Loading...
 Start Page
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ (25/11/2014|) ΟΜΙΛΙΑ ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ Βουλευτή Αχαΐας – Προέδρου Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος ΓΕΝΙΚΟΥ ΕΙΣΗΓΗΤΗ ΑΝ.ΕΛ.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Μετά από μια πενταετία ύφεσης θα περίμενε κανείς έναν προϋπολογισμό ανάπτυξης.

Έναν προϋπολογισμό να μπορέσει (τουλάχιστον) να στηρίξει την πρόβλεψη της Κυβέρνησης για το 2015.

Εκτιμά η Κυβέρνηση ανάπτυξη 2,9%.

Ας δούμε όμως ποιές θα είναι οι αναπτυξιακές συνιστώσες του παρόντος προϋπολογισμού και θα κρίνουμε μόνοι μας.

Διότι πιστεύω ότι περιλαμβάνει αρκετές αισιόδοξες εκτιμήσεις και μεγάλα ρίσκα ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι του 2015.

Ένας παράγοντας ανάπτυξης είναι το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μειώνεται από 6,8 δις το 2014 σε 6,4 δις ευρώ το 2015.

Το ζήτημα ωστόσο είναι πως την ίδια χρονιά που το δημόσιο περιορίζει τις επενδύσεις του, προβλέπει στον προϋπολογισμό τόνωση των συνολικών (δημόσιων και ιδιωτικών) επενδύσεων κατά 11,8% από μόλις 1% που είναι η εκτίμηση για το 2014!!

Το ενδεχόμενο αυτό (δηλαδή του δεκαπλασιασμού των επενδύσεων) δεν έχει συμβεί ποτέ και πουθενά

Θυμάστε τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στην ΔΕΘ;

Ε. λοιπόν ξεχάστε τες…..

Δεν θα τις βρείτε πουθενά στον συζητούμενο προϋπολογισμό.

Ο προϋπολογισμός του 2015 δεν προβλέπει φοροελαφρύνσεις, μας καθησυχάζουν όμως, ότι δεν έχει νέα μέτρα.

Και όμως προβλέπει νέους φόρους, 1,3 δις. ευρώ.

Η διαθρυλούμενη αποκλιμάκωση των φορολογικών συντελεστών για ιδιώτες και επιχειρηματίες, παραπέμπεται για άλλη μια φορά στις καλένδες.

Έτσι μετά τις μεγάλες επιτυχίες, μετά τις εθνοσωτήριες παρεμβάσεις και τα πλεονάσματα, για τα οποία πανηγυρίζουν οι μνημονιακοί βαστάζοι, έρχεται μια νέα φοροκαταιγίδα, που φέρνει 100 εκ. φόρους ημερησίως!

Ο προϋπολογισμός το γράφει καθαρά.

Η σκληρή λιτότητα θα συνεχιστεί και το 2015, ενώ ταυτόχρονα, θα κληθούν να βιώσουν την 6η χρονιά λιτότητας οι Έλληνες φορολογούμενοι καταβάλλοντας επιπλέον φόρους και μάλιστα χωρίς κονδύλια κοινωνικής πολιτικής.

Ο συνολικός λογαριασμός φτάνει στα 3 δις. ευρώ, αν υπολογιστεί και η περιστολή των δαπανών.

Θα επαναλάβω λοιπόν για να το ακούσουν οι συνάδελφοι της συμπολίτευσης, ότι ο προϋπολογισμός του που θα ψηφίσουν, φέρνει νέους φόρους, σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Ευθύς εξαρχής, είναι σημαντικό επίσης να τονίσουμε ότι η Εθνοσωτήριος Κυβέρνηση, για να πιάσει το στόχο του πλεονάσματος, που παρακολουθεί επισταμένως η τρόικα, πετσοκόβει τα συνολικά έξοδα του κράτους κατά 1,5 δις. ευρώ με ότι σημαίνει αυτό, ενώ προβλέπει και πάγωμα μισθών και συντάξεων.

Και για να καταλάβουμε τι σημαίνει αυτό, λέω τούτο:

Ανησυχία μέχρι και πανικό προκαλεί το γεγονός ότι για παράδειγμα ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Εργασίας, θα είναι το 2015 μειωμένος κατά 110 εκατ. ευρώ σε σχέση με φέτος, παρά το γεγονός ότι έχει να χρηματοδοτήσει τους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης και το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας.

Μας ενημέρωσε άλλωστε ο πρώην Υπουργός Εργασίας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Γιώργος Κουτρουμάνης λέγοντας ότι:

"Τα μέτρα που ζητάει η τρόικα μπορεί να οδηγήσουν σε μια μείωση της τάξης έως και 20%στις κύριες συντάξεις από την πρώτη του έτους.

Αυτή η μείωση θα επιβαρύνει εργαζομένους που θα βγουν στη σύνταξη το 2015 και μετά", αλλά όπως επεσήμανε "δεν μπορεί να εγγυηθεί κάνεις, πως δεν θα πειραχτούν και οι συντάξεις των συνταξιούχων πριν το 2015".

Συζητούμε λοιπόν έναν προϋπολογισμό σφαγείο των συνταξιούχων, με μια τρόικα να ζητά εδώ και τώρα κι άλλα μέτρα.

Τα νούμερα δεν βγαίνουν με κανένα νέο Μνημόνιο, όπως και αν ονομαστεί η νέα επαχθής συμφωνία των Παρισίων.

Πόσες πραγματικά δυνατότητες έχει μία οικονομία να βγει από την κρίση, όταν δεν επενδύεται σε αυτή ούτε ένα ευρώ.

Τι περιμένει μία κοινωνία που χάνει τα καλύτερα στελέχη της, καθώς αυτά αναζητούν μία καλύτερη ζωή στο εξωτερικό.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Δεν χρειάζεται να έχει κανείς μεγάλη φαντασία, για να καταλάβει, ποιά θα είναι η συνέχεια σε μία κοινωνία που ένας εργαζόμενος καλείται να ζήσει έναν συνταξιούχο και όμως η τρόικα ζητά καινούργιο ασφαλιστικό, με μια κεντρική φιλοσοφία, που θέλει η κάλυψη των υποχρεώσεων να γίνεται χωρίς την συνεισφορά του κρατικού προϋπολογισμού.

Τι σημαίνει αυτό;

Ακούστε.

Το 2013 τα ασφαλιστικά ταμεία χρειάστηκαν περί τα 28 δις. ευρώ, εκ των οποίων το 56% ήταν η συνδρομή του κρατικού προϋπολογισμού.

Σήμερα που ο Υπουργός Εργασίας μιλάει για μείωση της συμμετοχής του κρατικού προϋπολογισμού, βάζει «βόμβα» στα θεμέλια του ασφαλιστικού συστήματος.

Το γνωρίζετε όλοι, ότι ασφαλιστικό σύστημα χωρίς κρατική συνδρομή, είναι αδύνατο να υπάρξει.

Εκτός και αν πάρουν όλοι οι συνταξιούχοι από 300 ευρώ σύνταξη και έχουν και ανάλογες φυσικά, ιατροφαρμακευτικές καλύψεις.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Τα ασφαλιστικά ταμεία αποτελούν από μόνα τους ίσως, τη μεγαλύτερη παγίδα του προϋπολογισμού.

Ήδη το τελικό κείμενο ανέδειξε τρύπα ύψους 1,6 δις. ευρώ, καθώς το έλλειμμα στο ισοζύγιο των ασφαλιστικών ταμείων, θα κλείσει φέτος στα 807 εκ. ευρώ, ενώ ήδη έχουν χρειαστεί επιπλέον 793 εκ. ευρώ για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες για δαπάνες.

Τα στοιχεία λοιπόν μιλούν από μόνα τους, την ίδια ώρα που οι κυβερνητικοί πανηγυρίζουν, επειδή πιστεύουν (σκόπιμα για να κοροϊδεύουν τον κόσμο) πως κατάφεραν και πάλι να σώσουν την ελληνική οικονομία.

Οι Ελληνίδες και οι Έλληνες θα ζήσουν με λιτότητα 3 δις €. και σε μηνιαία βάση με καταβολή φόρων 3 δις, εκ των οποίων τα 1,85 δις. ευρώ αφορούν σε άμεσους φόρους και τα 2,15 δις. ευρώ σε έμμεσους φόρους (φυσικά και Νομικά πρόσωπα, αλλά και φόρους στην περιουσία).

Το Υπουργείο Οικονομικών προσδοκά να εισπράξει το 2015 22,114 εκατομμύρια € έναντι 21,339 δις εκατομμύρια ευρώ εφέτος.

Από τους έμμεσους φόρους (Φ.Π.Α., ειδικοί φόροι κατανάλωσης καυσίμων, τσιγάρων ποτών) η κυβέρνηση προσδοκά το 2015 έσοδα 25,242 δις. Ευρώ, έναντι εσόδων 24,312 δις. Ευρώ το 2014.

Λιτότητας έπεται η συνέχεια για 6η χρονιά, ενώ το ενδεχόμενο να προκύψουν και πρόσθετα βάρη για τους φορολογούμενους είναι ανοιχτό, καθώς η τρόικα δεν έχει πει ακόμα τον...τελευταίο της λόγο.

Η αναθεώρηση ακόμα είναι ανοιχτή, λόγω των απαιτήσεων των δανειστών για νέα μέτρα στο όνομα του δημοσιονομικού κενού που επικαλούνται, πέραν των εξωφρενικών αλλαγών, που ζητούν για το δημόσιο, τα εργασιακά το ασφαλιστικό και λοιπά.

Αλήθεια μετά από όλα αυτά νιώθετε ότι πετύχατε;

Όταν το δημόσιο χρέος πριν από τα μνημόνια ήταν 229,6 δις και τώρα είναι 318,6 δις, μαζί με όλα αυτά τα δυσβάσταχτα μέτρα, που έχουν καταστρέψει ολόκληρη την κοινωνία;

Όταν το ποσοστό του χρέους στο ΑΕΠ από το 129,7% σκαρφάλωσε στο 174,8%;

Όταν η ΕΛΣΤΑΤ του Γεωργίου, με τις τελευταίες ανακοινώσεις της για τα δημοσιονομικά στοιχεία και τις συνθήκες διαβίωσης της χώρας για την περίοδο 2010 – 2013, προσγείωνε τους πάντες στην σκληρή πραγματικότητα;

Όταν τα ελληνικά νοικοκυριά έχουν χάσει τα τελευταία χρόνια 170 δις. Ευρώ;

Όταν η εμπορική δραστηριότητα έχει χάσει πάνω από 650 δις ευρώ;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Πώς θα εξασφαλιστεί ρυθμός Ανάπτυξης 2,9% όταν στην ευρωζώνη δεν θα ξεπεράσει το 1,5% το 2015;

Μήπως με την επίτευξη του όποιου πρωτογενούς πλεονάσματος, μετά από την μείωση ακόμα και των πρωτογενών δαπανών, ακόμα και στα θέματα περίθαλψης και κοινωνικής προστασίας με 460 εκατομμύρια;

Αλήθεια πως θα απορροφήσει η κυβέρνηση τους πόρους από το ΕΣΠΑ, όταν το ΠΔΕ για το 2015, θα είναι μειωμένο κατά 400 εκ ευρώ του 2014 και κατά 250 εκατομμύρια έναντι του 2013;

Ποιος δεν γνωρίζει ότι είναι πλήρης η στασιμότητα στην αναπτυξιακή διαδικασία, με αποτέλεσμα την εκτόξευση της ανεργίας, τη μείωση του ΑΕΠ, την αύξηση του χρέους στα 480 δις, που το καθιστούν μη βιώσιμο;

Ίσως μόνον ο Πρωθυπουργός και ο συμπρωθυπουργός να επιμένουν ακόμα ότι το χρέος είναι βιώσιμο.

Εξακολουθούν να λένε ότι χρηματοδοτικό κενό το 2015, θα καλυφθεί με δανεισμό από τις αγορές, παρότι οι δανειστές και η ευρωπαϊκή επιτροπή τα αντίθετα πιστεύουν!

Ο Μάριο Ντράγκι λέει ότι, «χωρίς ευρωπαϊκό πρόγραμμα η ευρωπαϊκή κεντρική τράπεζα δεν θα αγοράσει ελληνικά πιστοποιημένα δάνεια και καλυμμένα ομόλογα» και η Κριστίν Λαγκάρντ επιμένει ότι «η Ελλάδα πρέπει να παραμείνει σε πρόγραμμα Προληπτικής Στήριξης».

Όλοι οικονομολόγοι εντός και εκτός Ελλάδος αμφισβητούν, τόσο τις προβλέψεις του προϋπολογισμού, όσο και την οικονομική επιχειρηματολογία της κυβέρνησης συνολικά.

Οι διεθνείς οργανισμοί σας διαψεύδουν κύριοι της κυβέρνησης.

 

Πέντε χρόνια έχουν περάσει και όμως η κατάσταση στην Ελλάδα πηγαίνει απ' το κακό στο χειρότερο.

Μήπως όμως οι θυσίες της ύφεσης και οι πολιτικές λιτότητας έφεραν θετικά αποτελέσματα στην οικονομία;

Ένα 47,5% των Ελλήνων δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε έκτακτες, αλλά και αναγκαίες δαπάνες.

Ένα ποσοστό 30% δεν έχει πρόσβαση σε ικανοποιητική θέρμανση.

Ένα ποσοστό 42% ανταποκρίνεται δύσκολα στις ανάγκες στέγασης και το 37%των συμπατριωτών μας αντιμετωπίζουν δυσκολίες αποπληρωμής δανείων.

Την διαφορά στα έσοδα, όπως και φέτος έτσι και του χρόνου, θα κάνουν οι φόροι στην περιουσία, που λόγω του ΕΝΦΙΑ δημιουργούν ένα λογαριασμό 3,5 δις ευρώ,.

Ας σημειωθεί ότι η Κυβέρνηση θα «αρμέξει» περισσότερους από 5,5 εκ. ιδιοκτήτες ακινήτων, για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των δανειστών - δυναστών.

Αξίζει να υπογραμμίσουμε, ότι σε σχέση με το 2010, δηλαδή την πρώτη χρονιά εφαρμογής του μνημονίου στην Ελλάδα, οι φόροι στα ακίνητα, είναι αυξημένοι κατά ένα δις. ευρώ!

Θα επιμείνω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Σύμφωνα με το νέο προϋπολογισμό, τα έσοδα από την άμεση φορολογία αυξάνουν κατά 484εκ. ευρώ το 2015 στα 21,8 δις. ευρώ και από την έμμεση κατά 924εκ. ευρώ στα 25,1 δις. ευρώ.

Εάν στις δύο αυτές κατηγορίες, προστεθούν και οι εισπράξεις ύψους 15 δις. ευρώ από τον ΦΠΑ και από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης (τέλη κυκλοφορίας, ποτά, τσιγάρα κ.λ.π.) ύψους 8,9 δις ευρώ, τα συνολικά έσοδα του προϋπολογισμού, προβλέπεται να φτάσουν στα 50,3 δις. ευρώ (αύξηση 1,1 δις ευρώ).

Η αύξηση αυτών των εσόδων είναι αποτέλεσμα της ανακόλουθης στάσης της κυβέρνησης, στο θέμα των φοροελαφρύνσεων.

Η εξαγγελία του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, για σταδιακή μείωση των ανώτατων φορολογικών συντελεστών, όπως και στην αρχή σας είπα, σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά, δεν υπάρχει ούτε σαν σχόλιο στο βασικό κείμενο του προϋπολογισμού.

Τα αυξημένα φορολογικά έσοδα θα προέλθουν συγκεκριμένα από:

- Την αύξηση του συντελεστή φορολόγησης στα εισοδήματα από ενοίκια στο 11% από 10%

- Τη φορολόγηση με συντελεστή 13% από το πρώτο ευρώ των αγροτών χωρίς αφορολόγητο.

- Τη φορολόγηση των παροχών ως εισόδημα.

- Την αύξηση του φορολογητέου εισοδήματος των μισθωτών λόγω της μείωσης των ασφαλιστικών, εισφορών.

- Την αύξηση της παρακράτησης φόρου από συντάξεις, μετά την εκκαθάριση των πολλαπλών συντάξεων από έναν εκκαθαριστή.

- Έσοδα 775 εκατ. ευρώ αναμένεται να προέλθουν από τον ΕΝΦΙΑ.

- Η μειωμένη κατά 30% εισφορά αλληλεγγύης για το 2015 αναμένεται να εισφέρει 750 εκ. ευρώ.

- Στα 400 εκατ. ευρώ αναμένονται τα έσοδα από τη νέα ρύθμιση ληξιπρόθεσμων φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών.

Αν οι κυβερνητικοί υπολογισμοί επιβεβαιωθούν, από άμεσους και έμμεσους φόρους, το Δημόσιο θα εισπράττει σε ημερήσια βάση το 2015 περίπου 100 εκατ. ευρώ.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην εισηγητική έκθεση και στους τόμους, που αναλύουν το γενικό κρατικό προϋπολογισμό του 2015 είναι συγκλονιστικά και πιστοποιούν την χρεοκοπία της χώρας.

Ο Πρωθυπουργός της χώρας με τους Βενιζέλος, Στουρνάρα, Χαρδούβελη και σία, πρέπει να παραπεμφθούν σε ειδικό δικαστήριο, για τη διάπραξη εγκλημάτων κατά του ελληνικού έθνους.

Οι ευθύνες τους είναι τεράστιες και μειοδοτικές.

Παρακαλώ προσέξτε τα ακόλουθα στοιχεία:

Το 2014 τα πιστωτικά έσοδα της χώρας, δηλαδή το επίπεδο του κρατικού δανεισμού από την πλευρά του Υπουργείου Οικονομικών, ανήλθαν στο τρομακτικό ποσό των 145, 2 δισεκατομμυρίων €.

Από το ποσό των 145,2 δις ευρώ τα 83,3 δις αντιπροσωπεύουν Swaps, κάτι που πιστοποιείται στον κωδικό 5172.

Το 2013, αυτά στον ίδιο κωδικό είναι μηδέν!

Αυτό σημαίνει το πραγματικό χρέος της κεντρικής κυβέρνησης δεν είναι 32 5,2 δις ευρώ, που αναφέρει ο πίνακας 4.1 της εισηγητικής έκθεσης, αλλά 408,5 δις ευρώ η 22,83% του ΑΕΠ (325,2+83,3=408,5).

Το δεύτερο εντυπωσιακό στοιχείο, είναι ότι το 2014, τα τοκοχρεολύσια και οι λοιπές δαπάνες για την εξυπηρέτηση του Δημοσίου χρέους ανήλθαν σε 15 1,8 δις ευρώ.

Τέτοιο κολοσσιαίο ποσό εξυπηρέτησης του δημόσιου χρέους της Ελλάδας δεν έχει καταγραφεί ουδέποτε στην οικονομική ιστορία του τόπου.

Ο Πρωθυπουργός της χώρας και το οικονομικό του επιτελείο, οφείλουν και έχουν χρέος προς τον ελληνικό λαό, να εξηγήσουν σε ποιους παράγοντες οφείλονται τα αστρονομικά επίπεδα των πιστωτικών εσόδων και των δαπανών εξυπηρέτησης του δημοσίου χρέους.

Κύριε Υπουργέ,

πριν λίγες μέρες ένας συμπατριώτης σας, στο συνέδριο των ΑΝΕΛ μου ζήτησε να σας ρωτήσω, εάν εσείς έχετε πάρει στα χέρια σας τις δανειακές συμβάσεις, εάν τις έχετε δει με τα μάτια σας και ακόμα θέλει και αυτός όπως κι εμείς να μας πείτε, γιατί δεν τις φέρνετε στη Βουλή, παρότι και εγώ προσωπικά και ο Πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων Πάνος Καμμένος, εγγράφως σας τις ζητάμε εδώ και καιρό.

Αλήθεια κύριοι συνάδελφοι οι κύριοι υπουργοί έκαναν ποτέ ένα λογιστικό έλεγχο να δουν όλα αυτά τα τεράστια πόσα που υπάρχουν;

Να σας πω ένα - δυο παραδείγματα για να αντιληφθείτε τι εννοώ:

Την περίοδο 2013 – 2014 οι δαπάνες σε τόκους, χρεολύσια και λοιπές κατηγορίες δαπανών, για την εξυπηρέτηση του Δημοσίου χρέους, από 69,4 αυξήθηκαν σε 145 δισεκατομμύρια €;

Ακόμη να σας πω ότι την περίοδο 2013 τα πιστωτικά έσοδα – δανεισμός του Ελληνικού κράτους από 76,6 εκτινάχτηκαν σε 140 δις ευρώ.

Στον πίνακα 4.1 της εισηγητικής έκθεσης του κρατικού προϋπολογισμού αναφέρεται ότι το δημόσιο χρέος – χρέος κεντρικής κυβέρνησης–παρέμεινε αμετάβλητο στα 326 δις €.

Θέλω λοιπόν να θέσω το εξής ερώτημα:

Εφόσον το δημόσιο χρέος ήταν σταθερό 326 δισεκατομμύρια €, μπορείτε να μας εξηγήσετε γιατί την περίοδο 2013 – 2014 ο κρατικός δανεισμός – πιστωτικά έσοδα – σημείωσε επιπρόσθετη αύξηση της τάξης των 63, 4 δις €; (140,0 – 76,6 = 63,4).

Γιατί τα 63,4 δις € δεν αθροίστηκαν στο δημόσιο χρέος της χώρας;

Και τέλος ας μιλήσουμε για το χρηματοδοτικό κενό.

Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι, ότι το χρηματοδοτικό κενό είναι το άθροισμα του δημοσιονομικού κενού και των πληρωμών των τοκοχρεολυσίων.

Μπορεί κάποιος να μας πει με βεβαιότητα πόσα είναι τα τοκοχρεολύσια, που θα πληρωθούν από τον ελληνικό προϋπολογισμό και πόσα από την τρόικα;

Ποια λοιπόν είναι πραγματικά;

Ποια είναι πλασματικά;

Γιατί αποκρύπτονται οι τελικές υπογεγραμμένες συμβάσεις από το Κοινοβούλιο;

Για άλλη μια φορά σας ζητάμε τις τελικές δανειακές συμβάσεις, τόσο τις διακρατικές, όσο και αυτές με τον EFSF.

Ο λαός απαιτεί διαύγεια και ενημέρωση στο τι έχει υπογραφεί.

Φέρτε μας τις δύο υπογεγραμμένες συμβάσεις δανεισμού της Ελλάδος με το ΔΝΤ.

Δεν έχουμε δει ούτε τα σχέδια των συμβάσεων.

Τι μπορείτε να κάνετε πάνω σ' αυτό;

Αλήθεια κύριε Υπουργέ και κύριοι συνάδελφοι, εάν σας ρωτήσει ο πατέρας σας ή τα παιδιά σας τι θα τους απαντήσετε;

Τέλος οφείλετε να μας εξηγήσετε, γιατί δεν γράφετε στον προϋπολογισμό το κατοχικό δάνειο, το οποίο όπως καλά γνωρίζετε δεν είναι προϊόν διαπραγμάτευσης, αλλά είναι ένα δάνειο το οποίο υφίσταται και υπάρχει και στην τράπεζα της Ελλάδος και στην τράπεζα της Γερμανίας, μα προπαντός πρόκειται για ένα δάνειο, που είχε αρχίσει να αποπληρώνεται.

Οι άλλες χώρες γιατί τα κατάφεραν και εισέπραξαν αυτά τα δάνεια από τη Γερμανία;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το μεγαλύτερο στοίχημα όμως που μπορεί να εξελιχθεί σε παγίδα του προϋπολογισμού, είναι ο στόχος της αύξησης του Α.Ε.Π., από 0,6% που είναι η πρόβλεψη για το 2014, στο 2,9% το 2015.

Η επίτευξη του στόχου προϋποθέτει ένα ιδιαίτερα σταθερό οικονομικό περιβάλλον, το οποίο ωστόσο αμφισβητείται από τα στοιχεία για την πορεία της διεθνούς οικονομίας.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι στο τελικό κείμενο του προϋπολογισμού προβλέπεται ότι αύξηση του ΑΕΠ θα προέλθει, κυρίως, από την ενίσχυση των επενδύσεων κατά 11,8% το 2015, από μόλις 1%, που είναι η εκτίμηση.

Αντίστοιχα οι εξαγωγές θα πρέπει να τρέξουν το 2015 με ρυθμό 5,2% αν και προς το παρόν το 2014 κινούνται με αρνητικούς ρυθμούς.

Η επίτευξη του στόχου για την αύξηση των επενδύσεων θα πρέπει να στηριχτεί κυρίως στον ιδιωτικό τομέα, καθώς ο προϋπολογισμός προβλέπει την περικοπή του προγράμματος επενδύσεων, κατά 400 εκατομμύρια € στα 6,4 δις € σε σχέση με τα 6,8 δις € που είναι η εκτίμηση για το 2014.

Η επίτευξη των στόχων για αύξηση της εγχώριας ζήτησης και ιδιωτικής κατανάλωσης, θα παίξει σημαντικό ρόλο τόσο στο ρυθμό ανάπτυξης, όσο και στην επίτευξη του στόχου για την αύξηση των εσόδων.

Ωστόσο, οι στόχοι που έχουν τεθεί χαρακτηρίζονται ως υπεραισιόδοξοι καθώς προβλέπεται αύξηση της εγχώριας ζήτησης κατά 2,1% και της ιδιωτικής κατανάλωσης κατά 1,6% από μόλις 0,2% που είναι η εκτίμηση για το 2014.

Ο στόχος αύξησης των καθαρών εσόδων κατά 720 εκατομμύρια € και των φορολογικών εσόδων κατά 1,4δις. € το 2015, χωρίς τη λήψη νέων μέτρων, αποτελεί από τα μεγαλύτερα ρίσκα του προϋπολογισμού.

Άλλωστε είναι χαρακτηριστικό, ότι η τρόικα ήδη δεν αποδέχεται τη συγκεκριμένη εκτίμηση, με αποτέλεσμα να φουσκώνει τις προβλέψεις της για το δημοσιονομικό κενό το 2015.

Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν αποδέχεται την ύπαρξη του Δημοσιονομικού κενού, αλλά στο τελικό κείμενο του Προϋπολογισμού αναθεώρησε επί τα βελτίω τις προβλέψεις της, εκτιμώντας ότι δεν θα υπάρχει δημοσιονομικό κενό το 2015 (0,1% ήταν η πρόβλεψη στο προσχέδιο του προϋπολογισμού).

Παγίδα μπορεί να κρύβει και η εκτέλεση τού Προϋπολογισμού στο σκέλος των δαπανών, καθώς προβλέπει νέα περικοπή κατά 530 εκατομμύρια €.

Ωστόσο, η πορεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού το 2014 δείχνει μεγάλα προβλήματα στην προσπάθεια συγκράτησης των δαπανών.

Με βάση αυτά τα προβλήματα, στην προσπάθεια της, η κυβέρνηση να μην αποτύχει η εκτέλεση, καθυστερεί την επιστροφή των ληξιπρόθεσμων χρεών της, ώστε να κρατήσει εντός στόχων τις δαπάνες.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Διαισθάνομαι τις επόμενες βδομάδες πως δεν θα πιστεύουμε αυτά που θα βλέπουν τα μάτια μας, μετά το «τελευταίο ταγκό» στο Παρίσι».

.Μετά από όλα αυτά ποιος δεν αντιλαμβάνεται ότι ο συζητούμενος κρατικός προϋπολογισμός είναι ένα συνονθύλευμα από κατασκευασμένα στοιχεία τα οποία δεν έχουν ουδεμία σχέση με την αληθινή κατάσταση των δημοσίων οικονομικών της χώρας.

Δυστυχώς έχουμε στα χέρια μας έναν προϋπολογισμό με τις πιο υπεραισιόδοξες εκτιμήσεις για την εξέλιξη των βασικών δεικτών της ελληνικής οικονομίας και κυρίως για τους ρυθμούς μεγέθυνσης και ανάπτυξης, αλλά και για τη μείωση της ανεργίας.

Ένας προϋπολογισμός που δεν ακουμπά τα θέματα της κοινωνικής ανέχειας και της διάρρηξης της κοινωνικής συνοχής, για αυτό και η συμμαχία των ΑΝ.ΕΛ., του Άρματος Πολιτών και του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος, τον καταψηφίζουμε

Σας ευχαριστώ

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος