Loading...
 Start Page

Κύριε Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας το ΠΑΣΟΚ, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων επέδειξε μία απαράδεκτη αλαζονεία.

Επιχειρήσατε,  κυρία Υπουργέ, να απαξιώσετε κάθε δράση της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Και όμως επί Νέας Δημοκρατίας:

·         Για πρώτη φορά έγιναν εγκαίρως οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις και οι εκπαιδευτικοί ανέμεναν τους μαθητές στα σχολεία.

·         Για πρώτη φορά τα σχολικά βιβλία έφτασαν στα σχολεία πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

·         Για πρώτη φορά οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν πριν την έναρξη του σχολικού έτους.

 

Εσείς όμως αποτύχατε να επιμορφώσετε τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς πριν την έναρξη του σχολικού έτους και υποχρεώσατε εκατοντάδες εκπαιδευτικούς να μετακινούνται καταχείμωνα σε μεγάλες αποστάσεις, προκειμένου να παρακολουθήσουν τα σχετικά προγράμματα τα Σαββατοκύριακα.

Και επιπροσθέτως ακόμα τους χρωστάτε τα έξοδα διαμονής και μετακίνησης.

Όμως στο ζήτημα των συγχωνεύσεων η κυβερνητική αλαζονεία  ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.

Προχώρησε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας χωρίς να καταγραφεί η άποψη των τοπικών κοινωνιών, όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις.

Οι Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας δε ρωτήθηκαν καν.

Οι υπηρεσιακοί παράγοντες, δηλαδή οι Περιφερειακοί Διευθυντές και οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κινήθηκαν εν κρυπτώ.

Ακόμα και σήμερα κανείς δε γνωρίζει ποιες ήταν οι ακριβείς εισηγήσεις των Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Και αυτό, παρά το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα έγγραφα ζητήθηκαν από τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ.

 

Αρνηθήκατε κυρία Υπουργέ να δώσετε δημόσια έγγραφα, παρόλο που δεν είναι και δε θα μπορούσε άλλωστε να είναι διαβαθμισμένα.

Αυτό είναι απαράδεκτο.

Και καταγράφεται με τον πιο σαφή τρόπο ότι στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων υπάρχει δημοκρατικό έλλειμμα.

Ισχυριστήκατε, ψευδώς, ότι έγινε διάλογος με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες.

Όμως η μοναδική συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε μεταξύ της κυρίας Χριστοφιλοπούλου και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), έγινε στα πλαίσια παράστασης διαμαρτυρίας της προαναφερόμενης Ομοσπονδίας και όχι κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας.

Αλλά και σε αυτή τη συνάντηση περίσσεψε το ψέμα και η υποκρισία.

Η κυρία Υφυπουργός διαβεβαίωσε τους συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θα δώσει τον οριστικό πίνακα των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και θα επακολουθήσει διάλογος επί του πίνακα.

Η συνέχεια είναι γνωστή.

Μια Κυριακή βράδυ εστάλη στα email των προέδρων της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ η οριστική απόφαση για την κατάργηση-συγχώνευση 1933 σχολικών μονάδων, μια ώρα μετά την ενημέρωση των συντακτών του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ.

Αντίστοιχος «διάλογος» έγινε και με τους δημάρχους και τις τοπικές κοινωνίες.

Έτσι φαίνεται ότι αντιλαμβάνεται το διάλογο με τους φορείς και τη τοπική αυτοδιοίκηση η κυβέρνηση.

Όταν ξέσπασε η αντίδραση των τοπικών κοινωνιών, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδεία, αντί να επανεξετάσουν τη στάση τους, επιστράτευσαν τους γνωστούς προπαγανδιστικούς μηχανισμούς που διαθέτουν για να υποστηρίξουν την πολιτική τους, αλλά και να συκοφαντήσουν τους αντιδρώντες.

Ισχυρίστηκαν ότι οι συγχωνεύσεις έγιναν με παιδαγωγικά κριτήρια και σκοπό έχουν τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Όμως όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευση, δηλαδή οι γονείς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί  γνωρίζουν ότι με τις επιχειρούμενες αλλαγές:

Θα επέλθει ισχυρό πλήγμα στην μόρφωση των παιδιών του λαού μας γιατί:

·         Δημιουργούνται πολυάνθρωπα σχολικά κέντρα(400 μαθητών), όπου θα ανθεί η σχολική  παραβατικότητα και η νεανική εγκληματικότητα.

·         Εκατοντάδες  μαθητές της επαρχίας θα μετακινούνται καθημερινά μέχρι και μία ώρα, χρησιμοποιώντας  επικίνδυνους επαρχιακούς  δρόμους (ιδιαίτερα τη χειμερινή περίοδο), προκειμένου να φτάσουν στο νέο τους σχολείο.

·         Αντίστοιχα, στις πόλεις εκατοντάδες μαθητές θα μετακινούνται πεζοί σε ένα επικίνδυνο αστικό περιβάλλον και θα υποχρεώνονται να διασχίσουν καθημερινά μεγάλες οδικές αρτηρίες, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή τους.

·          Πολλά χωριά θα μαραζώσουν, αφού πολλοί γονείς θα προτιμήσουν να μετοικήσουν στην έδρα του νέου σχολείου των παιδιών τους, προκειμένου να μην ταλαιπωρούνται καθημερινά τα παιδιά τους.

·         Θα αυξηθεί η μαθητική διαρροή, αφού κάποιοι γονείς θα προτιμήσουν να σταματήσουν τα παιδιά τους από το σχολείο

·         Θα εγκαταλειφτεί μια αξιόλογη κτηριακή υποδομή, αφού τα περισσότερα υπό συγχώνευση σχολεία βρίσκονται σε χωριά και δεν μπορούν να αξιοποιηθούν διαφορετικά.

Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα σχολικά κτήρια πολλών χωριών είναι νεώτερα και πιο σύγχρονα από τα σχολεία των πλησιέστερων πόλεων, για τον απλούστατο λόγο ότι κατασκευάστηκαν σχετικά πρόσφατα.

Και όμως αυτά τα σχολεία στην ουσία καταργούνται και οι μαθητές τους υποχρεώνονται να φοιτήσουν σε απομακρυσμένα για αυτούς σχολεία, παλαιότερα και  με προβληματικές εγκαταστάσεις.

 

Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να πείσει η Κυβέρνηση πως οι μεταβολές σε 1933 σχολεία πανελλαδικά είναι σε όφελος των μαθητών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Αντίθετα είναι μία απόφαση που υπαγορεύεται από την κυρίαρχη αντίληψη κυβέρνησης και τρόικας για συρρίκνωση και υποβάθμιση κάθε δημόσιου αγαθού.

Το μέγεθος του σχολείου θα επιφέρει προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του, καθώς θα χαθεί το στοιχείο της ουσιαστικής αλληλεπίδρασης μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.

Τέλος, η αναμενόμενη μείωση τμημάτων θα σημάνει και την απώλεια οργανικών θέσεων τους εκπαιδευτικούς.

Τα παραπάνω ισχύουν και για την περίπτωση του 12ου και του 22ου Γυμνασίου Πάτρας, που αποφασίστηκε από το Υπουργείο η συγχώνευση τους.

Στην πρόταση της Διευθύντριας Εκπαίδευσης Ν. Αχαίας δεν περιλαμβανόταν καμία μεταβολή για τα σχολεία της Α΄ ΕΛΜΕ.

Επίσης, ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης δεν τροποποίησε την πρόταση της διευθύντριας σύμφωνα με δήλωση  του στο Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ.

Εξάλλου και το δημοτικό συμβούλιο της πόλης μας για το ζήτημα των συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολείων ήταν αρνητικό στις περιπτώσεις συγχωνεύσεων – καταργήσεων που γνώμονα έχουν οικονομικά και μόνο κριτήρια.

 

Θα δημιουργηθεί ένα σχολείο με 450 περίπου παιδιά, με βάση τα σημαντικά δεδομένα αιρθμός που υπερβαίνει ακόμα και αυτό το αυθαίρετο όριο των 400 μαθητών ανά σχολείο που το Υπουργείο ανακοίνωσε με δελτίο τύπου στις 13/03/2011.

 

Αν μελετήσει κανείς προσεχτικά τους πίνακες των καταργούμενων-συγχωνευόμενων σχολείων, θα βγάλει εξαιρετικά χρήσιμα συμπεράσματα για τα κριτήρια που εφάρμοσε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Ενδεικτικά αναφέρω: στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στην Περιφέρεια Κρήτης συγχωνεύτηκαν 5 σχολικές μονάδες, 3 στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου και 2 στην αντίστοιχη του Ρεθύμνου, ενώ μόνο στην Περιφερειακή Ενότητα Σερρών συγχωνεύτηκαν 15 σχολικές μονάδες και στην Περιφέρεια Θεσσαλίας 22 σχολικές μονάδες (6 στη Καρδίτσα, 8 στη Λάρισα, 6 στα Τρίκαλα και 2 στη Μαγνησία).

 

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

είναι πασιφανές ότι οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων εντάσσονται στην γενικότερη περιοριστική πολιτική, που ακολουθεί η κυβέρνηση, ως συνέπεια της υιοθέτησης της πολιτικής του μνημονίου. Σταθεροποιητικά προγράμματα είχαν εφαρμοστεί και στο παρελθόν. Όμως για πρώτη φορά η πολιτική των περικοπών αγγίζει τους ευαίσθητους τομείς της υγείας και της παιδείας.

Με την πολιτική αυτή διαλύεται η κοινωνική συνοχή στη χώρα και παραβιάζονται βασικά δικαιώματα των ελλήνων πολιτών.

Και είναι βέβαιο ότι η πολιτική αυτή αποδοκιμάζεται από τη συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού.  

 

Σας ευχαριστώ

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος