Loading...
 Start Page

ΑΡ. ΠΡ. 1485/2-4-2015

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Στον αέρα βρίσκεται, γι’ άλλη μια φορά, η κατασκευή του μετρό στη Θεσσαλονίκη, καθώς, η κρατική εταιρεία «Αττικό Μετρό», που έχει την επίβλεψη των έργων, απέρριψε, στις 12 Μαρτίου, τη νέα αίτηση της κοινοπραξίας για διάλυση της εργολαβίας. Η υπόθεση οδηγείται, πλέον, στη διαιτησία, όπου ήδη εκκρεμούν, συνολικά, 77 αιτήματα των εργολάβων για καταβολή επιπλέον 215 εκατ. Ευρώ, που είναι και το μεγάλο πρόβλημα για την επίλυση των υπαρχόντων διαφορών.

Δέκα χρόνια από την έναρξη των έργων και δύο χρόνια μετά την παρέλευση της ημερομηνίας λειτουργίας του μετρό, η όλη κατασκευή μόλις πλησιάζει το 30% της περαίωσης και δεν φαίνεται «φως» στην άκρη των δίδυμων σηράγγων... Τα έργα έχουν διακοπεί από τις αρχές Δεκεμβρίου, ενώ οι δύο μετροπόντικες έχουν αποσυναρμολογηθεί και παραμένουν παροπλισμένοι, εδώ και 2,5 χρόνια, στη Νέα Ελβετία. Δύο είναι τα μεγαλύτερα «αγκάθια» του έργου:

• Ο σταθμός Βενιζέλου, όπου εδώ και μια διετία, υπάρχει εμπλοκή με το θέμα των αρχαιοτήτων. Μετά από αντιθέσεις, που έφτασαν ως το ΣτΕ, αποφασίστηκε, να γίνει αποτύπωση της σημερινής κατάστασης από ομάδα ειδικών του ΑΠΘ και να ακολουθήσει συμπληρωματική ανασκαφή σε βάθος δύο μέτρων.

• Ο σταθμός Βούλγαρη, όπου εδώ και εννέα χρόνια, γίνονται δικαστήρια για τις τιμές των ακινήτων που θα απαλλοτριωθούν. Η απόφαση έχει βγει, αλλά ...δεν έχει καθαρογραφεί!

Ακόμα και αν βρεθεί λύση για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις, είναι πλέον φανερό, ότι τα έργα θα προχωρήσουν με το «μοντέλο» της Αγίας Παρασκευής: το Μετρό θα παραδοθεί χωρίς τους δύο σταθμούς και θα χρειαστεί να κλείσει, εκ των υστέρων της παράδοσης, για 4-6 μήνες, προκειμένου για την ολοκλήρωσή τους.

Τα άνω δεν είναι τα μόνα προβλήματα του πολύπαθου έργου. Ο σταθμός της Νέας Ελβετίας είχε χωροθετηθεί σε μπαζωμένο ρέμα και χρειάστηκε να μετακινηθεί, ενώ το αμαξοστάσιο είχε προβλεφθεί σε χώρο μεταφόρτωσης σκουπιδιών. Για τις αρχαιολογικές ανασκαφές είχαν προϋπολογιστεί 15 εκατ. ευρώ και έχουν ήδη διατεθεί 132 εκατ. ευρώ.

Οι σοβαρές αστοχίες του βασικού έργου φαίνεται, ότι ναρκοθετούν και την επέκταση προς Καλαμαριά, η οποία δημοπρατήθηκε το 2009, παρ’ όλο που ήταν δεδομένες οι καθυστερήσεις. Όλα δείχνουν, ότι δεν θα παραδοθεί στα τέλη του 2018, όπως προβλέπει η σύμβαση.

 

 

Το τραγικό είναι, ότι ακόμη και αν παραδοθεί στην ώρα της, η όλη γραμμή του Μετρό δεν θα μπορεί να λειτουργήσει, αφού το μοναδικό αμαξοστάσιο βρίσκεται στη βασική γραμμή, η οποία, στην καλύτερη περίπτωση, θα είναι έτοιμη το 2020.

Τριβές ανάμεσα στους εργολάβους και το μετρό αναμένεται να προκαλέσουν και οι δύο μετροπόντικες. Από τη σύμβαση της επέκτασης δεν είναι σαφές, αν πρέπει να αγοραστούν καινούργιοι ή να χρησιμοποιηθούν αυτοί του βασικού έργου, από το οποίο δεν αναμένεται να αποδεσμευτούν την επόμενη διετία.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1. Σε ποιο σημείο βρίσκεται η συμπληρωματική ανασκαφή λόγω αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου και γιατί δεν έχει καθαρογραφεί ακόμη η σχετική δικαστική Απόφαση, για τις τιμές των ακινήτων που πρόκειται να απαλλοτριωθούν, προκειμένου για την κατασκευή του σταθμού «Βούλγαρη»;

2. Προτίθεσθε να εξετάσετε τις παραλείψεις και τις αστοχίες στον αρχικό σχεδιασμό του έργου; Εάν «ναι», ποιες παρεμβάσεις σχεδιάζετε, ώστε να επιταχυνθεί η κατασκευή του έργου και να παραδοθεί στα τέλη του 2018, όπως προβλέπει η σύμβαση;

3. Προτίθεσθε να εξετάσετε το «ποια» και «πόσα» κονδύλια διατέθηκαν μέχρι τώρα για το έργο και ποιο είναι το προβλεπόμενο, τελικό κόστος, σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό;

Ο ερωτών βουλευτής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των «ΑΝ.ΕΛ.»

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος