούς λειτουργίας ώστε να υποστηριχτεί με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο το «άνοιγμα» του χώρου με την πώληση αδειών λειτουργίας. Δεν τελειώσαμε με τα όσα ακούσατε. Το πολυνομοσχέδιο εμπεριέχει και μία σειρά κρίσιμων θεμάτων όπως οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις Οργανισμών του Δημοσίου.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

«Οι καταργήσεις – συγχωνεύσεις Οργανισμών και Φορέων του Δημοσίου μαζί με τις Αποκρατικοποιήσεις είναι ένα κρίσιμο υποσύνολο του Μεταρρυθμιστικού Στόχου να περιορισθεί το δυσκίνητο και διογκωμένο Κράτος. Να πάψει να είναι σπάταλο.

Να είναι αποδοτικό. Να είναι φιλικό και εξυπηρετικό προς τους πολίτες. Να υπηρετεί και όχι να υπονομεύει την  επιχειρηματικότητα την πρωτοβουλία, την καινοτομία. Να στηρίζει την Ανάπτυξη και την έξοδο της Χώρας από την κρίση. Δυστυχώς όμως η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ακυρώνει τις κρίσιμες αυτές επιλογές. Με προχειρότητα, χωρίς σχέδιο χωρίς καμία Μελέτη και Επεξεργασία αναγγέλλει για άλλη μια φορά ότι θα καταργήσει και θα συγχωνεύσει κάποιους Οργανισμούς και Φορείς.

Κανείς όμως δεν γνωρίζει. Ποια η τύχη των χιλιάδων εργαζόμενων, που εδώ και μήνες βιώνουν ένα πρωτοφανές κλίμα αβεβαιότητας, ανασφάλειας, φόβου; Γνωρίζει άραγε η Κυβέρνηση και έχει κοστολογήσει τις επιπτώσεις της ανασφάλειας και της ομηρίας χιλιάδων εργαζομένων στο παραγόμενο έργο των Οργανισμών που επίκειται η αναδιάρθρωσή τους;

Η Κυβέρνηση οφείλει άμεσα να δώσει στην Εθνική Αντιπροσωπεία τις μελέτες που πρέπει να  συνοδεύουν το σχέδιο αυτό.

Να αρχίσει άμεσα ένα διάλογο με τα κόμματα αλλά και τους εκπροσώπους των εργαζομένων των Φορέων που σήμερα δεν γνωρίζουν τι τύχη τους περιμένει.

Σ΄ αυτή την κατεύθυνση, σ΄ αυτή την πολιτική διαδικασία μπορούμε να συμβάλλουμε.

Όμως σε αιφνιδιασμούς, προχειρότητες, θεσμικές τσαπατσουλιές, κομματικά παιχνίδια με «παραμένοντες» και «πλεονάζοντες» κατά την Πασοκική διάλεκτο, βλαπτικές μεταβολές σε κρίσιμους τομείς της Οικονομίας δεν πρόκειται να συμπράξουμε.

Κυρίες και Κύριοι,

Το ζητούμενο της δημοσιονομικής προσαρμογής και της επιστροφής της χώρας μας, στην ανάπτυξη και επομένως στην έξοδο από την  οικονομική κρίση, δεν αποτελεί φυσικό επακόλουθο ενός Νομοσχεδίου. Πόσο μάλλον όταν αυτό έχει τη σύνθετη μορφή ενός Πολυνομοσχεδίου που δεν φτάνει στο βάθος και στην απαιτούμενη ανάλυση των θεμάτων που πραγματεύεται.

Η πραγματική, η υγιής ανάπτυξη είναι συνδεδεμένη με την πραγματική οικονομία και βασίζεται πάνω σε σταθερές πολιτικές ως προς τα κίνητρα και κυρίως ως προς το πλαίσιο της φορολογικής νομοθεσίας. Είναι επομένως το ακριβώς αντίθετο από όσα πραγματοποιεί η Κυβέρνηση, η οποία σήμερα πασχίζει να καλύψει χαμένο έδαφος πολλών μηνών, φορτώνοντας, με τη λογική του κατεπείγοντος και του υποχρεωτικού, ό,τι δεν έχει υλοποιήσει το διάστημα που προηγήθηκε, σε ένα Νομοσχέδιο,.

Για ακόμα μία φορά, η Κυβέρνηση καταφεύγει στην πάγια πολιτική της, του μονοδρόμου του χωρίς διαπραγμάτευση Μνημονίου, χάνοντας ακόμα και επί της θεμελιώδους αρχής, που υπαγορεύει ότι, μόνο σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους μπορεί να υπάρξει αποτέλεσμα.

Άλλωστε είναι «τοις πάσει» γνωστό ότι, τα νομοσχέδια που στερούνται κοινωνικής αποδοχής είναι καταδικασμένα και ως προς την αποτελεσματικότητά τους.

Επιπλέον, είναι σημαντικό να σταθούμε ιδιαιτέρως στην κεντρική επιχειρηματολογία που χρησιμοποιεί η Κυβέρνηση ως προς τη σημαντικότητα του Πολυνομοσχεδίου. Ο Υπουργός λέει κα ξαναλέει, ότι η ψήφισή του είναι επιβεβλημένη, ομολογώντας έτσι ότι έχει αποτύχει στην επίτευξη όλων των στόχων που έχουν τεθεί είτε στα έσοδα, είτε στις δαπάνες.

Κύριοι Υπουργοί,

Τι μεσολάβησε όμως και η δυσθυμία σας έγινε θριαμβολογία, όπως αυτή εκφράζεται από του βήματος της Βουλής , σήμερα και χτες, από τους Υπουργούς και τους Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ  και οι οποίοι μας καλούν να επικυρώσουμε με την ψήφο μας εντολές που προέρχονται από τους δανειστές χωρίς την παραμικρή διαπραγμάτευση της Κυβέρνησης;

Ο λόγος της δυσθυμίας ήταν κατανοητός και προφανής μετά τα αποτελέσματα της Συνόδου Κορυφής στις Βρυξέλες και τούτο γιατί η κυβέρνηση Παπανδρέου συμφώνησε να υποθηκεύσει το μέλλον της χώρας στις Τράπεζες και τους ιδιώτες δανειστές για πάνω από τρεις δεκαετίες.

Συμφώνησε να εκχωρηθεί ο πλούτος της χώρας με τις εμπράγματες εγγυήσεις που προβλέπει το σχέδιο για τη νέα σχέση της διεθνούς οικονομίας με την Ελλάδα.

Γνωρίζει, φυσικά ο Υπουργός αλλά και όλος ο Ελληνικός λαός,  ότι ο τόκος που θα πληρώσει η χώρα, δηλαδή οι πολίτες για τα παλαιά δάνεια τα ομόλογα είναι τέτοιος που το τέλος της τριακονταετούς αιχμαλωσίας, αι γενεαί πάσαι, θα εργάζονται μόνο για να αποπληρώνεται χρέος.

Ταυτόχρονα όμως θα έχουν εκχωρηθεί επιχειρήσεις που θα διώχνουν τα κέρδη τους έξω από τη χώρα.

Τι συνέβη λοιπόν και οι κυβερνητικοί άλλαξαν γνώμη, εκτίμηση και αισθήματα; Τι συνέβη και την κατήφεια την διαδέχτηκε σύντομα η ευωχία.

Και έτσι εδώ και μέρες οι κυβερνητικοί βουλευτές και οι Υπουργοί της Κυβέρνησης του μνημονίου πέρασαν στην θριαμβολογία;

Και η αιχμαλωσία και η απομόνωση της χώρας για πολλά χρόνια μετατράπηκαν σε σωτηρία. Και το χειρότερο τι άλλαξε μέσα στις μέρες που πέρασαν και η «περίοδος χάριτος» των δανειστών μετατράπηκε στα αυτιά των βουλευτών και υπουργών σε ανάσα και ευκαιρία για να συνεχίσουν τη χυδαία αντικοινωνική πολιτική του μνημονίου .

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Ως Νέα Δημοκρατία έχουμε τονίσει ότι, ο μόνος τρόπος για βρει το βηματισμό της η οικονομία της Ελλάδας και να δημιουργηθεί πρωτογενές πλεόνασμα πρέπει να αντικατασταθεί η οριζόντια φορολογιστική πολιτική της Κυβέρνησης, δίνοντας έμφαση στην προσέλκυση επενδύσεων στους τομείς του Τουρισμού, της Αγροτικής Οικονομίας και της Ναυτιλίας που αποτελούν τους πυλώνες της οικονομίας μας.

Όσον αφορά στην Τουριστική Βιομηχανία της χώρας μας, η ανάπτυξη δεν είναι μία απλή ζωγραφιά επί χάρτου.

Για τη Νέα Δημοκρατία, ο Τουρισμός είναι ένας τομέας που μπορεί να συμβάλλει πολλαπλά στην ανάπτυξη της χώρας μας, εφόσον αντιμετωπιστούν τα θεσμικά προβλήματά του με ολοκληρωμένο τρόπο και όχι με επιδερμικές εφαρμογές νομοσχεδίων που έχουν σύμφωνα με την Κυβέρνηση τον προσωρινό χαρακτήρα του «βλέποντας και κάνοντας».

Στο ίδιο μήκος κύματος όμως κινείται η κυβερνητική πολιτική και στα Ασφαλιστικά και στα Συνταξιοδοτικά ζητήματα. Ο διάλογος δήθεν που πραγματοποιεί η Κυβέρνηση με τους κοινωνικούς εταίρους είναι άνευ σημασίας. Άλλωστε ποιός μπορεί να δείξει εμπιστοσύνη σε μια Κυβέρνηση που ζητά διαβούλευση και εκ προοιμίου δηλώνει ότι όλα είναι προαποφασισμένα και ανελαστικά από τις δεσμεύσεις της στο Εξωτερικό!

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η βασικότερη αποτυχία της Πολιτικής της Κυβέρνησης του μνημονίου είναι εισφοροδιαφυγή και η φορολογική ασυλία που παρέχει με την ανικανότητά της. Δεν μπορεί να επιτύχει στα προφανή. Να τιμωρούνται δηλαδή, όσοι εξαπατούν, με την μη καταβολή των εισφορών ή των φόρων, το κοινωνικό σύνολο.

Πάντως αναφορικά με το Ασφαλιστικό οι θέσεις της Νέας Δημοκρατίας είναι ξεκάθαρες και έχουν βασισθεί στις αρχές της  κοινωνικής δικαιοσύνης και ισότητας.  Οι οριζόντιες μειώσεις των μισθών, που αποτελεί και την προσφιλή επιλογή της Κυβέρνησης, το μόνο που μπορούν να επιφέρουν είναι μεγιστοποίηση των αδιεξόδων της οικονομικής κρίσης. Η εξυγίανση των ασφαλιστικών ταμείων μπορεί να εξασφαλιστεί μόνον εφόσον δημιουργηθούν και λειτουργήσουν κατάλληλοι εποπτικοί μηχανισμοί, με τους οποίους θα διασφαλίζεται και θα πιστοποιείται η παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, με εξορθολογισμένο κόστος.

Με έμφαση στην κεντρική διοίκηση, στη συνεχή πραγματοποίηση αναλογιστικών μελετών και στην ενιαία διαχείριση του επενδυτικού και περιουσιακού χαρτοφυλακίου είναι δυνατό να εξασφαλιστεί ένα πλαίσιο βιώσιμης λύσης για τα Ταμεία.

Το ζητούμενο της υγιούς συνάντησης της δημόσιας και της ιδιωτικής ασφάλισης με ξεκάθαρο και διαφανές πλαίσιο, μπορεί να εγγυηθεί  την ενίσχυση των παροχών της κοινωνικής ασφάλισης του 1ου πυλώνα, μέσα από την ενεργοποίηση των επαγγελματικών ταμείων, του 2ου πυλώνα.

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, το μόνο που επιχειρείται είναι η αναβολή του αναπόφευκτου.

Κλείνοντας θέλω να αναφερθώ στο ζήτημα της είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο. Το έργο αυτό θα πρέπει να τελεί υπό τη αιγίδα του Κράτους και να βασίζεται σε πιστοποιημένο πλαίσιο λειτουργίας, ώστε να διασφαλίζονται τόσο τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου, όσο και τα θέματα εμπιστευτικότητας και προσωπικών δεδομένων.

Σας ευχαριστώ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος