Loading...
 Start Page

Αρ.Πρ.:1235/17.11.2015

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ

Σύμφωνα με την πάγια δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση θα αντιμετωπίσει τα πραγματικά προβλήματα της δημόσιας διοίκησης, σεβόμενη τους δημόσιους υπαλλήλους και βάζοντας τέλος στις πρακτικές της γενικευμένης διαφθοράς , της κακοδιοίκησης, της έλλειψης συντονισμού και σχεδιασμού και ισχυροποιώντας τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που εγγυώνται την τήρηση της νομιμότητας.

Στο σημείο αυτό οφείλουμε να υπενθυμίσουμε τις θέσεις που είχε εκφράσει ο ΣΥΡΙΖΑ , όντας τότε στην αντιπολίτευση σχετικά με τον νόμο 4275/2014. Συγκεκριμένα σε κοινή ανακοίνωσή τους ο Τομεάρχης Διοικητικής Μεταρρύθμισης του ΣΥΡΙΖΑ κ.Αλέξης Μητρόπουλος και το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης του κόμματος, κατήγγειλαν και έκαναν λόγο για μικροκομματικές επιδιώξεις των δύο εταίρων της συγκυβέρνησης, λίγο πριν την πτώση της, με στόχο την περαιτέρω άλωση του κρατικού μηχανισμού. Όπως τόνισαν, για το μεταβατικό διάστημα μέχρι την πλήρη ισχύ του ν. 4275/2014, το οποίο – σύμφωνα άλλωστε με την μέχρι σήμερα πρακτική των κυβερνώντων, αλλά και την πολυπλοκότητα και το κόστος του νέου συστήματος – μπορεί να διαρκέσει χρόνια, η επιλογή προϊσταμένων κάθε βαθμίδας θα γίνεται με αναθέσεις και τοποθετήσεις με μια απλή απόφαση του οικείου υπουργού!

Αναλυτικά, η κοινή ανακοίνωση του κ.Αλ. Μητρόπουλου και του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης του ΣΥΡΙΖΑ είχε ως εξής:

"Με το ν.4275/2014 η κυβέρνηση προώθησε νέο θεσμικό πλαίσιο επιλογής προϊσταμένων στο Δημόσιο, προετοιμάζοντας νέα έφοδο στις θέσεις ευθύνης, σε μια προσπάθεια να ελέγξει πλήρως την διοικητική ιεραρχία και να επιβάλλει πλήρη συμμόρφωση προς τα μνημονιακά σχέδια στο χώρο του δημοσίου, συνεχίζοντας και διευρύνοντας τον άκρατο κομματισμό. Με τις μεταβατικές μάλιστα διατάξεις του νόμου αυτού αποκαλύφθηκαν πλήρως οι μικροκομματικές επιδιώξεις των δύο εταίρων της συγκυβέρνησης να αλώσει ακόμη περισσότερο τον κρατικό μηχανισμό, λίγο πριν την πτώση της.

Πιο συγκεκριμένα με την ισχύ των νέων οργανισμών επέρχεται αυτοδίκαιη λήξη της θητείας των προϊσταμένων όλων των ιεραρχικών επιπέδων (τμήματος, Δ/νσης και Γενικής Δ/νσης). Για το μεταβατικό διάστημα, το οποίο – σύμφωνα άλλωστε με την μέχρι σήμερα πρακτική των κυβερνώντων, αλλά και την πολυπλοκότητα και το κόστος του νέου συστήματος- μπορεί να διαρκέσει χρόνια, η επιλογή προϊσταμένων κάθε βαθμίδας θα γίνεται με αναθέσεις και τοποθετήσεις με μια απλή απόφαση του οικείου υπουργού !!! Το άκρως προκλητικό μάλιστα είναι ότι δίνεται η δυνατότητα στους οικείους υπουργούς να τοποθετήσουν προϊσταμένους αυτούς που είχαν αυθαίρετα ορίσει (με αναπλήρωση), αντί να εφαρμόζουν το νόμο που οι ίδιοι είχαν ψηφίσει και ίσχυε τότε (επιλογή με βάση τα όποια αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια προέβλεπε το προηγούμενο θεσμικό πλαίσιο) !!!

Η κυβέρνηση όμως δεν σταματά εδώ. Ξεπερνά και τον ίδιο της τον εαυτό και αποκαλύπτει περίτρανα τις προθέσεις της και το πώς εννοεί τις διακηρύξεις περί «αξιοκρατίας», «δικαιοσύνης» και «αντικειμενικής αξιολόγησης».

Οι διατάξεις του ν.4275/2014 προβλέπουν προτεραιότητα των επιλεγέντων από υπηρεσιακά συμβούλια προϊσταμένων, για την ανάδειξη σε θέση ευθύνης, έναντι εκείνων που είχαν οριστεί αναπληρωτές με απλή απόφαση υπουργού. Αυτές όμως οι διατάξεις δεν εφαρμόστηκαν στην περίπτωση του ίδιου του υπουργείου (Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης) που υποτίθεται ότι έχει την ευθύνη συντονισμού και εποπτείας ολόκληρου του δημοσίου.

Με την έναρξη ισχύος (29 Σεπτεμβρίου) του νέου οργανισμού του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ο υπουργός κ. Μητσοτάκης όρισε αυθαίρετα προϊσταμένους στα τμήματα, τις Διευθύνσεις και τις Γενικές Διευθύνσεις του Υπουργείου του, πολλοί εκ των οποίων ήταν ορισμένοι με ανάθεση (αναπλήρωση), παραλείποντας προϊσταμένους που είχαν κριθεί από υπηρεσιακά συμβούλια (ένα Γενικό Δ/ντη, τέσσερις Δ/ντες και δέκα Προϊσταμένους Τμήματος) !!!

Ειδικότερα για τις θέσεις των Γενικών Διευθύνσεων και παρά τη ρητή δέσμευση του Νόμου περί προτεραιότητας, παρέλειψε ένα Γενικό Διευθυντή που είχε κριθεί, σύμφωνα με τα προσόντα του, από ειδικό υπηρεσιακό Συμβούλιο, ενώ τοποθέτησε άλλους που είχαν οριστεί ως αναπληρωτές με απόφαση υπουργού. Στην αιτιολογία μάλιστα που προβάλλεται στην απόφαση για τον ορισμό των Γενικών Διευθυντών, με αυτό τον αυθαίρετο και αντίθετο με τις διατάξεις του νόμου τρόπο, γίνεται μνεία, ως επιδοκιμαστικού στοιχείου, η ικανότητά τους να προωθούν τα μνημονιακά μέτρα.

Ως προς την παράλειψη των προϊσταμένων Τμημάτων και Διευθύνσεων δεν αναφέρεται αιτιολογία στην απόφαση, παρά τις σχετικές διατάξεις του Νόμου που απαιτούν ειδική αιτιολογία για την εξαίρεση.

Αυτή είναι λοιπόν η διοικητική μεταρρύθμιση με τις περιβόητες αξιολογήσεις που με τυμπανοκρουσίες προβάλλει η κυβέρνηση και οι μεγαλοστομίες περί αξιοκρατίας, νομιμότητας, δικαιοσύνης και διοικητικής αποτελεσματικότητας ; Αυτές οι οδηγίες θα δοθούν για τις τοποθετήσεις προϊσταμένων και στα υπόλοιπα υπουργεία ; Οι κατ' αυτόν τον τρόπο διορισμένοι προϊστάμενοι θα αξιολογήσουν τους υπαλλήλους με τα περιβόητα σφαγιαστικά υποχρεωτικά ποσοστά του 15% που οδηγούν σε απολύσεις ; Ποια αλήθεια αξιοκρατική νομιμοποίηση μπορεί να έχουν ; Τα ερωτήματα φυσικά είναι ρητορικά δεδομένου ότι οι πολιτικές επιδιώξεις της κυβέρνησης είναι απολύτως κατανοητές στον καθένα.

Οι μάσκες πέφτουν και αποκαλύπτονται σε όλο τους το μέγεθος οι παλαιοκομματικές συμπεριφορές, το αποκρουστικό και αντίθετο με τα συμφέροντα των πολιτών και των εργαζομένων σύστημα ημετέρων και άκρατης κομματικοποίησης, που μας γυρίζει στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, τα νεοφιλελεύθερα σχέδια για περαιτέρω υποβάθμιση και συρρίκνωση του δημοσίου, συνοδευόμενα με πρακτικές καταστρατήγησης των νόμων – που οι ίδιοι ψηφίζουν – της στοιχειώδους δεοντολογίας και κάθε έννοιας δικαιοσύνης".

Επειδή, Οι διατάξεις του άρθρου 5 προβλέπουν την κατά προτεραιότητα και ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ τοποθέτηση στις νέες θέσεις ευθύνης Γενικής Διεύθυνσης, Διεύθυνσης και Τμήματος που δημιουργούνται με τους οργανισμούς των Υπουργείων –για το Υπουργείο Εσωτερικών ισχύει το Π.δμα 105/2014 - υπαλλήλων που ασκούσαν κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος τους, καθήκοντα προϊσταμένου του ίδιου επιπέδου μετά από επιλογή τους από το υπηρεσιακό συμβούλιο.

Επειδή, η βεβαίωση του υπηρεσιακού συμβουλίου και ο σχετικός κατάλογος των επιλεγέντων, ήτοι η βαθμολογική σειρά, κατάταξη και μοριοδότηση συνιστά ισχυρό θεσμοθετημένο και από το Σύνταγμα προβλεπόμενο δεσμευτικό κριτήριο για τον Υπουργό Εσωτερικών ο οποίος δεν επιτρέπεται να επιλέγει και να ορίζει προϊσταμένους οργανικών μονάδων κατά διακριτική ευχέρεια. Η διακριτική ευχέρεια είναι εκτός νομοθετικής εξουσιοδότησης.

Επειδή ,ωστόσο, τίποτα από τα αναφερθέντα α) στο άρθρο 103 του Συντάγματος, β) στο άρθρο 5 του ν. 4275/2014 και γ) στην αιτιολογική έκθεση αυτού δεν τηρήθηκε στο Υπουργείο Εσωτερικών κατά την έκδοση της υπ’ αριθμ. 41787/27.10.2014 Υπουργικής Απόφασης σχετικά με την «Τοποθέτηση Προϊσταμένων Διευθύνσεων του Υπουργείου Εσωτερικών»

Επειδή , στη περίπτωση της ΥΑ υπ’ αριθμ. 41787/27.10.2014 σχετικά με την «Τοποθέτηση Προϊσταμένων Διευθύνσεων του Υπουργείου Εσωτερικών» παρατηρείται το παράδοξο να μην υπάρχει η συνυπογραφή κανενός οργάνου της διοικητικής ιεραρχίας παρά μόνο του Υπουργού και του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών.

Επειδή, από μόνο του το γεγονός γεννά υπόνοιες για καταστρατήγηση κάθε σύγχρονης έννοιας δικαίου, για καταχρηστική άσκηση εξουσίας, καθώς και για νομιμοποίηση αυθαίρετων, κομματικών και ειδεχθών προθέσεων αντίθετων με τη δημοκρατία, τη δικαιοσύνη, τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και την αντικειμενικότητα.

Επειδή, ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση κατήγγειλε για όργιο παρανομιών στις τοποθετήσεις νέων προϊσταμένων στο δημόσιο, την προηγούμενη συγκυβέρνηση.

 

Κατόπιν όλων των ανωτέρω , ερωτάσθε:

1. Τι προτίθεστε να κάνετε, ώστε να αρθούν τα αποτελέσματα της εφαρμογής του εν λόγω αντισυνταγματικού νόμου 4275/2014 και συγκεκριμένα των μεταβατικών διατάξεων του άρθρου 5;

2. Θα αποκατασταθούν όσοι από τους δημόσιους υπαλλήλους υπέστησαν σοβαρή, παράνομη και άδικη οικονομική και ηθική βλαπτική υπηρεσιακή μεταβολή από τις Υπουργικές Αποφάσεις που εκδόθηκαν κατ’ επίκληση του ανωτέρω άρθρου;

 

3. Θα εξασφαλίσετε ότι οι θιγόμενοι δεν θα προσέλθουν στις νέες ρυθμίσεις για την αξιολόγηση και την αξιοκρατία στο δημόσιο που σχεδιάζει η κυβέρνηση εκκινούμενοι από τη σημερινή δυσμενή υπηρεσιακή τους θέση και ότι δεν θα χαθεί η μέχρι σήμερα προσφορά τους, δεν θα απαξιωθούν τα προσόντα τους αλλά και η - μέχρι την εφαρμογή του αντισυνταγματικού νόμου και των ΥΑ που εκδόθηκαν εκτός εξουσιοδότησης - υπηρεσιακή τους εξέλιξη και καριέρα;

 

- Ιδιαιτέρως αναφέρεται η ΥΑ υπ’ αριθμ. 41787/27.10.2014: «Τοποθέτηση Προϊσταμένων Διευθύνσεων του ΥΠΕΣ» η οποία εκδόθηκε παρά το ά. 103 του Συντάγματος και σε αντίθεση με την αιτιολογική έκθεση του ν. 4275/2014.

 

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος