Loading...
 Start Page

Αρ. πρ. 674/10-3-2015

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Αυξητικές τάσεις παρουσιάζει την τελευταία τετραετία η μαθητική διαρροή από τα σχολεία της Αχαΐας , ενώ σημαντικός είναι και ο αριθμός των μαθητών, που μεταναστεύει σε σχολεία του εξωτερικού και κυρίως, προς Γερμανία, Αγγλία, Αυστραλία και ΗΠΑ. Τα στατιστικά στοιχεία που προέρχονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, δείχνουν, ότι παιδιά έφυγαν από τα ελληνικά σχολεία και «σκόρπισαν» σε όλα τα σημεία του πλανήτη, ακολουθώντας προφανώς τους γονείς τους, οι οποίοι εγκαταστάθηκαν για δουλειά σε κάποια άλλη χώρα.

Προβληματισμό και πολλά ερωτήματα προκαλούν, όμως, όλες οι περιπτώσεις των μαθητών που εγκαταλείπουν τη φοίτηση στα δημοτικά σχολεία της χώρας, καθώς, φαίνεται, ότι αυτό οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στις δυσκολίες (οικονομικές και κοινωνικές) που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες. Ο κυριότερος δε όγκος, μάλιστα, των προηγούμενων περιπτώσεων προέρχεται από περιοχές της Αχαΐας. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφέρουμε, σε αντίθεση με χώρες του εξωτερικού, ότι στην Ελλάδα όποιος έχει την επιμέλεια του μαθητή και παραλείπει την εγγραφή ή την εποπτεία του, ως προς τη φοίτηση, τιμωρείται με χρηματικό πρόστιμο. Σύμφωνα με τον νόμο, η φοίτηση των μαθητών παρακολουθείται από τον δάσκαλο της τάξης και καθημερινά, καταγράφονται οι απουσίες και ενημερώνεται σχετικά η οικογένεια. Ο δάσκαλος της τάξης υποτίθεται ότι φροντίζει να κατατίθενται από τους γονείς στο σχολείο τα στοιχεία που ζητούνται από τον διευθυντή για τη δικαιολόγηση των απουσιών. Όταν ο μαθητής απουσιάζει αδικαιολόγητα και οι γονείς ή οι κηδεμόνες δεν επικοινωνούν με το σχολείο, παρά τις ειδοποιήσεις, αναζητείται η οικογένεια μέσω των αστυνομικών αρχών. Σε περίπτωση που η αναζήτηση δεν φέρει αποτελέσματα, αναφέρεται η διακοπή της φοίτησης στον αρμόδιο προϊστάμενο, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να αναζητήσει τον μαθητή σε όλα τα σχολεία του νομού και μετά η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας πρέπει να κάνει την ανάλογη αναζήτηση σε όλα τα σχολεία της χώρας.

Η σχολική διαρροή αποτελεί φαινόμενο παγκόσμιο, με μικρότερες ή μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις, ανάλογα με τη χώρα. Άμεσα συνδεδεμένο με συγκεκριμένα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα, το φαινόμενο αποτελεί αντικείμενο έρευνας σε σχεδόν όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, όπου εκπονούνται προγράμματα πρόληψης και παρέμβασης για την αντιμετώπισή του. Ενώ στα περισσότερα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης η σχολική διαρροή τιμωρείται κυρίως με χρηματικά πρόστιμα, η Γαλλία, όπως άλλωστε και η Μεγάλη Βρετανία, προβλέπει και ποινικές κυρώσεις για εκείνους τους γονείς, που δεν μεριμνούν για την τακτική φοίτηση των παιδιών τους.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1. Σκοπεύει το Υπουργείο να εκπονήσει ένα σχέδιο αντιμετώπισης του ως άνω φαινομένου, το οποίο θα περιλαμβάνει προτάσεις και παρεμβάσεις για την προληπτική αντιμετώπισή του (π.χ. σεμινάρια γονέων για την ανάπτυξη του αισθήματος ευθύνης απέναντι στα παιδιά, τοποθέτηση αστυνομικών σε σχολικές μονάδες, αντικατάσταση ποινικών ποινών με χρηματικά πρόστιμα κλπ);

2. Από τη στιγμή που ο Καναδάς έχει να επιδείξει μακροχρόνια και επιτυχημένη δράση στη μάχη κατά του φαινομένου της σχολικής διαρροής, χάρη σε ένα ευρύ φάσμα μέτρων που εφαρμόστηκαν στη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών από την εκάστοτε πολιτική του ηγεσία, γεγονός που μείωσε σημαντικά το ποσοστό σχολικής διαρροής, είναι στις προθέσεις του υπουργείου να συμβουλευτεί χώρες, όπως ο Καναδάς ή και όποιες άλλες, αντιμετώπισαν με επιτυχία το εν λόγω φαινόμενο;

3. Επειδή οι κύριοι λόγοι της μαθητικής διαρροής από τα σχολεία της Αχαΐας είναι η φτώχεια, η ανεργία, τα υψηλά ποσοστά φαινομένων νεανικής παραβατικότητας ή βίας ή κακοποίησης στο εσωτερικό της σχολικής κοινότητας, επίσης, η παρουσία φαινομένων ρατσισμού ή ξενοφοβίας, η μη ομαλή συνύπαρξη των ομάδων διαφορετικής πολιτισμικής ταυτότητας, καθώς και τα φαινόμενα κοινωνικού αποκλεισμού ή περιθωριοποίησης, παράλληλα με τις προβληματικές συνθήκες διαβίωσης και υγιεινής σε ορισμένα σχολεία ή στην οικογένεια, χωρίς να εξαιρούμε την έλλειψη σχολικών μονάδων στο εσωτερικό της κοινότητας ή σε κοντινή απόσταση από αυτή, πως σκοπεύει το υπουργείο να αντιμετωπίσει τα ως άνω προσκόμματα, τόσο στα σχολεία της περιφέρειάς μας άλλα και κατ’ επέκταση σε όλη τη χώρα;

 

Ο ερωτών βουλευτής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των «ΑΝ.ΕΛ.»

 

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος