Λίστα αντικειμένων
Αρ. πρ. 49/8-10-2015
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Επεκτείνεται στην Ευρώπη το σκάνδαλο της Φολκσβάγκεν, γνωστό πια ως «dιesel-gate», ρίχνοντας βαριά σκιά, όχι μόνο στο γερμανικό κολοσσό αλλά και στις άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Στα προηγούμενα πλαίσια, εξετάζεται, το αν είχε τοποθετηθεί και στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το «πειραγμένο» λογισμικό, που αλλοίωνε τις τιμές των ρύπων.
Ενώ γίνεται ήδη καταγραφή των απωλειών της Φολκσβάγκεν (της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας) από το σκάνδαλο που ξέσπασε στις ΗΠΑ, γερμανικά δημοσιεύματα εμπλέκουν και τις άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην παραποίηση των τιμών εκπομπών βλαβερών ρύπων.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητεί, πάντως, από όλα τα κράτη-μέλη να ερευνήσουν, πόσα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν παράνομο λογισμικό για να παραποιούν τις μετρήσεις των ρύπων: «Χρειάζεται να έχουμε πλήρη εικόνα για τον αριθμό των αυτοκινήτων, στα οποία εγκαταστάθηκαν συστήματα αναστολής, που παραβιάζουν την ευρωπαϊκή νομοθεσία», δήλωσε η εκπρόσωπος της Κομισιόν, Λουσιά Κοντέ.
Επειδή το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε, ότι γίνονται έλεγχοι στα οχήματα, που κυκλοφορούν στην Ευρώπη με κινητήρες ντίζελ 1,6 και 2,0 λίτρων, τόσο της Φολκσβάγκεν, όσο και άλλων εταιριών.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
1) Έχουν διαπιστωθεί στην Ελλάδα φαινόμενα εγκατάστασης τέτοιου είδους παράνομου λογισμικού, ώστε να παραποιούνται οι μετρήσεις των ρύπων;
2) Έχουν γίνει έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες, προς διαπίστωση ύπαρξης ή μη τέτοιου είδους λογισμικού;
Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος
Αρχική Σελίδα | Login | Sitemap | Επικοινωνία |