Loading...
 Start Page
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΒΟΥΛΗ 07 ΑΠΡΙΛΙΟΥ


Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία έρχεται σε μια κρίσιμη περίοδο για τη χώρα μας οικονομικά και σε μια μεταβατική περίοδο από πολιτικής και κοινωνικής απόψεως.
Η ελληνική οικονομία έχει εμφανείς διαρθρωτικές της αδυναμίες και τεράστια έλλειψη ανταγωνιστικότητας.
Το όλο πλέγμα του υπό διαμόρφωση προτεινόμενου σχεδίου νόμου, κρίνουμε ότι είναι κατώτερο των σημερινών οικονομικών και κοινωνικών περιστάσεων
Εχει τονιστεί από πολλές πλευρές η σπουδαιότητα της λειτουργίας της Επιτροπής Ανταγωνισμού, στις σημερινές ιδιαίτερα οξυμένες οικονομικές συνθήκες.
Εάν ο υγιής Ανταγωνισμός είναι κρίσιμο μέγεθος για την ανοδική πορεία μιας οικονομίας, η σημασία του σε περιόδους κρίσης και ύφεσης γίνεται ακόμα πιο σημαντικός.
Δυστυχώς έρευνες έδειξαν ότι μια στις δύο ετικέτες είναι παραπλανητικές, δηλαδή, δεν αναγνωρίζει ο καταναλωτής την προέλευση, την ταυτότητα, την καταγωγή του προϊόντος. Αυτό είναι νόθευση ανταγωνισμού σημαντικοτάτη.
Ο υγιής ανταγωνισμός δεν προστατεύει μόνον τους καταναλωτές, μέσα από την απρόσκοπτη και χωρίς παρεμβάσεις διαδικασία διαμόρφωσης των τιμών.
Και είναι σημαντικό πολύ σημαντικό σήμερα στην εποχή της κρίσης να προστατεύονται οι καταναλωτές και να μην ξεφεύγει η ακρίβεια που ροκανίζει το εισόδημα των χαμηλών και μεσαίων στρωμάτων.

Η λειτουργία του υγιούς ανταγωνισμού είναι όρος και σύνθημα θα έλεγα για την ανάπτυξη και την οικονομική μεγέθυνση.
Το έλλειμμα του γεννά στρεβλώσεις αντιπαραγωγικές και καταδικάζει τις επιχειρήσεις που δεν αξιοποιούν τις στρεβλώσεις σε μαρασμό.
Πρέπει να θεσπίσουμε νάναι υποχρεωμένος ο συσκευαστής να αναφέρει το made in Greece. To υπουργείο πρέπει να προχωρήσει άμεσα σε αυτή τη ρύθμιση.
Επίσης κάτι πρέπει να κάνουμε με τις ελληνοποιήσεις που βέβαια είναι και αυτό νόθευση του ανταγωνισμού και είναι και ζήτημα ελέγχων που δεν γίνονται και το ξέρουμε δυστυχώς όλοι πολύ καλά.
Πληροφορηθήκαμε υπάρχουν δυνατότητες να αντιμετωπιστεί.
Πότε και πως;
Όταν οι επιχειρήσεις που τυποποιούν είναι υποχρεωμένες να δίνουν τα ισοζύγιά τους στις αρμόδιες υπηρεσίες, στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου, όταν είναι υποχρεωμένες αυτά που τυποποιούν να αναφέρουν την ταυτότητα και την καταγωγή των προϊόντων και όταν ακόμα έχουμε καλύτερους ελέγχους στην ελληνοποίηση τότε θα μπορούν και οι ελληνικές μικρομεσαίες συνεταιριστικές και ιδιωτικές επιχειρήσεις να ανταπεξέλθουν στον σκληρότατο ανταγωνισμό.
Η λειτουργία ολιγοπωλίων και οι εναρμονισμένες πρακτικές σε αρκετούς τομείς της ελληνικής αγοράς είναι παγιωμένα φαινόμενα.
Πραγματικά μια πολιτική ελεύθερου ανταγωνισμού απαιτεί μεταξύ άλλων συστηματική έρευνα και πρόληψη. Και η πρόληψη μπορεί να περιλαμβάνει την επιβολή κυρώσεων για συμπεριφορές που είναι αντί ανταγωνιστικές ή και για την αντιμετώπιση δομών αντί ανταγωνιστικών.
Χαρακτηριστικά θα αναφέρω την αγωνία που εκμυστηρεύτηκε Ελληνας Βιομήχανος «Κύριε Νικολόπουλε το τι ακριβώς θα παράγει η Βιομηχανία μου, σε τι ποσότητες, σε ποιες τιμές και σε ποια SUPER MARKET θα τοποθετηθούν δεν το αποφασίζω εγώ ή οι όμοιες επιχειρήσεις.
Αποφασιστικό σχεδόν μοναδικό ρόλο έχουν οι συνασπισμένοι χονδρέμποροι.
Επειδή η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχίζεται άλλο, θα πρέπει όλες οι πλευρές του Κοινοβουλίου να δούμε τη συζήτηση για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο σαν μια ευκαιρία για την ουσιαστική αναβάθμιση της λειτουργίας της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Οι διατάξεις για τις συμπράξεις, τις συγκεντρώσεις και τις καταχρηστικές πρακτικές θεσπίζονται βέβαια, αλλά πρέπει να είναι πιο σαφής ώστε να υπάρχει μια ασφάλεια δικαίου, ίση μεταχείριση και διαφάνεια στην αντιμετώπιση των επιχειρήσεων. Ο έλεγχος των συγκεντρώσεων πρέπει να γίνεται με τρόπο που δεν προσκρούει στην ανάγκη μεγένθυσης των μικρών και πολύ μικρών ελληνικών επιχειρηματικών μονάδων και αυτό θα πρέπει να αποτελέσει ζήτημα ευθύνης
Η Κυβέρνηση ας μη μπει στον πειρασμό να ακυρώσει όλη την σημαντική προσπάθεια που έκανε η προηγούμενη Κυβέρνηση της νέας Δημοκρατίας.
Και εμείς από την μεριά μας θα ασκήσουμε την κριτική μας και θα κάνουμε τις προτάσεις μας χωρίς τις αγκυλώσεις και τα στερεότυπα της στείρας αντιπολίτευσης.
Φοβούμαι όμως ότι παρ' όλες τις αλλαγές που έγιναν στο Νομοσχέδιο κυρίως λόγω Ενωσιακών Κανόνων και οδηγιών, το Ν/Σ στερείται των χαρακτηριστικών που θα έδινε στην επιτροπή Ανταγωνισμού τα χαρακτηριστικά αλλά και τις προϋποθέσεις να λειτουργήσει αποτελεσματικά.
Ο ανεξάρτητος χαρακτήρας της υιοθετείται.
Οι εξαρτήσεις από τον εκάστοτε υπουργό θα λειτουργούν σαν τροχοπέδη.

Στο θέμα των ποινών, αφήνετε παράθυρα και ευκολίες διαφυγής. Αυτό δεν θα είναι θετικό.
Από το παρατηρητήριο τιμών βλέπουμε ότι ένα προϊόν φθάνει 12 φορές ακριβότερα στο ράφι από την τιμή του παραγωγού.
Κανείς δεν μπορεί να το ελέγξει.
Ο καταναλωτής συνθλίβεται πληρώνει πανάκριβα στο ράφι χωρίς να γνωρίζει την προέλευση των προϊόντων όπου αυτό και εάν είναι νόθευση του ανταγωνισμού και ο παραγωγός που μας αφορά δεν εισπράττει αυτή την άνοδο των τιμών σε πολλά προϊόντα αντίθετα συμβαίνει το ανάποδο.
Δεν βρήκα λοιπόν πρόνοιες στο Ν/Σ που να δικαιολογούν τις ανέξοδες κορώνες σας από τη μάχη του τελάρου ως τη γνωστή πολιτική επωδό από το ράφι στο χωράφι.


Συμπερασματικά η Νομοθετική πρωτοβουλία τροποποιεί μερικώς το νόμο της ΝΔ.
Και μάλιστα προς λάθος κατεύθυνση.
Σε μια εποχή κατά την οποία η ακρίβεια καλπάζει εξ αυτού του γεγονότος, η πρωτοφανής ύφεση δημιουργεί μέσα στο 2011, 1.000.000 ανέργους από τις δεκάδες χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που κλείνουν.
80.000 νοικοκυριά είναι με κομμένο ρεύμα στο σπίτι τους και 1.000.000 δανειολήπτες αδυνατούν να αποπληρώσυν τις πάσης φύσεως μορφής δανειακές τους; Υποχρεώσεις.
Είναι χαμηλών προσδοκιών και κατά τη γνώμη μου δεν εγγυάται την εξασφάλιση της λειτουργίας της Επιτροπής Ανταγωνισμού με όρους ελευθερίας, αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας

 

 

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media

© Copyright 2009 - 2022 Νίκος Ι. Νικολόπουλος