Loading...
 Start Page
ΟΜΙΛΙΑ ΒΟΥΛΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Αν προσέξει κανείς τους τίτλους όλων των τελευταίων νομοσχεδίων της κυβέρνησης θα διαπιστώσει ότι έχει μία μοναδική ικανότητα που θα μπορούσε να πάρει και βραβείο ευρεσιτεχνίας.

Έχει μία ικανότητα το μεγαλύτερο κακό να το τιτλοφορεί με ό,τι το ποθούμενο, και να το ονοματίζει βαφτίζοντας το ως το μεγαλύτερο καλό.

Κοιτάξτε το παρόν,

μιλά για μεταρρυθμίσεις στις δημόσιες υπεραστικές μεταφορές με σκοπό μάλιστα τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους επιβάτες και τη μείωση αυτών.

Έλεος έχετε ποτέ ταξιδέψει με ΚΤΕΛ κ. υπουργοί;

Έχετε πάει ως επιβάτης σε σταθμό;

Σήμερα σας ομιλεί ένας

που επί 25 χρόνια που θητεύει σε αυτή την αίθουσα

3 και 4 φορές τη βδομάδα πάει και έρχεται στην εκλογική του περιφέρεια

μόνον με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ.

Όσοι χρησιμοποιούν, όσοι επιλέγουν τα ΚΤΕΛ για την μετακίνηση τους, γνωρίζουν ότι το έργο τους είναι σπουδαίο.

Ε! λοιπόν εκεί που λειτουργούν άψογα, γιατί παρεμβαίνετε;

Η σημασία και η αξία των δημόσιων μεταφορών,

αναδείχτηκε ακόμα πιο πολύ στα «δίσεκτα» μνημονιακά χρόνια της εφιαλτικής οικονομικής κρίσης που ζούμε,

αφού παρατηρείται μία τεράστια στροφή του επιβατικού κοινού

προς τις μαζικές συγκοινωνίες.

Κυρίες, κύριοι συνάδερφοι.

Από το 1912 που ξεκινούν οι συγκοινωνίες στην πατρίδα μας, ο ρυθμιστικός ρόλος του κράτους είναι εμφανής και η παρέμβαση του επιτυχής.

Η ιδιαίτερα μεγάλη στιγμή για την εξέλιξη των συγκοινωνιών ήρθε το 1952 όταν πρώτο δημιουργούνται τα ΚΤΕΛ σε κάθε νομό.

Η συμβολή του Κων. Καραμανλή υπήρξε καθοριστική.

Απεδείχθη ότι ο θεσμός άντεξε, πρόσφερε ανεκτίμητες υπηρεσίες στο φτωχό εργαζόμενο λαό.

Τα 59 ΚΤΕΛ κατάφεραν να’ ναι στην κορυφή της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Έγιναν ο ηγέτης στο χώρο των συγκοινωνιών

με ένα στόλο από 4.136 λεωφορεία.

Αυτό που δημιούργησε ο Κων. Καραμανλής και ο χρόνος απέδειξε, ‘ότι είχε το σωστό μείγμα της επιχειρηματικότητας και της καλής και προσιτής υπηρεσίας στις λαϊκές τάξεις, αυτός ο θεσμός των Κοινωνικών Ταμείων των ΚΤΕΛ, μην το παραδώσετε σε χέρια λίγων, ελαχίστων, κερδοσκόπων χωρίς τον έλεγχο του κράτους όπως κάνετε με όλα τα αγαθά.

Το νερό, τα σκουπίδια, την υγεία κ.α. μην καταστρέφετε ότι καλό υπάρχει.

Μην οδηγείτε ολοταχώς στην πλήρη απελευθέρωση και, το σύστημα οδικών υπεραστικών επιβατικών μεταφορών. Είναι σαφής και φανερός ο στόχος να παραδώσετε τις υπεραστικές οδικές μεταφορές σε μεγάλους οικονομικούς κολοσσούς. Επιτέλους πέστε και κανένα όχι σε όσα σας επιτάσσει η Τρόικα και για το χώρο των υπεραστικών οδικών μεταφορών.

Δεν πρέπει να διαφύγει της προσοχής μας, η απαραίτητη εξασφάλιση της ομαλόρρυθμης συνέχισης και διασφάλισης της διασύνδεσης όλων των χωριών και κωμοπόλεων με τα αστικά κέντρα, με επάρκεια και χαμηλό κόμιστρο.

Φυσικά και θα πρέπει να περιφρουρηθεί η ανεμπόδιστη μετακίνηση -λόγω κόστους- των αναπήρων των πολύτεκνων, των μαθητών, των φοιτητών, των στρατιωτικών κτλ.

Τι θα γίνει με όλο αυτό τον κόσμο τον ευπαθή πληθυσμό όταν θα πάρουν τις γραμμές με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης;

τι θα γίνει με τις γραμμές με αποζημίωση , τις λεγόμενες «άγονες» γραμμές (σημειωτέον ότι για εμάς δεν υπάρχουν άγονες γραμμές αλλά επιβάτες και κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών που η πολιτεία υποχρεούται να τους παρέχει αυτονόητο δικαίωμα της μεταφοράς;

Τι θα γίνει με τις γραμμές ελεύθερης επιλογής από ιδιώτες ανάδοχους όπου αφήνεται η τιμολόγηση στην ελεύθερη αγορά και στον ανταγωνισμό.

Σε αυτές τις γραμμές που είναι και οι πλέον προσοδοφόρες αποσύρεται εντελώς το κράτος από τον καθορισμό τιμών και κόμιστρων άκουσον - άκουσον!!!

Επίσης λέτε πως μια νέα ΡΑΕΜ θα καθορίσει εκείνη

κατά περίπτωση στις επιμέρους προκηρύξεις το ποσό της ανώτατης επιτρεπομένης χρέωσης των επιβατών.

Είναι καθαρό λοιπόν πως το νομοσχέδιο αυτό στην πραγματικότητα

σημαίνει παράδοση του φιλέτου των υπεραστικών οδικών μεταφορών σε μεγάλα εταιρικά σχήματα,

σημαίνει αυξήσεις στην τιμή των εισιτήριων , σημαίνει επιδείνωση και ελαχιστοποίηση των υπηρεσιών μεταφοράς για τους κατοίκους των απομακρυσμένων περιοχών και φυσικά σημαίνει την περιθωριοποίηση των σημερινών μεμονωμένων νοικοκυραίων επαγγελματιών του χώρου.

Κυρίες και κύριοι συνάδερφοι, με το σημερινό νομοσχέδιο μεθοδεύεται με τρόπο ετσιθελικό και αυθαίρετο

η απορρύθμιση των ΚΤΕΛ και των υπηρεσιών του που δεν επιβαρύνει ούτε κατ’ ελάχιστον τον κρατικό προϋπολογισμό»

Οι Έλληνες ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ πιστοί στις αρχές του κοινωνικού φιλελευθερισμού εκφράζουμε την ανησυχία μας ειδικά για τις γραμμές που θα δοθούν σε ανάδοχο με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης για 8-10 χρόνια αλλά και για τον κίνδυνο κατάργησης των ελεύθερων γραμμών που μέχρι σήμερα λειτουργούν άψογα.

Επίσης σας μεταφέρω την οργή και τον θυμό των πολιτών που θεωρούν πως είναι προκλητικό σε χαλεπούς καιρούς λιτότητας η ίδρυση μιας ακόμα νέας ρυθμιστικής αρχής για ενδοχώριες συγκοινωνίες.

Σε καιρούς βαθιάς ύφεσης  και κρίσης ιδρύεται η ΡΑΕΜ σε εθνικό επίπεδο μόνο για τις υπεραστικές της κοινωνίας στο εσωτερικό της χώρας ενώ ως Εθνική Αρχή υφίσταται το Υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων

Ο σχεδιασμός και η παροχή μεταφορικών επιβατικού έργου θα καθορίζεται από την έχουσα υπερεξουσίες ΡΑΕΜ.

Τι θα γίνει με τα ΚΤΕΛ τα οποία λόγω του γεγονότος ότι οι συμβάσεις τους έχουν διάρκεια μέχρι και το 2019, έχουν επενδύσει σε ανανέωση ή και εκσυγχρονισμό του στόλου τους και επενδύουν και μάλιστα μέσω της επιχορήγησης από τον αναπτυξιακό νόμο στην ίδρυση σταθμών υπεραστικών λεωφορείων

Και στο σημείο αυτό σας παρακαλώ κ. Υπουργέ στο άρθρο 53 να αντικατασταθεί ο αριθμός «100» με τον αριθμό «50» και να διαγραφεί το δεύτερο εδάφιο «Η απόσταση αυτή μπορεί να μειωθεί μέχρι και τα 50 μέτρα, με σύμφωνη γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου».

Η θέσπιση του νομοσχεδίου δρομολογήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κατά τρόπο επιεικώς απαράδεκτο και ιδιαιτέρως προκλητικό.

Αυτό, γιατί ενώ οι επιχειρήσεις των ΚΤΕΛ συνιστούν βάσει νόμου από το 1952 ιδιωτικές επιχειρήσεις που λειτουργούν χωρίς καμία εξάρτηση από κρατικές επιχορηγήσεις και πέρα από το κοινωνικό έργο που επιτελούν στον συγκοινωνιακό τομέα, απασχολώντας περισσότερους από 25.000 ιδιοκτήτες και εργαζόμενους διακινώντας τουλάχιστον το 80% των μετακινούμενων επιβατών, μεθοδεύεται με τρόπο ετσιθελικό και αυθαίρετο η απορύθμιση ενός επιτυχούς μοντέλου  υπηρεσιών που δεν επιβαρύνει ούτε κατ΄ ελάχιστον τον κρατικό προϋπολογισμό και τον φορολογούμενο Έλληνα πολίτη.

Επί πλέον δε, είναι προφανές ακατανόητο και προκλητικό απέναντι στην χειμαζόμενη Ελληνική κοινωνία , σε χαλεπούς καιρούς λιτότητας και κρίσης η ίδρυση νέας ρυθμιστικής αρχής για τις ενδοχώριες συγκοινωνίες ενώ ήδη υφίσταται το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών και υποδομών!

Πέρα από την κραυγαλέα αντισυνταγματικότητα της μεταφοράς αρμοδιοτήτων από τις τοπικές αρχές ,από το περιορισμό του εν λόγω νομοσχεδίου μόνο στις εθνικές υπεραστικές γραμμές, πέρα από την αντικανονική θέσπιση γραμμών ελευθέρας επιλογής που αντίκεινται στον σχετικό κανονισμό της ΕΕ 1370/2007 και  τη μη διασφάλιση των θέσεων εργασίας 15.000 εργαζομένων στα ΚΤΕΛ, η όλη αυταρχικού χαρακτήρα μεθόδευση, αποτελεί αντισυνταγματική, αντιφατική και απαράδεκτη κυβερνητική πρωτοβουλία που επιβάλλεται η ΑΜΕΣΗ απόσυρσή της και η επανεξέταση του ζητήματος με τη δέουσα σοβαρότητα, τα αναγκαία  εθνικά κριτήρια και την απαραίτητη κοινωνική ευαισθησία.

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος