Loading...
 Start Page
ΝΙΚΟΣ Ι.ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ – ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΟΜΙΛΙΑ Ν/Σ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΕΙΔΙΚΟΣ ΑΓΟΡΗΤΗΣ Ολομέλεια, 12 Ιανουαρίου 2018

Κυρίες και κύριοι,

Κατά την ομιλία μου στην αρμόδια Επιτροπή χαρακτήρισα το πολυνομοσχέδιο ως μία νέα «μνημονιακή βίβλο» που καλείται η Βουλή να ψηφίσει και δια της ψήφου της να επιβάλλει στον ελληνικό λαό.

Και ως γνωστόν, εγώ σε «μνημονιακές βίβλους», ούτε πιστεύω, ούτε ορκίζομαι και για τούτο προτίμησα να παραιτηθώ από την Κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου.

Γι’ αυτό και χωρίς περιστροφές δηλώνω αντίθετος με το πολυνομοσχέδιο και φυσικά, δεν πρόκειται να το ψηφίσω, ελπίζοντας πάντως, έστω αυτή τη φορά να είμαι εγώ ο δυσοίωνος και η κυβέρνηση να έχει δίκιο.

Όχι μόνο να οδηγήσει την χώρα στο τέλος του τρίτου μνημονίου, αλλά να αποδείξει ότι οδηγεί και τον ελληνικό λαό σε έναν δρόμο ανάκαμψης και ανάκτησης των πολλών απωλειών που έχει υποστεί τα τελευταία οκτώ χρόνια.

Πιστεύω ότι οι περισσότεροι συμφωνούμε ότι θα απαιτηθεί αρκετός χρόνος, αλλά και μία κάθετη πορεία οικονομικής ανάκαμψης.

Εδώ όμως που φτάσαμε, πολύ φοβάμαι, ότι η άδικη ύφεση και λιτότητα θα συνοδευτεί από μία άδικη ανάπτυξη..

Αυτό πρέπει να το σταματήσουμε, να το εμποδίσουμε, να μην το επιτρέψουμε.

Και προσωπικά, αυτό θα συνεχίσω να κάνω…

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η μνημονιακή απαίτηση για σωρηδόν ανεμπόδιστους πλειστηριασμούς, φαίνεται να οδηγεί την κυβέρνηση στην πρόσω ολοταχώς εφαρμογή ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.

Και έτσι φτάσαμε στο σημείο, η Πολιτεία, το Κράτος όχι μόνο να μην προστατεύει τον φτωχοποιημένο και αναξιοπαθούντα πολίτη από τις τραπεζικές απαιτήσεις, αλλά να διεκδικεί και το ίδιο κομμάτι των πενιχρών εισοδημάτων και της περιουσίας του.

Η ΑΑΔΕ μας πληροφορεί ότι οι Έλληνες οφείλουν πάνω από 100 δις στο δημόσιο και όλοι ξέρουμε ότι «βροχή» πέφτουν τα ραβασάκια των εφοριών προς τους Έλληνες.

Επίσης, με το συζητούμενο νομοσχέδιο, θεσπίζεται ο επανυπολογισμός και η αναδιαμονή των οικογενειακών επιδομάτων…

Δηλαδή παίρνουμε από τους πολύτεκνους και τους τρίτεκνους και δίνουμε σε άλλους που έχουν ένα ή δύο παιδιά και οι οποίοι πράγματι έχουν ανάγκη και μεγάλες δυσκολίες

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Όμως παρά τον κοινωνικό μανδύα που επιχειρεί να προσδώσει η κυβέρνηση, προσωπικά ως πολύτεκνος αλλά και όλοι οι σύλλογοι των πολυμελών οικογενειών τελικά το ίδιο πιστεύουν και η αναδιανομή δημιουργεί μεγαλύτερες αδικίες και ανισότητες.

Ένα μεγάλο μέρος των οικογενειών με ένα ή δύο παιδιά θα δουν κάποιες μικρές αυξήσεις ενώ την ίδια ώρα μεγάλα τμήματα των τρίτεκνων και πολύτεκνων θα γνωρίσουν μεγάλες μειώσεις ή και θα εξαιρεθούν του επιδόματος.

Λυπάμαι πολύ γιατί η Ελλάδα, μία χώρα που γερνάει και μικραίνει, εξακολουθεί να τιμωρεί τα παιδιά και εκείνους που κάνουν παιδιά.

Για κάθε ελληνική οικογένεια, κυρίες και κύριοι, τα παιδιά της αποτελούν το πιο πολύτιμο «κεφάλαιο», τη μία και μοναδική της «περιουσία».

Και σε μία χώρα με γερασμένο πληθυσμό/ο στην πλειοψηφία της σαν την Ελλάδα, δυστυχώς ακολουθούμε πολιτική… εθνικής αυτοκτονίας!

Και ακόμα δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει.

Είναι τραγικό…

Γι’ αυτό και ως προς το συγκεκριμένο θέμα, μη έχοντας κάτι παραπάνω να πω, θα απευθύνω έκκληση προς τον πρωθυπουργό, την κυβέρνηση, αλλά και το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων της χώρας.

Ό,τι έχει και δεν έχει αυτή η χώρα να το διαθέσει για τα παιδιά της!

Τα μερίσματα από τα πλεονάσματα ας πάνε για τα παιδιά μας και την ανατροφή τους, τις σπουδές τους, τις καθημερινές ανάγκες τους.

Θα σας θυμίσω μόνο τους στίχους που.. τα λένε όλα:

«Υπερασπίσου το παιδί.

Γιατί αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα».

Εξαιρετικά ανήσυχος και απογοητευμένος είμαι όμως και με τη ρύθμιση για τις απεργίες.

Πιστεύω βαθιά πως η απεργία αποτελεί ένα «όπλο» των εργαζομένων και ένα δικαίωμα που δεν μπορεί να αφαιρεθεί, και για τούτο θεωρώ απαράδεκτη την ρύθμιση και μάλιστα, εν μέσω μνημονιακών παγετώνων, όπου όταν καλά γνωρίζουν όλοι ότι υπάρχουν πολλές περιπτώσεις επιχειρήσεων που οι εργαζόμενοι βιώνουν τεράστια εργασιακή ανασφάλεια και πολύ – πολύ δύσκολα, μπορούν να θα συγκεντρωθούν για να αποφασίσουν για απεργία.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η συγκεκριμένη ρύθμιση αποτελεί έναν ακόμα κρίκο στην μακρά αλυσίδα των αντεργατικών ρυθμίσεων της μνημονιακής κατοχής.

Ρυθμίσεων που μετέτρεψαν την χώρα σε «βασίλειο» ελαστικών εργασιακών σχέσεων και ακόμα πιο ελαστικών… συνειδήσεων, από εργοδότες που δίνουν δώρο Χριστουγέννων και μετά το απαιτούν πίσω!

Κυρίες και κύριοι υπουργοί, οι εργαζόμενοι μαζί και οι άνεργοι ζητούν για μία συνολική επαναρύθμιση και όχι νέες απορυθμίσεις.

Ανήκω στους υπέρμαχους της ελεύθερης οικονομίας, αλλά με νόμους και κανόνες που να προστατεύουν τους εργαζόμενους και τους άνεργους και να διασφαλίζουν τα δικαιώματα τους.

Γι’ αυτό, αντί για υβριδικές ρυθμίσεις που καθορίζουν τις απεργίες με πλειοψηφίες επί των παρισταμένων, αποτελεί αδήριτη πλέον ανάγκη κατά την άποψή μου η αναπροσαρμογή των κατώτατων μισθών και ημερομισθίων προς τα πάνω.

Επίσης, πιστεύω πως πρέπει να υπάρξει επιτέλους ευθεία σύνδεση των εργοδοτικών εισφορών με το πλήθος των θέσεων εργασίας, αλλά και το ύψος των μισθοδοτικών δαπανών. Όσο περισσότερους και πιο καλοπληρωμένους εργαζόμενους έχει μία επιχείρηση, τόσο μεγαλύτερη ελάφρυνση πρέπει να έχει.

Επιτρέψτε μου, αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, να υπογραμμίσω εν κατακλείδι, ότι η προσωπική μου οπτική για την Ελλάδα που μπορεί πραγματικά να νικήσει την κρίση, είναι μια χώρα που επενδύει στη νέα γενιά, που στηρίζει την ελληνική μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και που επιβάλλει κανόνες που αναβαθμίζουν το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων.

Εάν τέτοιου είδους ρυθμίσεις επιβάλλονταν από ένα πολυνομοσχέδιο και από ένα μνημόνιο, τότε θα ψήφιζα και με τα δυο μου χέρια.

Όμως, ρυθμίσεις σαν και αυτές που έχουμε μπροστά μας, δεν μπορώ να ψηφίσω.

Δεν τις πιστεύω, δεν τις στηρίζω, δεν τις υπακούω!

Όπως έκανα ακριβώς και επί των προηγούμενωνκυβερνήσεων Παπανδρέου – Σαμαρά – Βενιζέλου – Παπαδήμου,.

Επιτρέψτε μου, τέλος, δύο λόγια και για τις… «θετικές» - κατά τον υπουργό Οικονομικών – ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου.

Κατ’ αρχήν, πολιτικά μιλώντας..

Δεν υπάρχει «λίγο θετικό» ή «πολύ θετικό και λίγο αρνητικό».

Πέραν τούτου….

Έπειτα, ρώτησα και στην επιτροπή, αλλά απάντηση δεν πήρα:

Γιατί αυτές οι θετικές ρυθμίσεις έπρεπε να λάβουν μανδύα μνημονιακών προαπαιτούμενων για να έρθουν προς ψήφιση και δεν ήρθαν ως αυτοτελή νομοσχέδια;

Ελάχιστα αλλά συγκεκριμένα θα πω για το Ελληνικό Κτηματολόγιο.

Η όλη ιστορία μου μοιάζει ως μία γενική και αόριστη εξαγγελία που απλά συνοδεύει ως «διακόσμηση» το δηλητηριώδες πιάτο των μέτρων.

Και ερωτώ πάλι γιατί κανένας δεν μας λέει πως και με πόσα χρήματα μπορεί να γίνει αυτό το έργο;

Γιατί ο υπουργός υπονοεί ότι θα έχει ολοκληρωθεί σε 24 μήνες, αλλά υπέγραψε μελέτες με ορίζοντα 50 μηνών;

Πέραν αυτών όμως υπάρχουν πολλά και σοβαρά ζητήματα διαφάνειας.

Το είπα στην Επιτροπή και θα το επαναλάβω στην ολομέλεια.

Είναι απαράδεκτη η όποια δικαιολογία δημιουργεί παρέκκλιση από την πεπατημένη σε ότι αφορά το κλείσιμο της Ανώνυμης Εταιρείας (ΕΚΧΑ ΑΕ) χωρίς εκκαθάριση.

Ιδίως μίας εταιρείας που έχει κατά το παρελθόν επιβαρυνθεί με πολλές αμαρτίες διαχειριστικές και έχουν σκανδαλωδώς κατασπαταληθεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Ο νέος φορέας δεν θα πρέπει να επιβαρυνθεί με την λογική του διαδόχου μίας "αμαρτωλής ΑΕ" και να εκκινήσει την λειτουργία του με εξαιρέσεις που θα αφήνουν εξ αρχής σκιές. Μιλάμε για τα αναφερόμενα στο Άρθρο 27 παρ. 5, με την οποία εξαιρείται ο φορέας από τις γενικές διατάξεις του λογιστικού των λοιπών ΝΠΔΔ.

Το πρόσωπο του Γενικού Διευθυντή, είναι σαφώς κομβικό για την υγιή ανάπτυξη του νέου φορέα.

Δεν μπορεί λοιπόν να φωτογραφίζεται από τα προσόντα του και τις δεξιότητες από συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που διαθέτουν υπάλληλοι της Ανώνυμης Εταιρείας, και αυτό γίνεται βλέποντας τα προσωποπαγή προσόντα, που περιγράφονται στο άρθρο 5 παρ.3. Προτείνεται η αντικατάσταση αυτών από το προσοντολόγιο του Νόμου 4369/2016\.

Στις μεταβατικές διατάξεις πρέπει να ενσωματωθεί και το άρθρου 58 του Ν.4178/2013 που προβλέπει ότι :

“Τα δημόσια δεδομένα της ΕΚΧΑ Α.Ε., και του ΟΕΚ πλέον, διατίθενται σε οποιονδήποτε τρίτο δωρεάν και με τις κατάλληλες ανοιχτές άδειες, εφόσον πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για μη εμπορικούς σκοπούς”.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, λυπάμαι αλλά τουλάχιστον εξ όσων μπορώ να δω και να κρίνω, η πλήρης αλήθεια είναι ότι δεν βλέπω και πολλά θετικά στο πολυνομοσχέδιο.

Αντίθετα, βλέπω πολλά αρνητικά.

Βλέπω την ίδια πάντα συνταγή της φτώχειας και της υστέρησης.

Αντιλαμβάνομαι ότι η κυβέρνηση μπορεί να εκλαμβάνει αυτή τη διαδικασία ως το τελευταίο, ή το προτελευταίο, πικρό χάπι που πρέπει να προσφέρει στον ελληνικό λαό για να διεκδικήσει το τέλος του τρίτου μνημονίου το επόμενο καλοκαίρι.

Όμως πιστεύω βαθιά ότι κάνει λάθος.

Δεν θα επαναλάβω όσα είπα νωρίτερα.

Θα επαναλάβω όμως την ρητή διαφωνία μου με το πολυνομοσχέδιο.

Και θα διατυπώσω, έστω ως ευχή, την προσδοκία να… διαψευστώ.

Θα ήμουν ευτυχής αν τουλάχιστον αυτή τη φορά κάνω λάθος.

Πάντως, με τη ψήφο μου δεν μπορώ να στηρίξω αυτά τα μέτρα.

Σας ευχαριστώ πολύ.

 

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
Πολιτικό Γραφείο Αθήνα:
Διεύθυνση: Σέκερη 1, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3624 992
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media

© Copyright 2009 - 2019 Νίκος Ι. Νικολόπουλος Βουλευτής Αχαϊας