Loading...
 Start Page

ΑΡ. ΠΡ. 1487/105/2-4-2015

 

ΕΡΩΤΗΣΗ & ΑΚΕ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

 

To έργο του υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομου «Άκτιο-Αμβρακία» συνεχίζει να απασχολεί, τόσο εμάς, όσο κυριότερα, τους κατοίκους της ως άνω περιοχής, καθώς, οι εκκρεμότητες είναι πολλές. Η τετραπλή εργολαβία έκλεισε 5 χρόνια έργων και 2 χρόνια καθυστερήσεων από την αρχική προθεσμία ολοκλήρωσης. Αυτό που είναι δυσάρεστο στο μεγάλο αυτό οδικό έργο, είναι, πως τα προβλήματα εξακολουθούν να υπάρχουν και να μην βρίσκουν λύση. Πρόσφατα, με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, η εργολαβία «Νο 3» στο τμήμα μετά την παράκαμψη Αμφιλοχίας (ΧΘ 29,9 – ΧΘ 35,0) πήρε νέα παράταση για τις 8 Ιουνίου 2015. Αυτή, όπως όλα δείχνουν, δεν θα είναι και η τελευταία παράταση για το συγκεκριμένο τμήμα, καθώς, γίνεται μεγάλη προσπάθεια να ολοκληρωθεί κομμάτι εργασιών, μέχρι το τέλος του 2015. Ωστόσο, η ρευστή κατάσταση του όλου έργου, προς το παρόν, δεν έχει συμβάλει στο να «κλειδώσει» η παραπάνω προθεσμία.

Στα ήδη υφιστάμενα προβλήματα, που δυσχεραίνουν την ολοκλήρωση του έργου, έρχονται να προστεθούν και άλλα. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα στην «κυριακάτικη δημοκρατία», στο φύλλο της 29/03/15, γίνεται αναφορά για εμπλοκή, πάλι, στο μεγαλύτερο έργο που υλοποιείται σήμερα στη χώρα, λόγω των χρεών του ομίλου Μαρούλη, που απέκτησε την ΑΕΓΕΚ και αργότερα, συνεργάστηκε (αναγκαστικά) με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Ειδικότερα, το δημοσίευμα κάνει λόγο πολυετή παζάρια για τη ρύθμιση χρεών του κατασκευαστικού ομίλου Μαρούλη ( «Ιόνιος Τεχνική» κλπ), που έχουν οδηγήσει σε τεράστιες καθυστερήσεις του έργου συνολικού προϋπολογισμού 300.000.000 ευρώ. Επίσης, ο «αναγκαστικός» συνεταίρος του ομίλου Μαρούλη, η εταιρία ΕΛΛΑΚΤΩΡ, δηλώνει, ότι: «δεν πρόκειται να χρηματοδοτήσει τον οδικό άξονα». Στη συνέχεια, το ρεπορτάζ αναφέρει, ότι: «ως απάντηση, σε όσους υποστηρίζουν, ότι έχει κηρυχθεί «στάση πληρωμών» στα έργα του άξονα Άκτιο-Αμβρακία, στελέχη της ΕΛΛΑΚΤΩΡ αξιώνουν ή απαιτούν, οι τράπεζες να ρυθμίσουν τα δάνεια του ομίλου Μαρούλη, ώστε να «αναστηθούν» και τα έργα στον ως άνω οδικό άξονα.

 

Επειδή τα ως άνω σχετικά τεχνικά έργα πάγωσαν ξανά.

Επειδή ο συγκεκριμένος οδικός άξονας θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση στην ευρύτερη περιφέρεια, επείγει η ολοκλήρωση του, για να αποκτήσει η περιοχή ένα σοβαρό και ασφαλές οδικό δίκτυο.

Επειδή οφείλει να γίνει αντιληπτή στην πολιτική ηγεσία η σπουδαιότητα αυτού του έργου.

Επειδή δεν είναι δυνατόν να μετατρέπονται οι ιδιωτικές τεχνικές εταιρείες σε εταιρείες σιτιζόμενες από κρατικοδίαιτες συστημικές τράπεζες.

 

Για τους ανωτέρους λόγους, ερωτάσθε:

1. Το περασμένο Φθινόπωρο, το Υπουργείο Υποδομών στη λίστα των έργων για το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 είχε συμπεριλάβει και ένα ποσό 118,6 εκ. ευρώ για την ολοκλήρωση σχετικών με τα της παρούσας έργων. Αυτό το ποσό, εφόσον παραμείνει ως έχει από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, μπορεί να θεωρηθεί ως εχέγγυο για το ότι το ως άνω έργο, τελικά, θα ολοκληρωθεί;

2. Υπάρχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του ως άνω έργου;

- Να κατατεθεί το χρονοδιάγραμμα

3. Ισχύουν τα προβλήματα που δηλώνονται στην παρούσα, όπως τα πληροφορηθήκαμε, κατόπιν σχετικής δημοσίευσης της «κυριακάτικης δημοκρατίας»; Εάν «ναι», πώς σκοπεύετε να ξεπεράσετε τον συγκεκριμένο σκόπελο;

4. Υπάρχουν άλλοι παράγοντες, που επιδρούν αρνητικά στην ολοκλήρωση του ως άνω οδικού άξονα, τους οποίους, τόσο εμείς, όσο και οι κάτοικοι της περιοχής, δεν γνωρίζουν;

5. Θα αναζητηθούν και θα αποδοθούν τυχόν πολιτικές ευθύνες για τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου;

6. Οι κατασκευάστριες εταιρείες είχαν υπογράψει ρήτρες υλοποίησης του ως άνω έργου σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα; Υπάρχουν σχετικές εγγυητικές επιστολές; Θα εξετάσετε το ενδεχόμενο πιθανής κατάπτωσης αυτών με ευθύνη της εργολήπτριας εταιρείας και άρα, την επιβολή χρηματικών κυρώσεων;

Ο ερωτών βουλευτής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των «ΑΝ.ΕΛ.»

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος